Vanhojen tanssit
Siis. Lukion ensimmäistä on tullut nyt käytyä muutama päivä ja nyt iskikin jo stressi vanhojen tansseista. Pitääkö tyttöjen tosiaan pyytää poikia pareiksi? Entä, jos ei saa paria (olen aika ruma)? Entä, jos saa vaan huonon parin (siis oikeasti huonon) niin selviääkö? Milloin kannattaa ostaa mekko? Onko kakkosen talvi tarpeeksi ajoissa? Ja milloin kannattaa kysyä jotakin parikseen, niin ettei ole liian aikaista eikä myöhä? Ihanaa jos joku vastailisi, niin pääsen stressistäni:)
Kommentit (2)
Hei, tyttöni lukiossa oli vain n. 30% poikia, mutta kaikille tytöille löytyi poikapari. Pojat tanssivat kaksi kertaa, yhdellä pojalla oli siis kaksi tyttöä tanssitettavana. Tyttöni ei pyytänyt ketään pariksi, hän sai parin kun vanhojentsnssiharjoitukset alkoivat. Tietenkin jos tiedät jonkun kivan pojan, niin aina voit kysyä onko hänellä jo pari ja voisiko hän mahdollisesti olla parisi. Olen kuullut, että jotkut varaavat vanhojentansseja jo lukion ensimmäisellä luokalla.
Puku: Kannattaa aloittaa puvun katsominen jo nyt. Katsele netistä erilaisia malleja. Varaa aika pukuliikkeeseen sovitusta varten. Kokeile erilaisia malleja, unelmapukusi voikin olla ihan toisenlainen kuin mitä olit ensin ajatellut. Jos päädyt tilaamaan sinulle teetetyn puvun, on hyvä olla ajoissa liikkeellä eli jo nyt syksyllä. Tyttöni puvun toimitusaika kesti n. 9-10 viikkoa.
Mieti myös kengät ja varsinkin korkon korkeus, sillä on merkitystä helmanpituuteen. Korkeissa koroissa on vaikea tanssia, tanssit sisältävät vauhdikkaita osuuksia ja juoksuaskelia. Kannattaa myös valita puku sellaisella miehustalla, ettei sinua tarvitse nykiä sitä ylös koko tanssien ajan ja/tai pelätä että se valahtaa.
Varaa kampaaja-aika jo syksyllä, jos haluat kampaajan laittavan hiuksesi. Katsele netistä juhlakampauksia.
Riippuu varmaan lukiosta mutta ei meillä ollut pakko pyytää ketään tanssimaan. Ne keillä ei ollut harjoitusten alkamiseen mennessä paria niin laitettiin riviin, josta loput parit arvottiin. Itse hommasin mekon vasta pari viikkoa enne tansseja, joka oli aika uhkapeliä varsinkin kun mekko tilattiin netistä.. Kannattaa siis hommata se ajoissa samoin kuin mahdollinen kampaaja-aika.