Olin se tyttö koulussa jota kaikki himoitsivat. Nyt olen 2 lapsen yh ja työskentelen siivoojana.
Ei mennyt elämä niinkuin piti. Ei ole kun kymmenen vuotta kun olin yläkoulussa ysillä ja olin se "suosittu ja kaunis". Yläkoulun jälkeen aloitin parturi-kampaaja opinnot mutta ne jäi kesken kun tulin raskaaksi. Vahingossa. Mies ei halunnut lasta ja ei ole ollut elämässämme sen jälkeen. Toinen lapsi tuli toisen miehen kanssa pari vuotta ensimmäisen jälkeen. Tämä mies istuu vankilassa.
Minulla jäi siis koulut kesken ja nyt kun molemmat ovat kouluikäisiä niin minä olen tehnyt siivoojan töitä. Eipä enää ole miehiä jotka olisivat kiinnostuneita. Painoakin on vähän tullut. Ehkä tästä vielä noustaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olet vasta 25 joten ehdit iän puolesta opiskella vaikka lääkäriksi. Monille miehille myös 25 v kahden lapsen äiti on suurempi saalis kuin 35 v lapseton.
Jos toistaiseksi elämän tähtihetket on takanapäin niin ihminen yleensä muistelee niitä, tuolle yhdelle vastaajalle. Minun aikanani ne suosituimmat ja kauneimmat oli myös parhaimpia koulussa joten eivät sulje pois toisiaan. Olihan osa niistä myös kamalia kusipäitä.
Heh, hauska kun yrität kannustaa nuorta naista!
Mutta 25-vuotias nainen joka tehnyt lapset kahdelle eri miehelle ja ei ole edes koulutusta. Joo, kelpaa varmaan satunnaiseksi panoksi, mutta ei missään nimessä vaimoainesta. Ei edes tyttöystävä-ainesta jonka kehtaisi esitellä kenellekkään... Ainut pieni mahdollisuus on jos löytyy joku vanhempi mies joka kelpuuttaisi.
Tiedän kuka olet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihan hirveen usein tule mieleen, miten "suosittu" tai "himoittu" oli joskus lapsena. Varmaan sen takia mulla on nyt maisterintutkinto, mies, koti, jne. Mut onhan toi sulle varmaan tärkeä saavutus :D Yritä nyt oman lapsen kohdalla katsoa, että on 15-vuotiaana muutakin kuin tyhjä tynnyri..
Höpöhöpö sulla mitään maisterin tutkintoa ole eikä miestä. Asut yksin tukiasunnossa ja sua ei kukaan ole koskaan halunnut, ei ennen eikä nyt eikä tulevaisuudessa. Tai no ehkä RISE ja ulosotto sua kaipailee.
RISE?
Valitettavasti "huippusi" oli jo yläasteella. Toisilla se tulee myöhemmin, mutta harvoin useasti, ellei sitä onnistu ylläpitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vasta 25 joten ehdit iän puolesta opiskella vaikka lääkäriksi. Monille miehille myös 25 v kahden lapsen äiti on suurempi saalis kuin 35 v lapseton.
Jos toistaiseksi elämän tähtihetket on takanapäin niin ihminen yleensä muistelee niitä, tuolle yhdelle vastaajalle. Minun aikanani ne suosituimmat ja kauneimmat oli myös parhaimpia koulussa joten eivät sulje pois toisiaan. Olihan osa niistä myös kamalia kusipäitä.
Heh, hauska kun yrität kannustaa nuorta naista!
Mutta 25-vuotias nainen joka tehnyt lapset kahdelle eri miehelle ja ei ole edes koulutusta. Joo, kelpaa varmaan satunnaiseksi panoksi, mutta ei missään nimessä vaimoainesta. Ei edes tyttöystävä-ainesta jonka kehtaisi esitellä kenellekkään... Ainut pieni mahdollisuus on jos löytyy joku vanhempi mies joka kelpuuttaisi.
Säästät siivoojan tienesteistäsi sen verran että saat ostettua vanhan kyläkoulun. Alat sisustamaan sitä ja perustat blogin ja some-tilit. Tutustut raksapiireissä mukavaan kirvesmieheen. Jatkatte remontointia yhdessä. Saat pikkuisen julkisuutta blogillasi ja teistä tehdään lehtijuttu sisustuslehteen. Ihan hyvinhän sulla meni!
