Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset enää osta kirppareilta tai käy niillä?

Vierailija
14.08.2017 |

Otin pitkästä aikaa loosin. Aina ennen olen saanut tavaraa hyvin kaupaksi. Kävin etukäteen katsomassa hintatason ja pistin kohtuulliset hinnat. On aika sekalaista tavaraa, isäni kuolinpesän tavaraa ja jotain omaa turhaksi jäänyttä. Tuntuu, ettei enää edes varmat tuotteet, kuten astiat mene. Esimerkkinä siistejä ehjiä juomalaseja 1,50 euroa 6 kpl tai kivoja mukeja eurolla kappale, mappeja 0,70 euroa jne. Mapit on käytettyjä, mutta siistejä ja täysin ehjiä. Luulisi, että tähän aikaan vuodesta noita opiskelijat ostaisivat. Yllättäin niitä isän "pappavaatteita" on jonkin verran mennyt, oletin, että niitä ei osteta, mutta pistetään kokeeksi. Sekä mun 80-luvun kirjoja, joita jäi jostain nuorten kirjakerhosta, niissä hinta on 50 snt/kpl.

Kaikki tavarat on ehjiä, siistiä ja puhtaita. Sen lisäksi, asiakkaitakaan ei tunnu olevan paljoa. Aina kun käyn lisäämässä, on siellä kiertelemässä yksi tai kaksi tyyppiä, kävin mihin aikaan vain. Arkisin keskellä päivää en pääse, mutta perjantaina olin vapaalla ja silloinkaan ei ollut ketään. Kyseinen kirppari on kyllä toiminut vasta muutaman kuukauden, mutta on hyvällä paikalla keskustassa ja näkyy vilkkaalle tielle. Tässä kaupungissa on kyllä melkoisen monta kirpputoria kaupungin kokoon nähden, en itsekään taida tietää kaikkia.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei osta enää mappeja?

Tästä tulee ihan kehruukoneet, painokoneet, internet, robotit ja tekoäly mieleen.

Vintage menee kaupaksi, tai siis jos ilmaiseksi saa. Mun poika otti riemuissaan vastaan roskiin menossa olevan vanhan penanelosen mun työpaikalta ja teki siitä pelikoneen, hankki netin kautta verkkokortin ja kiintolevyn siihen pilkkahintaan. 

Hinnoittelin noita tavaroita sen mukaan, että katselin mitä uusista vastaavista pyydetään ja siitä 20-25 %. Täällä ei ole ikeaa, joten ikean hintataso on mulle tuntematon. Nuo lasit eivät ole ihan euron laseja uutena, mutta mistäs sen kirppariostaja tietää. No joka tapauksessa joku oli muutaman mukin ostanut tänään, joten niiden hintaa en vielä laskenut. Ne olivat varmaan kokonaan käyttämättä, isä tuntui saavan jatkuvasti mukeja lahjaksi ja noita mietelausemukeja oli  aika paljon. Kaipa niitä joku kaupastakin siihen kahdeksaan euroon ostaa. Laseja vein nyt sen verran lisää, että on tusina siihen 1,50 euroon. Laitoin muutamaan tuotteeseen hintalapun. Joku keräilijä varmaan ostaa niitä kirjoja, kun niitä ei ole enää monta jäljellä. Suurin osa ei vieläkään ymmärtänyt, parista selvennyksestä huolimatta, että ihmettelin nimenomaan sitä, että joku ostaa sellaisia tuotteita, mitä en olettanut menevän, nuo kirjat kuuluivat siihen sarjaan, että joku niitä vain näkyy ostavan. 

Kyllä tässä ketjussa tuli vastauksia paljon. Kirppariostokset eivät ole enää niin in kuin vielä 10 vuotta sitten ja halpistavarataloista saa niin halvalla, ettei kirpparilta enää kannata edes etsiä. Myönnän, että itsekään en ole vuosiin ostanut kovin paljon, muistaakseni muutama vuosi sitten viinilaseja 20 senttiä kpl enkä ostanut isosta satsista kuin neljä, kun en tarvinnut enempää. Ikinä en kyllä käytettyjä kenkiä osta minäkään. 

Ap.

Vierailija
102/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ovat nykyään järkyttäviä. Tuntuu, että monet yrittävät rikastua kirpparitavaroillaan. Jostain topistakin voidaan pyytää jopa 4e, vaikka se on jo käytetty. Kaupastakin saa jo ihan uuden topin, kun laittaa pari euroa lisää.

Itse jos jotain myyn niin laitan aina hinnoiksi 20snt-2e. Kaikki tavarat ovat siistejä sekä ehjiä. Hyvin menee ja  itselleni tärkeintä on vain saada se pöytävuokra takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan todella paljon kirppareilta. Täällä on kyllä niin halvat hinnat, että hyviä vaatteita saa jo alle kolmella eurolla ja takkejakin vitosella. Kengät myös alle kympin. Uutena ostaminen on minusta haaskausta ja yleensä ne kaupan tuotteet on myös aika huonolaatuisia eli mieluummin ostan sitä hm vaatetta kirpparilta kuin maksan täyttä hintaa kaupassa. Joskus löytyy myös laadukkaampaa vaatetta. Hyviä ja lähes käyttämättömiä kenkiä löytyy myös paljon. Parhaat lenkkarit jotka minulla on ovat kirppislöytö. En jaksa muutenkaan kiertää kaupoissa katsomassa niitä samanlaisia vaatteita joita joka paikassa on. Joskus kirppikseltä löytää juuri sen mitä on hakenut.

Olin tässä vähän aikaa sitten Helsingissä, enkä löytänyt sieltä oikein mitään ostettavaa. Kaikissa paikoissa samanlaisia aivan vääränvärisiä vaatteita. Yritin harmaita farkkuja etsiä, mutta mistään ei löytynyt ja ne ainoat, jotka olivat hyvät löytyivät Stockmannilta hintaan 170 euroa. Voitte arvata ostinko. Myös kirppisten hinnat olivat Helsingissä järkyttävät. Käytetyt puserot ja kengät yli 15 euroa. Onneksi täällä missä asun on järkevät hinnat .Nyt minulla on hyvät harmaat farkut kirppikseltä 3 eurolla kuin uudet.

Ja minulle ei ole vaatteiden merkit merkinneet koskaan mitään suurempaa. Jos minulla olisi enemmän rahaa niin todennäköisesti jatkaisin silti samaa linjaa. En ymmärrä miksi vaatteeseen olisi valmis pistämään satoja euroja. Tietysti halvempi voi olla huonolaatuisempi, mutta itsellä on aika hyvin myös halvat vaatteet kestäneet. Kallein ostos tähän mennessä on 160 euroa maksanut takki, mutta sekin on ollut jo monta talvea käytössä. Ja en siis näytä miltään spurgulta  vaikka kirpparivaatteissa kuljenkin.

Vierailija
104/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiertelin pitkästä aikaa kirpulla, ja bongasin yhdestä loosista perus t-paitoja omaa kokoani. Ostelen aina noita peruspaitoja tallikäyttöön jos halvalla löydän, kun siellä ei mitään hienoja tarvitse. Ajattelin, että ovat varmaan sen 0,50-1 € kipale ja että otan koko pinon. Vilkaisin hintalappua yhdestä ja joo, 7 €... Sinne jäivät, ja ostin Halpa-Hallista uusia paitoja ~3 €/kpl.

Vierailija
105/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan sitä periaatetta, että kaiken minkä ostan ostan uutena. Ei todellakaan kiinnosta käyttää jonkun toisen kuluttamia ja lääppimiä tavaroita. Ainoa poikkeus tähän säätöön on uniikkitaideteokset ym. jos ovat oikeasti arvotavaraa ja sijoituksia.

Vierailija
106/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten ne ketkä ostavat kirpparilta vertaavat hintoja halvimpaan millä tuotteen kaupasta saa, merkistä viis. Eli sun euron muki on ihan liian kallis kun eurolla saa uusiakin kaupasta. Ellei nyt kyse ole Iittalan muki.

Yleensä 1/3 hinnasta on ok ja vähemmän jos tuote ei ole uudenveroinen tai erittäin hyväkuntoinen.

Itse vein sekailaista (vaatetta, sisustustavaraa, valaisinta, mattoa...) ja sain 5 päivässä 350€ eikä joukossa ollut mitään yksittäistä, hintavampaa tuotetta.

Toinen on, että pöytä pitää järjestää päivittäin ja olla houkuttelevan näköinen, hiukan kuin pieni putiikki. :)

Ja jos pöydässä näkyy vanhaa rääsää niin herää oletus, että kaikki muukin on sellaista eikä sitä silloin tulla penkomaan edes. Eikä pöytään siis kannata laittaa esille mitään mappeja mitkä pilaa näkymän, vie paljon tilaa ja joista saa korkeintaan 20-50cnt/kpl. Ei ole siis suuri hävikki mieluummin antaa jollekin ja jättää pöytään tilaa myydä jotain mistä saa rahaa enempi eli neliöt hyötykäyttöön. :)

Olen aina saanut hyvin myytyä kaiken netissä tai kirpparilla ja hyvään hintaan. Netissä joskus ostaja halunnut maksaa jopa saman kun tuote kaupassa tai enemmänkin, etenkin jos sitä ei enää kaupasta saa. Pitää siis olla silmää sille mistä voi pyytään ja mitä.

