Pariskunnat, jotka eivät pääse ilman lapsia "treffeille"!
Miten arki rullaa?
Kaipaisi joskus aikaa ihan kaksin, mutta ennen ensi kesää ei varmaan ole mahdollista. Ja en kaipaa sitä niin paljon, että maksaisin hoidosta useita kymmeniä euroja.
Joskus tää vaan tuntuu niin ankeelta. Ainakin silloin kun kaverit kertoo miten ihanaa on ollut kun mummi ottaa yöksi lapsen ihan muuten vaan omasta halusta.
Viimeisestä yhteisestä menosta on kohta kolme vuotta jos synnytystä ei lasketa mukaan. Joskus kyllä vähän väsyttää ja vituttaa. Muita?
Kommentit (87)
Me treffailtiin miehen kanssa melkein 10 vuotta ennen kuin saatiin lapsia, joten eipä ole käynyt mielessä, että samaa pitäisi edelleen jatkaa.
Minusta olisi jotenkin noloa vaatia vanhempiani hoitamaan lapsia, että minä ja mies saamme seksiaikaa. Kyllä tässä iässä pitää jo osata maksaa, jos jotain haluaa eikä olettaa, että isi ja äiti järjestää kaiken.
Se on ihan omaa aikaansaamattomuutta jos ei ikinä pysty halutessaan järjestämään aikaa. Joku roti pitää touhussa olla. Ei kaiken tarvitse tässä maailmassa tulla valmiina nenän eteen hopealautasella kannettuna. Ottakaa vähän vastuuta omasta elämästä.
En ota koskaan lapsenlapsia yöksi kylään. Pidän ihmisistä, jotka ovat valveilla.
Ja sit ihmetellään, miksei sulla ole lapsia. Hmm....
Kyllä meillä sitä seksiaikaa on ihan riittävästi ja illoissa vapaata. Joskus olisi kiva käydä jossain. Kesällä oli parit lapsettomat häät niin kumpikin meni sitten yksin edustamaan perhettä.
Meillä ei ole lastenhoitaja, ei hereillä oleville eikä nukkuville lapsille. Tuttavaperheissä ei ole tarvetta vastavuoroiselle hoitamiselle kun isovanhemmat hoitaa ilman palveluksia takaisin.
Ollapa jotain aikuisia elämässä joita kiinnostaisi nämä lapset edes sen verran että tekisi pari tuntia joskus jotain heidän kanssaan. Sellaisia on vaikea taikoa jos niitä ei ole. Olkaa onnellisia jos lapsillanne on muitakin kuin te. Onneksi meillä on iltaisin aikaa olla kaksin!
Meillä on jo kolmannessa pokvessa tapana viettää yksi ilta viikossa ilman kapsia ja yksi yö kuikaudessa ilman lapsia.
Äitini opetti minulle ja isäni äiti hänelle. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Me treffailtiin miehen kanssa melkein 10 vuotta ennen kuin saatiin lapsia, joten eipä ole käynyt mielessä, että samaa pitäisi edelleen jatkaa.
Minusta olisi jotenkin noloa vaatia vanhempiani hoitamaan lapsia, että minä ja mies saamme seksiaikaa. Kyllä tässä iässä pitää jo osata maksaa, jos jotain haluaa eikä olettaa, että isi ja äiti järjestää kaiken.
Ollaan oltu miehen kanssa naimisissa 14 vuotta ja edelleen vietetään myös treffi-iltoja. Treffit ei kylläkään ole seksiä varten vaan yhteisen kahdenkeskinen ajan viettoa. Yleensä käydään jossain kivassa paikassa syömässä, ehkä elokuvissa, konsertissa tai teatterissa. Välillä kotona yötä, välillä hotellissa. Seksiä kun saatetaan harrastaa treffi-iltoja, mutta ei niitä treffejä seksin vuoksi järjestetä.
Lapset on nyt 13 ja 6. Ja isovanhempia ei tarvitse vaatia hoitamaan lapsia, haluavat lapset yökylään ihan omatoimisesti. Voisin hyvin maksaa myös lastenhoidosta jos ei muuten hoitajaa lapsille olisi.
Kyllä meillä on aikaa olla kaksin vaikka perjantai tai lauantai-iltaisin. Lapset nukkumaan ja kokataan jotain hyvää ja helppoa. Katetaan kauniisti, kynttilä pöytään ja viinipullo ja sitten vain nautitaan elämästä.
Meillä jo 12v ilman yhtäkään kahdenkeskistä treffiä tai edes yön yli reissua. Isovanhemmat eikä muukasn suku auta, meillä ei ole ketään joka auttaisi.
Mutta, osaltaan oma valinta, eli meillä 4 lasta ja 'aina' ollut vauva talossa jota en mll tyttöselle suostu hoitoon jättämään. Ihan äärimmäisessä pakossa pari kertaa mll hoitajaa isommille käytety.
Rankkaa on, ja olen isovanhempiin pettynyt ja katkera. Molempien vanhemmat sai itse joka päivä hoitoapua ja lapsena olimme kaikki kesät, lomat ja pyhät mummoloissa. Tämä vaan on unohtunut vanhemmiltamme, kun ovat "itse omansa hoitaneet ja enää eivät viitsi".
Minulla on aina ollut tukiverkoton elämä eli vanhemmat eivät koskaan auta missään. Siksi haluan ison perheen, että onilla lapsilla se tukiverkko olisi, ja saisi sen sukuyhteyden tunteen jota omiin vanhempiin ei ole.
Parisuhdeaikaa ei ole joskaan joten liitto natisew, mutta kyllä tässä pärjätään ja iso perhe antaa myös rakkautta ja onnea!
Ei kävisi tuollainen elämä minulle.
Meillä meni vuosia ilman "treffiaikaa", mutta eipä sitä osannut kaivatakaan. Oli jotenkin niin töttöröö että illalla parasta oli rojahtaa kullan kainaloon sohvalle öhvöttämään (tai harrastaa sitä seksiä) ja sitä pystyi tekemään hyvin kun lapset olivat menneet nukkumaan. Vaikka lapset olisivat olleet mummolassa niin ei meitä olisi kiinnostanut teatterit, baarit tai muut. Nykyään käydään joskus kyllä syömässä, mutta toisaalta sitä voi tehdä lastenkin kanssa. Kahdenkeskistä aikaa tarvitaan ja halutaan kyllä, mutta koska lapset ovat olleet hyviä nukahtajia niin meille on riittänyt aika pitkälti se aika lasten nukahdettua.
Ero tuli, koskaan ei kahdestaan päästy minnekään, 14 vuoteen.
Nyt huolehdin kahta teiniä, kun lasten isä viettää laatuaikaa nuorikkonsa kanssa. Ja mulla ei ole nyt(kään) omia vapaita viikonloppuja, koska lapset/teinit on aina minulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, tätä asiaa ei voi oikein itse valita, eli vaikeaa kuvitella että voisin sanoa "ei käy tällainen elämä"
Niitä tukiverkkoja jos ei ole, niin ei ole - omia tai puolison vanhempia ei voi vaihtaa parempiin. Kyllä minäkin haluaisin hoitoapua mutta ei ditä vaan tule kun suku on tylyä ja tunnevammaista.
Meilläkin melkein ero yhdessä vaiheessa tuli, siinä vaiheessa oli mennyt jo 10v ilman hetkenkään parisuhdeaikaa ilman lapsia. Tilanne saatiin pelastettua mutta edelleenkään sitä parisuhdeaikaa ei vaan ole.
Ja mll hokijoille: mll ei hoida yön yli, ei hoida viikkoa putkeen. Sitä tekevät vain isovanhemmat. Ja niitä kun ei ole niin...sitten ei ole. Uusia ei taivaasta tipahda vaikka miten toivoisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset pääse? Mikä estää?
Laki estää, lapsia ei saa yksin jättää kotiin heitteille. Kaikilla ei katsos ole yhtään ketään joka hoitaisi lapsia edes tunnin pari.
Mitenköhän kauan meinaat että mies pysyy vielä suhteessa kun piheyttäsi et voi lastenhoitajaa maksaa muutamia kertoja vuodessa? Kyllähän se monesti niin menee, että nainen sanoo ettei osaa edes kaivat yhteistä aikaa kun on pienet lapset mutta miespä on osannut kaivata ja hakee sitä sitten muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, tätä asiaa ei voi oikein itse valita, eli vaikeaa kuvitella että voisin sanoa "ei käy tällainen elämä"
Niitä tukiverkkoja jos ei ole, niin ei ole - omia tai puolison vanhempia ei voi vaihtaa parempiin. Kyllä minäkin haluaisin hoitoapua mutta ei ditä vaan tule kun suku on tylyä ja tunnevammaista.Meilläkin melkein ero yhdessä vaiheessa tuli, siinä vaiheessa oli mennyt jo 10v ilman hetkenkään parisuhdeaikaa ilman lapsia. Tilanne saatiin pelastettua mutta edelleenkään sitä parisuhdeaikaa ei vaan ole.
Ja mll hokijoille: mll ei hoida yön yli, ei hoida viikkoa putkeen. Sitä tekevät vain isovanhemmat. Ja niitä kun ei ole niin...sitten ei ole. Uusia ei taivaasta tipahda vaikka miten toivoisi.
Suku ja suku. Missä se määrätään, että lastenhoitajan pitää olla sukulainen? Onhan niitä kavereita, naapureita, ja ihan ammattilaisia joita voi pyytää tai palkata.
On avutonta ja saamatonta syyttää sukua, hankkikaa ne hemmwtin verkostot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tukiverkkoja jos ei ole, niin ei ole - omia tai puolison vanhempia ei voi vaihtaa parempiin. Kyllä minäkin haluaisin hoitoapua mutta ei ditä vaan tule kun suku on tylyä ja tunnevammaista.Meilläkin melkein ero yhdessä vaiheessa tuli, siinä vaiheessa oli mennyt jo 10v ilman hetkenkään parisuhdeaikaa ilman lapsia. Tilanne saatiin pelastettua mutta edelleenkään sitä parisuhdeaikaa ei vaan ole.
Suku ja suku. Missä se määrätään, että lastenhoitajan pitää olla sukulainen? Onhan niitä kavereita, naapureita, ja ihan ammattilaisia joita voi pyytää tai palkata.
On avutonta ja saamatonta syyttää sukua, hankkikaa ne hemmwtin verkostot!
Kerropas viisaampana mistä ne hankin? Tuleeko lastenhoitaja myös koulun kevätjuhlaan? Lapsen synttäreille? Musiikkiopiston esitykseen? Lähtee lomareissuun mukaan?
Huomannet että mikään maksettu hoitaja ei korvaa mummoa ja ukkia.
Voin maksaa vaikka 100e tunti, en ole pihi enkä köyhä. Mutta en jätä lapsia 14v teini mll hoitajalle eli kyse on hoitajan laadusta. Nuorin on vauva. Lisäksi 2h hoitoapu ei auta mitään kun tarvitsisin jo viikonlopun. Ja ohhoh, palkatut hoitajat eivät hoida yön yli.
Olitpa nokkela teeseissäsi...eiku...
Mikset pääse? Mikä estää?