Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on 140 000 kaupan kassaa, työttömyys lisääntyy rajusti jos yhä useampi alkaa käyttää automaattikassoja

Vierailija
13.08.2017 |

Älä siis käytä niitä jos haluat edesauttaa työpaikkojen säilymistä!

Kommentit (222)

Vierailija
161/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä teille on koetettu sanoa ja varoittaa. Ei tule työvoima pulaa vaan päinvastoin.

Vierailija
162/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kamalan huolissani niistä tuhansista hevoskärryjen ajajista, jotka jäivät työttömiksi, kun junat tulivat.

Kyntöhommissa ei pitäisi käyttää hevosia. Jos ihmiset vetäisivät auraa, tulisi lisää työpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venezuela on tollanen utopia, jossa valtio hoitaa kaiken. Ja pensa ilmasta.

Valtio kun varasti öljyyhtiöt (kansallisti).

Ja nyt käytännössä kellään ei oo rahaa. Muttei ole myöskään mitään tavaraa ei edes elintärkeitä lääkkeitä.

Vaikka maalla on valtavat öljyvarat niin koko maa elää köyhyydessä.

Ja hinnat nousee kun 1000%:n inflaatio, Jos ei heti palkkapäivänä osta sitä kahta leipää niin huomenna ei raha enää riitä.

Venezuelan viennistä 95 % on öljyä. Öljynhinta romahti tässä jokunen vuosi takaperin. Yllättäen myös hyvinvointi laski roimasti samoihin aikoihin, syystä joka on useimmille ihmisille aika selviö, mutta osa porukasta ilmeisesti hieroo vieläkin mietintämyssyään kuola suunpielistä valuen.

Vierailija
164/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan käyttämään ip-kassoja jos niillä maksaminen on 25% halvempaa kuin miehitetyllä kassalla kun kauppiaat vaittävät henkilostö kustannuksia niin suuriksi

Vierailija
165/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien minun ikäisteni (olen 28) tulee totutella ajatukseen, että tulevaisuudessa työ tulee olemaan luksusta. Automatisaation ansiosta vain harvat käyvät enää töissä. Tulee jonkinlainen peruspalkkamalli, sillä eihän kansalaisia voi vain tapattaa. Työnteko tulee silti olemaan ainut keino nostaa omaa elintasoa. Suurimmalle osalle kansasta ei tule enää löytymään töitä, joten raha riittää vain välttämättömään. Työntekijät ovat ainoita, joilla on varaa käydä vaikkapa lomamatkoilla.

Tämä tapahtuu ensin vähitellen ja viimeisinä vuosina kuin yhdessä yössä, kun kaikki hyppäävät kelkkaan. Vain sellaiset työt, joissa tehdään luovaa työtä tai ollaan töissä ihmisten parissa, eivät tule loppumaan. Esim. autokuskit, tulkit ja monet palvelualat ovat ensimmäisenä vaarassa. Vain luovat alat työllistävät vielä 50 vuoden päästäkin, mutta niilläkin kilpailu kiristyy vain entisestään.

Vierailija
166/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku roti kirjoitti:

alan käyttämään ip-kassoja jos niillä maksaminen on 25% halvempaa kuin miehitetyllä kassalla kun kauppiaat vaittävät henkilostö kustannuksia niin suuriksi

Mä taas pelkään, että tulee kauppoihin erilliset palvelumaksut, niinkuin pankkien kanssa kävi. Maksat laskut itse ja siitä veloitetaan 7,€/kk.

Vierailija
167/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole nimenomaan esimerkki siitä miten Suomeen (tai ylipäätään Eurooppaan) ei todellakaan tarvita lisää työntekijöitä matalastikoulutetuille aloille, vaikka maahanmuuttointoilijat muuta väittävätkiin. Käytetään vaan automaattikassoja, niin kaupan kassat vapautuvat työskentelemään muilla aloilla ja maahanmuuttoa ei tarvita!

