Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen huippuyleisurheilija Ringa Ropo: "Suomessa kaikki lapset pitäisi pakottaa urheilemaan tai ainakin kilpailemaan"

Vierailija
08.08.2017 |

Sota Vauva-palstaa vastaa on julistettu!

http://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000005318612.html

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Ringa ei ole liikunnanopettaja. Muuta hyvää en tästä keksi.

Vierailija
22/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on liikunnallisesti lahjakkaan tällaista vaatia. Ihan järjetöntä, kaikenlainen mittaaminen ja kilpailu pitää poistaa koulun liikuntatunneilta ja tehdä siitä hauskaa ja oikeasti kaikkia aktivoivaa. Sitten on erikseen ne seurat, jossa lapsille tehdään ne, ilmeisesti niin tarpeelliset, rasitusvammat sillä "valmennuksella".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ringa Ropo ei onneksi voi muuta, kuin kertoa mielipiteensä. Tuskin hänen mielipidettään kovin moni kannattaa.

Vierailija
24/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin elämästä vieraantunut ihminen

Vierailija
25/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä on niitä aikoja kun Masa oli iltapulujen päivittäinen aihe. Näiden ringaropojen hurskasteluille ei palstatilaa pitäisi antaa.

Vierailija
26/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, kaikkien lasten että aikuisten tulisi liikkua vähintään se 30-60 min joka päivä! Ihan vaan siitä syystä että liikkuminen on terveellistä. Olen muuten omassa työssä huomannut että suurin osa kilpailevista nuorista ovat varsin kurinalaisia ja hoitavat kouluhommansa hyvin!

Vierailija
27/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi opetusministeriainesta.

Vierailija
28/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, kaikkien lasten että aikuisten tulisi liikkua vähintään se 30-60 min joka päivä! Ihan vaan siitä syystä että liikkuminen on terveellistä. Olen muuten omassa työssä huomannut että suurin osa kilpailevista nuorista ovat varsin kurinalaisia ja hoitavat kouluhommansa hyvin!

Tuo toteutuisi hyvin, jos lapsi kulkisi koulumatkat omin jaloin/fillarilla.

Vierailija
29/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilu on tyhjän kanssa, liikunta on tärkeämpää. Siihen mammatkin pitäisi pakottaa.

Olen ehdottanut työnantajalle että toisin juoksumaton tähän toimistopöytäni eteen, saisin näin hyötyliikuntaa 7,5 t/pv. Ei kuulemma onnistu. Että näin työnantaja kannustaa istumatyötä tekevää työntekijää liikkumaan. Mitään liikuntaseteleitä tai -päiviä työnantajan puolesta ei ole.

Liikuta sitä persettäsi sitten illalla, ei sitä aina tarvitse koomassa mammapalstailla nukkumaanmenoon saakka.

Ei ehdi. On muutakin elämää.

Olet valveilla 112 tuntia viikosta. Sieltä löytyisi aivan varmasti 4-5 tuntia, murto-osa, liikkumiseen suihkuineen.

Vierailija
30/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kriteerillä kyseessä on huippu-urheilija? Pääsi olympialaisin maakiintiöpaikan voimin, joka on vähän kuin sijoittuisi jääkiekon SM-liigassa viimeisenä joukkueena sääliviivan yläpuolelle.

Yleensäkin huvittaa puhe olympiatason uheilijoista kun valinta ei tapahdu puhtaasti suoritustason mukaan, vaan sinne pääsee passilla.

Vierailija
31/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos urheilukilpailut eivät yhtään kiinnosta, niin aivan turha niitä on pakottaakaan seuraamaan,saati osallistumaan sellaisiin  itse.

Se on jo urheilun hengenkin vastaista.

Pakotettu urheilu kuuluu johonkin Pohjois-Koreaan  (... ja auta armias Kim Jong-Un, jos sitä mitalia ei sieltä arvokisoista maalle tulekaan)

Vierailija
32/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Itse harrastin peruskouluikäisenä nimenomaan yleisurheilua ja olin siinä hyvä, olen lapsesta saakka ollut hyvin liikunnallinen. Jossain vaiheessa minut sitten siirrettiin ns. "parempien ryhmään", jossa treenasivat (pikku-)kaupungin menestyneimmät. Olin siitä tottakai iloinen, koska treenit olivat vaativampia ja pystyin haastamaan itseäni paremmin. Mutta jossain vaiheessa ryhmän vetäjä rupesi urputtamaan, "ettei tämmönen peli vetele ettet käy kilpailuissa vaan muuten vaan treenaat". Voi v**tu, ei kukaan ollut kertonut että tässä ryhmässä onkin joku kilpailupakko. En ollut tuota ennen sulkenut kilpailemisen mahdollisuutta kokonaan pois, mutta tuon painostuksen jälkeen ei ainakaan huvittanut ja lopetinkin pian tapauksen jälkeen (syitä lopettamiseen oli tosin muitakin). Miksei saa treenata vaan omaksi iloksi?!

Ja koululiikuntaa vihasin aina. Joka kerta niitä stnan pallopelejä, joissa koulukiusaajat hallitsivat ja kiusatut jäivät ryhmäjaoissa viimeiseksi. Ei kyllä kannusta kannusta tuollainen systeemi lapsia liikkumaan - omakin liikunnallisuuteni on peräisin kotoa, jossa on opetettu, että harrastaa sellaisia lajeja joista tulee hyvä mieli. Pakottaminen vaan vie innon pois.

Vierailija
33/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut laitetaan kilpailemaan, niin otan sen kilpailuna - kuolemaan saakka. Eli...

Vierailija
34/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailua, häviämistä ja voittamista voi onneksi harjoitella monella, monella muullakin tavalla. Kenellekään ei tee hyvää olla aina viimeisenä hernepussinjuoksutuksessa, maalipallossa, kiepinteossa, satasen juoksussa ja tamburiinilaukassa. 

Vierailija
35/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inga Hepo voisi itse alkaa urheilla. On todella plösössä kunnossa.

Vierailija
36/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituushyppääjänaisilla on niin lyhyet sortsit, että heillä on usein hiekkaa p*llussaan.

Vierailija
37/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkumaan kannustaminen ok, mutta veren maku suussa treenaaminen ja kilpailu ei ole lapselle hyväksi. Tuohon hulluna treenaamiseen kun pakotetaan eikä sitä halua,tulee vielä kamala inho liikuntaa kohtaan eikä varmasti tahdo urheilla.

Mitäs luulet, ovatko huippu-urheilijat treenanneet hymyssä suin aina? I don't think so. Kurinalaista, veren maku suussa on varmasti usein. Varsinkin fudismaissa meno on armotonta ja julmaakin juuri junnujen osalta. 

Vierailija
38/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakotetaan kilpailemaan, yhtä hyvin voitaisiin pakottaa ihmiset lukemaan kirjallisuutta. 100 kirjan lista/lukukausi. Ehkä se lisäisi sivistystä kun tuntuu että nykyisin sitä näkee niin vähän, kaikenmaailman wt-porukat lisääntyy.

Vierailija
39/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan Ringalle 0/5.

Vierailija
40/77 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Ja ehdotan Ropolle omaa seuraa: Ropo Jugend!