Eronneet naiset, mitä olette tehneet vihkisormuksellenne?
Itselläni lojuu laatikossa. En tiedä pitäisikö säästää vai laittaa kierrätykseen...
Kommentit (56)
Mä käytän sitä välillä. Kaunis sormus. Exä vihjaili vähän haluavansa takaisin joitain koruja joita on mulle joskus ostanut, mutta sanoin, etten ala lahjoja palauttelemaan. Eikä hänenkään tarvitse palauttaa mun antamia lahjoja. Asiasta puhuttiin pari kertaa ja sitten exä antoi olla. En tiedä mitä tekisi koruilla jotka on antanut lahjaksi mulle? Antaisi ne jollekin toiselle naiselle vai?
Kultarahaksi.fi.
En halua muistella liittoa, tein koruista saaduilla rahoilla ihanan lomamatkan.
Vierailija kirjoitti:
Ex vaati sen takaisin!! :D uskomaton tyyppi kyl on tuo mies..
Todella uskomaton, onneksi erositte 😉
Möin korut ja tein alkukesästä matkan Kreetalle.
Kannattaa viedä se kultasepälle ja tehdä uusi koru. Kaverilla on tosi kaunis sormus omasta vihkisormuksestaan, todella symbolinen ja hieno. Kultasepän palkkio työstä oli ne sormuksen timantit.
Sormuksen metallista ja kivistä voi myös teetättää itselleen jonkin uuden korun.
Vierailija kirjoitti:
Kultarahaksi.fi.
En halua muistella liittoa, tein koruista saaduilla rahoilla ihanan lomamatkan.
En muistele liittoa erityisesti, ja enemmän kuin jotkut korut tms tavarat liitosta muistuttaa yhteiset lapset.
Mun korut ovat kauniita ja olen niitä käyttänyt niin pitkään... erotessa ajattelin, että jos oikein tiukaksi menee niin kanitan kaikki ja maksan sillä laskut.
Nämä korut jäävät joskus meidän lapsille. Osa on perintökoruja.
Häh, ensin naiset itkee kun mies ei suostu ostamaan tarpeeksi kallista sormusta ja seuraavaksi ne itkee kun mies haluaisi sen takaisin erossa. Minusta miehellä on täysi oikeus vaatia sormusta takaisin, onhan se sentään ostettu sitä liittoa varten eikä ole verrattavissa mihinkään tavalliseen lahjaan. Muuten olen samaa mieltä että on mautonta vaatia lahjoja takaisin. Lahja on minusta vapaaehtoisesti toiselle lahjoitettu asia mihin ei sisälly mitään palautusvelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
No jos mies on sen maksanut, niin kyllä se pitäisi takaisin antaa...
En mitään. Emme koskaan hankkineet sen paremmin kihla- kuin vihkisormuksia.
Kulta rahaksi... Sain kyllä surkean korvauksen kauniista kultasepän suunnittelemista koruista mutta en halunnut säilyttää mitään pettävästä miehestä muistuttavaa. Hääkuvat poltin..
Mä ainakin vaatisin vaimolta sormuksen takaisin jos tulis ero. Itse on ruinannut kalliin sormuksen, eikä varmaan saa pitää sitä jos ero tulee.
Miksi antaisin hänen pitää sen?
Vierailija kirjoitti:
Häh, ensin naiset itkee kun mies ei suostu ostamaan tarpeeksi kallista sormusta ja seuraavaksi ne itkee kun mies haluaisi sen takaisin erossa. Minusta miehellä on täysi oikeus vaatia sormusta takaisin, onhan se sentään ostettu sitä liittoa varten eikä ole verrattavissa mihinkään tavalliseen lahjaan. Muuten olen samaa mieltä että on mautonta vaatia lahjoja takaisin. Lahja on minusta vapaaehtoisesti toiselle lahjoitettu asia mihin ei sisälly mitään palautusvelvollisuutta.
Se on samanlainen lahja kuin muutkin ja sen takaisin vaatiminen on yhtä mautonta kuin muidenkin lahjojen takaisin vaatiminen.
Jos on avioehto niin homma on sillä seövä vihkisormuksen osalta. Nehän voivat olla tuhansien eurojen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Kultasepänliikkeessä en itkenyt yhtään. Yhteisillä rahoilla ostimme sormukset kummallekin samalla kertaa. Miehen sormus taisi itseasiassa olla kalliimpi kuin minun... En koe, että mies olisi ostanut tätä sormusta mulle, toisin kuin muita koruja joita olen saanut. Ne ovat tulleet lahjapaketissa ja mies on ne ostanut aivan itse. Vihki- ja kihlasormukset ostimme yhdessä ja rahat olivat yhteisiä. Pitäisikö minun vaatia miehen sormus takaisin, koska se on ostettu liittoa varten..?
Perinteisesti mies on ostanut sormuksen, ja eron tullessa on se sormus kuulunut palauttaa sille miehelle.
Siksi en nyt näe tossa vaatimuksessa mitään outoa. Normaaleja lahjoja ei takaisin voi pyytää, mutta tollainen kihla/vihkisormus on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultasepänliikkeessä en itkenyt yhtään. Yhteisillä rahoilla ostimme sormukset kummallekin samalla kertaa. Miehen sormus taisi itseasiassa olla kalliimpi kuin minun... En koe, että mies olisi ostanut tätä sormusta mulle, toisin kuin muita koruja joita olen saanut. Ne ovat tulleet lahjapaketissa ja mies on ne ostanut aivan itse. Vihki- ja kihlasormukset ostimme yhdessä ja rahat olivat yhteisiä. Pitäisikö minun vaatia miehen sormus takaisin, koska se on ostettu liittoa varten..?
No ei tietenkään, jos te ne yhdessä hommasitte. Eri asia jos vain toinen olisi ne hommannut. (Toisaalta jos tässäkään tapauksessa ei ole avioehtoa, niin sittenhän menee puoliksi)
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti mies on ostanut sormuksen, ja eron tullessa on se sormus kuulunut palauttaa sille miehelle.
Siksi en nyt näe tossa vaatimuksessa mitään outoa. Normaaleja lahjoja ei takaisin voi pyytää, mutta tollainen kihla/vihkisormus on eri asia.
Perinteisesti ehkä näin, mutta meillä kummankin sormukset ostettiin samalla kertaa ja maksettiin yhteisistä rahoista. Mies ei ostanut minulle sormusta tai minä miehelle. Eikä sormukseni ollut edes kallis... oltiin köyhiä silloin...