Myös jos pari tuotetta on edullisesti ja esillä niin lisää halua tutkia loosiasi paremmin.

Sekalainen, tunkkainen ja joa aotkuinen ei innosta.

Myös aina pesen ja silitän kaiken ennen kuin laitan myyntiin.

Pitää kans taas tilata kirppari huomenna. :) Menee PALJON lasten ja naisten vaatteita myyntiin. Suurin osa käyttämättömiä, laput kiinni. Vaatteita joita yhä kaupassa myynnissä ja muutenkin uusia. Hienoja on, mutta nyt on kertynyt vaatetta liikaa. Kenkiä kamala läjä, käyttämättömiä ja vähän käytettyjä (Riekeriä, Nahkaiset Consut ja paljon muuta). Ehjiä ja puhtaita. Mutta silti, 2 kertaa käytössä olleet farkutkin lähtevät 5€:lla, vaikka uutena oli satasen. On reimateciä ym. Takkeja trenssistä jakkuun, käyttämättömiä ja varmaan lähtee 4-6€:lla nekin. Kun idea on päästä niistä eroon ja hinta sen mukaan ettei tartte takaisin kantaa. :)

Onnea kirppistelyyn! :))

Kuulostat shoppailuriippuvaiselta

Vierailija
107/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan kirppareilta mielelläni laadukkaita ja hyväkuntoisia:

- trikoovaatteita

- urheiluvaatteita

- kenkiä

- nahkalaukkuja, urheilulaukkuja ja -reppuja

- uusia alusvaatteita ja uimapukuja

- merkkifarkkuja

-  asusteita (pipoja, käsineitä, kaulureita, huiveja)

- astioita ja aterimia

- uusia pyyhkeitä

- verhoja ja kankaita

- täyspuisia vanhanaikaisia huonekaluja

Vierailija
108/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit ku saan oman kämpän niin ostan kaiken kierrätyskeskuksesta. Ei voisi vähempää kiinnostaa ovat mööpelit uusia vai onko niissä ajanpatinaa. Itseasiassa tässä suhteessa ajan patina ja se niiden ominainen tuoksu ja tarinat kiehtovat eniten minua koko maailmassa.

Varo sitten luteita!

No tottaki esim vuodevaatteet ostan uusina. :)

Uudet Vuodevaatteet ei paljon pelasta jos se kirpparilta kannettu sänky tai sohva on luteiden valtaama....

Vierailija
109/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän bulkkikama tietenkään mene millään hinnalla. Mitään Ikean tai KappAhlin, Lindexin jne. tuotteita on melko turha viedä kirppikselle. Jotkut 80-luvun kirjat nuorten kirjakerhosta?

Aidot vintagetavarat menevät kaupaksi. Ehjät lasten merkkivaatteet ja urheiluvälineet kelpaavat myös. Jos eivät mene niin eivät ole ehjiä, puhtaita, merkki tai hinta on väärä.

Mä oon kyllä myyny menestyksellä just Lindexin lastenvaatteita kirpulla. Hinta pitää toki olla oikea ( mulla mekot ja tunikat ja housut 3-5 e ).

Vierailija
110/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit ku saan oman kämpän niin ostan kaiken kierrätyskeskuksesta. Ei voisi vähempää kiinnostaa ovat mööpelit uusia vai onko niissä ajanpatinaa. Itseasiassa tässä suhteessa ajan patina ja se niiden ominainen tuoksu ja tarinat kiehtovat eniten minua koko maailmassa.

Olisikin ajan patinaa, mutta kun on romua. Kierrätyskeskuksen, Fidan ja kirppisten huonekalut nitisevät ja natisevat, huojuvat ja heiluvat. Ovat kuluneita, rikki ja ennen kaikkea todella keveitä. Eivät ne ole arvokkaasti patinoitunutta täyspuuta, jota voisi huoltaa, vaan aivan arvotonta levyä.

Vaatteet ovat 2000-luvun tekokuiturättejä, jotka maksavat kaupassa ihan sen saman 3 tai 4 euroa.

Kaiken lisäksi paljon mitään ei ihminen tarvitse. En enää juuri käy kirppiksillä vaan shoppaan facebookissa ja torissa.

Vierailija
112/119 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan veisin sinne käytettyjä vessapaperinpaloja tyyliin nimellä "väripaperi, ruskea" jne.

Vierailija
113/119 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikset on in

Vierailija
114/119 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy

Vierailija
115/119 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa

Vierailija
116/119 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksillä on liian kovat hinnat. Olin etsimässä perus askartelu tarvikkeita, esim helmiä niin löysin helmirasian vitosella... Prismassa ihan uusi rasia sitten 5,95... en ymmärrä.

Vierailija
117/119 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissii pikkuisen ajastas jäljessä, opiskelumatskut on nykyään sähköisessä muodossa joten ei opsikelijat tarvitse mappeja.

Mukejakin on jo kaikilla. Tai niitä saa täysin uutena hyvin halvalla.

Vierailija
118/119 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostamme lähes kaiken kirppareilta ja kierrätän myös vanhat pois kirpparin kautta. Keskimääräinen myyntivoitto kuukaudessa on n. 1000€/kk. Myyn tavallista tavaraa, vähemmän mitään merkkituotteita. 

- Halppis lasit on niin halpoja kaupassa että en osta niitä kirpputorilta. Omat lasini on pääasiassa Iittalaa tai muuta laadukasta lasia kirppareilta.

- Juuri kukaan ei osta sekalaisia yksittäisiä mukeja kirpparilta siksi että halvalla saa ehjää. Mukin täytyy olla sekä kiva, sopia sisustukseen että olla halpa ja ehjä. 

-Mappeja en edes veisi kirpputorille vaan lahjoittaisin kierrätyskeskuksiin. 

Ihmiset ei halua kotiinsa krääsää. Ne välttämättömät mitä täytyy olla, pitää olla kivoja ja siistejä. Ihmiset tykkäävät pitää kotinsa siistinä ja kirpputoreilta saa oikeasti kivoja, uudenveroisia tavaroita halvalla. Täytyy ymmärtää mikä oikeasti myy, mitä kannattaa ylipäätään hinnoitella myyntiin. Joku 0.20€ kulahtanut muovikippo kirppispöydössäsi saa vain ihmiset kiertämään sen pöydän kaukaa. 

Vierailija
119/119 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat ovat nykyään järkyttäviä. Tuntuu, että monet yrittävät rikastua kirpparitavaroillaan. Jostain topistakin voidaan pyytää jopa 4e, vaikka se on jo käytetty. Kaupastakin saa jo ihan uuden topin, kun laittaa pari euroa lisää.

Itse jos jotain myyn niin laitan aina hinnoiksi 20snt-2e. Kaikki tavarat ovat siistejä sekä ehjiä. Hyvin menee ja  itselleni tärkeintä on vain saada se pöytävuokra takaisin. 

Tää nyt oli aivan älytön kommentti ja 19 tykkäystä? Topista 4€ vaikka se on käytetty? 😅 Se riippuu täysin mistä topista puhutaan? Vaatteissa vaikuttaa hintaan ensisijaisesti vaatteen merkki, laatu ja kunto. Ääri esimerkkinä voisin sanoa että jos puhutaan Balmainin 500€.n topista joka olisi uudenveroisena kirpputorilla hintaan 50€ se menisi heti. Tai jos lasten vaatteissa puhutaan vaikka Gugguun suositulla kuosilla olevasta topista ovh. 59€, olisi hyväkuntoisena käytettynä myynnissä 8€ niin kyllä, se liikkuisi nopeasti. 

"Itse jos myyn niin laitan aina hinnoiksi 0.20-2€." Huomaan että vaatekaappisi sisältö on halpa markettien Ciraf, H&M, Peuhu ym. etkä edes ymmärrä laadun ja muodin vaikutusta tuotteiden hintaan. Enkä nyt tarkoita arvostella kenenkään vaatetusta, vaan puhun ainoastaan kirpputorin hinnoittelusta. 

Kirpputoreilla liikkuu merkki/laatu- tavarat, vaatteet ja sisustustuotteet. Kun on laatua, sille voi laittaa myös hintaa.

Itse kun pidän kirpputoripöytää, en kyllä vaivautuisi hinnoittelemaan ollenkaan alle euron tuotteita vaan veisin suoraa kierrätyskeskuksiin. Eihän noista saa kuin vaivan palkaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän