Suomessa on 140 000 kaupan kassaa, työttömyys lisääntyy rajusti jos yhä useampi alkaa käyttää automaattikassoja
Älä siis käytä niitä jos haluat edesauttaa työpaikkojen säilymistä!
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä edes mitä hyötyä noilla automaattikassoilla haetaan? Mun mielestä jopa todella typerä ratkaisu.
Kassatyöhän on jo pitkälti automatisoitu, silloinkin kun ollaan normikassalla. Järjestelmä ja laitteet hoitaa kaiken työn, kassa vain palvelee ja piippailee ja hoitaa ongelmatilanteita.
Ainoa ero mikä automaattikassoihin on, että siinä pakotetaan asiakas opettelemaan kassatyöntekijän työ ja tekemään se työ itse. Eli työ konkreettisesti siirretään asiakkaalle.
Automaattikassat eivät tule ikinä toimimaan itsenäisesti koska lait. Siis ainakaan tooooooosi pitkään aikaan.
Mitkä helkutin lait?
Japanissa on jo kehitetty kone joka pesee, kuivaa, silittää ja VIIKKAA vaatteet ja tekstiilit. Tosi kova hintalappu kyllä toistaiseksi on kyseisellä masiinalla.
Tekniikka ja talous - lehden verkkosivuilla on muuten nykyisin lähes päivittäin jotain automaatioon, robotiikkaan ja tekoälyyn liittyviä uutisia. On kauko-ohjattuja automaattilaivoja ja vaikka mitä.