Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustaminen on tosi rasittavaa

Vierailija
06.08.2017 |

Odottelua kulkuvälineeseen, istumista lentokoneessa, junassa, bussissa. Iho menee huonoon kuntoon, hikoilua ja turvotusta ja väsymystä ihmispaljouteen. Muita?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valetta osittain, tai liioittelua että matkustaminen muka avartaisi. Monia se ei näytä avartavan, käytöksen perusteella. 

Vierailija
22/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroista huolehtiminen, wc:n etsimiset, usein aikataulut venyy, jonota juomaa ja ruokaa jne huonot tuolit asemilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmaan tottumattomalle vaikeaa. Ei tietty lomamatkoilla haittaa niinkään mutta me jotka matkustamme myös työksemme menemme usein suoraan koneesta palavereihin ja asiakastapaamisiin.

Siihen on vain totuttava ja löydettävä ne niksit millä pysyy freessinä:) Itse nautin matkustamisesta ja voisin olla aina menossa! Seuraavan kerran kuun vaihteessa ja taas syyskuun puolivälissä:)

Tää on joku tyhmä provo

Näin työmatkoja jatkuvasti matkustavan näkökulmasta tuo on tosi harvoin, jos nyt helmi-maaliskuun vaihteessa on yksi matka ja seuraava vasta syyskuun puolivälissä. Ehkä siinä säilyy silloin paremmpin hehku ja into, kun noin harvoin matkustaa. Minulla on tänä vuonna jo 8 matkaa tehtynä, ja tottakai mennään usein suoraan tapaamisiin ja täytyy pysyä freessinä, mutta se nautinto, öh, käy kyllä ihan työstä, kun takana on kevyesti koneessa nukuttu yö, aikaerorasitus painaa ja lähtöpaikassa oli pakkasta ja perillä hellettä. Sanoisin, että on se tottuneellekin välillä aika vaikeaa. 

Vierailija
24/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa matkustaa business luokassa niin paljon mukavampaa.

Se on usein aika kallis ratkaisu. Varsinkin jos on lomamatka, tulee kallis loma. Aina ei pisteillä onnistu korotus. 

Vierailija
25/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Terv. "Väsynyt virkamies"

"Kuin panttivanki": Valkoisen talon virkamies kuvaili CNN:lle jo vuonna 2019, että Trumpin kanssa matkustaminen on "kuin olisi panttivankina", sillä hän ei itse nuku eikä anna muidenkaan nukkua.

Marco Rubio piiloutui: Marco Rubio kertoi New York Magazine -julkaisun mukaan, että pitkillä lennoilla hän pyrki peittämään itsensä peittoon ja piiloutumaan, jotta presidentti ei näkisi hänen nukkuvan ja pitäisi häntä heikkona

Vierailija
26/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn parhaiten kotona. En yhtään tykkää rasittavasta matkustelusta. Istua muka perse puutuneena penkillä monta tuntia. Ja hotellilla en saa unta ensimmäisenä yönä, koska olen vieraassa paikassa. Sitten laahustaa ympäriinsä ja etsiä sopivaa syömäpaikkaa. Sekö on muka kivaa? Kotona on jääkaappi ja siellä omat herkkuruuat. Ei tarvitse pelätä saako mahan kuralle jostain paskasta. 

Ihan vain vinkkinä että voi maailmallakin valita majapaikan, jossa on jääkaappi, ja ostaa sinne omat herkkuruoat. Monia kyllä kiinnostaa myös tutustua erilaisiin ruokakulttuureihin. Mutta mitään huonoa ruokaa ei kannata syödä. 

Vierailija
27/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on samaan aikaan totta. Matkustamisen epämukavuus, odottelu, hankalat asennot, epätietoisuus, turvattomuuskin joskus. 

Kotona taas tylsyys ja haikeus kun hienot elämykset jää kokematta.

Vierailija
28/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn parhaiten kotona. En yhtään tykkää rasittavasta matkustelusta. Istua muka perse puutuneena penkillä monta tuntia. Ja hotellilla en saa unta ensimmäisenä yönä, koska olen vieraassa paikassa. Sitten laahustaa ympäriinsä ja etsiä sopivaa syömäpaikkaa. Sekö on muka kivaa? Kotona on jääkaappi ja siellä omat herkkuruuat. Ei tarvitse pelätä saako mahan kuralle jostain paskasta. 

Ihan vain vinkkinä että voi maailmallakin valita majapaikan, jossa on jääkaappi, ja ostaa sinne omat herkkuruoat. Monia kyllä kiinnostaa myös tutustua erilaisiin ruokakulttuureihin. Mutta mitään huonoa ruokaa ei kannata syödä. 

Ja ruokapaikkoihin on nykyään niin helppo tutustua etukäteen.  Ei tarvitse laahustaa etsimässä. 

Vierailija
29/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on samaan aikaan totta. Matkustamisen epämukavuus, odottelu, hankalat asennot, epätietoisuus, turvattomuuskin joskus. 

Kotona taas tylsyys ja haikeus kun hienot elämykset jää kokematta.

Ai, en minä koe kotona oloa tylsäksi tai haikeaksi. Se on enemmän pään sisäinen juttu kuin itse se koti. 

Vierailija
30/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe itse matkailua parasta mitä elämässä on ajatteluna. Rahaa menee, myöhästyneet yhteydet, kaikenmaailman sähellykset mitä voi vaan vastaan tulla. Kehnoja ruokapaikkoja, huonot sängyt, turisti ripuli, huolehdi rokotuksista, matkavakuutuksista ym ym. Onhan näitä. Eikä se matkailu todellakaan itsessään avarra, tarvitaan muutakin. 

Vierailija
31/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa kuulla miten jotkut matkustaa edullisesti mutta unohdetaan mainita kokonaiskulut matkailussa, ei se että lento maksoi edestakaisin satasen ole koko bujetti? 🤔

Vierailija
32/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minimoin matkustamisen ilmasto- ja ympäristösyiden vuoksi. En voi sallia planeetan tuhoutumista oman mukavuuteni vuoksi. Sitä paitsi arki on jo ihan tarpeeksi mukavaa, kun saa nähdä ihmisiä, lukea, liikkua ja käydä kulttuuritapahtumissa. 

Vierailija
33/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ristiriitaset fiilikset. Nuorempana tykkäsin, koska olihan se jännittävää ja hauskaa, mutta toisaalta myös rasittavaa jo silloin. Olen jännittäjä ja stressaaja, ja lentofoobikkokin kaiken huipuksi - joten melko paljon epämukavuusalueelle on joutunut. Nyt vanhempana ei yksinkertasesti jaksa enää, joten pysyn kotonani. Ja silti toisinaan haaveilen, että ehkä kuitenkin vielä joskus.

Vierailija
34/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa matkustaa business luokassa niin paljon mukavampaa.

Äsh. Ei tällä ole niin väliä, etenkään muutaman tunnin lennoilla. Rasittavaa on se, kun lentokentällä täytyy olla niin aikaisin. Ensin matkat sinne kentälle. Tarkoittaa ettei ehdi nukkua kunnolla yöllä. Ensimmäinen päivä perillä menee matkustamisesta toipuessa. Iän karttuessa arvostaa hyvää sänkyä ja hotellin rauhallista sijaintia. Näille tulee yllättävän paljon hintaa ja silti saat vain keskinkertaista. 

Vierailija
35/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähden aina yli kuukaudeksi Pattayalle, ei tässä iässä jaksa enää lentää vain parin viikon takia.

Muualle kuin Thaimaahan en enää matkusta, koska ei maksa vaivaa.

Vierailija
36/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään majoitut sellaiseen paikkaan, jossa ympärillä on vaan paskoja ruokapaikkoja? Jos olen väsynyt niin tilaan ruuan hotellin huonepalvelusta. Hyvässä hotellissa on hyvä ruoka. Samaten etsin maineikkaat ravintolat ja teen ravintolavaraukset usein jo ennen matkalle lähtemistä. 

Vierailija
37/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mannerten väliset lentää bisneksessä tai peräti firstissä niin matkustaminen on yhtä juhlaa.

Vierailija
38/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on yliarvostettua. Mennä jonnekin turistirysä rannalle itsensä kärventämään tai katsomaan jotain sinibyllyapinoita jonnekin aasian perukoille, näin esimerkkeinä. 

Tämäkin on täysi oma valinta matkustaako turistirysiin vai jonnekin rauhallisempaan.

Vierailija
39/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vain pitkiä vähintään 3 viikon lomamatkoja juuri siksi, että en siitä matkustamisesta niin tykkää. On ihan max, että pystyn 6-7 tuntia istua lentokoneessa. Lentokenttämuodollisuudet sujuvat onneksi nykyään nopeasti, kun voi tehdä asioita etukäteen ja on automaatteja ja itse dropata laukut jonottamatta.

Kiva kuulla. Lopetin myös lentomatkustamisen kun karjana olo ei miellyttänyt. Jos lentämisen pohjat matkustajien osalta on ohi, voisi jälleen kokeilla. Muuhun julkiseen liikenteeseen en juuri astu. Kokeilee kerran, ei ymmärrä mitä hienoa siinä on ja ajaa jälleen itse, sinne, minne oli menossa.

Vierailija
40/63 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nukun aina äärettömän hyvin hotellissa, mikäs sen mukavampaa kuin suuri sänky odottamassa valmiin. Ekana yönä yleensä nukun just tosi hyvin kun olen väsynyt matkasta ja jos aikaero. Samaten on aivan ihana päästä kokeilemaan kaikkia uusia herkkuruokia mitä ei saa kotoa. Ei ole kertaakaan vielä maha mennyt kuralle, en yleensä syö missään epäilyttävissä paikoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän