Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustaminen on tosi rasittavaa

Vierailija
06.08.2017 |

Odottelua kulkuvälineeseen, istumista lentokoneessa, junassa, bussissa. Iho menee huonoon kuntoon, hikoilua ja turvotusta ja väsymystä ihmispaljouteen. Muita?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn parhaiten kotona. En yhtään tykkää rasittavasta matkustelusta. Istua muka perse puutuneena penkillä monta tuntia. Ja hotellilla en saa unta ensimmäisenä yönä, koska olen vieraassa paikassa. Sitten laahustaa ympäriinsä ja etsiä sopivaa syömäpaikkaa. Sekö on muka kivaa? Kotona on jääkaappi ja siellä omat herkkuruuat. Ei tarvitse pelätä saako mahan kuralle jostain paskasta. 

Ihan vain vinkkinä että voi maailmallakin valita majapaikan, jossa on jääkaappi, ja ostaa sinne omat herkkuruoat. Monia kyllä kiinnostaa myös tutustua erilaisiin ruokakulttuureihin. Mutta mitään huonoa ruokaa ei kannata syödä. 

Ja ruokapaikkoihin on nykyään niin helppo tutustua etukäteen.  Ei tarvitse laahustaa etsimässä. 

Ja jos ei jaksa lähteä ulos niin voi syödä hotellilla ja monissa kaupungeissa ruokaa voi tilata vaikka Uber Eatsin tai jonkun muun noutoruokapalvelun kautta sinne hotellille.

Vierailija
42/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rasittavaa ja paljon rahaa vie se matkustus ulkomaille. Huolehdit itse kaikki vakuutukset, rokotukset, passit, muut luvat, terveysasiat, missä on lähimmät sairaalat sun muut kohdemaassa. Kaikki aikaerot, kielimuurit, maan tavat, hotellien tasot ym vaikuttaa. Ei se matkustaminen pelkkää energiaa, iloa tuottavaa ole. Paljon huomiotavia asioita on ja rahaa on oltava, toki mitä enemmän on rahaa käytettävissä, niin sen paremmin matkustat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään reissata eikä minua haittaa vaikka se vähän väsyttääkin matkan jälkeen, nopeasti siitä toipuu.Pyrin ottamaan lennot max yhdellä vaihdolla jos mahdollista, tosin kohteet joissa reissaan on muuta kuin turistirysät niin joutuu välillä säätämään.Nykyisin reissut kestää yleensä  3- 4 viikkoa, niin ei ne niin paljon väsytä, viikon reissuja en tee ollenkaan.

Vierailija
44/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään muuten lentämisestä, mutta Japanin lento ekonomiluokassa on rasittava varsinkin, kun se edesä istuva laittaa selkänjan makuumoodiin. Kuka oikeesi on noin sadisti ollut, että tekee noin ahtaat penkkivälit, ettei menaa edes kuselle päästä, kun joku röhnöttää edessä.

Vierailija
45/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään reissata eikä minua haittaa vaikka se vähän väsyttääkin matkan jälkeen, nopeasti siitä toipuu.Pyrin ottamaan lennot max yhdellä vaihdolla jos mahdollista, tosin kohteet joissa reissaan on muuta kuin turistirysät niin joutuu välillä säätämään.Nykyisin reissut kestää yleensä  3- 4 viikkoa, niin ei ne niin paljon väsytä, viikon reissuja en tee ollenkaan.

Mä teen yleensä sillä lailla, että jos on useampi lento niin viivyn pari päivää siinä maassa missä vaihdan konetta. Esim. kun lensin Balille niin vietin pari päivää Bangkokissa.

Vierailija
46/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen yleensä sillä lailla, että jos on useampi lento niin viivyn pari päivää siinä maassa missä vaihdan konetta. Esim. kun lensin Balille niin vietin pari päivää Bangkokissa.

Juu, unohdin tuon laittaa vaihtoehdoksi, viimeksi olin mennen tullen vaihtokenttämaassa yötä hotellissa kun oli niin pitkä vaihtoaika.Pääsee sitten levänneenä jatkamaan matkaa.

Vierailija
47/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rasittavaa ja paljon rahaa vie se matkustus ulkomaille. Huolehdit itse kaikki vakuutukset, rokotukset, passit, muut luvat, terveysasiat, missä on lähimmät sairaalat sun muut kohdemaassa. Kaikki aikaerot, kielimuurit, maan tavat, hotellien tasot ym vaikuttaa. Ei se matkustaminen pelkkää energiaa, iloa tuottavaa ole. Paljon huomiotavia asioita on ja rahaa on oltava, toki mitä enemmän on rahaa käytettävissä, niin sen paremmin matkustat. 

Passi haetaan 1x5v netin kautta, vakuutus on voimassa ympäri vuoden (ollut jo 30v), rokotuksia olen hakenut viimeksi 10v sitten. 

Google löytää sairaalat JOS tarvitsen. 

Samasta paikasta kurkkaan parissa minuutissa tavat ja käytännöt mitä pitää ennalta tietää. Hotellissa en juurikaan majoitu mutta netistä löytyy arvostelut ihan kaikesta. 

No, toki kaikesta voi tehdä vaikeaa jos haluaa!

Vierailija
48/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään matkanteosta.

On kiva olla lähdössä ja kiva saapua.

Vierailija
49/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passi haetaan 1x5v netin kautta, vakuutus on voimassa ympäri vuoden (ollut jo 30v), rokotuksia olen hakenut viimeksi 10v sitten. 

Samasta paikasta kurkkaan parissa minuutissa tavat ja käytännöt mitä pitää ennalta tietää. Hotellissa en juurikaan majoitu mutta netistä löytyy arvostelut ihan kaikesta. 

Osa noista rokotuksistahan on nimenomaan kertaluonteisia ja muutenkin ne on voimassa tosi kauan.

Vierailija
50/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on passi aina voimassa, en tarvitse vakuutuksia, en mene maihin missä pitäisi olla erityisiä rokotuksia, En ole koskaan selvitellyt sairaaloita etukäteen, kielimuuriin harvoin törmään, en mene mihinkään muslimimaihin, jossa olisi minulle vieraita tapoja ja rahaa on.

Vierailija
51/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on passi aina voimassa, en tarvitse vakuutuksia, en mene maihin missä pitäisi olla erityisiä rokotuksia, En ole koskaan selvitellyt sairaaloita etukäteen, kielimuuriin harvoin törmään, en mene mihinkään muslimimaihin, jossa olisi minulle vieraita tapoja ja rahaa on.

Miten olet saanut ikuisen passin??

Vierailija
52/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on yliarvostettua. Mennä jonnekin turistirysä rannalle itsensä kärventämään tai katsomaan jotain sinibyllyapinoita jonnekin aasian perukoille, näin esimerkkeinä. 

🤣😂 kiitos nauruista: voi sen noinkin ilmaista! 

Vierailija
53/63 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet saanut ikuisen passin??

Sillälailla, että kun passi vanhenee, hommaan heti uuden. Passia tarvitaan myös muuhun kuin matkustamiseen - henkilöllisyyden todistamiseen. Kun passi on voimassa pääsee extempore äkkilähdöille.

Vierailija
54/63 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on ihan parasta. Tutustut uusiin ja kivoihin ihmisiin, vaihdat joka päivä maisemaa, tunnet olevasi elossa, saat uusia ideoita jne. Suomi on kamala maa talvisin, suurin osa ihmisistä ilkeitä ja ankeita, osa oikeasti aidosti pahoja, miehet rumia, kaikki on todella rumaa täällä rakennuksista lähtien, sää on huono, hintataso on kallis ja ravintoloissa ruuan laatu huonoa. Onneksi täältä pääsee myös pois.

Vierailija
55/63 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppa riittää, lentokoneessa en pidemmälle matkusta. 

-pitkä mies

Vierailija
56/63 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit että muutakin tarvitaan matkustelussa ottaa huomioon. Ei pelkkä google kerro kaikkea. Ja monia rokotuksia pitää uusia useammin kuin 10v välein.. 

Vierailija
57/63 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole matkavakuutusta?? Aikamoisen riskin otat. 

Vierailija
58/63 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on ihan parasta. Tutustut uusiin ja kivoihin ihmisiin, vaihdat joka päivä maisemaa, tunnet olevasi elossa, saat uusia ideoita jne. Suomi on kamala maa talvisin, suurin osa ihmisistä ilkeitä ja ankeita, osa oikeasti aidosti pahoja, miehet rumia, kaikki on todella rumaa täällä rakennuksista lähtien, sää on huono, hintataso on kallis ja ravintoloissa ruuan laatu huonoa. Onneksi täältä pääsee myös pois.

On siellä ulkomaillakin paljon ei niin kivoja ihmisiä. Jos ei tunne olevansa elossa kuin ulkomailla matkailessa niin sitten kannattaa tarkistaa omat ajatuksensa tms, ne kertoo enemmän kuin matkailut. 

Vierailija
59/63 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin moniallergisena/sairaana ei ole niin simppeliä matkustaa. Pitää ottaa selville etukäteen monia asioita ja huolehtia tarkkaan asioista matkan aikana. Aina en edes ole matkustuskuntoinen sairauksien takia. 

Vierailija
60/63 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaisin lähteä ulkomaille, niin mun pitäisi matkustaa ekana lähimmälle lentokentälle, joka on satojen km päässä. Plus muut kulut matkailussa. Tulisi kallis paukku. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän