Eräs meidän luokkalainen tyttö ei KOSKAAN puhu mitään toisille....
Ainoastaan siis opettajalle olen kuullut hänen juttelevan. Olen miettinyt, että mikähän hänen ongelma on? :-D Aika tympeää, että ei halua tulla mukaan juttuun ja hänestä ei saa oikein mitään irti-siis hän on aina vain hiljaa.
Kommentit (26)
Oletteko te muut yrittäneet jutella hänelle? Omalla luokallani oli aikoinaan yläkoulussa poika joka ei puhunut edes opettajille. Myöhemmin olen tajunnut hänen olleen valikoiva mutisti. Puhui ilmeisesti kotona mutta koulussa ei jotenkin vain pystynyt ja luulisin että kynnys puhua kasvaa päivä päivältä suuremmaksi. Käsittääkseni tämä minun luokkakaverini pääsi aikuisena terapian avulla irti ongelmastaan ja on nykyään ihan hyvissä töissä. Joskus ongelmat ovat syvemmällä kuin vain että ei halua jutella muille, hän ei ehkä oikeasti pysty.
Ehkä sitä ei kiinnosta jutella tuollaisille toopeille.
Mäkin olin nuorempana lähes mykkä, mutta vanhempana puhun siinä missä muutkin. Tosin en ole kauhean suulas. Osalla ihmisistä on vaan tollanen vaihe. Enää en välitä, mitä muut ajattelevat. Kerran täällä vaan eletään.
Ehkä hänelle on hankala puhua, kun muut tekisivät siitä numeron, jos hän puhuisi.
Minä en puhunut myöskään koko peruskouluaikana kenellekään yhtään mitään. Ei kiinnostanut tyhjäpäiden joutavat löpinät. Ison kokoni puolesta minua ei tosin asiasta koskaan kiusattu. Nyt noin kahden sadan ihmisen esimiehenä olenkin sitten puhunut paljon enemmän ja antanut toimintaohjeita ja käskyjä. Vapaa-aikana ei ole rahan tai naisten puutetta. Tämä ei ole mitään egonpönkittelyä vaan sana niille hiljaisille, mutta määrätietoisille ihmisille, että opiskelkaa ja olkaa välittämättä ympärillänne pörräävistä mitättömistä persevituista. Valvokaa aamuun asti ja opiskelkaa sitä mikä on se teidän juttunne. Vähän se ottaa, mutta paljon se antaa.
Ihan ok tyyppi. Usko pois. Ei kaikki vaan halua puhua. Ei luulis toisia haittaavan. Miks ei sais olla sellanen kun on?
Ihmisiä on erilaisia, hyväksykää hänet hiljaisena, ehkä hän uskaltautuu jossain sopivassa tilanteessa jollekin puhumaan, jos ei ei se muita pitäisi haitata.
Koita silloin kun ei ole muita lähellä mennä puhumaan, jostain helposta aiheesta, vaikka opiskeluun liittyvää. Hänen voi olla helpompi puhua vain yhdelle, kuin että on useampia kuuntelemassa. Mutta ei kannata tehdä kiusallista tilanteesta jos hän ei vastaa mitään, jatkat itse kertomalla, esim mitä teit johonkin tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en puhunut myöskään koko peruskouluaikana kenellekään yhtään mitään. Ei kiinnostanut tyhjäpäiden joutavat löpinät. Ison kokoni puolesta minua ei tosin asiasta koskaan kiusattu. Nyt noin kahden sadan ihmisen esimiehenä olenkin sitten puhunut paljon enemmän ja antanut toimintaohjeita ja käskyjä. Vapaa-aikana ei ole rahan tai naisten puutetta. Tämä ei ole mitään egonpönkittelyä vaan sana niille hiljaisille, mutta määrätietoisille ihmisille, että opiskelkaa ja olkaa välittämättä ympärillänne pörräävistä mitättömistä persevituista. Valvokaa aamuun asti ja opiskelkaa sitä mikä on se teidän juttunne. Vähän se ottaa, mutta paljon se antaa.
JES!! Tää oli paras viesti koko kesänä täällä. Hieno!
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok tyyppi. Usko pois. Ei kaikki vaan halua puhua. Ei luulis toisia haittaavan. Miks ei sais olla sellanen kun on?
No ihmettelenpä vaan että miten pärjää esim työelämässä sitten ? :-/ Luulisi tulevan aikas kurja elämä jos ei halua puhua kenellekkään...
Mulla on kaveri, joka puhuu koko ajan enemmän mitä pidemmälle meidän tuttavuus etenee. Kolme vuotta on takana, ja toivottoman hitaasti etenee. Mutta suunta on hyvä, joten tyytyväinen olen.
Itse ajauduin tuohon tilanteeseen sen jälkeen kun yritin saada seuraa muista muttei ketään kiinnostanut. Sitten lopetin yrittämisen ja jättäydyin yksin. Silti minä olisin ilahtunut jos joku olisi tullut puhumaan ja tehnyt aloitteen. Tiedän monia ihmisiä, jotka ovat tavallaan luovuttaneet seuran suhteen ja jääneet yksin. Toisaalta, kun itsekin olen mennyt heille puhumaan niin kivoja tyyppejä ovat olleet. Itselle tämä oli piinaavaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmettelenpä vaan että miten pärjää esim työelämässä sitten ? :-/ Luulisi tulevan aikas kurja elämä jos ei halua puhua kenellekkään...
Minä olen töissä ihan saakelin hiljanen ja hyvin menee.
Annas kun arvaan: ap on kanalauman pomo, eikä kestä sitä että joukossa on yksi jota ei voikaan niin helposti määrätä? Tyttö on varmaan kuunnellut mäkätystäsi ja todennut että mieluummin olen yksin kun kuuntelen tuota räpätätiä.
Miksi kenenkään ylipäätään pitäisi puhua juuri sinulle? Ei minulla ole töissä aikaa höpötellä niitä näitä, minä palvelen asiakkaita ja teen paperitöitä.
Minua aina välillä häiritsee se kuinka jostain puhumisesta on onnistuttu tekemään jokin elämää suurempi ihmisyyden mittari.
Ehkä hänellä on selektiivinen mutismi.
Ehkä hän on niin ujo, että menee lukkoon sosiaalisissa tilanteissa.