No eihän niitä töitä ole kuulema millään alalla. Joka puolella vain huudellaan, miten kaikki valmistuvat kortistoon, lukuun ottamatta niitä paria onnekasta jolla on suorat suhteet työnantajiin.

Vierailija
168/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien minun ikäisteni (olen 28) tulee totutella ajatukseen, että tulevaisuudessa työ tulee olemaan luksusta. Automatisaation ansiosta vain harvat käyvät enää töissä. Tulee jonkinlainen peruspalkkamalli, sillä eihän kansalaisia voi vain tapattaa. Työnteko tulee silti olemaan ainut keino nostaa omaa elintasoa. Suurimmalle osalle kansasta ei tule enää löytymään töitä, joten raha riittää vain välttämättömään. Työntekijät ovat ainoita, joilla on varaa käydä vaikkapa lomamatkoilla.

Tämä tapahtuu ensin vähitellen ja viimeisinä vuosina kuin yhdessä yössä, kun kaikki hyppäävät kelkkaan. Vain sellaiset työt, joissa tehdään luovaa työtä tai ollaan töissä ihmisten parissa, eivät tule loppumaan. Esim. autokuskit, tulkit ja monet palvelualat ovat ensimmäisenä vaarassa. Vain luovat alat työllistävät vielä 50 vuoden päästäkin, mutta niilläkin kilpailu kiristyy vain entisestään.

Mutta ne harvat palkkatöitä tekevät eivät voi olla kaikkien yritysten asiakkaina, siis eipä se automatisointi enää hyödytä useimpia yrittäjiäkään. Mitäs sitten eteen?

Vierailija
169/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne harvat palkkatöitä tekevät eivät voi olla kaikkien yritysten asiakkaina, siis eipä se automatisointi enää hyödytä useimpia yrittäjiäkään. Mitäs sitten eteen?

No olisko, että myös ei-työssäkäyvät ovat asiakkaina, ihan kuten nykyäänkin?

Vierailija
170/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne automaattikassat ovat aivan perseestä, ei huvita käyttää. Liian vähän tilaa kikkailla ostosten kanssa siinä. Kukahan senkin suunnitteli ja ennen kaikkea kuka sen suunnitelman hyväksyi?

Joka tapauksessa kaupan kassan töitä ei tulevaisuudessa enää ole kuitenkaan. Silloin kävellään jostain portista läpi ja samalla lasketaan kaikkien ostosten arvo sekunnissa ja voitkin sitten pakata ne reppuusi. 

Muuten pidän automaattikassoista, mutta se on kyllä juuri noin, että se tila on huonosti suunniteltu. No, en pidä kiirettä, kun säädän tavarakärryni kanssa.

Tavarakärry? Nykykotimaassani automaattikassalle saa mennä vain korin kanssa tai tietenkin, jos tavaraa on niin vähän, että voit kuljettaa käsissäsi! 

Minä pidän automaateista enemmän. Hidastelevat vanhukset ja turistit menkööt tavallisille kassoille ja niinhän ne menevätkin ja se on aina vaan parempi syy käyttää automaattia!

Vierailija
171/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sellaiset työt, joissa tehdään luovaa työtä tai ollaan töissä ihmisten parissa, eivät tule loppumaan. Esim. tulkit ensimmäisenä vaarassa.

Taisit ihan omasta persiistä vetästä tulkit vaaravyöhykkeeseen.

Vierailija
172/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäistavaramyynnistä iso tulee siirtymään verkkoon ennen pitkää (joko kotiinkuljetettuna tai niin että asiakas noutaa valmiin ostoskorin), sen lisäksi tulee automaattikassat enenevässä määrin.

Vaatekaupasta ja elektroniikasta jo iso osa on verkossa.

Vierailija
173/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos kansalaispalkka riittää vain kaikkein välttämättömimpään? Eli asumiseen ja ruokaan. Miten käy niiden lomamatkayrittäjien, jos vaan työssäkäyvät voivat matkustaa? Kaksi sadasta on töissä, ei sillä asiakasmäärällä pidetä yhtäkään lomailuun liittyvää puljua edes pystyssä. 

Vierailija
174/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kai itse tankkkaat vain bensa-asemalla, jossa on vain palvelutankkaus? Etkä nosta rahaa automaatista vaan vain pankin tiskiltä. Onhan tää automaatio ihan ahterista. Kun vielä kadutkin siivottaisin luudalla eikä koneella! Mihin tämä maailma onkaan menossa.

Olipas typerä ja ennen kaikkea lyhytnäköinen kommentti.

Ihmettelen kovasti palstalaisten suhtautumista ja ennenkaikkea kyvyttömyyttä nähdä asioita hieman pidemmälle - sekä puuttuvaa naisten välistä solidaarisuutta.

Suurin osa kassoista on naisia, joille ei löydy automaattikassojen vallattua homman töitä. Mihin luulette nelikymppisten naisten, jotka ovat työskennelleet kassalla parikymmentä vuotta, kelpaavan töihin automaattikassojen yleistyessä? Useimmat heistä lienevät vailla peruskoulun jälkeistä tutkintoa ja vaikak sellainen olisikin,ei kassatyö ole meriitti uuteen työhön.

Kyse on siitä, että yhteiskunnan elatusvastuu kasvaa. Ts. heistä tulee työttömiä. Osa saattaa hakeutua esim. lähihoitajakoulutukseen. Jos kaikki hkautuvat lähärikoulutukseen, on lähäreistä pian ylitarjontaa - eli työttömyyttä sitäkin kautta.

Entäpä opiskelijat? Kassatyö on mahdollistanut monille, siis tosi monille valmistumisen ilman opintolainaa.

Palstamamma ilmeisesti haluaa lapsensa aloittavan työelämänsä valmiiksi velkaantuneena? Siitäkin huolimatta, että se palstamamman lapsi ei välttämättä saa edes oman alansa töitä valmistuttuaan?

En suostu käyttämään itsepalvelukassoja, koska en halua suosia työpaikkojen vähenemistä.

En myöskään ole valmis itse tekemään työtä, josta saatavalla säästöllä kauppiaan tulot kasvavat. Hinnat eivät taatusti tule suhteessa halpenemaan.

Tankkkaan autoni jollain Shellin asemalla, jossa on palvelua päiväsaikaan. Maksan mielelläni ylimääräisen euron siitä hyvästä, että tankkaajalla on töitä.

KÄteisen nostaminen pankkitiskiltä ei ole enää mahdollista, kassapalveluja on enää harvoissa pankkikonttoreissa.

Vierailija
175/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos kansalaispalkka riittää vain kaikkein välttämättömimpään? Eli asumiseen ja ruokaan. Miten käy niiden lomamatkayrittäjien, jos vaan työssäkäyvät voivat matkustaa? Kaksi sadasta on töissä, ei sillä asiakasmäärällä pidetä yhtäkään lomailuun liittyvää puljua edes pystyssä. 

Miksi kansalaispalkka riittäisi vähempään kuin vastaavat tuet nyt? Robottien olemassaolo ei heikennä tuottavuutta, vaan parantaa sitä. Siksi kansalaispalkallakin on potentiaalia riittää huomattavasti paljon enempään kuin tuilla nyt. Jos ihmisiä kerta korvataan roboteilla, niin sama työhän tehdään sitten niillä kuin mitä nyt tehdään ihmisillä. Joten matkailutoimistoilla ei tule olemaan minkäänlaista asiakaspulaa.

Sun pohtimasi ongelma juontaa nyt siitä ajatuksesta, että kuvittelet rahalle tapahtuvan uusjaon, jossa miljardöörit saavat kaiken ja muut eivät saa mitään. Kyse ei silloin kuitenkaan ole roboteista eikä reaalitaloudesta, vaan nimenomaan yhteiskuntajärjestyksestä, jonka kuvittelet muuttuvan huonompaan suuntaan, siitä huolimatta että reaalitalous tulee mitä todennäköisimmin kasvamaan reippaasti.

Vierailija
176/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kansalaispalkka riittäisi vähempään kuin vastaavat tuet nyt? Robottien olemassaolo ei heikennä tuottavuutta, vaan parantaa sitä. Siksi kansalaispalkallakin on potentiaalia riittää huomattavasti paljon enempään kuin tuilla nyt. Jos ihmisiä kerta korvataan roboteilla, niin sama työhän tehdään sitten niillä kuin mitä nyt tehdään ihmisillä. Joten matkailutoimistoilla ei tule olemaan minkäänlaista asiakaspulaa.

Sun pohtimasi ongelma juontaa nyt siitä ajatuksesta, että kuvittelet rahalle tapahtuvan uusjaon, jossa miljardöörit saavat kaiken ja muut eivät saa mitään. Kyse ei silloin kuitenkaan ole roboteista eikä reaalitaloudesta, vaan nimenomaan yhteiskuntajärjestyksestä, jonka kuvittelet muuttuvan huonompaan suuntaan, siitä huolimatta että reaalitalous tulee mitä todennäköisimmin kasvamaan reippaasti.

Lukisit nuo lainaukset...

Vierailija
177/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpas ketju lähtenyt laukalle.

Nyt ei enää edes huoleta itsepalvelukassat vaan se minkälaista ääntä pitää naapurin oma avaruusalus kun se 10v päästä on kaikilla ja eihän se maanalainen keinovalo-sikala tule mun tontin alle ja kai ne hajut imeytyy maapalloon sisällepäin eikä mun pihalle! Not under my yard!

Vierailija
178/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kai itse tankkkaat vain bensa-asemalla, jossa on vain palvelutankkaus? Etkä nosta rahaa automaatista vaan vain pankin tiskiltä. Onhan tää automaatio ihan ahterista. Kun vielä kadutkin siivottaisin luudalla eikä koneella! Mihin tämä maailma onkaan menossa.

Olipas typerä ja ennen kaikkea lyhytnäköinen kommentti.

Ihmettelen kovasti palstalaisten suhtautumista ja ennenkaikkea kyvyttömyyttä nähdä asioita hieman pidemmälle - sekä puuttuvaa naisten välistä solidaarisuutta.

Suurin osa kassoista on naisia, joille ei löydy automaattikassojen vallattua homman töitä. Mihin luulette nelikymppisten naisten, jotka ovat työskennelleet kassalla parikymmentä vuotta, kelpaavan töihin automaattikassojen yleistyessä? Useimmat heistä lienevät vailla peruskoulun jälkeistä tutkintoa ja vaikak sellainen olisikin,ei kassatyö ole meriitti uuteen työhön.

Kyse on siitä, että yhteiskunnan elatusvastuu kasvaa. Ts. heistä tulee työttömiä. Osa saattaa hakeutua esim. lähihoitajakoulutukseen. Jos kaikki hkautuvat lähärikoulutukseen, on lähäreistä pian ylitarjontaa - eli työttömyyttä sitäkin kautta.

Entäpä opiskelijat? Kassatyö on mahdollistanut monille, siis tosi monille valmistumisen ilman opintolainaa.

Palstamamma ilmeisesti haluaa lapsensa aloittavan työelämänsä valmiiksi velkaantuneena? Siitäkin huolimatta, että se palstamamman lapsi ei välttämättä saa edes oman alansa töitä valmistuttuaan?

En suostu käyttämään itsepalvelukassoja, koska en halua suosia työpaikkojen vähenemistä.

En myöskään ole valmis itse tekemään työtä, josta saatavalla säästöllä kauppiaan tulot kasvavat. Hinnat eivät taatusti tule suhteessa halpenemaan.

Tankkkaan autoni jollain Shellin asemalla, jossa on palvelua päiväsaikaan. Maksan mielelläni ylimääräisen euron siitä hyvästä, että tankkaajalla on töitä.

KÄteisen nostaminen pankkitiskiltä ei ole enää mahdollista, kassapalveluja on enää harvoissa pankkikonttoreissa.

En ole henkilö, jolle vastasit, mutta olen samaa mieltä hänen kanssaan. Kirjoituksesi on hyvin kapeakatseinen ja tietämättömyyttä osoittava. Et ymmärrä kokonaisuutta etkä trendejä. En tarkoita tätä pahalla, se on vain totuus.

Metsureita oli 60 vuotta sitten noin 300 000, nyt noin 4000. Sinne menivät ne työpaikat, kiitos moottorisahan ja muun kehityksen. Oliko tämä sun mielestäsi huono asia vai? Ne sadat tuhannet suomalaiset työllistyivät muihin puuhiin, kuten Nokialle, saatiinpa sitten matkapuhelimia ja televisioita korvaukseksi. Huono vaihto?

Koko maailmanhistorian ajan hyvinvoinnin valtava kasvu perustuu siihen, että työn tuottavuus kasvaa; vähemmän työtunteja, mutta sama tai isompi määrä tuotantoa. Saadaan enemmän vähemmällä työllä. Tämä johtaa aina väliaikaisesti työttömyyteen, mutta se ei haittaa yhtään mitään, koska lopulta saamme käteen enemmän. Työajan määrä on laskenut ja meillä on enemmän vapaa-aikaa kuin aiemmin. Materiaa on perkuleesti, palveluita valtavasti, on etelänmatkoja ja ties mitä.

Työpaikka ei ole itseisarvo. Jos mä lähden kaupungille rikkomaan ikkunoita, niin tokihan se lisää työnmäärää ikkunanvalmistajille ja siten myös työntekijöiden tarvetta. Poliisikin siitä saa duunia. Yhteiskuntatasolla kuitenkin me kaikki häviämme, koska se aiheuttamani työ on turhaa työtä. Olisivat voineet sillä työajalla tehdä jotain hyödyllistäkin.

Aivan samalla tavalla vertautuu sekin, että sinä mielelläsi maksat ns. turhasta työstä. Jos et maksaisi, käyttäisit rahasi johonkin muuhun. Jos et käyttäisi, niin deflaation kautta epäsuoraan joku muu käyttäisi rahasi. Ja se vaihtoehtoinen työ tarttisi myös tekijöitä. Voit ikään kuin valita, että maksatko siitä ilosta, että kassalla on joku tönimässä ostoksiasi puolestasi, vai saatko jonkin järkevämmän palvelun/tuotteen, esimerkiksi siivoojan kotiisi, elämysmatkan tai hieronnan.

Vierailija
179/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne automaattikassat ovat aivan perseestä, ei huvita käyttää. Liian vähän tilaa kikkailla ostosten kanssa siinä. Kukahan senkin suunnitteli ja ennen kaikkea kuka sen suunnitelman hyväksyi?

Joka tapauksessa kaupan kassan töitä ei tulevaisuudessa enää ole kuitenkaan. Silloin kävellään jostain portista läpi ja samalla lasketaan kaikkien ostosten arvo sekunnissa ja voitkin sitten pakata ne reppuusi. 

Muuten pidän automaattikassoista, mutta se on kyllä juuri noin, että se tila on huonosti suunniteltu. No, en pidä kiirettä, kun säädän tavarakärryni kanssa.

Tavarakärry? Nykykotimaassani automaattikassalle saa mennä vain korin kanssa tai tietenkin, jos tavaraa on niin vähän, että voit kuljettaa käsissäsi! 

Minä pidän automaateista enemmän. Hidastelevat vanhukset ja turistit menkööt tavallisille kassoille ja niinhän ne menevätkin ja se on aina vaan parempi syy käyttää automaattia!

Nyt on tullut sellasia itsepalvelukassoja joissa on hihna. Voi hoitaa isommankin määrän ostoksia.

Vierailija
180/222 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoranainen ihme, että noita kaupan kassoja ylipäänsä vielä hoidetaan ihmisten toimesta. Itsepalvelukassoja vastustetaan juuri niin kauan, kuin niiden käyttämisestä ei saa hyötyä, mutta katsos vaan kun prisma alkaa antaa 0,5% itsepalveluetua, niin johan jonotetaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi