Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ihmiset enää osta kirppareilta tai käy niillä?

Vierailija
14.08.2017 |

Otin pitkästä aikaa loosin. Aina ennen olen saanut tavaraa hyvin kaupaksi. Kävin etukäteen katsomassa hintatason ja pistin kohtuulliset hinnat. On aika sekalaista tavaraa, isäni kuolinpesän tavaraa ja jotain omaa turhaksi jäänyttä. Tuntuu, ettei enää edes varmat tuotteet, kuten astiat mene. Esimerkkinä siistejä ehjiä juomalaseja 1,50 euroa 6 kpl tai kivoja mukeja eurolla kappale, mappeja 0,70 euroa jne. Mapit on käytettyjä, mutta siistejä ja täysin ehjiä. Luulisi, että tähän aikaan vuodesta noita opiskelijat ostaisivat. Yllättäin niitä isän "pappavaatteita" on jonkin verran mennyt, oletin, että niitä ei osteta, mutta pistetään kokeeksi. Sekä mun 80-luvun kirjoja, joita jäi jostain nuorten kirjakerhosta, niissä hinta on 50 snt/kpl.

Kaikki tavarat on ehjiä, siistiä ja puhtaita. Sen lisäksi, asiakkaitakaan ei tunnu olevan paljoa. Aina kun käyn lisäämässä, on siellä kiertelemässä yksi tai kaksi tyyppiä, kävin mihin aikaan vain. Arkisin keskellä päivää en pääse, mutta perjantaina olin vapaalla ja silloinkaan ei ollut ketään. Kyseinen kirppari on kyllä toiminut vasta muutaman kuukauden, mutta on hyvällä paikalla keskustassa ja näkyy vilkkaalle tielle. Tässä kaupungissa on kyllä melkoisen monta kirpputoria kaupungin kokoon nähden, en itsekään taida tietää kaikkia.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin luulet opiskelijan tarvitsevan mappeja kun lähes kaikki opiskelujutut tehdään netissä ja tietokoneella 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita enää. Uuden tavaran myyjät levittäytyy hiljalleen koko kirpparille. Vanhassakin tavarassa hintataso on noussut ja laatu huonontunut. Löytöjä ei ole tehnyt enää pitkään aikaan. Huonokäytöksisiä ihmisiä on kirpparit täynnä: huudellaan kaverille muutaman käytävän päähän ja tukitaan käytävät lastenvaunuilla ja/tai kärryillä, jätetään tavarat hujanhajan pöydille (ei huvita mennä penkomaan rytökasaa) ja vääriin pöytiin (kassalla luulet ostavasi tuotteen pöydästä, jossa on -50 % hinnat, mutta se onkin kulkeutunut siihen muualta). Harmi, koska todella tykkäisin käydä kirppareilla.

Vierailija
4/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöjen aika on ohi

Vierailija
5/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kirppari ja samassa kaupungissa monta kirpputoria. Etköhän itse jo vastannut kysymykseesi.

Minä käyn viikottain ja joka kerta on muitakin asiakkaita ollut, välillä ihan tungosta. 80% vaatteistani ostan niistä. Tavaraa on valtavat määrät, eikä kenelläkään ole velvollisuutta niitä ostaa. Silti jotkut jaksaa kiukutella ja valittaa kun heidän tavarat ei mennyt kaupaksi.

Vierailija
6/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä käy. Tehtiin tyttären kanssa just vajaassa viikossa lähes satasella voittoa.

Vierailija
7/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on tässä:

http://paskatkirppisloydot.bellablogit.fi

Muistakaa että on vanhuksia jotka ovat eläneet pula-ajan. Heillä on erilainen käsitys tavaran arvosta. Joku toinen ei välttämättä vain ymmärrä mitä voi kaupitella. Netissä kun pilkataan ja naureskellaan saatetaan loukata henkilöä joka ei pilkkaa ansaitse.

Vierailija
8/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaika vaikuttaa.Itse käyn ahkerasti mutten kesällä koska kaupoissa on alet ja kirppiksillä puolet pöydistä tyhjinä.

Vierailija
9/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit miesten vaatteet menee, koska niistä ei ole ylitarjontaa. Muuten ei mene kaupaksi,

Vierailija
10/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ku saan oman kämpän niin ostan kaiken kierrätyskeskuksesta. Ei voisi vähempää kiinnostaa ovat mööpelit uusia vai onko niissä ajanpatinaa. Itseasiassa tässä suhteessa ajan patina ja se niiden ominainen tuoksu ja tarinat kiehtovat eniten minua koko maailmassa.

Vierailija
11/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit ku saan oman kämpän niin ostan kaiken kierrätyskeskuksesta. Ei voisi vähempää kiinnostaa ovat mööpelit uusia vai onko niissä ajanpatinaa. Itseasiassa tässä suhteessa ajan patina ja se niiden ominainen tuoksu ja tarinat kiehtovat eniten minua koko maailmassa.

Tai siis ei kiinnosta se että ovatko ne uusia ja että maksaisisn siitä moderniudesta ja uutuudesta.

Vierailija
12/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon ylihintaista nukkaantunutta (ja vanhanaikasta) lumppua etten jaksa nähdä vaivaa löytääkseni niitä helmiä sieltä seasta. Varsinkin UFFin kirppis. Hirveet hinnat

Vierailija
13/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos ne Reko-juomlasit maksavatkaan Ikeassa? Uusia ovat...

ja juuri ostin ihan tavaratalosta arkikäyttöön kahvimukeja, kivoissa väreissä, tukevat olivat 6 kpl maksoivat yht 4€.

Itse käyn kyllä kirppareilla mutta haen aina jotain tarpeeseen, enkä kaappien täytteeksi. 

Vierailija
14/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ostaisi mitään mukeja eurolla, kun niitä saa uutenakin Ikeasta eurolla, laseja saa kuusi kappaletta 1,49 tarjouksesta.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50234803/

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80094014/

(Noita Rekoja meillä on entuudestaankin kaapissa, joten jatkavat sarjaa)

Ja ne ovat sitten kaikki samanlaisia, eli ei tarvitse katsella sekavaa kokoelmaa erilaisia mukeja.

Joten sinuna ap laskisin hintoja, jos astiasi eivät satu olemaan merkkitavaraa/keräilijoiden suosimia merkkejä.

Vierailija
15/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo sitten luteita!

Vierailija
16/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varo sitten luteita!

No tottaki esim vuodevaatteet ostan uusina. :)

Vierailija
17/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeat hinnat ja ihan käyttökelvotonta tavaraa. Vielä 15v sitten ostin paljon kirpputorilta, enää en löydä mitään. Tai, jos löydän, hinta on järjetön!

Vierailija
18/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän bulkkikama tietenkään mene millään hinnalla. Mitään Ikean tai KappAhlin, Lindexin jne. tuotteita on melko turha viedä kirppikselle. Jotkut 80-luvun kirjat nuorten kirjakerhosta?

Aidot vintagetavarat menevät kaupaksi. Ehjät lasten merkkivaatteet ja urheiluvälineet kelpaavat myös. Jos eivät mene niin eivät ole ehjiä, puhtaita, merkki tai hinta on väärä.

Vierailija
19/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi kiva jos joku pitäisi vanhoja romujani aarteina, ja minä saisin kaappeihini tilaa ja hyvän omantunnon. Valitettavasti vaan kellään ei ole velvoitetta ottaa niskoillensa minun romujani. Pois pitää heittää hyvää tavaraa, jota kukaan ei todellakaan halua, en edes minä.

Vierailija
20/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varo sitten luteita!

No tottaki esim vuodevaatteet ostan uusina. :)

Ja jotakin tarvitsee verhoilla uusiksi, niin kyllä minä haluan oppia tekemään se itse. Se on minusta surullista kuinka vaikkapa suomalaien käsityö ja suomalainen laatua niin paljon aliarvostetaan esim kaikenmaailman kiinalaisten rinnalla. Suomalainen laatu on suomalaista laatua ja sitä minusta tulisi oppia arvostamaan eikä sitä että moderni tusina design jos menee p"skaksi kertakäyttökomponenttikulttuurin innoittavana alta aikayksikön. ENnevanhaa kun ostit telkkarin niin nehän kesti ja ne pystyi korjaamaan, nykyisellään kun jonkun huitsisvaan -rakennetun härpäkkeen (josta toki löyty vaikka minkälaisia mieltä sokaisevia ominaisuuksia), ei ne vaan kestä. Sellainen niin teennäisys ja pelkistetty kaavamainen rahata haiseva on vain niin väärin.