Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikeassa? Kuumelääkettä vai ei?

Vierailija
10.08.2017 |

Lapsella (14v) kuumetta 38,7 ja mies on sitä mieltä että kuumelääkettä ei pidä antaa koska se tappaa pöpöt. Itse olen sitä mieltä että kun kuume noin korkea kuumelääkettä voi ottaa jotta olo helpottuu. Jos taas lämpöä 37 ja risat en ottais/antais lääkettä jos ei kovaa särkyä kropassa ja hankala olla.
Kumpi siis oikeassa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan kuumetta alentavaa (Panadolia/Buranaa) ainakin yöksi, kun lapsen lämpö on 37,5. Itse tietää kuinka surkea olo lämpöillessä/kuumeessa on, niin miksi ei voisi lapsen oloa helpottaa?

Siis automaattisesti annat lapselle lääkettä kun lämpö on 37,5? Jos lapselta voi mitata kainalosta tuommoista "kuumetta" niin eiköhän se osaa itse kertoa onko olo surkea vai ei, eihän perusteena voi olla että kun sulla aikuisena on noilla lukemilla surkea olo niin lapsellakin on oltava? Korva/peräsuolimittauksellahan tuollaiset lukemat ei edes vielä ole kuumetta, ei varsinkaan lääkittävää sellaista ellei nyt muuten sitten vointi ole esim. kurkkukivun vuoksi lääkettä vaativa.

Burana/panadol on kyllä suht turvallisia kun noudattaa annostuksia mutta ei niitä nyt oikeasti kannata automaattisesti lapselle syöttää tuommoisilla "kuume" lukemilla....

Vierailija
22/24 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume on kropan oma hyödyllinen ja tärkeä hoitokeino pöpöhin, eli ei todellakaan mitään lääkkeitä poistamaan kuumetta ellei ihan kauhean huono olo ole. Joku väitti että tämä olisi vanhaa tietoa, laitahan jotain luotettavaa lähdettä väitteellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin palsta mammat kasvattaa tulevia kipua kestämättömiä aikuisia, joille mikään määrä lääkettä ei ole tarpeeksi.

Vierailija
24/24 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin palsta mammat kasvattaa tulevia kipua kestämättömiä aikuisia, joille mikään määrä lääkettä ei ole tarpeeksi.

Ei. Itse asiassa esim. Lapsen altistaminen kivulle ja ikäville tuntemuksille jo vauvasta lähtien voi saada aikaan sen, että hermosto kehittyy epänormaaliksi kivunsiedon suhteen, ja kokee pienetkin asiat todella kivuliaina, ts on kipuherkkä aikuisenakin. Esim. Tiedän joitain keskosena syntyneitä, joilla kipukynnys on normaalia matalampi, heitä on jouduttu pistelemään ja tekemään kivuliaita toimenpiteitä hyvin pienenä. Aikoinaanhan ajateltiin, että vauvat ei tunne kipua, eikä annettu kipulääkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä