" Tanssi surusi pois"
Poika hyppäsi viikko sitten junan alle ja nyt jo tanssitaan suru pois.
Ei ihme, että hyppäsi junan alle.
Kommentit (69)
Jos lapsen kuolemasta on viikko, ei ihminen toimi kovin järkevästi saati pohdi mitä muut sanoo, eikä pitäisikään. Siinä mennään pitkään konemaisesti eteenpäin, kukin tavallaan.
Vierailija:
Jos lapsen kuolemasta on viikko, ei ihminen toimi kovin järkevästi saati pohdi mitä muut sanoo, eikä pitäisikään. Siinä mennään pitkään konemaisesti eteenpäin, kukin tavallaan.
Eikä rahastaa toisen tragedialla.
Minä nimittäin en sanonut että Elstelän poika oli jauhelihaa vaan puhuin yleisluontoisesti siitä millaista jälkeä voi, siis voi tulla kun ihminen jää junan alle. Ja asiayhteyshän oli se kuinka tunnistettavissa hlö on sellaisen jälkeen.
Muutenkin typerää tarttua pikkusanoihin mutta niinhän mielenterveyshoitajatkin sanovat että tavalliset kaduntallaajat pyörittelevät vain silmiään kuullessaan heidän hurttia ja välillä varsin mautontakin huumoriaan. Se huumorilaji auttaa heitä jaksamaan työssään.
Pusituuteri2n:
Minä nimittäin en sanonut että Elstelän poika oli jauhelihaa vaan puhuin yleisluontoisesti siitä millaista jälkeä voi, siis voi tulla kun ihminen jää junan alle. Ja asiayhteyshän oli se kuinka tunnistettavissa hlö on sellaisen jälkeen.
Muutenkin typerää tarttua pikkusanoihin mutta niinhän mielenterveyshoitajatkin sanovat että tavalliset kaduntallaajat pyörittelevät vain silmiään kuullessaan heidän hurttia ja välillä varsin mautontakin huumoriaan. Se huumorilaji auttaa heitä jaksamaan työssään.
Vaikka olisit voinut ilmaista asian toisinkin. Se antoi kuvan, että haluat mässäillä tällaisella, mitä en toisaalta ihmettele yhtään. Juuri siltä vaikutatkin, mässäilijältä.
Nimittäin se että joku pilkunn***ja takertuu johonkin pikkudetaljeehen irroittaen sen asiayhteydestä ja näkemättä suurta kuvaa.
Sillehän me emme voi mitään kun täällä toisiamme, eleitämme ja ilmeitämme näkemättä mielipiteitä ja kommentteja vaihdamme.
Tarkentaisitko mitä tarkoitat termillä " mässäilijä" ? minä ymmärrän sen ihmisenä joka mauttomuuksia ja arvosteluja viljelemällä kahlaa seiskat, iltapäivälehdet, kuvalinkit yms lävitse kuola suustaan valuen.
Itse olen viimeksi ostanut juorulehden 5v sitten ja kuvalinkkejä en jaksa availla. Enkä koe olevani oikea hlö arvottamaan toisten suruja tai niiden syitä tai muullakaan tavoin arvostelemaan ihmisten tunteita, ulkonäköä tms.
Miksi käytät tuollaisia termejä? Tähtien kera se vaikuttaa vielä pahemmalta. Mikä rääväsuu oikein olet?
Tässä on kyse siitä, miten haaskalinnun lailla ja säälimättömästi media kohtelee Elstelää ja mässäilee hänen surullaan ja tekee siitä viihdettä ja rahaa. Ja se on sinusta ok? Missä on myötätuntosi Elstelää kohtaan? Ei taida herua.
Pusituuteri2n:
Tarkentaisitko mitä tarkoitat termillä " mässäilijä" ? minä ymmärrän sen ihmisenä joka mauttomuuksia ja arvosteluja viljelemällä kahlaa seiskat, iltapäivälehdet, kuvalinkit yms lävitse kuola suustaan valuen.
Itse olen viimeksi ostanut juorulehden 5v sitten ja kuvalinkkejä en jaksa availla. Enkä koe olevani oikea hlö arvottamaan toisten suruja tai niiden syitä tai muullakaan tavoin arvostelemaan ihmisten tunteita, ulkonäköä tms.
Heillä on matala kynnys siihen.
Tarkoitin kyllä pilkunnuljuttaja eli se rääväsuu on jossakin muualla kuin täällä päässä:o) Sama juttu sanan v*ttu kanssa, minä käytän kirosanana vattua mutta moni tuntuu viljelevän vain sitä rumempaa versiota.
Kävisinkö minä näitä Elstelän " puolella" olevia keskusteluja näissä Elstelä ketjuissa jos en tuntisi häntä kohtaan empatiaa tai en kokisi kokemaansa asiaa surullisena? Tuskin.
Mutta turha tässä enempää on vääntää, eiköhän kummankin kannat jo tulleet selviksi joten illanjatkoja sinullekin.
mitään ei arvosteta, minkäänlaista empatiaa ei tunnuta tuntevan, pääasia että iltapäivälehden myynti on sinä päivänä mahd kova kiitos myyvän ja paisutellun+väritetyn lööpin teksteineen ja kuvineen.
Se on heillä pelin henki, osaksi siksi en niitä lehtiä kannata ostamalla niitä.
Edelleen, Elstelä tietää mitä julkisuus on ja tietää taatusti mitä tekee ja miten toimii tässäkin Kasimirin tapauksessa. Iltapäivälehdet elävät ihan omaa elämäänsä senkin suhteen.
Hankkikaa oma elämä itsellenne,hyppäsi junan alle arggg eikö se ole tullut monta kertaa ilmi että poika ei suinkaan HYPÄNNYT junan alle!!!
Ajatelkaa itsenne Elstelän tilalle miltä teistä tuntuisi .
Vierailija:
Mä en nyt oikein ymmärrä? Jos Kristiina Elstelä ITSE haluaa jatkaa ohelmassa niin mitä ihmettä se kuuluu kellekään? Vaikka lööpit kirjoittaisivat mitä, niin mitä sillä on väliä?
Nyt kaikki joukolla katsomaan, joko Elstelä on koonnut itsensä, joko suru on voittanu ja joko ilo pilkistää surun takaa. Johan sitä ehti ihan tarpeeksi kauan aikaa kuluakin. Popcornit esiin, tämä on viihdettä.
Niin ja rahallisen panoksensakin voi antaa äänestämällä Elstelää. Tätä se poikakin olisi toivonut.
Vierailija:
Hankkikaa oma elämä itsellenne,hyppäsi junan alle arggg eikö se ole tullut monta kertaa ilmi että poika ei suinkaan HYPÄNNYT junan alle!!!
Ajatelkaa itsenne Elstelän tilalle miltä teistä tuntuisi .
Pusituuteri2n:
Tarkoitin kyllä pilkunnuljuttaja eli se rääväsuu on jossakin muualla kuin täällä päässä:o) Sama juttu sanan v*ttu kanssa, minä käytän kirosanana vattua mutta moni tuntuu viljelevän vain sitä rumempaa versiota.
Kävisinkö minä näitä Elstelän " puolella" olevia keskusteluja näissä Elstelä ketjuissa jos en tuntisi häntä kohtaan empatiaa tai en kokisi kokemaansa asiaa surullisena? Tuskin.
Mutta turha tässä enempää on vääntää, eiköhän kummankin kannat jo tulleet selviksi joten illanjatkoja sinullekin.
Miltä tuntuu valehdella itselleen koko ajan? Kestätkö katsoa itseäsi peiliin, vai tuijottaako sieltä aina joku vieras ihminen?
Jättäkää Elstelä rauhaan jo!!!
Ja eikö se ole tullut jo moneen kertaan selville että poika EI hypännyt junan alle ,vaan oli onnettomuus!!!
Miettikää itsenne Elstelän tilalle,miltä teistä tuntuisi menettää OMA lapsi.
Oli se kuolin syy mikä tahansa ei se tuskaa helpota.
Toivottavasti Elstelä itse ei lue näitä skeida juttuja.
Pusituuteri2n:
Elstelä tietää mitä julkisuus on ja tietää taatusti mitä tekee ja miten toimii tässäkin Kasimirin tapauksessa. Iltapäivälehdet elävät ihan omaa elämäänsä senkin suhteen.
Pääasia on, että oma kulahtanut ura on jälleen nousukiidossa. Sitäkö tarkoitit?
Vierailija:
Jättäkää Elstelä rauhaan jo!!!
Ja eikö se ole tullut jo moneen kertaan selville että poika EI hypännyt junan alle ,vaan oli onnettomuus!!!
Miettikää itsenne Elstelän tilalle,miltä teistä tuntuisi menettää OMA lapsi.
Oli se kuolin syy mikä tahansa ei se tuskaa helpota.
Toivottavasti Elstelä itse ei lue näitä skeida juttuja.
Jätämme Elstelän rauhaan heti kun hän, maikkari ja iltapäivälehdet jättää Suomen kansan rauhaan.
Kuinka joku täysin ulkopuolinen voi olla niin röyhkeä, että rupeaa tällaisia sanelemaan. Ihminen on kokenut valtavan tragedian, ja täällä nousee tällainen haukkuminen ja loanheitto.
Omasta kokemuksestani voi sanoa vain sen, että jos itse ei ole surua kokenut, asiasta ei tiedä mitään. Isäni kuoli runsas vuosi sitten, ja suru on ollut aivan erilaista kuin ennen teoriassa kuvittelin. Se ilmenee monin eri tavoin, ja harva sitä näyttää ulospäin vaikka sisältäpäin tuntuisi miltä. Ulkopuoliset eivät pysty siitä sanomaan yhtään mitään.
Kerran kuulin eräästä naisesta, joka kuullessaan poikansa kuolemasta sanoi ensi kommentikseen jotain sellaista, että " nythän minä voin mennä töihin" . Täytyisi olla tosi naiivi tai sitten hyeena, että siitä rupeaisi mollaamaan, vaikka se oudolta kuulostaakin. Shokissa ihminen sanoo monenlaista, ja tuollaiset oudot ensireaktiot ovat pitkälti oman psyyken suojelua totaalista romahdusta vastaan.
Vierailija:
Kuinka joku täysin ulkopuolinen voi olla niin röyhkeä, että rupeaa tällaisia sanelemaan. Ihminen on kokenut valtavan tragedian, ja täällä nousee tällainen haukkuminen ja loanheitto.Omasta kokemuksestani voi sanoa vain sen, että jos itse ei ole surua kokenut, asiasta ei tiedä mitään. Isäni kuoli runsas vuosi sitten, ja suru on ollut aivan erilaista kuin ennen teoriassa kuvittelin. Se ilmenee monin eri tavoin, ja harva sitä näyttää ulospäin vaikka sisältäpäin tuntuisi miltä. Ulkopuoliset eivät pysty siitä sanomaan yhtään mitään.
Kerran kuulin eräästä naisesta, joka kuullessaan poikansa kuolemasta sanoi ensi kommentikseen jotain sellaista, että " nythän minä voin mennä töihin" . Täytyisi olla tosi naiivi tai sitten hyeena, että siitä rupeaisi mollaamaan, vaikka se oudolta kuulostaakin. Shokissa ihminen sanoo monenlaista, ja tuollaiset oudot ensireaktiot ovat pitkälti oman psyyken suojelua totaalista romahdusta vastaan.
Pitääkö meidän myös hyväksyä se kuinka sokilla säälimättömästi rahastetaan? Tulemmeko kenties näkemään livenä myös Elstelän romahduksen? Tuliko tästä nyt tositv:tä " Selviytyyko Elstelä surustaan vai ei" " Miten hän toipuu surustaan" ? Seuraako jatkoa. Koska aletaan mainostaa ensimmäisiä sambakursseja suruterapiakursseina?
Minusta tuo on röyhkeää jos mikä. Ei jätetä surevaa ihmistä rauhaan, eikä edes Suomen kansaa jätetä Elstelältä rauhaan.
Oletan, että suuri joukko tähän ketjuun vastanneista on n. 25v-40v., vasta hädintuskin kuolevaisuutensa tajunneita. Siksi varmaan paniikkikin on niin kova moralisoimaan toisten tapoja surra.
Vain meidän ikäisillä ja nuoremmilla on tavallaan etuoikeus heittäytyä suruun, ottaa sairaslomaa, tehdä surutyötä jne. Mutta vanhemmat naiset, he tietävät jo elämästä ja kuolemasta jotain. He tietävät, että lapset on hoidettava, kuolleet haudattava ja työt tehtävä. Kuolleet eivät eläviksi tule jossittelemalla ja parkumalla ja kotiin hautautumalla.
Suru on varmasti aivan yhtä lohduton kuin nuoremmilla, mutta tapa elää sen kanssa voi olla paljon kypsempi.
Pusituuteri2n: