Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen kirjailijan kirjoja hyllyssäsi on eniten?

Vierailija
07.08.2017 |

Ja paras hänen kirjoistaan on...?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

C. S. Lewis (Narnian)

Tove Jansson (Muumit)

Italo Calvino

Juha Itkonen

Toni Morrison

Näistä parhaat ovat Muumipappa ja meri, Vaarallinen juhannus (Janssonilta) ja Minun kansani, minun rakkaani (Morrisonilta). On myös Risto Rasan kaikki runokokoelmat yhteisniteenä, ja niissä on kyllä sydämeni.

Voi että. Pitäisi lukea enemmän. Surettaa, miten varmaan juuri älypuhelimen ja Netflixiä yhteisvaikutuksesta lukukeskittymiseni on huonontunut valtavasti. Ennen luin koko ajan. Vähintään kirjan viikossa. Nykyisin hyvä, jos menee kirja kuukaudessa.

Vierailija
82/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Nesbö, ei pysty parasta nimeämään. Kaikki ovat hyviä.

Mika Waltari, paras Sinuhe egyptiläinen

Eri kirjailijoiden dekkareita on hyllytolkulla, samoin kuin rock- bändien ja muusikoiden elämäkertoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin usealla muulla: Stephen King, oma suosikkini Kolkuttajat löytyy hyllystä tietty :)

Vierailija
84/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen King tai Jo Nesbø. Mersumies tai Lumiukko.

Just ostin ja luin Mersumiehen, oli tosi hyvä. Erilaista Kingiä. Sehän on trilogian aloitus, pakko hankkia ne muutkin :). Jo Nesbö myös on mun ehdoton suosikki.

Vierailija
85/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.F. Powys.: Herra Westonin hyvää viiniä.

Vierailija
86/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole kirjoja, mutta miehelläni näyttäisi olevan eniten Grimbergin kirjoja. Varmaan yli kaksi kymmentä.

Sulla on Kansojen historia siis hyllyssä, se on ilmestynyt joko 12- tai 24-osaisena. Kaksikymmentä on muuten yhdyssana.

Olen eri vastaaja, mutta en tiennytkään, että siinä on kaikkiaan 24 osaa. Kävin juuri Antikvaarin sivuilla ja siellä oli eniten myynnissä osat 1-22. Vain pari ilmoitusta oli osista 1-25 (oletettavasti sisältäen karttaosion). 

Mistäköhän tämä johtuu? Ovatko ne osat 23-24 tulleet myöhemmin. Tiedätkö niiden sisällön?

Sori, että tämä on ohi ketjun aiheen, mutta jäi kiinnostamaan.

Valitettavasti en tiedä niiden sisältöä, mutta noin netti tietää. Että niitä olisi 12 tai 24 osaa. Karttaosiokin todella on, minulla on sellainen hyllyssä, vaikkei tuota Kansojen historiaa olekaan.

Vierailija
87/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

John Steinbeckia tai Veikko Huovista. Steinbeckiltä paras on Garpin maailma, Huoviselta Hamsterit.

Haha... katsopa uudelleen...

Vierailija
88/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten taitaa olla Dick Francisin dekkareita, paras niistä ehkä Flying Finish. Agatha Christietä ja Rex Stoutia on molempia lähes yhtä paljon, molemmat hyvin tuotteliaita myöskin. Nimenomaan dekkareita tuntuu kerääntyvän vaikka kirjoja ylipäätään on paljon, dekkarikirjailijat tuntuvat olevan niitä ahkerimpia kirjoittajia.

Vierailija
89/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran on sekä Desmond Morrisia (suosikkini on Eläin nimeltä ihminen) ja Arthur C. Clarkea (suosikkini on Kaukaisen Maan laulut).

Vierailija
90/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Jari Tervoa. Suosikkia en osaa sanoa. Kierrätän kirjoja paljon, kirjahyllyn sisältö elää koko ajan.

Vierailija
91/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

John Irvingin kirjoja on eniten, suosikki tähän mennessä Garpin maailma :)

Sama suosikkikirjailija, kaikki kirjat hyviä. Näitä kirjoja minulla on eniten, suosikki on "Ystäväni Owen Meany".

Vierailija
92/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jhumpa Lahiri The Lowland ja Oscar Wilden Dorian Greyn muotokuva. Ja kaikki Juulia Niemen runokirjat.

Vierailija
93/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin Cook

Vierailija
94/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Oksasta eniten. Paras hänen teoksistaan - voimakkain - on Puhdistus.

Vierailija
95/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Håkan Nesser, Åke Edwardsson, Tove Jansson, Thomas Hardy, Aino Kallas, John Steinbeck, William Shakespeare, Charles Dickens, Elisabeth George, Veikko Huovinen, Agatha Cristie, Ruth Rendell, Stieg Trenter; noista löytyy likimain koko tuotanto.

Mielikirja vaihtelee, mutta palaan aina Cora Sandellin Alberte-sarjaan ja Tove Janssonin Muumilaakson marraskuuhun. Eri ikäisenä niistä löytää eri asioita.

Vierailija
96/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti Alanko

Vierailija
97/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Havaste. Ja kaikki hänen kirjansa ovat ihan parhaita! :)

Vierailija
98/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun lempikirjailija, mutta eniten kirjoja Lindsey Kelkiltä. Sopivaa hömppää rantalukemiseksi. Häneltä paras Always the bridesmaid. Hauska ja romanttinen, suosittelen!

Vierailija
99/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemingwayn koko tuotanto löytyy ja paras niistä on Käärme paratiisissa. Toiseksi eniten Karin Slaughteria ja niistä parasta on vaikea valita, mutta 2015 ilmestynyt Kaunokaiset on varmasti yksi parhaita.

Vierailija
100/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Stephen King, John Grisham, Patricia Cornwell, Jean M Untinen-Auel, lähes kaikki kirjat löytyy. King ehkä paras, Musta Torni-sarja ylitse muiden. Kaksi hyllyä täynnä kirjoja ja tulee aina olemaan. Se on mun juttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä