Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen 2v ikäerolla tehneet - käsi sydämellä - suositteletko?

Vierailija
10.08.2017 |

Kaikki, jolla ei ole kokemusta suosittelee, ylipuhuu ja aikoo itse tehdä. Ne, jotka lapset ovat 2v ikäerolla saaneet, eivät suosittele (minun otannassani siis). Miten on, kuinka moni tämän itse elänyt käsi sydämellä suosittelee?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 1 v 10 kk ikäerolla. Ihan hyvä väli oli minusta, siinähän ne pikkulapsiajat meni lähes "samalla rysäyksellä" ja sisaruksista oli hyvät kaverit toisilleen koska olivat niin samanikäisiä.

Vierailija
2/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten ihmiset ei yleensä suosittele? Itse koin, että joo, pikkulapsiaika ON raskasta, mutta eipä tarvinnut sitä kahta kertaa kokea vaikka on kaksi lasta. Ja meni samalla töistä poissaolollakin (olin hoitovapaalla toisesta vielä kun toinen tuli) niin ettei tarvinnut kahta katkoa uraan.

- 1 

Vierailija
4/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen lähinnä 2,5-3 v ikäerolla tehneitä ja he suosittelevat tuota väliä. Itse halusin mahdollisimman lyhyen, mutta eipä näytä ainakaan alle 1,5 v erolla natsaavan kun piti tulla keskenmenokin suunnitelmia sotkemaan, hyvä jos päästään edes tuohon kahteen vuoteen.

Vierailija
5/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämellä - suosittelen. Meille tulee vielä kolmaskin, tosin isommalla ikäerolla.

Tietty jos ei oikeasti halua lapsia ja viettää aikaa heidän kanssaan, ei kannata tehdä kahta sillä ajatuksella, että niistä on seuraa toisilleen. Eikä edes yhtä.

Vierailija
6/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Kolme vuotta meni aika sumussa, mutta nyt on aina leikkikaveri. Samat viihdykkeet ja kerhot käyvät molemmille. Meillä on poika 6v ja tyttö 5v. Ikäeroa vuosi ja 6 kk.

Vierailija
7/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v8kk ikäeroa. Ekat 2v täyttä helvettiä, kun kumpikaan ei nukkunut kunnolla ja päiväunetkin eriin aikaan. Nyt nuorempi on 3v ja yhteisleikit on alkanut löytymään :) nyt on paljon helpompaa ja on ihana nähdä veljesten nauttivan toistensa seurasta

Vierailija
8/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, meillä 3 lasta 2 vuoden erolla, hoidin vielä kaikki kotona enkä lykännyt hoitoon.

Vierailija
9/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää sitten jälkikäteen.

Meillä veli ja sisko ovat yhteenkasvanut pari, kavereita keskenään teini-iässäkin. Tiedän, että on myös taistelupareja...

Enemmän se varmaan on lasten luonteesta kiinni, mutta kyllä siinä voi myös opettaa yhdessäoloa.

Ikäero 2v 4 pvää

Vierailija
10/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskasta ek 1-2 v sitten helpottaa ja lapset on parhaat kaverit,meillä ainakin. Tykkään.

Vierailija
11/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isollasiskolla ja pikkuveljellä ikäeroa tasan kaksi vuotta. Meillä oli kaksi helppoa vauvaa ja heistä tuli kaksi helppoa taaperoa. En kokenut elämää mitenkään raskaaksi missään vaiheessa.

Nyt lapset ovat 5 v ja 7 v ja leikkivät paljon keskenään. Kyllä minä tuota 2 vuoden ikäeroa suosittelen; ainakin meillä sujui kaikki hyvin.

Vierailija
12/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso millin ja aben youtube kanava!

Vierailija
13/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Ikäeroa ihan tasan 2v ja ihan kamalaa aluksi varsinkin se eka vuosi, ja oli vielä tosi vaikea raskaus takana. Toisaalta nyt, kun nuorempi on 3v, alkaa olla jo kivaa ja helppoa. Eli nyt en vaihtaisi, mutta jos pitäisi elää uudelleen se alku, vaihtaisin. :)

Vierailija
14/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, meidän pojat on hyviä kavereita ja kiinnostuneita samoista asioista, helpottaa esim. lomareissujen kohteen valintaa sun muuta. Viettävät paljon aikaa keskenään ja pienempi oppi kaiken veljeltään, mun ei tarvinnut esim. opettaa vaipoista pois ollenkaan. 

Vierailija
15/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäero 2 v 5 kk ja ihan minimi!! Ekat 6 kk ihan järkyttävät mutta siitä helpottanut pikkuhiljaa... Mutta ehti sentään saada esikoisen pois vaipoista ja tutin käytöstä ennen vauvan syntymää.

Varmaan lähemmäs 3 vee ikäero on parempi kuin 2 v.

Vierailija
16/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se alkuvaihe aika raskasta kolmenkin vuoden ikäerolla, mutta en tiedä olisiko välttämättä helpottanut pidemmälläkään. Todennäköisemmin pitäisi kehitellä aina eri tekemiset molemmille: koululainen ei esim. välttämättä viihdy enää muumimaailmassa 3-vuotiaan kanssa tai lähde katsomaan ihan pikkulasten elokuvaa. Kolmenkin vuoden ikäerolla huomasi näitä eri ikään liittyviä haasteita tekemisten suhteen. Samanikäisten kanssa helpompi suunnitella menot.

Vierailija
17/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tietää sitten jälkikäteen.

Meillä veli ja sisko ovat yhteenkasvanut pari, kavereita keskenään teini-iässäkin. Tiedän, että on myös taistelupareja...

Enemmän se varmaan on lasten luonteesta kiinni, mutta kyllä siinä voi myös opettaa yhdessäoloa.

Ikäero 2v 4 pvää

Samaa mieltä. Meillä myös tyttö ja poika ja ikäero 1v 10kk, nyt teineinä ovat hyviä kavereita ja tuki ja turva toisilleen. Pikkulapsiaika oli kyllä kieltämättä raskasta, mutta myös hauskaa seurattavaa.

Vierailija
18/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä puolensa. Parhaat kaverit ovat osan aikaa ja toisen aikaa taas hakkaavat toisiaan. Pikkulapsiaika oli aivan kamala huonosti nukkuvan vauvan ja taaperon kanssa.

Vierailija
19/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen mahdollisimman pientä eroa lämpimästi! Meillä lapsilla eroa 12kk ja pari päivää, eikä parempaa voisi olla. Vauva- ja pikkulapsiaika oli vähän hulinaa, mutta lapsista on aina ollut seuraa toisilleen, ja nytkin teineinä hengailevat samoissa porukoissa. 

Rakkaita ovat, ja tekisin kaiken uudestaan.

Vierailija
20/49 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän vieroksun ajatusta, että lasten määrä ja ikäerot jotenkin pelkistettäisiin käytännön kysymyksiin: montako on vaipoissa yhtä aikaa, kiinnostavatko samat lomakohteet jne. Varsinkin särähtää korvaan, jos ajatellaan elämän olevan ekat 1-3 vuotta helvettiä, mutta jonkin käytännön edun myöhemmin sitten kompensoivan tämän (tyyliin: eipä tarvitse kokea kahta helvettiä...)

Todellisuudessa kysymys on ihmisistä, jotka ovat elämässä mukana lopun ikää ja hyvin monenlaisissa vaiheissa. Kukaan ei voi etukäteen sanoa, mikä ikäero "toimii" tai millaiseksi sisarussuhde muodostuu. Eli ainoa syy hankkia lapsi on se, että haluaa lapsen.

T. Se, jolla kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla ja kolmas tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi