Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset enää osta kirppareilta tai käy niillä?

Vierailija
14.08.2017 |

Otin pitkästä aikaa loosin. Aina ennen olen saanut tavaraa hyvin kaupaksi. Kävin etukäteen katsomassa hintatason ja pistin kohtuulliset hinnat. On aika sekalaista tavaraa, isäni kuolinpesän tavaraa ja jotain omaa turhaksi jäänyttä. Tuntuu, ettei enää edes varmat tuotteet, kuten astiat mene. Esimerkkinä siistejä ehjiä juomalaseja 1,50 euroa 6 kpl tai kivoja mukeja eurolla kappale, mappeja 0,70 euroa jne. Mapit on käytettyjä, mutta siistejä ja täysin ehjiä. Luulisi, että tähän aikaan vuodesta noita opiskelijat ostaisivat. Yllättäin niitä isän "pappavaatteita" on jonkin verran mennyt, oletin, että niitä ei osteta, mutta pistetään kokeeksi. Sekä mun 80-luvun kirjoja, joita jäi jostain nuorten kirjakerhosta, niissä hinta on 50 snt/kpl.

Kaikki tavarat on ehjiä, siistiä ja puhtaita. Sen lisäksi, asiakkaitakaan ei tunnu olevan paljoa. Aina kun käyn lisäämässä, on siellä kiertelemässä yksi tai kaksi tyyppiä, kävin mihin aikaan vain. Arkisin keskellä päivää en pääse, mutta perjantaina olin vapaalla ja silloinkaan ei ollut ketään. Kyseinen kirppari on kyllä toiminut vasta muutaman kuukauden, mutta on hyvällä paikalla keskustassa ja näkyy vilkkaalle tielle. Tässä kaupungissa on kyllä melkoisen monta kirpputoria kaupungin kokoon nähden, en itsekään taida tietää kaikkia.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän tulee enää kierrettyä. Ihmiset pyytää niin älyttömiä hintoja rojuistaan - esim. 1-2€ vanhoista lehdistä, enkä nyt tarkoita mitään 50-luvun lehtiä vaan vaikka vuoden vanhoja. Myyjät ovat myös Internetin ansiosta paljon hintatietoisempia aitojen design tuotteiden suhteen, eikä sieltä kirppiksiltä enää löydä edullisesti jotain Arabian harvinaisuutta tms. 

Tavallisia astioita saa uutenakin niin halvalla, että 1€ käytetystä mukista on kyllä paljon.

Vierailija
62/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, ja odotan innolla että pääsen suurempaan kaupunkiin ostamaan lapsille vaatteita kirpalta. 😁 Onneksi suurin osa on ostettu kirpalta, nyt kyrsis jos olisin ostanu 92-vaatekerran uutena, oli varmaan 5kk käytössä ja alle 3-v poitsu siirty nyt kokonaan 98:n...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa noista taloustavaroista tehdä paketteja ja tarjota roskalava ryhmissä Facebookissa opiskelijoille jne. Sielä menee kuin kuumille kiville jos ilmaiseksi antaa ja muuten on heittämässä roskiin.

Vierailija
64/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintataso on nykyään niin kova kirpputoreilla, että ei ihmiset jaksa tuollaista perustavaraa välttämättä edes vilkaista jos niille ei ole akuuttia tarvetta, koska ajattelee niiden olevan kuitenkin kalliita. Muutenkin laseja ja muuta on yleensä ihmisillä jo valmiina enemmän kuin tarvitsee kun niitä saa aina lahjaksi ja esimerkiksi Ikeasta saa ihan uusiakin polkuhintaan.

Erikoisempi tavara menee kirpputorilla kaupauksi ihan kohtalaiseenkin hintaan, koska hintataso on todella niin korkea, että se saattaa hämätä, että normaalihintainen tuote olisikin halpa. Itse kokisin, että huutokauppakeisari on vaikuttanut aika paljon hintoihin ja käyttäytymiseen myös. Ostamisesta ja myymisestä on tullut enemmän voittoa tavoittelevaa ja se muille antamisen henki on kärsinyt pahasti.  

Vierailija
65/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintataso on nykyään niin kova kirpputoreilla, että ei ihmiset jaksa tuollaista perustavaraa välttämättä edes vilkaista jos niille ei ole akuuttia tarvetta, koska ajattelee niiden olevan kuitenkin kalliita. Muutenkin laseja ja muuta on yleensä ihmisillä jo valmiina enemmän kuin tarvitsee kun niitä saa aina lahjaksi ja esimerkiksi Ikeasta saa ihan uusiakin polkuhintaan.

Erikoisempi tavara menee kirpputorilla kaupauksi ihan kohtalaiseenkin hintaan, koska hintataso on todella niin korkea, että se saattaa hämätä, että normaalihintainen tuote olisikin halpa. Itse kokisin, että huutokauppakeisari on vaikuttanut aika paljon hintoihin ja käyttäytymiseen myös. Ostamisesta ja myymisestä on tullut enemmän voittoa tavoittelevaa ja se muille antamisen henki on kärsinyt pahasti.  

Tuo ohjelma on kyllä nostanut hintoja ja saaneet ihmiset ajattelemaan että kaikki roska on arvokasta. Näkeehän sen siitäkin kun menevät ostamaan jotain arabiaa ja muutama perus kuppi ja kippo ja myyjä luulee että ne on arvokkaita ja pyytää 200e vaikka oikea hinta on lähempänä 20euroa

Vierailija
66/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyisin aivan liikaa tavaraa. Astioista menee kaupaksi merkkitavarat eli sellaiset astiasarjat, joita ihmiset keräävät. Kun nuori muuttaa omilleen, hän saa lapsuudenkodistaan tarvittavat astiat tai sitten nuorelle on jo selvää, millaisen astiaston hän haluaa ja sellainen hänelle ostetaan kaupasta. Varsinkin tytöt haluavat sisustaa jo ensimmäisen kotinsa haluamallaan tavalla eivätkä halua kodin näyttävän kierrätyskeskukselta. Moni on alkanut kerätä  jotain astiasarjaa kuten Arabian Teemaa, Hackmanin Savoniaa jne asuessaan vielä lapsuudenkodissaan.  Vaatteiden pitää olla ajanmukaisia eli ei mitään muodista poistuneita. Hyväkuntoinen retro ja vintage menee kaupaksi, mutta ei juuri mikään kasari- tai ysärivaate. Oman lisänsä tuo vielä Facebookin alueelliset kirppis- ja roskalavaryhmät, joista saa tavaroita hyvin halvalla tai ilmaiseksi. 

Vierailija
67/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun allergisoiduin vakavasti homeelle, en ole uskaltanut ostaa yhtään mitään kirpparilta. En ole hysteerikko, vaan saan hometalossa olleista esineistä/tekstiileistä jne koko kehon peittävän kirjavan ihottuman ja pahimmillaan hengitystiet turpoavat niin, että pitää lähteä sairaalaan. Tarpeeksi monta kertaa tämän todenneena olen päättänyt, että ostan kaiken uutena. Tosi vähän kyllä ostankaan mitään, en ole shoppailun harrastaja.

Vierailija
68/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on nykyisin aivan liikaa tavaraa. Astioista menee kaupaksi merkkitavarat eli sellaiset astiasarjat, joita ihmiset keräävät. Kun nuori muuttaa omilleen, hän saa lapsuudenkodistaan tarvittavat astiat tai sitten nuorelle on jo selvää, millaisen astiaston hän haluaa ja sellainen hänelle ostetaan kaupasta. Varsinkin tytöt haluavat sisustaa jo ensimmäisen kotinsa haluamallaan tavalla eivätkä halua kodin näyttävän kierrätyskeskukselta. Moni on alkanut kerätä  jotain astiasarjaa kuten Arabian Teemaa, Hackmanin Savoniaa jne asuessaan vielä lapsuudenkodissaan.  Vaatteiden pitää olla ajanmukaisia eli ei mitään muodista poistuneita. Hyväkuntoinen retro ja vintage menee kaupaksi, mutta ei juuri mikään kasari- tai ysärivaate. Oman lisänsä tuo vielä Facebookin alueelliset kirppis- ja roskalavaryhmät, joista saa tavaroita hyvin halvalla tai ilmaiseksi. 

Täysin totta. Näkisin, että kirpputorit toimivat nykyään lähinnä vaatteiden myynnissä ja jonkun periaatteessa arvottoman, mutta erikoisen tavaran myyntipaikkana. 

Vierailija
69/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukeja annetaan ilmaiseksi kirppareiden "saa ottaa" -koreissa eteisessä.  Ei niistä kukaaan mitään maksa, jos eivät ole ehjiä muumeja tai jotakin villeroy & bochia.

Vierailija
70/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin luulet opiskelijan tarvitsevan mappeja kun lähes kaikki opiskelujutut tehdään netissä ja tietokoneella 🙈

Ja jos uusia mappeja saa 2,5e hintaan, niin hyvä jos ilmaiseksi kukaan huolii käytettyjä.

Mä luulen, että porukka vaan haluaa itsekin eroon romusta ja kamppeista, joten siksi ostajia ei enää niin ole.

Vierailija
71/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole oikeastaan koskaan tykännyt ostaa kirppikseltä. Tulee ostettua turhaa tavaraa vaan halvan hinnan perusteella. En muutenkaan tykkää shoppailusta, niin kirppis on vielä pahempi. Sekalaista tavaraa siellä täällä.

Nykyään ostan vain tarpeeseen. Ja siinä ei kirppikseltä toimi. Jos haluan jotain tiettyä niin miten ihmeessä löydän sen kirpputorilta. Ei siellä välttämättä ole haluamaani mintunvihreää neuletta koossa 36 eikä yövaloa lapselle.

Vierailija
72/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että jotkut ylipäätään ostaa toisten vanhoja vaatteita/lumppuja!

Tai sitten kenkiä!! YÖK!!! Käytetyt vuodevaatteet? Uhhhhh....

Muutenkaan en näe ideaa raahata toisten roskaa omaan kotiini. Kirppareilla saatan käydä silloin tällöin, mutta silloin metsästän vanhaa Arabiaa ja mielenkiintoisia siistejä kirjoja. 

Itsellä periaate että ostan harvoin mutta laatua. Ja kaupasta uutta. Maksan mielelläni vähän enemmän kun saan kunnollista.  

Vierailija
73/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa noista taloustavaroista tehdä paketteja ja tarjota roskalava ryhmissä Facebookissa opiskelijoille jne. Sielä menee kuin kuumille kiville jos ilmaiseksi antaa ja muuten on heittämässä roskiin.

Tämä riippuu sijainnista, roskalavalla olen tarjonnut monenlaista, mutta harva tavara on tultu noutamaan kotoa. On hyvä, että osa tavaroista todella menee vielä tarpeeseen ja pääsee käyttöön. Mutta niitä pois heitettyjä ei jää taatusti kukaan kaipaamaan. Lasi saa lasinkeräyksessä paremman uuden elämän kuin ikuisena kiertolaisena romuläjästä toiseen. 

Tekstiileitä, nappeja ja lankoja yms. on päiväkoti ottanut jonkin verran vastaan askartelumateriaaliksi. 

Vierailija
74/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään luteita, enkä siksi osta mitään puutavaraa tai vaatteita kirppiksiltä. Mahdollisuus niiden mukaan tarttumiseen on varmaan aika pieni, mutta jos sattuu kohdalle niin 50 sentin paidalle voi tulla todella kallis hinta.

Eniten epäilyttää nimenomaan tuollaiset vanhusten kuolinpesät, joista kukaan ei osaa varmuudella sanoa mitään.

Vierailija
75/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritus vaikuttaa!

Vierailija
76/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kirpparilla ja huomasin yhden syyn, miksi en edes ala penkomaan pöytää. Jos vaatteiden ja kenkien hintalappuun ei ole merkitty kokonumeroa.

en17 jaksa alkaa kaivaa niitä ties minkä sauman kohdalta.

Kivojakin vaatteia jäänyt ostamatta.

Vierailija
77/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tuo 17 tuli tuonne???:DDD

t.76

Vierailija
78/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin pitkästä aikaa loosin. Aina ennen olen saanut tavaraa hyvin kaupaksi. Kävin etukäteen katsomassa hintatason ja pistin kohtuulliset hinnat. On aika sekalaista tavaraa, isäni kuolinpesän tavaraa ja jotain omaa turhaksi jäänyttä. Tuntuu, ettei enää edes varmat tuotteet, kuten astiat mene. Esimerkkinä siistejä ehjiä juomalaseja 1,50 euroa 6 kpl tai kivoja mukeja eurolla kappale, mappeja 0,70 euroa jne. Mapit on käytettyjä, mutta siistejä ja täysin ehjiä. Luulisi, että tähän aikaan vuodesta noita opiskelijat ostaisivat. Yllättäin niitä isän "pappavaatteita" on jonkin verran mennyt, oletin, että niitä ei osteta, mutta pistetään kokeeksi. Sekä mun 80-luvun kirjoja, joita jäi jostain nuorten kirjakerhosta, niissä hinta on 50 snt/kpl.

Kaikki tavarat on ehjiä, siistiä ja puhtaita. Sen lisäksi, asiakkaitakaan ei tunnu olevan paljoa. Aina kun käyn lisäämässä, on siellä kiertelemässä yksi tai kaksi tyyppiä, kävin mihin aikaan vain. Arkisin keskellä päivää en pääse, mutta perjantaina olin vapaalla ja silloinkaan ei ollut ketään. Kyseinen kirppari on kyllä toiminut vasta muutaman kuukauden, mutta on hyvällä paikalla keskustassa ja näkyy vilkkaalle tielle. Tässä kaupungissa on kyllä melkoisen monta kirpputoria kaupungin kokoon nähden, en itsekään taida tietää kaikkia.

Ap mapit ei ehkä myyneet, koska aika on mennyt nettiin. Kirjojen kanssa on myös niin ja näin, koska nykynuoret ei enää oikein lue. Ainakaan 80-luvun kirjoja. Jos joku bloggaaja julkaisee kirjan, se myy. Kansa ostaa myös astiansa ilmeisesti Ikeasta.

Ennen tein löytöjä kirppareilla, varsinkin kun olin opiskelija ja pikkulasten äiti. Nykyisin ostan mieluummin uuden kaupasta. Syy: ahne hinnoittelu. Huonekaluja ei taas oikein uskalla ostaa kirppareilta luteiden takia ja turkiskuoriaisiinkiin joutuu varautumaan....nimi Kirpputori alkaa olla nimensä veroinen.

kävin lomalla hiljan kirppareilla Tampereella ja Pirkkalassa. Hinnoittelua kirpparilla: käytetty muki 2 euroa, pikku pala puuttui. Vrt Tokmanni uusi muki 1,99 ja 2,99.

Romaani 5 euroa. Vrt esim. Kirjatori romaaneja 2-5 euroa. Olen divaristakin ostanut halvemmalla. Myin itse kirjoja kirpparilla 30 sentillä ja melkein kaikki meni kaupaksi.

Lasten DVD 5 euroa. Hei, näitä samoja saa Prisman alelaarista 2-3 euron hintaan.

Made in Poland kahvikupit tasseineen 6 kpl 30 euroa, tunnistin mallin ehkä 80-luvuksi ja kyseistä ruusukuppisarjaa näkee erittäin paljon kirppareilla. No  hiljan kävin Ikeassa etsimässä ruokailulautasia ja ostin kuuden kappaleen sarjan kolmea erikokoista lautasta melkein samaan hintaan. Olisin itse myynyt tyyliin 5 euroa/satsi.

Mä luulin että kirpparin tarkoitus on päästä kamasta eroon ja kierrättää. Miksi myyjät luulevat, että jonkun käytetty muki on ostajalle niin ihana, että tämä maksaa siitä lähes uuden hinnat?

Vierailija
79/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu sijainnista, roskalavalla olen tarjonnut monenlaista, mutta harva tavara on tultu noutamaan kotoa. On hyvä, että osa tavaroista todella menee vielä tarpeeseen ja pääsee käyttöön. Mutta niitä pois heitettyjä ei jää taatusti kukaan kaipaamaan. Lasi saa lasinkeräyksessä paremman uuden elämän kuin ikuisena kiertolaisena romuläjästä toiseen. 

Tekstiileitä, nappeja ja lankoja yms. on päiväkoti ottanut jonkin verran vastaan askartelumateriaaliksi. 

Lasi kuuluu sekajätteeseen. Lasinkeräykseen vain purkit ja purnukat, muu lasi sekajätteeseen. Siksi, että juomalasi ja muu lasitavara ei kuulemma sula siellä uudislasiprosessissa niin hyvin. Säilyketölkit lasinkeräykseen.

Vierailija
80/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etsiä itselleni vaatteita ja menin kirppikselle. Tulin ulos tyhjin käsin. Suurin osa vaatteista oli jo valmiiksi ihan nukkaantuneita tai sitten juurikin jostain 90-luvulta. En todellakaan osta. Osassa vaateissa oli tahroja. Yhdissäkin shortseissa veritahra haaruksissa! Sitten näistä vielä pyydetään törkeitä hintoja. Ennen löysin kirpparilta vaatteita enemmän, koska  ne olivat hyvälaatuisia. Nykyajan vaatteet eivät kestä käyttöä ollenkaan joten eipä se kirppistarjontakaan voi kummoista olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi