10 vuotta kotirouvana. Kysyttävää?
Kommentit (107)
Mulla on vasta neljä vuotta takana, vuoden päästä pitäisi mennä töihin, joten pikkasen kade olen.
Oi, olisi unelma jos saisin olla vain kotona lapsia ja kotia hoitamassa. Harmi, ettei meillä ole taloudellisia mahdollisuuksia sellaiseen.
Mulla ei pää kestäisi olla kotona. Eikö aika käy pitkäksi?
Minulle tämä oli vain puolittain unelmaa. Ratkaisevana tekijänä oli mieheni vaativa työ ja sukulaisten haluttomuus olla läsnä arjessamme / nykyisin he jo tarvitsevat apua meiltä heille päin.
ap
Onko sinulla harrastuksia? Mitä teet silloin, kun lapset ovat koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Oi, olisi unelma jos saisin olla vain kotona lapsia ja kotia hoitamassa. Harmi, ettei meillä ole taloudellisia mahdollisuuksia sellaiseen.
Jep! Olen ollut vasta vuoden ja vielä ainakin toinen jäljellä, mutta voisinpa olla ainakin 6 :D rahaa olisi mutta en usko että mies suostuu kuitenkaan noin pitkään aikaan, ellei sitten tule toinen lapsi :)
Mitä unelmaa on kotona olemisessa?
Minulla ei pää kestäisi. Olin siis useamman vuoden ihan kotona, koska se oli taloudellisesti mahdollista. Onhan se ihan kivaa jonkin aikaa, mutta kyllä viihdyn töissä paremmin :) Nykyisin otan välillä palkatonta vapaata, se riittää hyvin :)
Eläkettä on kertynyt huomattavasti miehelleni, mutta minulle vähemmän.Mies lahjoittaa välillä osan säästöistämme yksin minulle ja sijoitan ne toivottavasti tuottavasti. Varsinaista eläkevakuutusta ei minulla siis ole. Meillä ei ole avioehtoa, joten yhteisestä omaisuudesta omistan puolet.
ap
Itsensä johtaminen on välillä vaikeaa. Pään kestokykyä on tullut koeteltua. Olen vahva henkisesti. Harrastan silloin kun lapset ovat koulussa. Olen mukana yhdistystoiminnassa ja minulla on kädentaitoja kehittäviä ja kuntoa ylläpitäviä harrastuksia.
ap
Sain käsiini vanhan auton etusäleikön, jossa on reikä käynnistyskammelle ja lamppujen syvennykset. Mistähän autosta se on peräisin? Googlekaan ei osannut asiassa auttaa - osaisitko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin kysyä, mitä unelmaa on lasten päivähoitoon raahaamisessa. Jokaisella omanlaisensa unelmat, ystävä hyvä.
Tässä on unelmana vapaus ajatella ja kokea halutessaan myös valtavirrasta poikkeavalla tavalla. Toinen vaihtoehto olisi kodin ja työn oravanpyörä kahden uran perheessä. En koe, että se paletti pysyisi meiltä kovin hyvin kasassa! Suhteet lapsiin ja lasten ystäviin ovat läheiset.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä unelmaa on siinä että tekee paljon töitä?
Mitä vastaat ja millaisia reaktioita olet saanut kun on kysytty että mitä teet työksesi?
Aiotko palata työelämään vielä ja millaiset mahdollisuudet arvioit itselläsi olevan työllistyä?
Vierailija kirjoitti:
Eläkettä on kertynyt huomattavasti miehelleni, mutta minulle vähemmän.Mies lahjoittaa välillä osan säästöistämme yksin minulle ja sijoitan ne toivottavasti tuottavasti. Varsinaista eläkevakuutusta ei minulla siis ole. Meillä ei ole avioehtoa, joten yhteisestä omaisuudesta omistan puolet.
ap
ei avioehto vaikuta omistussuhteisiin. Omistat sen, mikä nimissäsi on, mies omistaa sen, mikä hänen nimissään on.
Avioehdolla on merkitystä vain kuolemantapauksessa ja erotilanteessa. Koska teillä ei ole sitä, erotilanteessa saisit kaikesta puolet, myös siitä, mikä on yksin miehen nimissä (omaisuuden ositus).
Onko teillä lapsia?