Kenen kirjailijan kirjoja hyllyssäsi on eniten?
Kommentit (102)
Molempia yhtä paljon:
Tuomas Kyrö -> Mielensäpahoittaja
Tommy Hellsten -> saat sen mistä luovut
Vierailija kirjoitti:
John Steinbeckia tai Veikko Huovista. Steinbeckiltä paras on Garpin maailma, Huoviselta Hamsterit.
Garpin maailma on John Irvingiä :) yksi omia suosikkikirjoja. Ja sattumoisin Steinbeck on yksi suosikkikirjailijoitani, eli hyvä kombo vaikka pieni ajatusvirhe siinä olikin :D
Tove Jansson (ristiäislahjaksi saatu sarja), j k rowlingin kaikki suomeksi ilmestyneet, paras on käen kutsu. Myös camilla läckbergiä löytyy, paras on leijonankesyttäjä.
Diana Gabaldon, matkantekijä sarjan kolmas kirja on paras.
Jo Nesbo, suosikkikirja on Lumiukko
Arthur Conan Doyle, suosikkini on Baskervillen koira.
Terry Pratchett, paras ehkä Yövartiosto. Nää on oikeastaan miehen kirjoja. Omista parhaiten edustettuna taitaa olla David Eddings, paras on Kiven vartija.
Kaikki Stephen Kingit löytyy, myös suomentamattomat. Paras ehkä Musta Torni-sarja, kuten yhdellä edelliselläkin. Myös Kosketus mainio. Toiseksi eniten löytyy Dean Koonz.
Camilla Läckbergiä ja Donna Leonia varmaankin eniten.
Tess Gerritsenin kirjoja on eniten. Samoten Karin Slaughterin kirjat on myös. Parasta en osaa mainita.
Eniten Terry Pratchettin kirjoja, toisena Robert Holdstock (luulisin). Pratchettilta en osaa sanoa parasta, ehkä Hogfather. Holdstockilta Celtika tai Mythago Wood.
Jo Nesbøn kirjoja taitaa olla eniten. Suosikkiani en kyllä osaa valita.
Eniten on Kaari Utrion kirjoja, olen saanut niitä omasta toiveesta lahjaksi jo nuoresta. Sitten on Ken Folletin, John Grishamin ja Donna Leonin kirjoja. Harry Potteritkin ovat jostain syystä minun kirjahyllyssä, niistä on kaikki suomennetut ja muutama englanniksi, kun ei maltettu odottaa suomennoksia.
Nuorena tykkäsin valtavan paljon Kurt Vonnegutista, pitäisi ottaakin ne uudestaan luettaviksi. Niitä on muutama.
Harlekinin kirjoittamia romaaneja on useampi hyllyrivi.
Jos dekkareita ei lasketa sitten varmaan klassikkoja kuten Jane Austenia, Anton Tshehovia, Mika Waltaria.
Paras Austen on Pride and Prejudice, Tshehovilta Vaimoni ja muista novelleja, Waltarilta Turms kuolematon.
Eniten Philip Rothin, seuraava taitaa olla Knausgard, sitten Munro.
Jane Austenia, suosikkini on Viisasteleva sydän.
Lukumäärältään eniten on Agatha Christien kirjoja, noin viitisenkymmentä. Lempparini vaihtelee koko ajan, mutta Murder is Announced taitaa saada pokaalin. Luin sen ekan kerran kahdeksanvuotiaana, siitä alkoi Agathafaniuteni :)
Määrällisesti seuraavana taitaa olla Enid Blyton, Viisikoita on 21 plus kaikki Seikkailut, Five findouters ja muutama muu.
Kukaan muu kirjailija ei pääse lähellekään noita lukuja, tavallinen kokoelma on max. kymmenen kirjaa per tekijä.
Minulla on Kaari Utrion koko tuotanto, olen huolella keräillyt niitä alkuperäisiä 70-luvulta asti (kirppiksiltä, synnyin itse vasta ysärillä) enkä ole huolinut näitä uudistettuja painoksia. Olen hullu yyyberfani, tykkään Utriosta Facebookissakin ja odotan uusinta kirjaa innoissani.
Toisesta sijasta kilpailevat varmaankin George R.R. Martinin kirjat, J. K. Rowlingin Harry Potterit ja M. Untinen-Auelin Maan lapset-sarja.
Löytyy scifiä, fantasiaa ja erityisesti historiaa enemmän kuin laki sallii.
Taidan ryhtyä keräilemään Stephen Kingiä seuraavaksi, tykkään paljon. Vois lukea kauhua enemmän ainaisen historian väliin.
Ehkä eniten on irvingoodmania senkin irvileuat.
Joo siis Harri Nykästä koska tykästyin niin maan perusteellisesti siihen tv-sarjaan. Ei kirjatkaan huonoja ole. Täydellistä kesä-, syksy-, talvi- ja kevätlukemistoa silloin joskus.