Lidl – hirvein työpaikka
Lidl – pitkät työvuorot, ei taukoja, masentava työympäristö, raskasta nostelua myös naisilla, liian vähän henkilökuntaa, tylyt työkaverit, kiusaaminen, terveys- ja turvallisuusasiat hunningolla, ei vapaa-aikaa jne.
https://www.thesun.co.uk/money/3805045/whats-it-like-to-work-at-lidl/
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää tää Lidl:n nimikikkailu, Valion tutuista tuotenimistä etsitään todella samankaltaisia nimiä omille samankaltaisille tuotteille.
Tosi paljon tuntuu olevan Lidl:ssä töissä nuoria tai ulkomaalaistaustaisia, eikä yhtään vanhempia? Mikähän siinä sitten on, jos työehtosopimuksen mukaista palkkaa kuitenkin maksetaan?
Kerro esimerkkejä näistä tuotenimistä? Itselleni ei tule mieleen yhtäkään.
Mitä näitä nyt on, tukkijätkä, Vilmariini... Uutislinkistä voi lukea lisää.
Mikä tuotenimi Tukkijätkä on ollut Valiolla? Sinua ei haittaa myöskään duopolin kauppojenkin myymä Ingmanin Ingmariini? Vieläkään en keksi mitään muita "kopiomerkkejä".
Kaikilla Lidlin naismyyjillä on tiukat joogamaiset housut, joista ei paljoa arvailujen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani oli Lidlissä töissä ja kertoi, että kassalla pitää vetää lukijasta tuotteet tarpeeksi nopeasti tai tulee ongelmia. Säännöllisesti järjestetään kokeita ja liian hitaasta työskentelystä tulee joko varoitus taikka lopputili.
Lisäksi Lidlin johto on määrännyt, että mitään tuotteita joita on Lidlissä myynnissä saa syödä eväinä.
Tästä johtuen et voi esimerkiksi tuoda evääksi monia hedelmiä vaikka olisit ostanut ne muualta.
Tämä siksi, että Lidl haluaa ehkäistä varkauksia myymälässään.
Ihme legendaa, myyjäkohtaiset nopeudet eivät näy. Kaikkien keskiarvoa mitataan kyllä myymälöittäin .
Ihan saat ostaa tauolla eväitä liikkeestä ja syödä ne, tai kantaa kotoa...
Vierailija kirjoitti:
Meinasin oikeasti piestä avokkini vuoroesimiehen. Laittoi 6kk raskaana olevan avokkini nostelemaan kaljakoreja ja työntelemään lavoja.
Natsi-Siwa nimitys ei ole ihan aiheeton.
Täh, ei ole kaljakoreja myynnissä. Lavoja juu mutta ne tulee valmiiksi pinottuina.
Lavoja ei tartte 'työnnellä' kun nappaa sähköpumput käyttöön 😂 Ihme legendaa taas
Sain Lidlistä selkäongelman ja mielenterveysongelman.
Kun kotikaupunkiini tuli Lidl, sen myyjät olivat alkuaikoina hämmentävän ystävällisiä; tervehtivät hymyillen asiakkaita täyttäessään hyllyjä jopa. Melkein tuli mieleen, että olenko nyt Suomessa :) Mutta eipä aikaakaan, kun työntekijät ovat ihan samanlaisia kuin muissakin kaupoissa. En nyt edes väitä, että pitäisikään kaikkia tervehtiä, jotka ohi menevät. Se oli vaan niin outoa! Meidän Lidl on liian ahdas, joten se jatkuva hyllyjen täyttö on hiukan ärsyttävää, kun siellä ei tosiaan mahdu aina ohittamaan vaan pitää kierrellä ja kaarrella.
Ei varmasti ole hirvein työpaikka.
Olen ollut useamman vuoden lidlillä töissä ja kyllä mä sinne voisin palata jos semmoinen tilanne tulisi. Olihan se rankkaa työtä ja kiirettä paljon. Mutta palkkaan olin tyytyväinen ja työnkuvaan (tosi monipuolista. Sai paistaa, hyllyttää, olla kassalla yms). Toki tärkein on työporukka. Tiedän minäkin myymälöitä jossa esimiehet pilaa koko ilmapiirin (esim. huomautellaan inhottavasti nopeuksista), mutta en sen takia haukkuisi koko Lidliä.
Eväiksi saa ottaa banaania jonka on ostanut muualta mutta kuitti pitää olla mukana. Minusta se on ihan ymmärrettävää. Enkä näe sitä minään ongelmana.
Työpaikkana Lidl on kyllä ihan hyvä semmoiselle joka on valmis tekemään töitä kunnon sykkeellä. Plussia löydän paljonkin:
-Pienituntisilla vakkarisopparit (ei ketjutella määräaikaisia)
-Tosi hyvät etenemismahdollisuudet
-Lidl-lisä palkassa
-Sai pienituntisena tehdä niin paljon töitä lisää kun halusi (monta myymälää samalla paikkakunnalla ja aina jossain saikkuja)
-MONIPUOLISUUS
Mutta pakko sanoa että, nyt olen niiiin rauhallisessa työssä ettei ikävä ole lidliin. Se on kuitenkin kropallekkin rankkaa ja työpäivän jälkeen kroppa käy ihan ylikierroksilla ja sydän hakkaa. Mutta silti en lidliä haukkuisi. Kaikille se ei vain sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani oli Lidlissä töissä ja kertoi, että kassalla pitää vetää lukijasta tuotteet tarpeeksi nopeasti tai tulee ongelmia. Säännöllisesti järjestetään kokeita ja liian hitaasta työskentelystä tulee joko varoitus taikka lopputili.
Lisäksi Lidlin johto on määrännyt, että mitään tuotteita joita on Lidlissä myynnissä saa syödä eväinä.
Tästä johtuen et voi esimerkiksi tuoda evääksi monia hedelmiä vaikka olisit ostanut ne muualta.
Tämä siksi, että Lidl haluaa ehkäistä varkauksia myymälässään.
Ihme legendaa, myyjäkohtaiset nopeudet eivät näy. Kaikkien keskiarvoa mitataan kyllä myymälöittäin .
Ihan saat ostaa tauolla eväitä liikkeestä ja syödä ne, tai kantaa kotoa...
Juu me ollaan kaikki sun kanssa samaa mieltä.Hohhoijaa onpa kello jo paljon. Sun on aika mennä nyt nukkumaan niin me aikuiset jäädään vielä hetkeksi keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla Lidlin naismyyjillä on tiukat joogamaiset housut, joista ei paljoa arvailujen varaan.
Höpö höpö...Lidlillä on työntekijöille samat tylsät siniset farkut tai vaihtoehtoisesti siniset perus housut. Ei kai niiden tarvi mitkään raksahousut olla :O
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ole hirvein työpaikka.
Olen ollut useamman vuoden lidlillä töissä ja kyllä mä sinne voisin palata jos semmoinen tilanne tulisi. Olihan se rankkaa työtä ja kiirettä paljon. Mutta palkkaan olin tyytyväinen ja työnkuvaan (tosi monipuolista. Sai paistaa, hyllyttää, olla kassalla yms). Toki tärkein on työporukka. Tiedän minäkin myymälöitä jossa esimiehet pilaa koko ilmapiirin (esim. huomautellaan inhottavasti nopeuksista), mutta en sen takia haukkuisi koko Lidliä.Eväiksi saa ottaa banaania jonka on ostanut muualta mutta kuitti pitää olla mukana. Minusta se on ihan ymmärrettävää. Enkä näe sitä minään ongelmana.
Työpaikkana Lidl on kyllä ihan hyvä semmoiselle joka on valmis tekemään töitä kunnon sykkeellä. Plussia löydän paljonkin:
-Pienituntisilla vakkarisopparit (ei ketjutella määräaikaisia)
-Tosi hyvät etenemismahdollisuudet
-Lidl-lisä palkassa
-Sai pienituntisena tehdä niin paljon töitä lisää kun halusi (monta myymälää samalla paikkakunnalla ja aina jossain saikkuja)
-MONIPUOLISUUSMutta pakko sanoa että, nyt olen niiiin rauhallisessa työssä ettei ikävä ole lidliin. Se on kuitenkin kropallekkin rankkaa ja työpäivän jälkeen kroppa käy ihan ylikierroksilla ja sydän hakkaa. Mutta silti en lidliä haukkuisi. Kaikille se ei vain sovi.
Täällä on kovasti väitelty aiheesta joten tiedustelen oliko lidlissäsi vaatimuksia kassojen työskentelynopeudesta?
Kassanopeuksia pystytään seuraamaan eli montako tuotetta per minuutti vedät ja se stoppaa aina siksi aikaa kun kassatapahtuma ei ole käynnissä eli jos ei ole asiakkaita niin se ei vaikuta tulokseen. Ainakaan meidän myymälässä tätä käytetään lähinnä koulutustarkoitukseen eli uusille työntekijöille pystytään vähän osoittamaan missä mennään ja mihin pitäisi pyrkiä. Ei tuon perusteella ketään pysty irtisanomaan, uskokaa pois, suomessa työntekijän irtisanominen on käytännössä täysin mahdotonta mikäli et ole tyyliin varastanut työpaikalta.
Ja mitä tulee koeaikapurkuun; uskon että mikään työpaikka ei huvikseen tee koeaikapurkua sillä uuden työntekijän etsiminen ja koulutus on niin kallista ja aikaavievää puuhaa että siihen ei ihan huvikseen lähdetä
Sandra1986 kirjoitti:
Kassanopeuksia pystytään seuraamaan eli montako tuotetta per minuutti vedät ja se stoppaa aina siksi aikaa kun kassatapahtuma ei ole käynnissä eli jos ei ole asiakkaita niin se ei vaikuta tulokseen. Ainakaan meidän myymälässä tätä käytetään lähinnä koulutustarkoitukseen eli uusille työntekijöille pystytään vähän osoittamaan missä mennään ja mihin pitäisi pyrkiä. Ei tuon perusteella ketään pysty irtisanomaan, uskokaa pois, suomessa työntekijän irtisanominen on käytännössä täysin mahdotonta mikäli et ole tyyliin varastanut työpaikalta.
Ja mitä tulee koeaikapurkuun; uskon että mikään työpaikka ei huvikseen tee koeaikapurkua sillä uuden työntekijän etsiminen ja koulutus on niin kallista ja aikaavievää puuhaa että siihen ei ihan huvikseen lähdetä
No itse en muita syitä keksi koeajan päättymiselle kuin sen, että olin heille liian hidas. Prismoissa, S-Marketeissa yms ihan normia, että menee se tunti jopa pari yhteen lavaan. Joku wc/talouspaperi lava on purettu hetkessä, mutta jos on kaikkea laidasta laitaan niin siinä menee aikaa enkä ymmärtänyt silloin enkä ymmärrä vieläkään miten he kerkiävät tuohon että naiset saa tehtyä hommat 40 minuutissa ja miehet 30 minuutissa. Ihan siis innoissaan minut alunperin palkkasi, haastattelussa sano suoraan että tänne pääset, olen niin aurinkoinen ja ystävällinen. Aluksi toki sanottiin, että se on ihan ok jos mulla menee se tunti tai enemmän/lava, koska en ole ennen purkanut lavaa, mutta tuon 4kk aikana olisi pitänyt päästä tuohon 40 minuuttiin/lava koska olen nainen ja kun en päässyt nii-in.. En edes tehnyt montaa hyllytysvuoroa, kassalla enimmäkseen olin. Ja sitten vielä teki tuon, että valehteli, sanoi ettei halua kirjoittaa mitään negatiivista (eli olen liian hidas) niin ei kirjoita mitään ja tämä työtodistus pilasi monet tilaisuudet päästä muualle, kun tietenkin uudet firmat taas ihmetteli miksi ei oltu laitettu arvostelua/palautetta, miksi vain pelkkä viiva? Arvailujen varaanhan se jää ja tämä siksi, että en vain tiennyt silloin, että esimies EI SAA kirjoittaa mitään negatiivista. Harmittaa, kun en todellakaan ansainnut tuota viiva todistusta. En ollut sen arvoinen, kun ei tosiaan ollut mitään muuta syytä kuin tuo hitaus etten päässyt 40 minuuttiin/lava. :(
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on mun mielestä kohteliaimmat ja ystävällisemmät myyjät ainakin mitä Suomessa on käyty.
T. Tyytyväinen asiakas
Lauttasaaren Lidl ìn porukka on aina ollut ystävällistä ja hyväntuulista ja kassat nopeita ,myös lähes kaikki kassat hommissa,lisäksi kuulutetaan että esim.kassa 3 avataan..jne
Ihmettelenpä ettet 4 kuukauden aikana päässyt 40 minuutin purkuaikaan. Itse naisena puran esim. 5 parimetristä hevilavaa ajassa 1h 20min. Eikä tee edes tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "lidlin entiset työntekijät" tässä ketjussa taitavat olla niitä peruspissiksiä, joiden pitäisi saada olla älypuhelin käteen liimattuna 24/7 ja kaikenlainen tylsä duuni on niin kamalan rankkaa, ja ihan normaalien työpaikan sääntöjen noudattaminen on pomojen ilkeämielistä kyykyttämistä työntekijöitä kohtaan.
Nämä parikymppiset "työntekijät" ovat jotain aivan käsittämätöntä kuraa, eivät toki kaikki. Mutta suurin osa.
Tai sitten K- ja S- kauppiaita/pikkupomoja, joita ketuttaa, kun asiakaskunta hupenee Lidleihin. :D
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelenpä ettet 4 kuukauden aikana päässyt 40 minuutin purkuaikaan. Itse naisena puran esim. 5 parimetristä hevilavaa ajassa 1h 20min. Eikä tee edes tiukkaa.
4kk aikana sain hyllytysvuoroja ehkä 4-6 kpl, ei siinä pääse paljoa kehittymään. Lisäksi sinullakin menisi liian kauan, 40min on max aika mitä saa kestää naisella eli et sinäkään olisi saanu jatkaa tässä työpaikassa.
Vai tarkoititko 5 lavaa 80 minuutissa? Siis yhden lavan saat purettua n. 15 minuutissa?
Lisään myös vielä, että hevilava eri asia kuin lava, jossa on seassa tölkkeä (ananas, tonnikala), makeisia, pastoja yms kaikki sikin sokin. Siinäkin kesti aikaa, kun en tiennyt missä mikäkin tuote löytyi, ei ollut lähilidlini enkä tiennyt tavaroiden sijaintia. Se nopeuttaa pikkasen, jos tietää missä mikäkin tuote on, mutta en silti pääse 40 minuuttiin ellei ole kyseessä juuri paperilava (wc paperi yms). Sen purkaa n. 30 minuutissa, ehkä alle. Muissa lavoissa mulla mennyt yleensä 1-2t riippuen juuri lavasta, löydänkö paikat ja pitääkö asiakkaita auttaa siinä välissä. Lidlissä näitä asioita ei huomioitu, aikaa oli 40min/lava ihan sama minkälainen lava sulla oli ja kassallakin piti jokaisen pyrkiä nopeaan suoritukseen, jokaisen nopeutta tarkkailtiin ja piti yltää hyvään suoritukseen.
Vierailija kirjoitti:
Lidl – pitkät työvuorot, ei taukoja, masentava työympäristö, raskasta nostelua myös naisilla, liian vähän henkilökuntaa, tylyt työkaverit, kiusaaminen, terveys- ja turvallisuusasiat hunningolla, ei vapaa-aikaa jne.
https://www.thesun.co.uk/money/3805045/whats-it-like-to-work-at-lidl/
"Raskas nostelu" ok miehille.
Samaten määräaikaisia sopimuksia ei uusita hitaiden työntekijöiden osalta.