Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni jätti minut ja vuoden ikäisen lapsemme viikko sitten, voin tosi huonosti

Vierailija
16.08.2017 |

Lapsi on siinä iässä että syö kaiken lattialta ja levittää kaiken levälleen. Itkee myös hampaitaan (vasta 1 puhjennut) ja on muutenkin ärtyisä. Mulla on psyykkisiä ja fyysisiä oireita erosta, oksettaa ja vatsaan koskee, itkettää ja haluaisin vaan nukkua ahdituksen pois. Apua antakaa vertaistukea konkreettisesti, millä siis saisin oman ahdistuksen lieventymään jotta jaksan tätä kotiäidin arkea. Lapsi ei ole siis muualla hoidossa, koska minulla ei ole ollut vakituista työpaikkaa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdf kirjoitti:

Sovitaanko feministit niin, että sitten kun myös isällä on oikeus päättää abortista niin voidaan keskustella vastuun jakamisesta pakolla kunnes lapsi on 18-vuotias. Ei se vaan niin toimi, että jos huppu tai pillerit pettää niin nainen päättää yksin sitooko miehen itsensä loppuelämäksi.

Voitko perustaa oman ketjun tätä varten? Pidetään tämä ketju ihan vain tsemppaus - ja vertaistukiketjuna. Jonkun elämä on romahtanut. Ei jaksa puhua feminismistä tai aborttioikeuksista. Tämä ei ole sille oikea paikka. 

Vierailija
42/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisessa tilanteessa kannattaa toimia? Kannattaako vaatia viikko-viikko systeemiä sitten kun imettäminen loppuu? Täytyyhän naisenkin saada omaa aikaa. Kuulostaa epäreilulta, että mies voi vaan tehdä lapsen ja jättää äiskälle jos ei huvitakkaan. Vastuu lapsesta kuuluu myös isälle. Riippuu tietenkin siitä, onko kyseinen mies täyspäinen ja luotettava hoitamaan lasta.

En oikein osaa auttaa. Luulisi, että vertaistukiryhmiä on yh-äideille ainakin jos asut kaupungissa. Ei kai se auta muu kuin päästä yli tuosta ja etsiä uusi kumppani.  Menevät miehetkin "toiselle kierrokselle" siinä missä naisetkin. :) 

Tsemppiä AP. 

Missään nimessä et anna viikko-viikko tuollaiselle mulkulle. Muutenkin sulla ajan kanssa helpottaa. Nyt soitat kotipalvelusta apua itsellesi, kerrot tilanteen, niin saat apua. Mene perhekerhoihin myös, TAATUSTI on äitejä, jotka ovat samassa tilanteessa. Näistä saat tukea ja apua. Valikoi kuitenkin seurasi tarkemmin tästedes. Voit hakea myös osapäiväistä päivähoitoa työttömänäkin, mutta älä vielä vuoden ikäiselle, sitten vasta kun on vähän isompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele mihinkään psykologille menoa tai sossuun (paitsi talousasioissa). Olin samassa tilanteessa ja onneksi en mennyt, vaikka väsynyt olinkin. Nimittäin myöhemmin exäni teki minusta perättömiä ilmoituksia lasuun ja exä pyöritti niin taitavasti sossuja perättömillä jutuillaan, että minua jopa uhattiin lapsen poisottamisella. Terveystietoni tutkittiin minulta lupaa kysymättä koko elämäni ajalta, koska exä keksi minusta aivan sairaita juttuja. Onneksi terveystiedoistani ei mitään psy-juttuja löytynyt, mutta auta armias jos olisi löytynyt, lapseni olisi varmasti huostaanotettu. 

Vierailija
44/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä petti minua kun olin raskaana, enkä halunnut suhdetta luonnollisesti enää sen jälkeen jatkaa. Nyt lapsi jo taapero, enkä voisi olla onnellisempi. Pyydä heti apua itsellesi, ulkoile mahdollisimman paljon ja syö hyvin, vaikka ruoka ei maistuisikaan. Joka päivä olo kuitenkin paranee ja elämästä saa taas kiinni. Kyllä se siitä❤️

Vierailija
45/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteys neuvolaan heti tänään ja vaadit saada kotiin perhetylntekijän ja jos koet tarpeelliseksi niin psykologin juttusille pääsyä. Iso voimahali! <3

Älä hemmetissä pyydä mitään perhetyöntekijää!

Kauhea ehdotus.

Perhetyöntekijä on tarkkailija ja ilmoittaja, joka etsii vikoja äidistä. Hän EI auta lapsenhoidossa,

vaan kyttää sinua, oletko sinä väsynyt.

Jos olet, hän ilmoittaa siitä raportissaan sosiaalitoimeen ja lastensuojeluun, jotka valmistelevat tarkkailukäyntejä ja alkavat uhitella huostaanotolla,

mikäli et itse osaa järjestää asioitasi ja hoitaa vauvaasi.

Sinä ja sinun tarpeesi lakkaavat olemasta, kun lastensuojelukoneisto iskee silmänsä lapseen: heille lapsen etu on usein epärealistista, konemaista hoitoa ja ilotonta läsnäoloa,

äidin etu tai elämä ei heitä kiinnosta.

Varoitan sinua.

Auta siis itse itseäsi, etsi ystäviä perhekerhoista, käy läpi vanhat koulukaverit, soittele ja verkostoudu.

Saat muista naisista ystäviä ja vertaistukea, saat puhua asioistasi,

autat muita isien pettämiä äitejä lastenvahtimisessa ja saat itse apua. Sinunkin täytyy saada nukkua väsymys pois ja päästä yksin lenkille, kauppaan,

kahville, pikku matkalle, ravintolaan tanssimaan ja katsomaan miehiä, maistaa vähän alkoholia, nauttia huomiosta.

Psykologeista ei myöskään ole mitään hyötyä.

Psykiatri sen sijaan voi kirjoittaa sinulle jotain mietoa rauhoittavaa, joka tasaa pahimman lamaannuksen, että jaksat nousta ylös aamuisin.

Et varmaan tarvitse puolivillaisen psykologin itsestäänselvyyksiä?

Psykologi ei ole lääkäri, älä sellaiseen tuhlaa aikaa. Olosi johtuu miehen petoksesta ja siitä että olet yksin vastuussa pahimmassa iässä olevasta lapsesta.

Lähde liikkeelle ja tapaa muita yksinhuoltajia, älä missään tapauksessa ala roikkua viranomaisissa.

Tämä! Voisi olla suoraan minun kynästäni. Paitsi, että älä mene sinne psykiatrillekaan, koska tutkivat kyllä lasusta terveystietosi ja jos lääkemääräyksiä/psykiatrikäyntejä näkyy, he kyllä pääsevät lukemaan kaiken mitä siellä kerrot ja niitä voidaan käyttää sinua vastaan ja uhata huostata lapsesi. 

Vierailija
46/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika kun et vaatinut kondomia!

Vierailija
47/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 38 kirjoitti:

Miten niin sinun lapsesi?

Huh huh eli koska isi ei enään tykkää äidistä niin lapsikin on automaatisesti äidin siis oikeasti?

Kyllä se lapsi on myös isä !

Myös lapsi tarvitsee isän kun kasvaa aikuiseksi.

Kerropa tuo niille isille joita ei kiinnosta .

Valitkaa naiset paremmin kenen kanssa lisäännytte. Ei tarvitse pariutua ihan vaan jonkun kauniiksi kehuvan kanssa. Miettikää pidemmälle.

Anteeksi nyt vaan, mutta todella monesta innokkaasta ja hyvän tuntuisesta miehestä kuoriutuu tuo lusmu siinä vaiheessa kun miehen aivot pakkautuvat alakertaan.

Tulee hyväperseinen nainen ja vähän imartelee, niin johan lapsiperhearki ja vauvaa hoitava, äidiksi ryhtynyt elämänkumppani tuntuvat tuosta luuserista maailman ikävimmiltä.

Ei sitä vaan näe etukäteen miehestä. Monen miehen kohdalla se uusi nainen vaan vie voiton lapsista.

Vierailija
48/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdf kirjoitti:

Sovitaanko feministit niin, että sitten kun myös isällä on oikeus päättää abortista niin voidaan keskustella vastuun jakamisesta pakolla kunnes lapsi on 18-vuotias. Ei se vaan niin toimi, että jos huppu tai pillerit pettää niin nainen päättää yksin sitooko miehen itsensä loppuelämäksi.

Juuri niin se toimii, ei voi mitään.

Pidäpä sinä nyt omasta puolestasi huoli siitä että et tule vahingossakaan siittäneeksi lasta.

Varmin keino on pidättäytyä, ei ole vaarallista.

Sitten voi laittaa piuhat poikki myös jos tuo edellinen vaihtoehto ei houkuta.

Lisäksi kondomi kun on se pienen pieni mahdollisuus että vasektomia ei onnistunutkaan.

Vierailija
49/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, missä päin asut? Voin auttaa Tampereen seudulla. :) Itselläni on 4kk vauva, mutta helppohoitoinen eli menisi siinä sivussa mukana, jos haluat hetkeksi hengähtää. Jos tarvitset vaikka vaan tukea ja juttuseuraa (vaikkakin tuntemattomasta, mutta tietyissä tilanteissa tuntemattomalle voi olla jopa helpompi avautua), tee vaikka joku väliaikainen sähkopostiosoite niin pistän viestiä sitä kautta.

Voimia. Kaikki järjestyy kyllä.

Vierailija
50/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman sivun asia on ollut ja valitettavasti tulee olemaan juuri tuo mistä ap. on kertonut. Miehet ovat saalistajia toisin sanoen mies ottaa aina kun saa. Olen vuosikymmenten aikana tämän todennut lähipiirissäni sekä ystävissäni/tutuissani.

Vierailija
51/51 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä, ei ikinä pidä luottaa mieheen. Aina on oltava varasuunnitelma.