Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei teille mene kaaliin että me introvertit emme jaksa viettää tuntikaupalla aikaa teidän kanssa?

Vierailija
08.08.2017 |

Ei edes parhaiden ystävien kanssa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa ilmaista itseäsi vai mikä on ongelmasi?

Vierailija
2/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisillä lue otsassa onko ne introverttejä. Kannattaa opetella sanomaan että kaipaa välillä omaa rauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me introvertit"

Vierailija
4/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, eikä minulla ole moista ongelmaa. Osaan myös sanoa "ei, nyt ei sovi", "nyt minulla on muuta menoa, joudun lähtemään" tai "olen kiireinen seuraavat kaksi viikkoa". Ja sen jälkeen hautaudun kahdeksi viikoksi kotisohvalleni.

Vierailija
5/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten tulet av:lle viettämään aikaa meidän kanssa?

Vierailija
6/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mistä ap päättelet, että muut ihan vaan räytyvät odotuksesta saada olla kanssasi?

Introverttiys ei tarkoita sosiaalisten taitojen puutetta. Jos kyse on jälkimmäisistä, sinä et ole introvertti, vaan jossakin määrin autismikirjolainen.

Joten aukaise se suusi. Sano ääneen, että olet introvertti, ja vaikka tykkäät olla kaverien kanssa, niin tarvitset vähän tavallista enemmän omaakin aikaa. Ja siksi et halua tavata tänään/huomenna, vaan vasta ensi viikolla.

Simppeliä, kun sen sanoo ääneen, eikä pelkästään ajattele.

Vierailija
7/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti, eikä minulla ole moista ongelmaa. Osaan myös sanoa "ei, nyt ei sovi", "nyt minulla on muuta menoa, joudun lähtemään" tai "olen kiireinen seuraavat kaksi viikkoa". Ja sen jälkeen hautaudun kahdeksi viikoksi kotisohvalleni.

Näin minäkin teen. Ainut, mikä ärsyttää, on ekstroverttien utelu:"Mitä menoa sulla on?" Eli pitää olla varmankuuloinen valhe kerrottavana, että saa rauhassa hautautua kotisohvaan lueskelemaan kirjaa :)

Vierailija
8/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun jaksamisesi minua kiinnostaisivat?

Sen kun olet tulematta ja toista kertaa en pyydä. Mikä ihmeen oikeutus tästä introverttiudesta on tullut olla epäkohtelias ja omituinen. 

Täälläkin saa sata yläpeukutusta ilmoittamalla, ettei puhu työkavereiden kanssa tervehdystä enempää (jos sitäkään.)

Siitä vain, mutta turha luulla, että teitä mykkiä jotenkin erityisesti otettaisiin huomioon. Eläkää sitä hyvää elämäänne ihan rauhassa kotisohvalla, pysykää vain poissa. 

Vierailija
9/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin teen. Ainut, mikä ärsyttää, on ekstroverttien utelu:"Mitä menoa sulla on?" Eli pitää olla varmankuuloinen valhe kerrottavana, että saa rauhassa hautautua kotisohvaan lueskelemaan kirjaa :)

Jep, niin pitää! Työt on aina hyvä tekosyy, samoin sukulaisiin liittyvät asiat.

Vierailija
10/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mistä ap päättelet, että muut ihan vaan räytyvät odotuksesta saada olla kanssasi?

Introverttiys ei tarkoita sosiaalisten taitojen puutetta. Jos kyse on jälkimmäisistä, sinä et ole introvertti, vaan jossakin määrin autismikirjolainen.

Joten aukaise se suusi. Sano ääneen, että olet introvertti, ja vaikka tykkäät olla kaverien kanssa, niin tarvitset vähän tavallista enemmän omaakin aikaa. Ja siksi et halua tavata tänään/huomenna, vaan vasta ensi viikolla.

Mutta kun en halua viettää tuntikaupalla aikaa kenenkään kanssa KOSKAAN, en tänään, en huomenna, en ensi viikolla. Tätä ei ekstrovertit tietenkään ymmärrä!

Vierailija
11/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todellinen ongelma! Kun ne ekstrovertit sitten vielä yrittävät ratkaista sen "pulman", että kuitenkin voisin toimia kuin he. Hyvää tarkoittavaa ja ystävällistä, mutta... Huoh!

Vierailija
12/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun en halua viettää tuntikaupalla aikaa kenenkään kanssa KOSKAAN, en tänään, en huomenna, en ensi viikolla. Tätä ei ekstrovertit tietenkään ymmärrä!

En usko, että kukaan pakottaa. Sano tuo niille kavereillesi. "En halua viettää kanssanne tuntikaupalla aikaa. En tänään, en huomenna enkä ensi viikolla." Problem solved.

Vierailija
13/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki. Minä olen introvertin ja erakon puolivälissä, enkä silti koe vaikeaksi sanoa, ettei juuri nyt jaksa. En myöskään ole joutunut selittelemään tilantarvettani, ekstrovertit ovat aika tehokkaasti karsiutuneet jo alkumetreillä ystäväpiiristä. Tuttavat puolestaan ymmärtävät pysyä etäällä.

Vierailija
14/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? 

Sanot vain, ettei huvita tulla. Tai nyt lähden kotiin.

En tiedä onko sinun oikeutesi aina määritellä juuri tasan, mikä on oikea aika olla ystävän kanssa. 

Katsos normaali ihminen sopeutuu toistenkin mukaan usein. Mutta ei... mä oon niin introvertti. Ihme muoti tästäkin on tullut. 

Älä sitten ihmettele, jos ystävät ovat kohta entisiä. 

Vierailija
15/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu auki. Minä olen introvertin ja erakon puolivälissä, enkä silti koe vaikeaksi sanoa, ettei juuri nyt jaksa. En myöskään ole joutunut selittelemään tilantarvettani, ekstrovertit ovat aika tehokkaasti karsiutuneet jo alkumetreillä ystäväpiiristä. Tuttavat puolestaan ymmärtävät pysyä etäällä.

Mikä kultakimpale oletkaan!

Vierailija
16/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kultakimpale oletkaan!

Perheelleni, kyllä. Muista ei ole väliä.

Vierailija
17/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todellinen ongelma! Kun ne ekstrovertit sitten vielä yrittävät ratkaista sen "pulman", että kuitenkin voisin toimia kuin he. Hyvää tarkoittavaa ja ystävällistä, mutta... Huoh!

Tähän olen myös törmännyt. Ekstrovertti ei kestä ajatusta olla itsekseen, joten yrittää pakottaa minut kertomaan mitä suunnitelmia minulla on ja muuttamaan ne. Kummalla se ongelma silloin on kun ei voi yhtä iltaa istua kotonaan yksin, vaan pakko saada seuraa? Mielestäni ei minulla.

Vierailija
18/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon suoraan, että tarvitsen omaa aikaa ja jos en sitä saa, en jaksa olla henkisesti läsnä ja antaa huomiota, joka sille kaverille siinä tapaamisessa mielestäni kuuluu. Hyville ystäville olen selittänyt tämän ja he ymmärtävät. Myös sen, että en jaksa viestitellä joka viikko kuulumisia (jotka koskevat yleensä jotain koulu- tai työasiaoita tai muuta täysin turhanpäiväistä.) Jos tapahtuu jotain oikeasti merkittävää elämässä niin olen niistä kiinnostunut kuulemaan. Muuten en ole kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia.

Vierailija
19/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa sitten muotoilla asiaa niin, että "jaksan olla ihmisten seurassa korkeintaan tunnin kerrallaan, vaikka teistä kovasti tykkäänkin"?

Tai miten kauan nyt sitten jaksatkin.

Minä ainakin ymmärrän ekstroverttinä puhetta. Sinusta en tiedä, mutta ekstroverttiys ei tee minusta tyhmää, vaan sosiaalisen ja ulospäinsuuntautuneen.

Jos taas et halua lainkaan nähdä ketään, et tarvitse niitä ystäviäkään. Siinä ei sitten taida olla sinulle mitään ongelmaa, ymmärtävätkö he sinun erakkouttasi vai eivät.

Vierailija
20/51 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin aina sanonut että haluan olla kotona ja lukea kirjaa. Ei siihen mitään valheita tarvi.

Enkä edes ole mikään vertti. Jatka vaan kavereille valehtelua, kohta niitä ei ole ja saat lukea rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän