Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monilla naisilla epärealistinen käsitys hedelmällisyydestä

Vierailija
13.08.2017 |

Opiskelutoverini yliopistossa sanoi minulle, että hän on aivan liian nuori äidiksi, ts. käytti sanaa "kakara äidiksi". Sanoi, ettei voisi harkitakaan lasten tekoa noin viiteen vuoteen. Puhui vielä, että onneksi ei ole kiire ja ei tarvitse tehdä asian suhteen nopeita päätöksiä, vaan on aikaa.. Tämä ihminen on 32v..

Siis jotenkin käsittämätöntä, että 32 v. nainen ajattelee, että aikaa on vaikka millä mitalla tehdä lapsia..

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisasioista kysyminen on todella tahditonta, ja aina ei jaksa huomauttaa että oletpa tahditon. Kun se pitäisi itsekin tajuta. Toisaalta, ihminen joka ei edes tajuta, että hänelle pottuillaan, ei ymmärtäisi että miten muka tahditon, halusin vain huomattaa että kannattaa harrastaa suojaamatonta yhdyntää, koska minä ainakin olen aina halunnut lapsia, ja siksi sinunkin pitää haluta.

Vierailija
102/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei säännölliset kuukautiset ole sama asia kuin hedelmällisyys! Nimimerkillä kellontarkka, mutta vuosien lapsettomuus.

Sama juttu. Ikää 30v. Kukaan ei voi luvata, että aikaa on.

Kuukautiseni alkoivat 12 vuotiaana. AMH alle 1 eli selvästi alentunut hedelmällisyys. Klamydiatestit olleet aina puhtaat. Ei tehty gynekologia toimenpiteitä, normaalipaino, perusterve. Horminiarvot normaalit. Miehellä kaikki ok. Yritys aloitettu, kun olin 27. Koskaan ei edes plussaa testiin. Kaksi inssiä tehty, molemmat negatiivisia. En koskaan ajatellut, että lapsi tulisi helposti. En kuitenkaan osannut arvata, että 27 vuotinaana olin jo hedelmällisimmät päiväni ohittanut. Lääkäri sanoi, että onneksi olen ajoissa asialla. Ja ei, en ole ainut. Joten lopettakaa se utopian levitys, että aikaa on. Et voi luvata sitä kenellekään.

t. IVF jonossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 34-vuotias eikä sitä hyvää miestä ole löytynyt vielä, haluan lapsia,

Joten teen vaikka sitten yksin heidät. Yhden abortin olen tehnyt 18v eli todennäköisesti ja toivottavasti tulen raskaaksi vielä.

Tunnen kaksi naista, jotka eivät ole tulleet raskaaksi kun nuorena on tehty abortti. Se ei ole mitään lasten leikkiä. Toinen alkoi n. 22-vuotiaana yrittämään aviomiehensä kanssa lasta, ei onnistunut. Kävivät kaikki raskaat hoidot. Hän sai sittemmin lapsen luovutetulla munasolulla, toinen tuttu on jo yli 60 v. ei ole lapsia saanut - eivät tietääkseni käyneet missään hoidoissa aikanaan. Mutta luomuna ei kumpikaan.

Vierailija
104/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 years or bust

Vierailija
105/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun ehkäisyä ei ollut saatavilla, syntyi yli 40 ja vielä yli 45v naisille ihan säännöllisesti lapsia.

Tutkikaapa omaa sukupuutanne. Voitte yllättyä. Hedelmällisyys ei tosiaan lopu 35 vuoden iässä.

Jos naisella ei ole endometrioosia, tulehduksia ym. voivat munasolut olla vielä ihan kunnossa.

Totta. Mutta nykyisin on toisin. Hedelmättömyysongelmat ovat huomattavan paljon yleisempiä, jos et ole kuullut.

Muovit,lastulevyt,teflon....kemikaalit

Vierailija
106/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 30 vee kun hakeuduttiin lapsettomuushoitoihin miehestä johtuvista syistä. Ensimmäisellä lääkärin tapaamisella kaikki oli mulla ok. Hoidot aloitettiin 8 kk.n päästä ekasta lääkärikäynnistä jonotuksen vuoksi. Kahdeksassa kuukaudessa mulla oli kaikki arvot romahtaneet ja biologisen lapsen saamiselle annettiin 0 % mahdollisuus edes hoidoilla.

Elämäntapani ovat terveelliset, yhden lapsen olen saanut 25-vuotiaana ja kumpikin mummoni on pitkälti yli 90 vee. Äitini ja mummoni ovat saaneet viimeiset lapsensa 38-vuotiaina.

Ilman syytä siis hedelmällisyys romahti 30-31-vuotiaana.

Vierailija
107/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa on, mutta jos ei onnistu heti luomuna niin tuleekin äkkiä kiire. Lisäksi riskit raskauksissa kasvavat 35 ikävuoden jälkeen.

Vierailija
108/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut kiinnostunut lapsista alle 36 vee. Pikkuhiljaa alkoi biologinen klo tikittämään. Ei tosin ollut miestäkään siinä vaiheessa . Löysin miehen itseäni muutamia vuosia nuoremman. Mentiin naimisiin ja aloin haluamaan lasta. Toki olin realisti. Tulin raskaaksi reippaasti yli 41 v ja terve poika tuli rääkyen keisarinleikkauksella maailmaan. Voi sitä Onnea.

Onnea sinulle! Tuo lihavoitu kohta on tän ketjun pointti. Jos lykkää ja lykkää, pitää pystyä hyväksymään se, että saattaa jäädä kuitenkin lapsettomaksi, koska loppuun asti jatkuvan raskauden todennäköisyys väistämättä heikkenee, kun ikää tulee lisää. Jos taas tärppää ja kaikki menee hyvin, niin good for her.

109/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikkoni sain 36 v. Raskauduin 35v kolmannesta kierrosta. Helppo raskaus ja synnytys ok, syntyi täydellisen terve pieni mies 😍 ei minkäänlaisia komplikaatioita.

Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤

Vierailija
110/111 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin haluan lapsen nelikymppisenä, jos ollenkaan, joten ymmärrän tämän lykkäämisen monilta. Silti olisihan se hyvä naisten tutustua oman hedelmällisyytensä kulkuun, ettei oleteta niiden lasten sitten vain tulevan kun niitä lopulta halutaan. Itse en tosin halua biologisia lapsia, joten ei ole tätä ongelmaa.

Kai tiedät että adoptiolapsen saaminen nelikymppisenä ei ole mitenkään itsestään selvää? Useissa maissa ikä tulee vastaan jo ennen sitä!

Vierailija
111/111 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin 32 vuotiaana juurikin aloitusviestin kuvaamalla tavalla.. ehkäpä, koska siskoni ovat saaneet lapsensa vasta myöhemmällä iällä. Omalla kohdallani asia meni juuri kuten ajatelin ja sain kolme lasta 2-vuoden välein (jokaisen ensimmäisestä yrittämästä) alkaen 36vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan