Miski sinä, keski-ikäinen nainen työnnät ostoskärrysi minun päälle? t. nuori nainen
Itse nimittäin kaupassa asioidessani yritän ottaa muut ihmiset huomioon, ja katson etten kävele heidän päällensä. Ensi kerralla työnnä vain kärrysi päälleni, en jaksa enää väistellä. Omaa sisintäsihän siinä tuot esiin.
Kommentit (80)
Eilen olin rattaiden kanssa kaupassa. Todella vihaan niitä ihmisiä jotka pearkkeraa itsensä keskellä käyvää joten itse katson aina etten ole muiden tiellä. Siinä maustehyllyllä odotin mieheltä vastausta mitä mausteita kotona oli valmiiksi kun takaa alkaa kuulua tuskastunutta puhinaa. En ehdi edes kääntyä kun joku harppu tyrkkää minua kylkeen sanomatta mitään, vaistomaisesti otan edessä olleista rattaita kiinni ja hyvä ettei ne kaadu.
Tilanne oli siis tämä, kohdalleni toiselle puolen käytävää oli pysähtynyt vanhempi mieshenkilö myös arpomaan jotain hyllystä jolloin tämä läskipersekurppa ei ilmeisesti mahtunut kulkemaan välistämme (vähintään 1,5m tilaa) ja sen sijaan että pyytäisi ketään väistämään päätti hän töniä minua eli sitä pienempää.
Käyn kampittamassa sen lehmän että lonkka murtuu niin ei tarvitse enää lähteä itse kauppaan pilaamaan muiden hengitysilmaa.
Ja varsinkin ne kassajonossa niskaan hengittävät ottavat päähän. Joskus osa mummoista jopa työntää minun ostoksia tiivimmin siinä hihnalla. Ihan kuin se jotenkin nopeuttaisi tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä aina kaupassa oikein etsin nuoria naisia kärryjeni alle! Niitä on niin mukavaa töniä ja se on elämäni ilo ja harrastus koska olen surkea keski-ikäinen jota kukaan ei enää katso ja sinä olet niin kaunis että v.tuttaa. Siksi miehet väistää sinua kun ne tykkää sinusta mutta minä olen nIIIIN katkera etten kestä. Seurravaksi jäät kokonaan kärryn alle. Senhän sä halusit kuulla?
t. Keski-ikäinen nainen
Haha, tää oli hyvä vastaus :D Eikös tämä ole aina ajatuksena näissä "keski-ikäinen nainen miksi teet sitä ja tätä". Että kun ollaan jo niin rumia, surkeita ja ärsyttäviä, että nuoret, upeat ja kauniit naiset ärsyttävät kun vievät kaikki miehet.
Minun puolesta saavatkin viedä vaikka viimeistä ukkoa myöten. Ei kiinnosta enää tippaakaan näillä kymmenillä - ne on niin nähty.
Luultavasti tämä tunne johtuu siitä, että olet nuorena ihmisenä vielä kovin itsekeskeinen ja näet itsesi maailman keskipisteenä. Oikeasti se keski-ikäinen hirviö ei vain huomannut sinua.
Vierailija kirjoitti:
Eilen olin rattaiden kanssa kaupassa. Todella vihaan niitä ihmisiä jotka pearkkeraa itsensä keskellä käyvää joten itse katson aina etten ole muiden tiellä. Siinä maustehyllyllä odotin mieheltä vastausta mitä mausteita kotona oli valmiiksi kun takaa alkaa kuulua tuskastunutta puhinaa. En ehdi edes kääntyä kun joku harppu tyrkkää minua kylkeen sanomatta mitään, vaistomaisesti otan edessä olleista rattaita kiinni ja hyvä ettei ne kaadu.
Tilanne oli siis tämä, kohdalleni toiselle puolen käytävää oli pysähtynyt vanhempi mieshenkilö myös arpomaan jotain hyllystä jolloin tämä läskipersekurppa ei ilmeisesti mahtunut kulkemaan välistämme (vähintään 1,5m tilaa) ja sen sijaan että pyytäisi ketään väistämään päätti hän töniä minua eli sitä pienempää.
Käyn kampittamassa sen lehmän että lonkka murtuu niin ei tarvitse enää lähteä itse kauppaan pilaamaan muiden hengitysilmaa.
Tässä on kunnon urheilujuhlan tuntua! Näin minäkin teen aina, pois alta risut ja vähäalyinen nuoriso. Ei ole aikaa maleksia maustehyllyllä. Keski-ikäinen on tehokas.
T. Keski-ikäinen nainen
Niin, itse olen kohta 35 ja kukaan ei väistä minuakaan. Varsinkaan eläkeikäiset. Veikkaan etteivät vain huomaa. Keski-iässä jota itsekin edustan, alkaa lähinäkö näkö heikkenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kampittamassa sen lehmän että lonkka murtuu niin ei tarvitse enää lähteä itse kauppaan pilaamaan muiden hengitysilmaa.Tässä on kunnon urheilujuhlan tuntua! Näin minäkin teen aina, pois alta risut ja vähäalyinen nuoriso. Ei ole aikaa maleksia maustehyllyllä. Keski-ikäinen on tehokas.
T. Keski-ikäinen nainen
Sinulle on urheilua käydä tönimässä rattaita joissa on vauvoja?
Olen kasvanut kulttuurissa jossa nuoremmat antavat tilaa vanhemmille. Anteeksi että tämä kuttuuriero saa aikaan törmäyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä aina kaupassa oikein etsin nuoria naisia kärryjeni alle! Niitä on niin mukavaa töniä ja se on elämäni ilo ja harrastus koska olen surkea keski-ikäinen jota kukaan ei enää katso ja sinä olet niin kaunis että v.tuttaa. Siksi miehet väistää sinua kun ne tykkää sinusta mutta minä olen nIIIIN katkera etten kestä. Seurravaksi jäät kokonaan kärryn alle. Senhän sä halusit kuulla?
t. Keski-ikäinen nainen
Haha, tää oli hyvä vastaus :D Eikös tämä ole aina ajatuksena näissä "keski-ikäinen nainen miksi teet sitä ja tätä". Että kun ollaan jo niin rumia, surkeita ja ärsyttäviä, että nuoret, upeat ja kauniit naiset ärsyttävät kun vievät kaikki miehet.
Minun puolesta saavatkin viedä vaikka viimeistä ukkoa myöten. Ei kiinnosta enää tippaakaan näillä kymmenillä - ne on niin nähty.
Eläs nyt tolleen. Oikeesti on kuitenkin kiva se poskensa pehmoinen nukka ja ihana kun saa olla siinä viekussa. Turhaa nyt esität kylmänviileää leidiä. Et kuitenkaan sitä ole, vaan ihku hellispellis nainen. Ihan koko lopun elämääsi.
Mä en ymmärrä näitä aika ajoin "nuorten" naisten aloituksia keski-ikäisiä naisia kohtaan. Miksei IRL törmää tämmöisiin tapauksiin IKINÄ?
t: keski-ikäinen nainen
Argh mä vihaan näitä passiivis-aggressiivisia ihmisiä! Ei millään saada suuta auki, vaan tönitään ja tungetaan. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa, että sanoo "anteeksi, pääsisinkö tästä" tai ihan vaan pelkkä anteeksi yleensä riittää. Ja kyllä ne ukkelit harrastaa tätä ihan yhtä paljon kuin naisetkin! Erityisesti kassajonossa ukot kunnostautuvat mielenosoituksellisessa puhisemisessa, huokailussa ja jalan/sormien naputtamisessa, jos edellisellä on paljon ostoksia tai maksulaite ei luekaan plussakorttia ekalla kerralla tms.
Olen saanut osakseni myös nuoren mieshenkilön suorittaman jyräämisen, kun valitsin kuulokkeita Clas Ohlsonilla enkä huomannut, että hänen olisi tarvinnut päästä just siitä mun kohdalta ohi. Kuului ensin puhinaa ja sitten mut puskettiin oikein kunnolla sivuun hyllyä vasten. Oli vissiin liian pelottavaa saada sanottua se maaginen "anteeksi, pääsisinkö tästä".
Niin ja sitten kun aina puhutaan siitä, että tämä ongelma on "vain Suomessa", niin ruotsalaiset ovat kyllä ihan yhtä pahoja, ellei pahempia, jyräämään muita epäkohteliaasti!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä aika ajoin "nuorten" naisten aloituksia keski-ikäisiä naisia kohtaan. Miksei IRL törmää tämmöisiin tapauksiin IKINÄ?
t: keski-ikäinen nainen
Koska sinä osaat käyttäytyä, ystävä hyvä? Ei kaikki keski-ikäiset ja minusta enemmänkin sen ylittäneet.
Miksi sinä toimittaja teet tämmöisiä höpö-höpö-aloituksia, mene oikeisiin töihin.
Siis oletko sinä yksi niistä teineistä jotka kulkee kaupan käytävilläkin neljä rinnan?
Ja kolmekymppinen perheenäiti täpötäysien kärryjen kanssa on se keski- ikäinen?
Ja pahoitat mielesi kun ei väistetä teidän rivistöä johonkin sivukäytävälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Keski-ikäinen nainen
Eläs nyt tolleen. Oikeesti on kuitenkin kiva se poskensa pehmoinen nukka ja ihana kun saa olla siinä viekussa. Turhaa nyt esität kylmänviileää leidiä. Et kuitenkaan sitä ole, vaan ihku hellispellis nainen. Ihan koko lopun elämääsi.
Hah! Tykkään omasta seurastani ja tykkään olla kotonani niin kuin tahdon.
Jos aloitus kertoisi miehistä, tämäkin ketju olisi täynnä itkua miesvihasta. MIKSI naisia saa haukkua täysin vapaasti, eikä kukaan näe siinä mitään väärää?
Miksi sinä teet höpö-höpö-aloituksia, eikö toimittajan pitäisi tehdä oikeita töitä. Tämä viesti poistuu, mutta ei hätää, ihmiset huomaavat ajan mittaan itsekin, että palstan modehan näitä riitaa lietsovia aloituksia tekee, eivät oikeat ihmiset.
Teini- ikäisillä on se hauska ominaisuus, että vaikka tulisi ne kärryt vastaan, ei voi väistää koska sitten ei olla enää cool, mielummin kävellään päin. Jos tyttö ja poika tulee vastaan, selvästi nuoripari, on tytöllä vielä niin paha agsti että vaikka poika väistää niin neito tulee vaikka kärryjen yli jos tuntuu että nyt murenee joku kuori jos väistän. Perään vielä huudellaan jotain.. Yleensä ne poikkikset häpeää niitä tyttöjään ja kasvoilla anteeksi pyytelevä ilme.
Mä en tee tuota kärryillä, koska käytän aina koria. Sitä on helppo nostella hidastelijoiden kohdalla ja puikkelehtia jumien välistä.
Tilanne, jossa en enää väistä, on se kun kotimainen romanimies tai useampi kävelee kohti. Olen vähän liian monta kertaa ollut se ainoa osapuoli, joka liikkuu milliäkään. Edes oviaukoissa nämä hemmot eivät väistä, vaan kävelevät tarkoituksella koko leveydeltään kädet sivuilla heiluen. AIka kauan kesti tajuta, että tekevät tuon ihan tarkoituksella, koska valkolaista nyt ei tarvitse kohdella mitenkään.
Kerran kaupungilla katsoin, kun vastaantuleva mies sellkeästi marssi suoraan minua kohti, minä tein jo pienen väistöliikkeen, mutta en riittävästi (toisenkin olisi pitänyt osallistua) ja kävelin sitten ihan tarkoituksella päin niin että olkapäät kolisivat. Tuskin kenenkään machoilijan käytös tuosta muuttuu, mutta se, ettei itse alistu halveksuvaan käytökseen, on ihan mukava tunne.
Otsikon kymysykseen:
Siski, kun sinä nuori nainen muistutat minua ajasta, jolloin vielä elin. Nyt minulla ei vaihdevuosien jälkeen ole enää kuin katkera mieli ymmärrettyäni elämäni muiden silmissä olevan ohi.
Viimeisen kimmokkeen sinun tyrkkimiseesi ostoskärrylläni antoi se, että mieheni lähti kaltaisesi nuoremman naisen mukaan hiljakkoin. Jospa vain tietäisit mitä haluaisin tehdä sinulle pelkän kärryllä tökkimisen sijaan..