Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen kirjailijan kirjoja hyllyssäsi on eniten?

Vierailija
07.08.2017 |

Ja paras hänen kirjoistaan on...?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten on Laila Hietamiehen (Hirvisaaren, mutta omat kirjani ovat kaikki vanhempaa tuotantoa). Paras niistä on Sonja-sarja, jolla on minulle ihan erityinen merkitys. 

Toiseksi eniten on Patricia Cornwellin Scarpetta-kirjoja, ne on englannin kielisiä ja miehen suosikkeja. Meillä on myös englanniksi kaikki Potterit. 

Kolmatta sijaa pitää Kaari Utrio, ja oma lempparini on Eevan tyttäret. 

Vierailija
62/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Remestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sarjakuvakirjat lasketaan niin Carl Barks, jos ei, niin J.K. Rowling. (Hänen eräs tunnettu kirjasarjansa.) En osaa kummastakaan nimetä lempparia

Vierailija
64/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kingia varmaan eniten, parasta en uskalla nimetä.

Vierailija
65/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Seppo Jokista ja Mary Higgins-Clarkia. Enkä tosiaan osaa nimetä "parasta". Ne on perusdekkarikamaa ja siksi olen niitä ostanut. Jokinen sen takia, että asun Tampereella ja tykkään lukea Tampereella tapahtuvia kirjoja. M H-C on vaan semmoista perusjenkkiä, mutta mukavaa luettavaa.

Paras kirja hyllyssä on varmaan Tuulen Viemää. On mulle vaan "se kirja". Luin ekan kerran 13-vuotiaana ja rakastan sitä. Tietysti Linnan Tuntematon ja TPTA on myös tärkeitä ja useaan kertaan luettuja. Yksi viihdyttävimpiä ja ehkä sitä kautta parhaimpia oli myös tämä Pekka Herlin -kirja. Se oli mielenkiintoinen. Ei tietenkään mikään suuri elämys kirjallisena teoksena, mutta ehdottomasti lukemisen arvoinen.

Vierailija
66/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vuosi 2017. Kellä daijulla on vittu kirjoja? :--D Herää jo.

0/5. Kannattaisi lukea, oppisit trollaamaan.

Niin just. Kirjoja voi lukea vain paperisesta versiosta ja tekstiä kirjoittaa sulkakynällä.

Vierailija
67/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukumäärältään eniten on Agatha Christien kirjoja, noin viitisenkymmentä. Lempparini vaihtelee koko ajan, mutta Murder is Announced taitaa saada pokaalin. Luin sen ekan kerran kahdeksanvuotiaana, siitä alkoi Agathafaniuteni  :)

Määrällisesti seuraavana taitaa olla Enid Blyton, Viisikoita on 21 plus kaikki Seikkailut, Five findouters ja muutama muu. 

Kukaan muu kirjailija ei pääse lähellekään noita lukuja, tavallinen kokoelma on max. kymmenen kirjaa per tekijä. 

Hah. Agatha Christieitä minullakin. Paddingtonista 16.50 tai Vuoksi ja luode on suosikkini.

Sitten mulla on Salaisuus sarjaa ja Sos-sarjaa, joka on muuten raivostuttava, se Peter... Viisikoita jonkin verran.

Laura Ingalls-Wilderit yhtä vaille. Se missä se saa sen Rose tyttären, niin se puuttuu. Paras on pieni kaupunki preerialla.

Vierailija
68/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agatha Christietä. En suoraan sanoen edes muista mitä kaikkia teoksia, suosikkeihini kuuluvat Roger Ackroydin murha ja Esirippu eivät ole omina.

Vierailija
69/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kaari Utrion koko tuotanto, olen huolella keräillyt niitä alkuperäisiä 70-luvulta asti (kirppiksiltä, synnyin itse vasta ysärillä) enkä ole huolinut näitä uudistettuja painoksia. Olen hullu yyyberfani, tykkään Utriosta Facebookissakin ja odotan uusinta kirjaa innoissani.

Toisesta sijasta kilpailevat varmaankin George R.R. Martinin kirjat, J. K. Rowlingin Harry Potterit ja M. Untinen-Auelin Maan lapset-sarja.

Löytyy scifiä, fantasiaa ja erityisesti historiaa enemmän kuin laki sallii.

Taidan ryhtyä keräilemään Stephen Kingiä seuraavaksi, tykkään paljon. Vois lukea kauhua enemmän ainaisen historian väliin.

Musta Torni vois olla sun heiniäs.  :)

Vierailija
70/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jim Sarrirados - Ihmisten typeryys uskoa rikkaiden medioita

Vierailija
71/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terry Pratchett - Carpe Jugulum

Vierailija
72/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Valtaojan, paras on mielestäni Kotona maailmankaikkeudessa. Omistan myös kaikki Agatha Christien kirjat, mutta ne ovat äitini luona.

Vierailija
73/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agatha christie minullakin, koska minulla on sen kaikki kirjat. Muista ehkä eniten on Paul Therouxin, Alistair McCall Smithin skottikirjoja, Philip Rothin ja Alice Munron kirjoja.

Vierailija
74/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja Snellmanin kaikki kirjat, paras on Pelon maantiede. Myös kaikki Joensuun Harjunpää-kirjat. Melkein kaikki Kingit, paras on Tukikohta. On myös kaikki Liza Marklundin kirjat. Olen selvästi jännäreiden ystävä.

Vierailija
75/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clare Francis - Yötaivas

Vierailija
76/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clare Francis - Yötaivas

Eli sinulla on yksi kirja? ;)

Vierailija
77/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen King tai Jo Nesbø. Mersumies tai Lumiukko.

Vierailija
78/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Clare Francis - Yötaivas

Eli sinulla on yksi kirja? ;)

Aloitusviestin otsikko: Kenen kirjailijan kirjoja hyllyssäsi on eniten

Vastaus: Clare Francisin

Aloitusviestin sisältämä kysymys: mikä on ko. kirjalijan paras kirja mielestäsi

Vastaus: Yötaivas

Capisci?

Vierailija
79/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

John Steinbeckia tai Veikko Huovista. Steinbeckiltä paras on Garpin maailma, Huoviselta Hamsterit.

Tuo Veikko Huovisen Hamsterit pitää lukea joskus alkusyksystä, ainakin minulle siitä tulee sellainen olo, että pitäisi ruveta valmistautumaan talveen keräämällä kaappeihin kaikkea hyvin säilyvää ja ravitsevaa ruokaa. Unohtamatta saappaiden huolellista rasvausta, jotta ei tarvitse kulkea jalat märkinä.

Vierailija
80/102 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö Aku Ankat? Niitä olisi 36 vuoden ajalta kansioituna, yhteensä kaksi kirjahyllyllistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi