Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epänormaalia, emme tee kaikkea "lapsen ehdoilla"?

Vierailija
05.08.2017 |

Tarkoitan siis esimerkiksi:
-emme valitse matkakohdetta lasta ajatellen ensisijaisesti
-emme osta kaupasta aina sitä lapsen lemppari jugurttia
-lapsi ei saa sen enempää mansikoita/kakkua tms. kun muutkaan, tai ottaa vaikka juhlapöydästä ruokia ekana/ syödä jääkaapissa ollutta ainoata pannukakkua

Nämä siis vain esimerkkejä. Mutta tarkoitan että meillä lasta kohdellaan kuten muitakin perheenjäseniä, ei paremmin eikä huonommin. Onko tämä omituista? Pitäisikö lasta aina suosia? Jos näin niin miksi?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika normaalilta.Onko lapsi oppinut myös tuolla tavalla ettei saa kaikkea mitä haluaa...?

Kyllä minusta tuntuu että on oppinut jakamaan ja ymmärtää että ei aina saa mitä haluaa. Jakaa myös esim omista karkeistaan minulle tai vieraille ihan oma-aloitteisesti.

T.ap

Miksi olet opettanut tuollaiseen? Meillä on täsmälleen päinvastoin eli omista karkeista ei tarvitse jakaa muille. Erikseen voi ostaa "jakokarkkeja", mutta on silkkaa typeryyttä ryhtyä jakamaan mitään omaansa, oli se sitten karkkeja tai rahaa.

Vierailija
22/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Lapsi on arvoltaan sama kuin koira.

Me jotka eletään lasten tahtiin, ollaan niitä typeriä idiootteja jotka nukkuukin jossain perhepedissä ja imetetään kauan.

Mut sinä olet normaali, terve, parempi.

Sinun mielestäsi varmaan teen väärin kun ihan avoimesti sanon lapsilleni, että "lapsi on tyhmä".

Koiraan ei kukaan muu ole verrannut kuin sinä, älytön juttu.

Juu, onhan se koira arvokkaampi. Maksoikin 800€. Lapsi on joku joka on tupannut itsensä vanhempien elämään ja ei vaan tajuu olevansa vähempiarvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teinejä ja otan heidätkin huomioon. Kun he olivat pieniä, kaikki lomat suunniteltiin niin että Kaikilla on hauskaa. Esim kylpylä tai lomatesortti. Kaikilla oli kuvaa, kun lapsi saa ruokaa, unta ja puuhaa. Nyt käydään kaupunkilomilla. Kysyn mielipiteen ja teen päätöksen

Lapset saa edelleen parhaat palat. Jos pannukakkua olisi jäljellä, voisin syödä sen aamulla. Mutta en lasten (tai kenenkään) aikana. Se on epäkohteliasta. Samoin muut herkut.

Helpoimmala itse pääsee aina, kun huomioi lapset ensin.

Vierailija
24/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me jotka eletään lasten tahtiin, ollaan niitä typeriä idiootteja jotka nukkuukin jossain perhepedissä ja imetetään kauan.

Sinun mielestäsi varmaan teen väärin kun ihan avoimesti sanon lapsilleni, että "lapsi on tyhmä".

Juu, onhan se koira arvokkaampi. Maksoikin 800€. Lapsi on joku joka on tupannut itsensä vanhempien elämään ja ei vaan tajuu olevansa vähempiarvoinen.

Kukaan ei oo puhunut arvosta mitään!

Ei ole mitään tasa-arvoa jättää lapsi kasvattamatta.

Tai luulla, että tämä on aikuinen.

Itseasiassa pidän lasta arvokkaampana kuin aikuista, jos eturistiriitaa tulisi, mutta aika harvinaista se on. Et taida itse olla kasvanut aikuiseksi, kun luulet että kaiken himoamansa saaminen on joku positiivinen juttu.

Vierailija
25/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä vanhempia täällä! :o täytyyhän lapsen saada valita esim keskipala pannukakusta jos haluaa.. Oikein lapsen kiusaamista "Hehe äiti syö tämän, sinä saatkin reunapalan kun äiti on täällä päällikkö, Hehe" hyi hitto.

Vierailija
26/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitää saada erityiskohtelua että oppii sitä itsekkin antamaan aikuisena. Esim. sosiaaliturva ja hädässä olevan auttaminen on erityiskohtelun antamista.

Vierailija
27/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ehdoilla tarkoittanee päinvastaista kuin lapsen edun mukaan.

Vierailija
28/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä saatan aivan hyvin syödä sen ainoon jäljelle jääneen pannarin ihan itse, lapsille en koskaan anna määräänsä enempää.

voi kauheeta.

Meillä vähän sama. Lapsille kerron että te voitte nyt ottaa kolme lättyä, ei enempää. Itse saatan syödä 4. Ja sitten vielä myöhemmin jäljelle jääneet (kun lapset nukkumassa) ;)

Meillä lapsille lättyjä mielen mukaan. Itselle kolme. Ja jos jää, voin syödä loput illala.

En ymmärrä että pöydässä äiti syö enemmän herkkuja kuin lapsi

Miksi? Ja mitä muuta iljeää tekee tällainen äiti

Vierailija
29/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä vanhempia täällä! :o täytyyhän lapsen saada valita esim keskipala pannukakusta jos haluaa.. Oikein lapsen kiusaamista "Hehe äiti syö tämän, sinä saatkin reunapalan kun äiti on täällä päällikkö, Hehe" hyi hitto.

Tämä pomo osaa kyllä ihan oma-aloitteisesti antaa ne "parhaat palat" lapselle ja syödä itse ne palaneet reunat. Lapsi ei meillä silti ala mitään vaatimaan.

Kysymys ei todellakaan ole itsekkyydestä ja ahneudesta, vaan perhejärjestyksestä.

Vierailija
30/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa pidän lasta arvokkaampana kuin aikuista, jos eturistiriitaa tulisi, mutta aika harvinaista se on. Et taida itse olla kasvanut aikuiseksi, kun luulet että kaiken himoamansa saaminen on joku positiivinen juttu.

Voi kunpa tämä "kasvattaminen" päättyisi. "Sanon lapselle, että lapsi on tyhmä" tai syön pannukakun lapsen edessä

Vierailija
31/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä saatan aivan hyvin syödä sen ainoon jäljelle jääneen pannarin ihan itse, lapsille en koskaan anna määräänsä enempää.

voi kauheeta.

Meillä vähän sama. Lapsille kerron että te voitte nyt ottaa kolme lättyä, ei enempää. Itse saatan syödä 4. Ja sitten vielä myöhemmin jäljelle jääneet (kun lapset nukkumassa) ;)

Meillä lapsille lättyjä mielen mukaan. Itselle kolme. Ja jos jää, voin syödä loput illala.

En ymmärrä että pöydässä äiti syö enemmän herkkuja kuin lapsi

Miksi? Ja mitä muuta iljeää tekee tällainen äiti

Ilkeää?

Vanhemmat ovat vastuussa lastensa syönnistä ja hyvinvoinnista. Se taas ei kuulu kenellekään mitä aikuinen ihminen syö.

Vierailija
32/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pomo osaa kyllä ihan oma-aloitteisesti antaa ne "parhaat palat" lapselle ja syödä itse ne palaneet reunat. Lapsi ei meillä silti ala mitään vaatimaan.

Kysymys ei todellakaan ole itsekkyydestä ja ahneudesta, vaan perhejärjestyksestä.

Eli menet silloin juurikin lapsen ehdoilla.

Vierailija
33/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa tämä "kasvattaminen" päättyisi. "Sanon lapselle, että lapsi on tyhmä" tai syön pannukakun lapsen edessä

Miksi sen pitäisi päättyä?

Toimii erittäin hyvin, lapset ovat onnellisia ja hyvinkasvatettuja. Ei mitään "tyypillisiä" ongelmia.

Vierailija
34/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli menet silloin juurikin lapsen ehdoilla.

En vaan omillani, minä olen hyvä lapsilleni.

Vierailija
35/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhejärjestys?

Vierailija
36/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette niitä lättyjä niin vähän että pitää tapella että kuka saa. Poltatte vielä reunat että jonkun pitää uhrautua ja syödä ne.

Tehkää riittävän iso taikina.

Vierailija
37/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli porvoolaisia ja nyt ón sitten saanut vettä myllyyn lukuisille eri persoonilleen ja on vauhti päällä:)

Vierailija
38/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi päättyä?

Toimii erittäin hyvin, lapset ovat onnellisia ja hyvinkasvatettuja. Ei mitään "tyypillisiä" ongelmia.

Mitä tyypillisiä ongelmia?

Sinun ikä, lasten ikä? Koulutuksesi?

Vierailija
39/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan siis esimerkiksi:

-emme valitse matkakohdetta lasta ajatellen ensisijaisesti

-emme osta kaupasta aina sitä lapsen lemppari jugurttia

-lapsi ei saa sen enempää mansikoita/kakkua tms. kun muutkaan, tai ottaa vaikka juhlapöydästä ruokia ekana/ syödä jääkaapissa ollutta ainoata pannukakkua

Nämä siis vain esimerkkejä. Mutta tarkoitan että meillä lasta kohdellaan kuten muitakin perheenjäseniä, ei paremmin eikä huonommin. Onko tämä omituista? Pitäisikö lasta aina suosia? Jos näin niin miksi?

ööh... Tässä kommentit:

- tottakai lomakohde valitaan PERHEELLE sopivaksi. Lapset kannattaa kuitenkin huomioida ehkä jopa aikuisia enemmän, koska lapsille hyvä kohde tarkoittaa omaa helppoutta ja mahdollisuutta syventyä omaan lomaan lukemalla kirjoja. (tämä on oman lomani yksi tärkein elementti)

- miksi ei voi ostaa lapsen lempijugurttia, jos jugua ostaa? Kai sitä voi ostaa monenlaista jokaisen maun mukaan.

- herkkuja lapset saa meillä enemmän, koska yritetään painosyistä rajoittaa omaa syömistä

Enkä ymmärrä, miten nämä asiat todistavat, että lapset olisi oikealla paikalla perheessä. Tottakai lapsena olemisessa on paljon etuoikeuksia, mutta samalla valta on rajattua. He saavat joissain asioissa olla "niskan päällä" ja sitten kuitenkaan heiltä ei kysytä, missä asutaan, koska mennään nukkumaan jne. Lapsen paikka on lapsen paikka perheessä. Ei lapsen asemaa voi asettaa samalle viivalle kuin aikuisen, ei hyvässä tai pahassa.

Vierailija
40/96 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhejärjestys?

Kuulostaako vieraalta?

En ihmettele.

Et ihmettele mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme