Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi hyvä "valetyö" jonka voisin kertoa tuttaville tai vastaaville jos kysyvät?

Vierailija
16.08.2017 |

Olen siis työtön mielenterveysongelmien takia, mutta en haluaisi tuoda kumpaakaan ilmi joillekin hyvänpäivän tutuille tai pika/etätuttavuuksille. Kuitenkin näitä asioita saatetaan uteliaisuudesta kysyä. Olen joskus vuonna miekka ja kirves suorittanut datanomin tutkinnon, mutta koskaan en ole tehnyt siihen liittyvää työtä. Vapaa ajalla pidän kuitenkin kirjoittamisesta. Haluaisin että "työni" jollain tapaa kuvastaa jotain sellaista mitä saattaisin tehdä, vaikkapa freelancerina, niin että se ei tuntuisi niin valheelliselta. Ehdotuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällöntuottaja :) Voi tehdä kovastikin töitä, mutta nimi ei näy missään.

2/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi valelentäjä tai valelääkäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häpeät itseäsi ja haluat sen vuoksi valehdella toisille ihmisille? No hieno homma. Miksei voi vaan vastata kysymykseen mitä työtä teet, että tällä hetkellä et ole töissä, mutta olet suorittanut datanomin tutkinnon. Sitten jos joku utelias kysyy mikset ole töissä, niin sanot vain, että et halua puhua siitä. Noin yksinkertaista. Valehteleminen on noloa.

Vierailija
4/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö siivooja, lastenhoitaja, keittäjä tms. "tylsä" ammatti, mistä ei viriä mitään jatkokeskusteluja.

Vierailija
5/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä firmassa yleissihteerinä. Välillä keität kahvia, sitten päivität verkkosivuja ja osallistut myös firman kohta julkaistavan tuotteen testaukseen. Kyse on kuitenkin tuotteesta, josta et saa kertoa yhtään mitään. Etkä oikeastaan haluaisi jutella asiasta enempää, sillä pomo on aika tiukka näistä jutuista. Mutta tosi mukava firma ja kivoja työkavereita. Ja ihan joustavat työajat, voi hoidella tarvittaessa omia juttuja vaikka keskellä päivää.

Vierailija
6/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Minuakin ahdisti kun oli työtön kertoa tutuille kun kysyvät mitä teet nykyään. Nyt olen siivooja ja hävettää sekin kertoa mutt voi aina sanoa että onpahan edes työtä!:)

Vierailija
7/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet henkilöstönvuokrausfirmassa, ja se lähettää milloin mihinkin. Erilaisia toimistotöitä ja pieniä it hommia. Jotain hyvin yleistä voit sanoa, ja just sillä hetkellä olet ilman työpaikkaa, odotat seuraavaa komennusta.

Vierailija
8/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällöntuottaja :) Voi tehdä kovastikin töitä, mutta nimi ei näy missään.

Tämä varmaan on lähinnä sitä mitä ajattelin. Nimenomaan jokin näkymätön kirjoittaja tmv. Tai kopioija tai puhtaaksikirjoittaja. Jotain tuollaista. 

Se vaan että omasta työttömyydestä kertominen voi johtaa lisäkysymyksiin ja jos ei niin siitä silti saattaa jäädä tukala ilmapiiri. Kyllähän monen mielessä käy monta ei niin mairittelevaa syytä pitkäaikaistyöttömyyteen. 

Vierailija
9/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet henkilöstönvuokrausfirmassa, ja se lähettää milloin mihinkin. Erilaisia toimistotöitä ja pieniä it hommia. Jotain hyvin yleistä voit sanoa, ja just sillä hetkellä olet ilman työpaikkaa, odotat seuraavaa komennusta.

Mikä olisi pieni It homma jonka voi suht helposti selittää? Minulla oli tapana sanoa että ole tehnyt internetsivujen suunnittelua, koska se oli minun kiinnostuksen kohteeni ihan opiskeluaikoina, mutta siitä on niin pitkä aika että nekin systeemit ovat muuttuneet ja nyt tuo vielä enemmän kiinnostaa ihan tavallisiakin ihmisiä. Siis jos joku osaa suunnitella ja tehdä niitä niin voin kuvitella utelujen määrän.

Vierailija
10/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet valtiolla töissä ja et saa puhua töihin liittyvistä asioista.

Vierailija
11/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten mahdollista että saisit oikeasti jonkun näkymättömän työn jota voi tehdä kotona? Itsellänikin on sellainen etsinnässä.

Vierailija
12/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nimenomaan sanoa olevansa freelance tai henkilöstövuokrausfirman kirjoilla. Ihmisillä kun on usein tapana kysyä myös, että missä firmassa olet töissä. Sitä on hankalampi valehdella, koska kysyjä tai joku hänen tuttunsa saattaa olla ko firmassa töissä. Toki voi itse keksiä jonkun mielikuvitusfirman, mutta se kannattaa sitten ainakin olla valmiiksi pohdittuna.

Vierailija
13/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ohjelmistoneuvoja ja teen töitä kotoa käsin. Siis ihan oikeasti, mutta tällainen on helppo valehdellakin. 

Vierailija
14/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kirjoitat Sinä&Minään ja Reginaan niitä novelleja?

Vierailija
15/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ohjelmistoneuvoja ja teen töitä kotoa käsin. Siis ihan oikeasti, mutta tällainen on helppo valehdellakin. 

Mä haluaisin tuollaisen työn.... Mitä pitää opiskella?

Vierailija
16/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten mahdollista että saisit oikeasti jonkun näkymättömän työn jota voi tehdä kotona? Itsellänikin on sellainen etsinnässä.

Se oikeastaan onkin minun suunnitelmissani kunhan tästä tokenen. Kärsin uupumuksesta toistaiseksi ja se on pois ihan kotitöistäkin. Sitten kun saan asiat rullaamaan paremmin niin tarkoitus olisi löytää kevyttä työtä ja siitä jatkaa eteenpäin. Siksi mietinkin myös työtä mitä todella voisin olla tekemässä, mutta en nyt, vaan tulevaisuudessa.

Mutta joo eihän tämä mikään mairitteleva aihe ole. Mieluiten kerron olevani työtön ja jos jostain kaverista on tullut tarpeeksi läheinen niin olen myöntänytkin asian. Kiitos vastauksista!

Vierailija
17/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän sijaan voi myös tarpeen tullen sanoa, että tällä hetkellä etsin töitä. Kuulostaa hieman vähemmän pahalta, vaikka tarkoittaakin samaa.

Vierailija
18/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras on kertoa että "et saa mainita siitä". Se herättää aina suuren mielenkiinnon, itse käyttänyt jo vuosia baarissa naisille, johan kiinnostuvat ja alkavat kehittelemään omia mielikuvia. :)

Vierailija
19/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonoja neuvoja valehtelemiseen. Keskustelut ovat arvaamattomia. Ehdotan minäkin siksi henkilövuokrausfirmaa, keikkatyötä valitsemillasi aloilla. Mieluiten sellaisilla, joiden tekemisistä sinulla on jotain kokemusta.

Vierailija
20/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokuljettaja. Kukaan ei voisi kysellä sulta työstäsi, koska et saa kertoa oikein mitään. Tai sitten sijaisopettaja! Sinne pääsee melkein kuka vaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan