Ai että petauspatja pitäisi vaihtaa 2 v välein?
Mikä muu 800-2000 e arvoinen asia pitää vaihtaa noin usein? Aika hyvä bisnes.
Kommentit (46)
Mulla on aina lakana siinä petauspatjan päällä ja lakanan vaihdan viikon välein. (Oikeasti kahden viikon välein, mutta jos sen tunnustaa täällä AV-mammoille, niin kiviä tulee niskaan sellaisella kiihkolla, että itse asia häipyy taustalle).
Minulla on ollut sama patja ja petauspatja 37 vuotta enkä ole pessyt niitä. Ei ole ollut mitään oireita.
No aika helvetin kalliita petauspatjoja olet ostellut.
Mutta on tuo vaihtovälisuosituskin ihan naurettava.
Mulla on petarin päällä suojus, jonka pesen tarpeen vaatiessa.
Vierailija kirjoitti:
Petauspatjan suoja pitää pestä 2x vuodessa. Tyyny 3kk välein ja peite kaksi kerta vuodessa.
Kuinka moni nukkuu rasvaa ja hikeä sisältävien vuodevaatteiden kanssa?
Monen astma/krooninen nuha helpottuis tai häviäis jos pitää vuodevaatteet puhtaina.
Kukas näin määrää, että oikein PITÄÄ pestä?
Vierailija kirjoitti:
Petauspatjan suoja pitää pestä 2x vuodessa. Tyyny 3kk välein ja peite kaksi kerta vuodessa.
Monen astma/krooninen nuha helpottuis tai häviäis jos pitää vuodevaatteet puhtaina.
Kuka pesee peiton kaksi kertaa vuodessa? Hyi. Minä pesen noin parin kuukauden välein. Tyynyn samoten.
Kannattaa ostaa Ikeasta halvalla patjansuojus. Helpompi se on vain parissa sekunnissa nykäistä irti ja pestä. Kun taas itse petauspatjan päällinen on hankalasti vetoketjulla kauttaaltaan kiinni ja on niin iso, että just ja just mahtuu edes koneeseen.
Ja siis tietenkin käytetään sen patjansuojuksenkin kanssa normaalia aluslakanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen astma/krooninen nuha helpottuis tai häviäis jos pitää vuodevaatteet puhtaina.Kukas näin määrää, että oikein PITÄÄ pestä?
Ei kukaan määrää tai valvo mutta nukkujan terveyden vuoksi olisi hyvä.
Noita vuodevaatteita on tutkittu labroissa kun ihmiset ostaneet uusia ja käytetyt palautuneet liikkeiden hävitettäviksi.
Mm tyynyssä saattaa olla kilo rasvaa jos se on ollut vuosikausia käytössä . Voi kuvitella mikä pöpöjen kuhina , home hiivasienet ym?
Olen huomannut että miehellä tyyny tarvitsee kaksi tyynyliinaa ja silti rasva ja päänahan haju on päässyt tyynyyn.
Joillakin on erittäin rasvoittuva päänahka. Puhtaat vuodevaatteet on yksi tae hyvälle unelle saati terveydelle.
Ei tarvitse pestä. Meillä jenkkisängyssä petari jota ei kyllä mitenkään voi pestä,on iso ja painava.
Tyynyjä pestään harvoin koska riski on että pesussa kärsivät.
Esikoisen tyynyt uusin juuri.
Musta meillä ostetaan laatua.
Tilanteen mukaan uusitaan mutta tuo petauspatja ei ole uusittavissa.
Tyynyynkin saa suojan, älkää olko tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen astma/krooninen nuha helpottuis tai häviäis jos pitää vuodevaatteet puhtaina.Kuka pesee peiton kaksi kertaa vuodessa? Hyi. Minä pesen noin parin kuukauden välein. Tyynyn samoten.
Samoten ...? Voi kiesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen astma/krooninen nuha helpottuis tai häviäis jos pitää vuodevaatteet puhtaina.Kuka pesee peiton kaksi kertaa vuodessa? Hyi. Minä pesen noin parin kuukauden välein. Tyynyn samoten.
Samoten ...? Voi kiesus.
Se tarkoittaa samoilua metsissä ja vuorilla tyynyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoten ...? Voi kiesus.
Kohta lainaamasi kirjoittaja tulee varmaan kertomaan, että on "ihan samo" miten kirjoittaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen astma/krooninen nuha helpottuis tai häviäis jos pitää vuodevaatteet puhtaina.Kukas näin määrää, että oikein PITÄÄ pestä?
Ei kukaan määrää tai valvo mutta nukkujan terveyden vuoksi olisi hyvä.
Noita vuodevaatteita on tutkittu labroissa kun ihmiset ostaneet uusia ja käytetyt palautuneet liikkeiden hävitettäviksi.
Mm tyynyssä saattaa olla kilo rasvaa jos se on ollut vuosikausia käytössä . Voi kuvitella mikä pöpöjen kuhina , home hiivasienet ym?
Olen huomannut että miehellä tyyny tarvitsee kaksi tyynyliinaa ja silti rasva ja päänahan haju on päässyt tyynyyn.
Joillakin on erittäin rasvoittuva päänahka. Puhtaat vuodevaatteet on yksi tae hyvälle unelle saati terveydelle.
Älä sitten kirjoita, että pitää.
Romaanin pituinen selostus vielä päälle kun kysyttiin vain määrääjää :D
Mä tiedän ihmisen, joka ei pese peittoa ja tyynyjä ikinä, mutta ne sitten haisevatkin hyvältä ja ovat koko ajan kipeinä.(siis ihmiset ovat kipeinä)
Ostin uuden just ja siinä luki, että 4 vuoden päästä pitää vaihtaa. Sen verran pidin tuota vanhaakin, ja se alkoi olemaan ihan lässähtänyt. Puhumattakaan äidinmaidosta ja lasten pissavahingoista mitä siihen oli falskannut. Päällisen voi pestä muttei koko patjaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyyny pestään samoten?
1. Pakkaa tyyny samoamisvarusteiden sekaan rinkkaasi
2. Matkusta syrjäiseen kohteeseen
3. Samoa
4. Pese tyyny vuoripurossa ja kuivata kuusen oksalla
5. Samoa loppuun
Nämä nyt on näitä naisten pitääpitää-juttuja.
Ei pidä mitään jollei halua. Tiedoksi.