Vierailija kirjoitti:
Hih, tää on jonkun koulukiusatun/hissukan märkä uni :D
Tää aloitus nyt on provo, mutta wt-ihmisiksihän ne pahimmat peruskoulun kiduttajat näyttävät ihan ympäristön havainnoimisen perusteella päätyvän kuule :D Kakaroita teini-iän vikoina vuosina tai viimeistään hädin tuskin päälle kahteenkymmeneen ikävuoteen ennättäneinä, koulut jäävät korkeintaan amikseen, eletään rahvaasti jne. Kun poistetaan tuo "koulukiusattu" viestistäsi, niin mennään jo oikeampaan suuntaan ( jo peruskoulussa kukoistaneiden, hyvin koulussa pärjänneiden suosittujen kohdalla aloitusviestin kaltainen kohtalo olisi varmasti harvinaisempi.)
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihan hirveen usein tule mieleen, miten "suosittu" tai "himoittu" oli joskus lapsena. Varmaan sen takia mulla on nyt maisterintutkinto, mies, koti, jne. Mut onhan toi sulle varmaan tärkeä saavutus :D Yritä nyt oman lapsen kohdalla katsoa, että on 15-vuotiaana muutakin kuin tyhjä tynnyri..
Höpöhöpö sulla mitään maisterin tutkintoa ole eikä miestä. Asut yksin tukiasunnossa ja sua ei kukaan ole koskaan halunnut, ei ennen eikä nyt eikä tulevaisuudessa. Tai no ehkä RISE ja ulosotto sua kaipailee.
Kukas se täällä nyt on psykoosissa? Vinkki: sinä, ilmeisesti liiallisesti harmaan vauva-arkensa keskellä Lidlin halvimpaan olueen luottanut ja liikakäytön myötä lopulta lopullisesti harhamaailmaan siirtynyt entinen koulukiusaaja (joka ei alkujaankaan todellisuutta kovin selkeästi alhaisen älykkyytensä tähden myötä havainnoinut.) Hauska nähdä että jatkat vielä vanhoja samoja tapojasi, nykyään vain yrität kylvää kauhua ympärillesi netissä. Harmi että verbaliikkasi taso ei taida oikein lapsuusiän tasolle jääneenä riittää; "tiedän kuka olet" ynnä muut "I know what you did last summer" -jutut taitavat mennä entisiltä koulukiusatuilta ihan ohi korvien vajaamielisyydessään.
Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. Ehkä se lohduttaa, että aina voi muuttua. Ammatit ovat vain nimikkeitä, ihmisiä olemme kaikki. Eipä sitä voi tietää, minkälainen on kunkin ihmisen tarina. Aina voi lähteä kouluttautumaan uudestaan. Sinulla on kaksi lasta ja varmasti he ovat sinulle maailmassa tärkeintä. Itse yritän ajatella, että kaikella on elämässä tarkoitus.
Minä olin koulussa se hikipinko ja kiltti kympin tyttö. Minusta olisi voinut tulla vaikka mitä. Koulukiusaamisen takia sairastuin masennukseen ja pahaan paniikkihäiriöön. Sen jälkeen mikään ei ole mennyt suunnitelmien mukaan. Lukiosta on jo jotain 15 vuotta. Olen työskennellyt siivoojana ja keittiöapulaisen hommissa. Näissä töissä ei ole mitään vikaa, mutta joskus tunnen alisuoriutuvani, koska haaveilin aina toisenlaisista töistä. Tähän työhön olen lähinnä ajautunut ja vuosien saatossa jämähtänyt.
Tsemppiä sinulle! Muista, että olet arvokas ihminen nimikkeistä ja kokemuksista huolimatta.
Kysymyshän on siitä oletko itse onnellinen. Onko se onnistunut elämässä Jolla on korkea arvoinen työ, mutta hän on onneton? Tai lapseton ihminen? Millään muulla ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy oli keksitty 10 vuotta sitten. Miks piti niin nuorena raskautua?
Olit nuori ja kaunis, miehet himoitsivat sinua mutta päätit raskautua vankilakundin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RISE?
Rikosseuraamuslaitos. Noin lyhyesti ja kärjistäen: vankilaviranomaiset.
Minä en ollut kaunis, enkä suosittu. En ole vieläkään. Siivoojana minäkin työskentelen. Menen viideksi, lähden yhdeltätoista. Surkea liitto päättyi eroon. Neljä lasta on elätettävä pienellä rahalla. Mitään ei jää säästöön. Minua on helpottanut se, että olen katkaissut kaikki yhteydet kotipaikkakuntaani. Kun tiedän, että muilla menee paremmin, niin en ala sillä itseäni kiusaamaan enempää.
Mitä vikaa on lapsissa ja työpaikassa? Viimeistään 35v on miehiä vapaana, kun pääset sinne eroikään. Monella silloin vaippaikäiset ja omaisuus jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy oli keksitty 10 vuotta sitten. Miks piti niin nuorena raskautua?
Olit nuori ja kaunis, miehet himoitsivat sinua mutta päätit raskautua vankilakundin kanssa?
Nuorilla naisilla on järkyttävän huono harkintakyky ja päätyvät yleensä jännämiehille, jos naisilla ois järkeä päässä kilttimiehet ei ois vikisemässä reikää vaan heitä metsästettäisiin aktiivisesti.
Ei kai tuo mikään varsinainen katastrofi ole. Kauneus karisee kaikilta aikanaan. Kun lapsesi ovat jo isoja olet vielä nuori. Ainakaan et ole yksin.
Siivoaminen on rehellinen ammatti. Ja taatusti sinä miehenkin löydän. Valitse joku kilttimies tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tää ei oo provo niin...
Todellakin nouset sieltä. Jos olet joskus ollit hyvännäköinen, niin varmasti pystyt näyttämään hyvältä pienellä effortilla. Alat käymään salilla kerran-pari viikossa (jos lasten takia tuo määrä on sopiva). Laihdutat ja vähän laittaudut, niin voila.
Alat arvostaa itseäsi. Käy se koulu loppuun. Ota mallia muiden äitsyköiden instagrameista. Niistä voi saada inspirastiota siihen omaankin elämään.
Tsemppii
Samaa mieltä, ei syytä lyödä ketään alas. Sä voit nousta sieltä. Arvosta itseäsi.
Hahhah naurattaa.
Olin se tyttö jota kaikki hyljeksivät. Nyt olen paljon kauniimpi kuin silloiset suositut tytöt, käynyt yliopiston ja hyvässä työssä hyvällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt elämä niinkuin piti. Ei ole kun kymmenen vuotta kun olin yläkoulussa ysillä ja olin se "suosittu ja kaunis". Yläkoulun jälkeen aloitin parturi-kampaaja opinnot mutta ne jäi kesken kun tulin raskaaksi. Vahingossa. Mies ei halunnut lasta ja ei ole ollut elämässämme sen jälkeen. Toinen lapsi tuli toisen miehen kanssa pari vuotta ensimmäisen jälkeen. Tämä mies istuu vankilassa.
Minulla jäi siis koulut kesken ja nyt kun molemmat ovat kouluikäisiä niin minä olen tehnyt siivoojan töitä. Eipä enää ole miehiä jotka olisivat kiinnostuneita. Painoakin on vähän tullut. Ehkä tästä vielä noustaan.
Maisa Torppa oli koulukiusattu, eikä hänellä ole mitään erityistä koulutusta. Teki myös lapsen nuorena, mutta katso mihin hän on kaikesta huolimatta päässyt. Ota Maisasta oppia.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah naurattaa.
Olin se tyttö jota kaikki hyljeksivät. Nyt olen paljon kauniimpi kuin silloiset suositut tytöt, käynyt yliopiston ja hyvässä työssä hyvällä palkalla.
Mutta edelleen yksin?
Arvosta ap itseäsi ja saavutuksiasi. Siitä kaikki lähtee.
Olisitko enemmän, jos sulla olisi rikasmies, mutta ei muuta? Ukko voi lähtee mniä hetkenä hyvänsä tai olla kusipää.
Sinulla on mahdollisuudet moneen, jos et ole nykytilanteeseen tyytyväinen (moni olisi hyvin onnellinen)
Jos olisit epäonnistuja lapset olisi otettu huostaan. Eläisit sossunrahoilla ja istuisit bubissa.
OT mutta omassa koulussa nää ap:n kaltaiset on kyllä just samalla tarinalla varustettuja. Parturi-kampaajaa ja pikkukylän yksinhuoltajaa löytyy, kuin myös lähihoitajaa jne. Lapset tulleet nuorena. Hupina tuurin kyläkauppa tai mökkeily. Juomat tölkeistä jne. Muualla voi toki olla toisin, mutta epäilen..