Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset enää osta kirppareilta tai käy niillä?

Vierailija
14.08.2017 |

Otin pitkästä aikaa loosin. Aina ennen olen saanut tavaraa hyvin kaupaksi. Kävin etukäteen katsomassa hintatason ja pistin kohtuulliset hinnat. On aika sekalaista tavaraa, isäni kuolinpesän tavaraa ja jotain omaa turhaksi jäänyttä. Tuntuu, ettei enää edes varmat tuotteet, kuten astiat mene. Esimerkkinä siistejä ehjiä juomalaseja 1,50 euroa 6 kpl tai kivoja mukeja eurolla kappale, mappeja 0,70 euroa jne. Mapit on käytettyjä, mutta siistejä ja täysin ehjiä. Luulisi, että tähän aikaan vuodesta noita opiskelijat ostaisivat. Yllättäin niitä isän "pappavaatteita" on jonkin verran mennyt, oletin, että niitä ei osteta, mutta pistetään kokeeksi. Sekä mun 80-luvun kirjoja, joita jäi jostain nuorten kirjakerhosta, niissä hinta on 50 snt/kpl.

Kaikki tavarat on ehjiä, siistiä ja puhtaita. Sen lisäksi, asiakkaitakaan ei tunnu olevan paljoa. Aina kun käyn lisäämässä, on siellä kiertelemässä yksi tai kaksi tyyppiä, kävin mihin aikaan vain. Arkisin keskellä päivää en pääse, mutta perjantaina olin vapaalla ja silloinkaan ei ollut ketään. Kyseinen kirppari on kyllä toiminut vasta muutaman kuukauden, mutta on hyvällä paikalla keskustassa ja näkyy vilkkaalle tielle. Tässä kaupungissa on kyllä melkoisen monta kirpputoria kaupungin kokoon nähden, en itsekään taida tietää kaikkia.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytöjen aika on ohi

Näin on! Myyjät on nykyään niin hintatietoisia (ja ahneita), netistä katotaan mitä jotkut vintage/antiikkiliikkeet pyytää tavarasta ja yritetään itse samaa. Siinä yksi syy, miken käy enää kirppiksillä. Ennen tuli koluttua monta kertaa viikossa.

Samoin Hietsun kirppis on muuttunut uusien feikkituotteiden toriksi ainakin viikonloppuisin, venäläisnaiset myy vuittonia ja chanelia.

Vierailija
82/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ihmetellä mitä ihmisten päissä liikkuu? Ilmeisesti on tosissaan kun vaivautuvat viemään myyntiin ja laputtamaan? Tyhjä shamppoopullo, hernerokka tölkki, ihan risoja ja käyttökelvottomia mukeja, vaatteita, elektroniikkaa, ihan rojua mistä pyydetää 50€. Lukekaa ja ihmetelkää....

http://paskatkirppisloydot.bellablogit.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt oman kaupunkini kirppareilla käymistä kun tavaran "laatu" on huonontunut. Vaatteet loppuun pestyjä ja nukkaisia/likaisia/rikki. Muu tavara suurimmaksi osaksi roskaa, hyvin harvoin tekee löytöjä. Pöydät yli äyräidensä täytettyjä ja sekaisin sekä usein tavararoista puuttuu hintalaput. Käytävät tukkii hyvin äänekkäästi molottavat kulttuurinrikastajat lastenvaunuineen ja isommat lapset leikkii lattialla leluilla, jotka eivät koskaan palaa paikoilleen tai sitten mummojen rupattelukerho, jolta saa vain ruman mulkaisun ja supinaa jos pyydät ystävälliseen sävyyn tietä.

Vierailija
84/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lähes koko elämäni kierrellyt kirppareilla ja enää ei vain viitsi tai vaivaudu. Muutos alkoi jo vuosi, pari sitten ja tuntuu, että kirpparia pidetään kaatopaikkana johon dumpataan tavaraa joka kuuluisi jo kaatopaikalle ja kaikenlisäksi yritetään tienata naurettavilla hinnoilla.

Harvemmin enää tekee "löytöjä" ja käsidesikin ollut matkassa mukana, kun osa tuotteista tai pöydistä ovat niin likaisia.

Toki varmaan vaikuttaa myös se, että facekirppiksille ja nettikirppiksiin laitetaan myyntiin se oma vähän parempi takki tai siistit kengät, saa paremman hinnan kuin kirpparilla, helppoa ja nopeaa. Parempia tavaroita, keräilyastiat ja vaatteet myydään suurimmalta osalta netissä. Kirpparille roudataan se paska tilpehööri, posliinikoriste ja tuikkukynttilä.

Toki myös minimalistisuus, design ja konmaritus  yms. voi vaikuttaa myös. Moni nuori ei enää halua tavaraa vain siksi, että se on halpa. Aletaan panostaa laatuun, ei määrään.

Vierailija
85/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt kommentti aiheeseen, kirpparimyynnin tärkein tekijä on, paljonko asiakkaita käy tiirailemassa tarjontaa. Tampereellaa laukontorin radiokirppis oli loistava paikka myydä muuton alta tavaraa. Pöydän hinta on korkeampi kuin monessa muussa mutta omat tarkkailut eri kirppiksistä kyllä kertoi sen ettei niissä halvoissa mestoissa ole kävijöitä kuin kourallinen päivässä. Eli jos 1 asiakasta sadasta ostaa pöydästäsi jotain niin pidähän huoli että kävijitä on useita satoja päivässä eikä se parikymmentä niin kuin hiljaisissa mestoissa.

Vierailija
86/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri tule käytyä, kun tuotteet on ihan yli-hinnoiteltuja, samalla hinnalla saa yleensä ihan uuden ja tuliterän. Ihmiset on jotenkin ahneuksissaan seonneet, ei mitään tolkkua enää.

Jos itse myyn jotain käytettyä, niin myyn sen ihan pilkkahintaan, tarkoituksena päästä eroon romusta ja tukea kierrätystä, ei suinkaan rikastua ja saada hirveitä voittoja.

Vierailija
87/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Olennaista tosiaan on myynnin kannalta se, että kirppiksellä käy PALJON ihmisiä. Silti olen sitä mieltä, että suosituimpien kirpparien lähes 40 euron viikkovuokra on liikaa. Itselläni suurin osa tavaroista euron tai parin hintaluokkaa, ja niitä kyllä joutuu myymään hirveän kasan, että pääsee edes omilleen. Tampereesta kun puhuttiin, niin Lielahdessa Jonnan kirppiksellä on kohtuullinen viikkovuokra nyt, kun alensivat hintoja ja ihmisiäkin käy hyvin.

Itse olisin kiinnostunut kuulemaan, mikä tavara käy kirpparilla kaupaksi parhaiten? 

Vierailija
88/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka viikossa teette usean sadan euron tilin kirpparilla! Mitä te myytte?

Itselleni paras tulos on viikosta noin 100 euroa, myin sekalaista vaatetta, astioita, lehtiä, kirjoja, jotakin sisustusjuttuja ja koriste-esineitä.

Omien kokemusten mukaan kaksi asiaa myy aina takuuvarmasti: Lehdet ja hajuvedet. Vanhoja aikakauslehtiä myyn euron per kappale ja vanhoja hajuvesiä 3-4 euroa per pullo. Ne on myyty aina ensimmäisenä päivänä.

Vierailija
89/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostan Punaisen Ristin kontista vaatteita. Simppeleitä T-paitoja tai perusmallin kauluspaitoja. Farkkuja, jos koko on sopiva. Miesten katumuoti ei niin radikaalisti muutu. 

Itsepalvelukirppiksillä, tai siis niillä kirppiksillä josta ihmiset varaa tilaa myyntiä varten, en käy ollenkaan. Siellä tavarat ovat sekaisin ja aikaa etsimiseen tärvääntyy pirusti. Sen lisäksi siellä on törkeän kallista. Jos joku erehtyy pistämään siellä oikeasti halpaa tavaraa myyntiin, niin viereisen loosin mikroyrittäjä ostaa nämä alihintaisina pitämänsä tuotteet ja pistää myyntiin omassa loosissaan tuplahinnalla. Tällä on se vaikutus, että aidosti halpoja löytöjä ei löydä, ellei satu paikalle juuri sillä hetkellä, kun joku tuo aidosti halpaa tavaraa myyntiin. Viimeksi ostin itsepalvelukirppikseltä hyväkuntoisen viikatteen noin 7-8v sitten. Sekään ei ollut erityisen halpa. Satuin vaan tarvitsemaan sellaista, eikä paikkakunnan kaupoissa ollut vastaavaa tarjolla. 

Vierailija
90/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti, en koskaan ostaisi toisten vanhoja tavaroita. Ällöttää ajatuskin. Ottakaa huomioon myös luteiden ja muiden tuholaishyönteisten mahdollinen kulkeutuminen kotiinne tavaroiden mukana. Yhdellä kaverillani on koko kämppä sisustettu kirppari/roskalavatavaralla -ihan kaameeta, kaikki tuolit erilaisia, kulahtaneita ja koko ajan saa pelätä, että hajoaa alta. Myös lakanat, missä hänen luonaan yöpyessään joutuu nukkumaan, on hankittu kierrätyskeskuksesta ja ovat niin kuluneet ja nuhjuiset etten kehtaisi sellaisia pitää. Koko kämppä on niin nuhjuinen, etten mielelläni mene sinne.

Ostan aina uutta ja jos ei ole varaa, niin olen mieluummin ilman siihen asti kun on.

Vierailija
91/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei osta enää mappeja?

Tästä tulee ihan kehruukoneet, painokoneet, internet, robotit ja tekoäly mieleen.

Vierailija
92/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin useinkin kirppareilla, nykyään silloin tällöin. Nykyään vaatteita saa uutena ja alennuksista niin halvalla, ettei tee mieli ostaa kirpparilta. Ikävä luonnon kannalta kyllä! Eilen viimeksi katsoin kirpparilla halpojen trikoovaatteiden hintoja. Kunnosta näki, että olivat kyllä jo moneen kertaan pestyjä, mutta hinta oli jokaisessa kolmesta eurosta ylös päin. Miksi ostaisin 9 eurolla kirpparilta Prisman House-merkkisen mekon, kun se maksaa uutena Prismassa 9,90? Tai miksi ostaisin viidellä eurolla tavallisen mustan t-paidan, kun niitä saa 3-4 eurolla uutenakin? Miksi maksaisin 7 euroa Seppälän nyöritopista, joita myytiin melkein kymmenen vuotta sitten kolmella eurolla alennuslaarissa??

Nuo nykyajan lumput ovat huonoa, nyppiintyvää, ohutta ja reikiintyvää kangasta, joka jostain syystä oikein kerää hienhajut ja deodoranttitahrat itseensä. Tästäkään syystä en mielellään osta paitoja kuin erittäin halvalla, ettei menisi sekin raha hukkaan.

Vierailija
93/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein itse kirppareita kierrellessä huomaa, että ns halpakin hinta saattaa tuntua korkealta kun tietää, että joku muu myy varmasti halvemmalla. Itsekin myyn aina todella halpaan hintaan, lähinnä koska haluan turhasta tavarasta eroon, en niinkään rahan perässä juokse. Mutta kyllä kirppareilta ostetaan sitä tavaraa, itse ostan hyväkuntoisia vaatteita, jotka miellyttää omaa silmää ja joskus kirjoja jos joku mielenkiintoinen osuu kohdalle.

Vierailija
94/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla pyritään tekemään löytöjä pikkurahalla, mutta tätä ei myyjäpuolella muisteta. Tavaroista pyydetään sellaisia hintoja, etten itse maksaisi.

Esim. verhot 20€. Tuolla hinnalla saa jo uudet.

Vaate (ei takki) 10€.

Vauvanvaatteita 5-8€/kpl. Samaan saan henkkamaukasta uutena.

Ylipäätään ei käsitetä, mikä on kirppishintaa ja mikä ei. Pöytävuokrat ovat joo nousussa, mutta juju on siinä, että paljon kamaa halvalla.

Itsekin otan kohta taas pöydän, kun on mielettömästi lapselta pieneksi jäänyttä vaatetta. Hinnat 0,50€ niin johan menee.

Vierailija
95/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn kirppiksillä ja ostankin sieltä; pääasiassa vaatteita (erityisesti lasten ). Lisäksi leluja ja lautapelejä. Koriste-esineet, taulut, astiat ym ei kiinnosta

Vierailija
96/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettishoppailu on tehnyt ihmisistä tarkempia, voi etsiä tosi mieluisia sisustuskamoja, ei enää kahmita ex tempore kippoja ja kuppoja mitä vastaan tulee.

Kirjoissa olen siirtynyt e- kirjoihin. Teinitytölle löytyy henkkamaukasta alesta muutamalla eurolla varmasti mieluisia t-paitoja. Kirpparilta en vaan sellaisia löytöjä tee. En jaksa kierrellä.

Vierailija
97/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kirppareilla alkaa olla aikamoiset kiskurihinnat, samoin muussa käytetyn tavaran myynnissä. Esim. UFFissa on niin kallista, että olen monet kerrat ostanut uusiakin vaatteita samaan hintaan tai jopa halvemmalla.

Käyn kyllä ahkerasti kirppareilla ja ostan, jos järkevään hintaan (eli halvemmalla kuin uusi vastaava) löydän asioita, mitä tarvitsen. Kaikki omistamani huonekalut, astiat ja iso osa vaatteistani on nimenomaan kirppareilta ja kierrätyskeskuksista ja paljon parempilaatuisia kuin monet uutena näkemäni jutut. Esim. huonekalut tuppaavat tänä päivänä olemaan laadultaan jotain ihan kaameaa kuraa.

Uusinta muotia seuraavat vaatteet tuppaavat olemaan mielestäni usein rumia ja siksi hankin mieluummin käytettynä jotain omaan tyyliini paremmin sopivia...

Vierailija
98/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia Oulun Järkikirpparista? Varasin ensimmäistä kertaa pöydän ja huomenna viiden jälkeen vien ensimmäisen kuorman... kaikki vaatteet ovat ehjiä ja pestyjä, enimmäkseen todella hyväkuntoisia. Muutamia jopa täysin kokonaan käyttämättömiä. Muutamiin laitoin hieman kalliimmat hinnat, sillä olivat ostaessani huomattavasti kalliimpia mutta en tosiaan ole lainkaan pitänyt niitä ja ovat muodikkaita. Muutamiin vähän huonompiin laitoin euron. Enimmäkseen hinnat kuitenkin ovat 3-6 euron luokkaa. Toivottavasti menevät..! Pöytävuokra oli kuitenkin 30 euroa, joka oli mielestäni melko kallis.  

Käyn Oulussa monta kertaa vuodessa kyläilemässä ja käyn aina paikallisilla kirppareilla. Olen käynyt tietysti Järkikirpparilla myös. Viime kerralla ei löytynyt yhtään mitään, joskus olen löytänyt ihan hyviä. Olen ihmetellyt "paikallista tapaa" aina,kun osa myyjistä laittaa ilmeisesti myyntiajan loppuvaiheessa ilmoituksen, että leimalla merkityt ale 50% !!

Kävelen sellaiset ohi, enkä ala penkomaan että mikähän tuote noista on nyt alennuksella.

Kotipaikkakunnalla olen pitänyt kirppispöytää kerran/pari vuodessa ja viimeksi oli 12 pv netto 420e, vaikka kuuden päivän vuokra on 38e.  Laitoin viimeksikin kolmeksi viimeiseksi päiväksi alen ja kaikki 50%. Ei meillä kukaan alkaisi valkkaamaan mitään leimatuotteita.

Voihan ne tuotteet viedä kotiinsa jos ei kaikkia halua myydä alennuksella. Itse otin muutamia tuotteita pois ennen alennusta ja tavara vaihtoi omistajaa. Itsellä ei ole koskaan monta tuotetta yli 5e , sellanen 4e alkaa olla kipuraja monelle. Suurin osa 0,50e - 1 - 2 e.  Kun hinta/laatusuhde on kohdillaan tavaraa mene kaupaksi.

Vierailija
99/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ne ketkä ostavat kirpparilta vertaavat hintoja halvimpaan millä tuotteen kaupasta saa, merkistä viis. Eli sun euron muki on ihan liian kallis kun eurolla saa uusiakin kaupasta. Ellei nyt kyse ole Iittalan muki.

Yleensä 1/3 hinnasta on ok ja vähemmän jos tuote ei ole uudenveroinen tai erittäin hyväkuntoinen.

Itse vein sekailaista (vaatetta, sisustustavaraa, valaisinta, mattoa...) ja sain 5 päivässä 350€ eikä joukossa ollut mitään yksittäistä, hintavampaa tuotetta.

Toinen on, että pöytä pitää järjestää päivittäin ja olla houkuttelevan näköinen, hiukan kuin pieni putiikki. :)

Ja jos pöydässä näkyy vanhaa rääsää niin herää oletus, että kaikki muukin on sellaista eikä sitä silloin tulla penkomaan edes. Eikä pöytään siis kannata laittaa esille mitään mappeja mitkä pilaa näkymän, vie paljon tilaa ja joista saa korkeintaan 20-50cnt/kpl. Ei ole siis suuri hävikki mieluummin antaa jollekin ja jättää pöytään tilaa myydä jotain mistä saa rahaa enempi eli neliöt hyötykäyttöön. :)

Olen aina saanut hyvin myytyä kaiken netissä tai kirpparilla ja hyvään hintaan. Netissä joskus ostaja halunnut maksaa jopa saman kun tuote kaupassa tai enemmänkin, etenkin jos sitä ei enää kaupasta saa. Pitää siis olla silmää sille mistä voi pyytään ja mitä.

Myös jos pari tuotetta on edullisesti ja esillä niin lisää halua tutkia loosiasi paremmin.

Sekalainen, tunkkainen ja joa aotkuinen ei innosta.

Myös aina pesen ja silitän kaiken ennen kuin laitan myyntiin.

Pitää kans taas tilata kirppari huomenna. :) Menee PALJON lasten ja naisten vaatteita myyntiin. Suurin osa käyttämättömiä, laput kiinni. Vaatteita joita yhä kaupassa myynnissä ja muutenkin uusia. Hienoja on, mutta nyt on kertynyt vaatetta liikaa. Kenkiä kamala läjä, käyttämättömiä ja vähän käytettyjä (Riekeriä, Nahkaiset Consut ja paljon muuta). Ehjiä ja puhtaita. Mutta silti, 2 kertaa käytössä olleet farkutkin lähtevät 5€:lla, vaikka uutena oli satasen. On reimateciä ym. Takkeja trenssistä jakkuun, käyttämättömiä ja varmaan lähtee 4-6€:lla nekin. Kun idea on päästä niistä eroon ja hinta sen mukaan ettei tartte takaisin kantaa. :)

Onnea kirppistelyyn! :))

Vierailija
100/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan osta enää mappeja, varsinkaan mitään käytettyjä :D niitähän tungetaan jokaisella työpaikalla ilmaseks kun ei niistä pääse eroon ku ilmaseks antamalla tai roskiin. Kaikki arkistot muuttuu sähkösiksi. Just eilenkin näin Helsingin kadulla Detur toimiston edesseä laatikon mistä sai ottaa mappeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan