Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset enää osta kirppareilta tai käy niillä?

Vierailija
14.08.2017 |

Otin pitkästä aikaa loosin. Aina ennen olen saanut tavaraa hyvin kaupaksi. Kävin etukäteen katsomassa hintatason ja pistin kohtuulliset hinnat. On aika sekalaista tavaraa, isäni kuolinpesän tavaraa ja jotain omaa turhaksi jäänyttä. Tuntuu, ettei enää edes varmat tuotteet, kuten astiat mene. Esimerkkinä siistejä ehjiä juomalaseja 1,50 euroa 6 kpl tai kivoja mukeja eurolla kappale, mappeja 0,70 euroa jne. Mapit on käytettyjä, mutta siistejä ja täysin ehjiä. Luulisi, että tähän aikaan vuodesta noita opiskelijat ostaisivat. Yllättäin niitä isän "pappavaatteita" on jonkin verran mennyt, oletin, että niitä ei osteta, mutta pistetään kokeeksi. Sekä mun 80-luvun kirjoja, joita jäi jostain nuorten kirjakerhosta, niissä hinta on 50 snt/kpl.

Kaikki tavarat on ehjiä, siistiä ja puhtaita. Sen lisäksi, asiakkaitakaan ei tunnu olevan paljoa. Aina kun käyn lisäämässä, on siellä kiertelemässä yksi tai kaksi tyyppiä, kävin mihin aikaan vain. Arkisin keskellä päivää en pääse, mutta perjantaina olin vapaalla ja silloinkaan ei ollut ketään. Kyseinen kirppari on kyllä toiminut vasta muutaman kuukauden, mutta on hyvällä paikalla keskustassa ja näkyy vilkkaalle tielle. Tässä kaupungissa on kyllä melkoisen monta kirpputoria kaupungin kokoon nähden, en itsekään taida tietää kaikkia.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri 25 eurolla.

Mutta ei munkaan tavarat viimeksi oikein mennyt kaupaksi vaikka olivat edullisia ja siistejä.

Vierailija
22/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi syy on se ettei tuolla kyseisellä kirppiksellä ole paljon kävijöitä. Se selittää jo paljon.

Kirjat ei mene kaupaksi vaikka olisi kuinka halpoja. Eikä nykyaikana varmaan mapitkaan.

Astioita saa Ikeasta tosi halvalla. Itse en saanut mukeja kaupaksi 50 sentilläkään. Yllättäen kyllä ei menny Arabian lautasetkaan vaikka olivat ehjiä ja hintaa 50 senttiä kpl.

Kirpparille on aika turha roudata tuollaista vanhaa tavaraa, niille ei yksinkertaisesti ole kysyntää.

Itse sain viime käynnistä voittoa 40 euroa joten ei kyllä oikein enää kiinnosta pöytää varata, tuostakin puolet meni bensakuluihin kun kävin joka toinen päivä siivoamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ainakin käy. Uusia kirpputoreja syntynyt kuin sieniä sateella ja autoja pihassa niin etten itse viitsi edes mennä sisälle.

Vierailija
24/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanon nyt suoraan, että yritit kaupitella ihan roskiskamaa.

Tosiaan, astioita saa uutena aika lailla samaan hintaan, ja voi ostaa haluamansa määrän. Mappeja ei kukaan enää tarvitse, ja jos tarvitsee, niitä esim. jaetaan yliopiston käytävillä ilmaiseksi. Jos joku kaipaa noiden kaltaisia, geneerisiä käyttötavaroita, ei kukaan jaksa lähteä kiertelemään niiden vuoksi kirpputoreja josko tuurilla löytyisi, vaan ihmiset menevät lähimarkettiin ja ostavat ne uudet samaan hintaan sieltä.

80-luvun kirjat, jos eivät ole jotain harvinaisia keräilykappaleita, ovat täysin roskiskamaa - kuka ihme niitä kaipaisi? Ei nykynuoret suostu lukemaan jotain 30v vanhoja nuortenkirjoja, vaan he haluavat nyt suosittuja kirjoja. 

Kirpparilla kannattaa myydä vain tavaraa, jota joko a) ei saa ollenkaan kaupasta (esim. ne keräilyjutut) tai jota b) saa vain huomattavasti kalliimmalla. 

Vierailija
25/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän bulkkikama tietenkään mene millään hinnalla. Mitään Ikean tai KappAhlin, Lindexin jne. tuotteita on melko turha viedä kirppikselle. Jotkut 80-luvun kirjat nuorten kirjakerhosta?

Aidot vintagetavarat menevät kaupaksi. Ehjät lasten merkkivaatteet ja urheiluvälineet kelpaavat myös. Jos eivät mene niin eivät ole ehjiä, puhtaita, merkki tai hinta on väärä.

No nimenomaan niin, että kun nuo vanhat kirjakerhon kirjat menee, sekä pappavaatteet, se  mulla nimenomaan oli ihmetyksen aiheena, ne vein ihan huvikseni, vähän vitsillä kokeeksi, ja ajattelin antaa "ota tästä ilmaiseksi" -laatikkoon, kun myyntiaika on ohi. Kellään ei ole velvollisuutta ostaa mitään, mutta kun sata ihmistä kiertelee, niin yhdelle ehkä jotain sattuu mukaan. Mutta kun tuntuu, että enää ei ole kiertelijöitä.

Kyllä nykyäänkin vielä on vanhan kansan opettajia, jotka eivät laita materiaaleja nettiin, vaan teetättävät muistiinpanoja tai jakavat monisteita, varsinkin amk:n puolella. Yliopiston proffat vähemmän, mutta jotkut heistäkin. 

Sen olen muutamalla kirpparilla todennut itsekin, että ne ovat kuin halpistavarataloja. Ensimmäisenä hyökkää vastaan valtavat laarit euron tuotteita, jotka vielä usein ovat lidlin tuotemerkkejä. Näitä nähty useammalla paikkakunnalla, kun olen itse kierrellyt. 

Lasit on tällaisia, mutta en ole varma, onko "halpa kopio": http://www.chezmarius.fi/keittiotarvikkeet.php?k=10181&tuotenro=51394

Ap. 

Vierailija
26/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta eii uutta vaan korjausta käsityötä.

Vierailija
27/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sanon nyt suoraan, että yritit kaupitella ihan roskiskamaa.

Tosiaan, astioita saa uutena aika lailla samaan hintaan, ja voi ostaa haluamansa määrän. Mappeja ei kukaan enää tarvitse, ja jos tarvitsee, niitä esim. jaetaan yliopiston käytävillä ilmaiseksi. Jos joku kaipaa noiden kaltaisia, geneerisiä käyttötavaroita, ei kukaan jaksa lähteä kiertelemään niiden vuoksi kirpputoreja josko tuurilla löytyisi, vaan ihmiset menevät lähimarkettiin ja ostavat ne uudet samaan hintaan sieltä.

80-luvun kirjat, jos eivät ole jotain harvinaisia keräilykappaleita, ovat täysin roskiskamaa - kuka ihme niitä kaipaisi? Ei nykynuoret suostu lukemaan jotain 30v vanhoja nuortenkirjoja, vaan he haluavat nyt suosittuja kirjoja. 

Kirpparilla kannattaa myydä vain tavaraa, jota joko a) ei saa ollenkaan kaupasta (esim. ne keräilyjutut) tai jota b) saa vain huomattavasti kalliimmalla. 

Toistan vielä, että ihmettelen nimenomaan, että joku ostaa niitä kirjoja, aloitusviestissäni kyllä mielestäni asia selkiää: Yllättäin niitä isän "pappavaatteita" on jonkin verran mennyt, oletin, että niitä ei osteta, mutta pistetään kokeeksi. Sekä mun 80-luvun kirjoja, joita jäi jostain nuorten kirjakerhosta, niissä hinta on 50 snt/kpl.

Vierailija
28/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy enää. Tuotteessa saattaa lukea uusi/käyttämätön/vähän käytetty ja todellisuuudessa se saattaa olla lähes puhki kulunut. Hinta kyllä on kuten uuden/käyttämättömän/vähän käytetyn. Esim. jos olet ostanut parin sadan talvihaalarin lapsellesi ja sitä on käytetty yksi talvi, josta polvet rikkoutuneet, ei puvun arvo ole 50e. Ennemminkin ärsyttää tuollainen!

Vierailija
29/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lähipäivinä useammallakin kirppiksellä ostamatta mitään, koska en yksinkertaisesti löytänyt mitään. Lähinnä vaatteita olisin itselleni ja lapselleni ostanut. Jos jotain sopivaa löytyi, niin oli joko huonokuntoisia ja/tai hinnalla pilattuja.

Vierailija
30/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla kävi ehkä huono tuuri. Täällä Jyväskylässä on hyviä kirpputoreja, joilla kauppa käy. Tiedän sen siksi, että käyn kirpputoreilla 2 - 4 kertaa viikossa. Pöydät, joilla makaavat kuukausikaupalla samat ylihinnoitellut laatutuotteet (ammattimaisten myyjien ikuisuuspöydät kirpputoripöydiksi naamioituina) ja uudet pöydät, joiden tuotteet on reilusti ylihinnoiteltu tuleva -50% -viikko mielessä, kierrän kaukaa. En myöskään enää vaivaudu tonkimaan kukkuralleen tavaraa kasattuja pöytiä, joiden tavaroiden esille saamiseen tarvitsisin heinähankoa tai jopa talikkoa. Kiitos taas kaikille Jyväskylässä kirpputoreilla tavaroita ja vaatteita myyville henkilöille hyvistä löydöistä! Terveisin iloinen asiakkaanne, joka osaltaan huolehtii siitä, etteivät myyntiartikkelinne tallaudu lattioilla ja eksy vääriin pöytiin.

Vierailija
31/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä tosiaan kauppa käy hyvin, kuten edellisinäkin vuosina. Mulla ollut n.pari kertaa vuodessa pöytä aika säännöllisesti ja viimeksi tuotto lähes 400e. Lastenvaatetta (merkki& myös ihan Lindex, H&M kamaa, mutta siistiä!), leluja, omia ja miehen takkeja ja kenkiä, jonkin verran astioita ja kodin käyttötavaraa... Hinnat kohtuullisia, tavarat siistejä ja ehjiä.

Vierailija
32/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tämä on ollut ihan hyvä keskustelu. En ole tarvinnut itse ostaa astioita vuosiin, kun niitä tuli perintönäkin. Lapsuudenkodissani oli niitä valtavat määrät. Mulla on noita laseja lisää, vien toisen satsin ja pidän hinnan samana, ei vain mahdu kamalasti. Otin loosin kahdeksi viikoksi. Vastaavat mukit ovat kaupassa 7-8 euroa, mutta niistä voin kyllä laskea hinnan 50 senttiin, enpä ole niistä mitään maksanutkaan. Siitä olen toki tarkka, että kaikki mitä vien, on ehjää ja puhdasta, enkä mainosta uutena edes käyttämättömiä tavaroita, koska ei tavara oikeastaan enää ole käyttämätön, jos se on paketista avattu. 

Kaivattuja naisten ja lasten vaatteita ei ole mistä myydä, pari omaa paitaa oli ja ne on hävinneet loosista kyllä. Lapseni eivät ole enää kasvuiässä ja itse käytän kaikki vaatteet niin loppuun, ettei niitä jää. Lisäksi olen S-kokoa, mitä yleensäkin menee kai vähemmän, koska itse löydän sen kokoisia vaatteita helposti, tosin ostan aika vähän itsekin. 

Tarkistan hintoja tämän keskustelun perusteella. Ap. 

Vierailija
33/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit ku saan oman kämpän niin ostan kaiken kierrätyskeskuksesta. Ei voisi vähempää kiinnostaa ovat mööpelit uusia vai onko niissä ajanpatinaa. Itseasiassa tässä suhteessa ajan patina ja se niiden ominainen tuoksu ja tarinat kiehtovat eniten minua koko maailmassa.

Joo, ummehtunutta hometta ja tupakanhajua.

Eiväthän ne ole sinun tarinoitasi, tai edes sukusi. Mistä edes tiedät niihin liittyviä tarinoita, jos jostain kirpparilta ostat? Eri asia olisi mummolasta laahata.

Vierailija
34/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä tosiaan kauppa käy hyvin, kuten edellisinäkin vuosina. Mulla ollut n.pari kertaa vuodessa pöytä aika säännöllisesti ja viimeksi tuotto lähes 400e. Lastenvaatetta (merkki& myös ihan Lindex, H&M kamaa, mutta siistiä!), leluja, omia ja miehen takkeja ja kenkiä, jonkin verran astioita ja kodin käyttötavaraa... Hinnat kohtuullisia, tavarat siistejä ja ehjiä.

Osaisiko joku neuvoa, mitkä on parhaat kirppikset Jyväskylässä? Yleensä käyn lähinnä Kirpparilla.fi. Silinteri oli paljon parempi kun oli Savelassa, nykyisin jotenkin paljon huonompaa tavaraa.

Vierailija
35/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ap tässä vielä, aion antaa kirpparin tuoton hyväntekeväisyyteen, joten hyvällä omalla tunnolla myyn tarpeetonta  "perintöäni". Ps, kattiloita ja piirakkavuokia on vielä viemättä, hintaehdotuksia? Hyväkuntoisia ja puhtaita nekin, teräskattiloita ja mm. Kerman Saven vuoka. Kai senkin joku mummo voisi ostaa? Nuoret käsittääkseni inhoaa Kerman Savea, enkä itsekään noista välitä. 

Vierailija
36/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ap tässä vielä, aion antaa kirpparin tuoton hyväntekeväisyyteen, joten hyvällä omalla tunnolla myyn tarpeetonta  "perintöäni". Ps, kattiloita ja piirakkavuokia on vielä viemättä, hintaehdotuksia? Hyväkuntoisia ja puhtaita nekin, teräskattiloita ja mm. Kerman Saven vuoka. Kai senkin joku mummo voisi ostaa? Nuoret käsittääkseni inhoaa Kerman Savea, enkä itsekään noista välitä. 

Niin ja vielä, en mainosta tuota loosissani, mainitsin vain täällä. Isäni toive oli, että veisin ne, mitä en itse tarvitse, lähetyksen kirpparille, mutta siellä on liikaa tavaraa, joten ajattelin myydä itse ja viedä rahana. 

Vierailija
37/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on mennyt pois muodista?

Vierailija
38/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan ostaisi mitään mukeja eurolla, kun niitä saa uutenakin Ikeasta eurolla, laseja saa kuusi kappaletta 1,49 tarjouksesta.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50234803/

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80094014/

(Noita Rekoja meillä on entuudestaankin kaapissa, joten jatkavat sarjaa)

Ja ne ovat sitten kaikki samanlaisia, eli ei tarvitse katsella sekavaa kokoelmaa erilaisia mukeja.

Joten sinuna ap laskisin hintoja, jos astiasi eivät satu olemaan merkkitavaraa/keräilijoiden suosimia merkkejä.

Tuollaisia turkooseja mukeja oli yhdessä hotellissa, jossa majoituimme kesällä. Siellä oli muutenkin sisustettu tuohon turkoosiin keittiössä, emännällä oli sama turkoosi paita päällään. Se paikka oli ihana (ei siis noiden mukien takia).

Vierailija
39/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vaatteet ja tavarat olisivat kuinka "ehjiä ja siistejä", eivät ne mene kaupaksi, jos ovat tusinatavaraa tai yksinkertaisesti rumia. Tätä eivät monet tajua, ja sitten ihmettelevät, kun ne ihan siistit 90-luvun paidat ei mene kaupaksi, vaikka ovat ehjiäkin!

Vierailija
40/119 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Silinterissä tienasin just viikossa yli 400e. Poikien 150-160 cm vaatteita, isoja aikuisten vaatteita, lasten dvd-levyjä, AA taskareita. Hyvin vähän mitään muuta tilpehööriä. Lautapelejä tais olla muutama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan