Kenen kirjailijan kirjoja hyllyssäsi on eniten?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole kirjoja, mutta miehelläni näyttäisi olevan eniten Grimbergin kirjoja. Varmaan yli kaksi kymmentä.
Sulla on Kansojen historia siis hyllyssä, se on ilmestynyt joko 12- tai 24-osaisena. Kaksikymmentä on muuten yhdyssana.
Olen eri vastaaja, mutta en tiennytkään, että siinä on kaikkiaan 24 osaa. Kävin juuri Antikvaarin sivuilla ja siellä oli eniten myynnissä osat 1-22. Vain pari ilmoitusta oli osista 1-25 (oletettavasti sisältäen karttaosion).
Mistäköhän tämä johtuu? Ovatko ne osat 23-24 tulleet myöhemmin. Tiedätkö niiden sisällön?
Sori, että tämä on ohi ketjun aiheen, mutta jäi kiinnostamaan.
Gabaldonia kahdeksan (sudenkorento paras), G.R.R.Martinia kaikki tähän asti (eka paras), Tolkienin kaikki suomeksi julkaistut. TSH suosikki.
Helen D Boylstonin kuusi Helena kirjaa
ja L.M Montgomeryn Anna-sarja (Annan jäähyväiset puuttu, ja saa puuttuakin).
Lukumääräisesti eniten on Sue Graftonin aakkosdekkareita (Kinsey Millhone). Parasta en osaa sanoa, olen lukenut niin pitkän ajan kuluessa. Kakkosena Jo Nesbö, uusin Jano tällä hetkellä paras.
Stephen kingiä löytyy eniten. Eniten diggaan Christinestä.
Stephen Kingin ja Nora Robertsin kirjoja. Paras Kingin it
Tito Colliander, omaelämäkerrallinen sarja , seitsemän osaa.
Suomalaisia dekkareita enimmäkseen. Seppo Jokinen, Leena Lehtolainen, Outi Pakkanen, Reijo Mäki. Parasta en osaa sanoa. Ja Donna Leoniakin on aika iso valikoima.
John Steinbeckia tai Veikko Huovista. Steinbeckiltä paras on Garpin maailma, Huoviselta Hamsterit.
Vierailija kirjoitti:
Gabaldonia kahdeksan (sudenkorento paras), G.R.R.Martinia kaikki tähän asti (eka paras), Tolkienin kaikki suomeksi julkaistut. TSH suosikki.
Sä oot fantastinen tyyppi.
John Irvingin kirjoja on eniten, suosikki tähän mennessä Garpin maailma :)
Vierailija kirjoitti:
John Steinbeckia tai Veikko Huovista. Steinbeckiltä paras on Garpin maailma, Huoviselta Hamsterit.
Garpin maailma ei ole Steinbeckin vaan Irvingin. Hyvä se kyllä on. :)
Eniten varmaan John Irwiniä. En osaa sanoa mikä on paras, ehkä Oman elämänsä sankari.
Edgar Rice Burroughs- Tartzanin poika ja Tarzan apinain kuningas.
Muita kuin nämä kaks mulla ei ole.
Sanoisin, että Lapidus, Paasilinna ja Kundera. Ekat ja tokat miehen, vikat mun. Vitriinikaapissa, niin eivät kerää pölyä.
Varmaan Anja Kaurasta (Snellman). Enää en niin välitä, mutta nuorena tuli luettua.
Mieleen jäänyt parhaiten surullinen Syysprinssi. Ihon aikaa sanotaan hänen parhaaksi kirjakseen, mutta en ole ainakaan vielä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Garpin maailma on John Irvingin kirjoittama.
Stephen Kingin kirjoja on eniten, paras on mielestäni Musta Torni-sarja, joka on minulla saksankielisenä. Toiseksi eniten on Lee Childiä ja aikaisemmin oli Kalle Päätalon sekä Arto Paasilinnan koko tuotanto, mutta ne on jo konmaritettu Konttiin moneen kertaa luettuina.
Stephen Kingin. Hyviä on paljon, mutta paras on silti Hohto.