Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voiko kukaan syödä näin vähän ja pysyä terveenä!?!

Vierailija
04.08.2017 |

Naapurini on hoikka, muttei laiha ja reipas eläkeläinen. Tuli hänen kanssaan ohimennen puhetta "kesäkiloista", johon hän sanoi, ettei ymmärrä ihmisten lihomista. Hän on syönyt iät ja ajat näin: aamulla pieni paahtoleivän palanen, jossa ohuelti voita ja ohut juustonsiivu. Kevyt lounas. Illalla omena.
Siis mitä ihmettä?! Eihän noilla eväillä voi tuskin pysyä hengissä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kevyt lounas" on pakko olla aika tuhti jos meinaa niillä koko päivän selvitä.. tosin jos keho on tottunut tollaseen nälkäkuuriin niin eikai siinä sitten enää mitään vaikeaa ole, kun ei enää tule nälän tunnettakaan.

Vierailija
2/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikan ja pienen naisen peruskulutus on hippasen päälle 1000 kaloria päivässä. Eli ehkä hän vähän vähätteli syömistään, mutta ei 1000 kaloriin kovin paljon mahdu, kun miettii että vuorokauden sillä elää.

Tämä nykyinen meininki on vaan sumentanut ihmisten ajattelun, ruokaa ja herkkuja mainostetaan ja tyrkytetään joka puolella. Kuitenkin esim. kerroshampurilaisessa on äkkiä n 700 kaloria. 160 cm nainen voi syödä sen ja vaikka 2 kpl banaaneita päivässä, mutta ei yhtään enempää ettei liho.

Ei ihme, että suurin osa kansasta on ylipainoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän kertoi siitä lounaastaankin. Yleensä keittoa tms. Tuntuu kyllä älyttömän vähälle. Ei hän ole erityisen pieni. Itse olen 167cm ja hän on vähintään pituiseni. Luultavasti jopa168-169cm.

Ap

Vierailija
4/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mediassa yritetään tolkuttaa että ihmisten energiankulutuksessa ei ole vaihtelua ja se voidaan luotettavasti laskea pituuden, painon ja liikuntamäärien mukaan, totuus on että toiset pysyvät hoikkana helpommin, toiset ovat taipuvaisia lihomaan.

Olen itse näitä lihomaan taipuvaisia, enkä voisi koskaan syödä suositusten mukaisia ateria- tai kalorimääriä lihomatta. En syö aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala -mallin mukaan, vaan huomattavasti vähemmän, mutta jaksan liikkua ja pysyn normaalipainoisena. Kun kulutus vielä iän myötä pienenee, saatan olla vanhempana kuten ap:n naapuri.

Vierailija
5/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lounas on vaikka 150 grammaa kanaa (280 kcal), 300 grammaa keitettyä riisiä (333 kcal) ja puoli purkkia Uncle Ben's Sweet and Sour kastiketta (42 kcal), aamiaiseksi Oululainen paahtoleipä (80 kcal), jossa 10 grammaa voita (71 kcal) ja 20 grammaa Cheddaria (80 kcal), sekä iltapalaksi 150 gramman omena (87 kcal), niin tuosta tulee 973 kcal.

Vierailija
6/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 973 kaloria kyllä aika vähän 168-senttiselle, 1500 olisi oikeampi eli kyllä siihen päivällinenkin mahtuisi!

Vierailija
7/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalle mukaan se omena. Kevyt lounas ok. Päivälliseksi samantapainen kevyt ateria kuin lounas.

Johan on hulluutta olla käytännössä syömättä mitään keskipäivästä lähtien.

Vierailija
8/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lounas on vaikka 150 grammaa kanaa (280 kcal), 300 grammaa keitettyä riisiä (333 kcal) ja puoli purkkia Uncle Ben's Sweet and Sour kastiketta (42 kcal), aamiaiseksi Oululainen paahtoleipä (80 kcal), jossa 10 grammaa voita (71 kcal) ja 20 grammaa Cheddaria (80 kcal), sekä iltapalaksi 150 gramman omena (87 kcal), niin tuosta tulee 973 kcal.

Ohis mutta missä kanassa on noin paljon kaloreita?

Vierailija
9/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 grammaa kanaa ei kyllä ole 280 kaloria!!

Vierailija
10/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa kuinka vähän tuosta saa terveydelle tärkeitä ravintoaineita Finelin ruokapäiväkirjan avulla.

Vierailija
11/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään tykkää erityisemmin syömisestä. Ihan hyvin voin selvitä päiväni niin, että syön aamulla pienen palan leipää, lounaaksi keiton ja sitten illalla varsinaisen pääruoan. Joskus kompensoin harvoin syömistäni sillä, että syön sitten jotain energiapitoista iltaisin. On tuo nyt ehkä enemmän kuin tuo naapurisi syö, mutta en myöskään ymmärrä, mikä pakko on koko ajan syödä, että ei varmasti vahingossakaan ehdi ikinä tulla nälkä.

Vierailija
12/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikan ja pienen naisen peruskulutus on hippasen päälle 1000 kaloria päivässä. Eli ehkä hän vähän vähätteli syömistään, mutta ei 1000 kaloriin kovin paljon mahdu, kun miettii että vuorokauden sillä elää.

Tämä nykyinen meininki on vaan sumentanut ihmisten ajattelun, ruokaa ja herkkuja mainostetaan ja tyrkytetään joka puolella. Kuitenkin esim. kerroshampurilaisessa on äkkiä n 700 kaloria. 160 cm nainen voi syödä sen ja vaikka 2 kpl banaaneita päivässä, mutta ei yhtään enempää ettei liho.

Saa olla erittäin hoikka, erittäin pieni ja erittän passiivinen nainen. Oma kulutukseni 163cm/54kg kokoisena on noin 1500kcal/vuorokausi ja tähän kaikki liikunnat ja hyötyliikunnat päälle. 

Vierailija
13/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden tämmöisen myös. Hän on äitini ystävätär, semmoinen noin 70-vuotias nainen. Hän on kyllä selvästi jonkun sortin ortorektikko tai muu syömishäiriöinen, niin pakkomielteistä se on. Hän mm. on kasvissyöjä, mutta sen lisäksi ei syö viljaa eikä perunaa, tosin kerran vähän häpeillen mainitsi että hän kerran vuodessa ottaa YHDEN perunan, se on hänen herkku :D 

Tämän naisen ruokarytmi oli että aamulla vehnänorasmehua ja yrttiteetä, päivällä papuja ja elävää ravintoa, illalla hedelmä ja pähkinää. On kyllä tosi hoikka = liian laiha. Kerran kun olin äitini ja tämän kanssa kävelyllä, hänelle tuli myös heikotus ja yhtäkkiä hän kysyi multa ja äidiltäni, että eikö meillä ole sokeria. No ei toki, emme kanniskele ulkoiluvaatteiden taskuissa sokeria... Hän sanoi että pyörtyy jos ei saa sokeria. Lopulta meni ruinaamaan läheisestä talosta LEIPÄÄ :D Voitte kuvitella kuinka hullu näky, riutuneen laiha vanhus tulee vieraan ovelle ja heiveröisesti (kun häntä pyörrytti) pyytää leipää :D Itse olisin ajatellut että johan on eläke-edut menneet pieneksi kun vanhat ihmiset näkee  nälkää. Mutta ei ole tällä ihmisellä kiinni rahasta, vaan periaatteista. Hullua sinänsä, että ei voi syödä leipää tai sokeria yhtään normaalisti, mutta sitten kun ilmeisimmin aliravitsemuksen aiheuttaman alhaisen verensokerin takia pyörrytätä, niin leipä ja sokeri käy lääkkeeksi.

Vierailija
14/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pysyy hengissä ja terveenä hyvin pienelläkin määrällä. Eikä tarvitse olla mikään terveysintoilija ymmärtääkseen, että se pieni määrä voi olla vaikka kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, kalaa..yms., joka on itse asiassa aika ihanteellinen ruokavalio.

Itse syön 1-2 kertaa päivässä, em.lisäksi joskus pastaa/perunaa ja juustoa, ja elänyt näin terveenä teinistä lähtien, eli sellaiset 30 vuotta. Kalaa syön 1-2 kertaa viikossa, lihaa en ollenkaan.

Ei väsytä, ei heikota, en liho enkä laihdu ( normaalipaino), enkä juuri sairastele.

Vierailija
15/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh... Mä oon 43-vuotias istumatyötä tekevä nainen, pituus 161 cm ja paino 51 kg. En harrasta kuntoliikuntaa, mutta koiraa ulkoilutan kävellen 1-2 h päivässä. Noin 1800 kcal päivässä tuntuu olevan se määrä jolla paino pysyy tässä normaalissa.

Vierailija
16/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä minäkään tykkää erityisemmin syömisestä. Ihan hyvin voin selvitä päiväni niin, että syön aamulla pienen palan leipää, lounaaksi keiton ja sitten illalla varsinaisen pääruoan. Joskus kompensoin harvoin syömistäni sillä, että syön sitten jotain energiapitoista iltaisin. On tuo nyt ehkä enemmän kuin tuo naapurisi syö, mutta en myöskään ymmärrä, mikä pakko on koko ajan syödä, että ei varmasti vahingossakaan ehdi ikinä tulla nälkä.

Eikö suurin osa maailmaa syö noin? Tämä välipalapuputus on lähinnä suomalaisten harrastus. Monessa maassa etelämpänä se on aamupala (usein pelkkä kahvi, tai kahvi + keksi), lounas (jotain kevyttä) ja päivällinen (kunnon ateria illalla myöhään), eikä mitään aterioiden välissä.

Vierailija
17/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta mä pysyn hoikkana, mun kalorimäärä päivässä ei saa mennä juuri yli 500kcal:n. Elin vuosikausia neljällä hapankorpulla ja purkillisella tonnikalaa. Tosin viikonloppuisin herkuttelin kaikella pizzasta karkkiin, se oli ainoa keino yhdistää mun pohjaton ruokahalu ja se etten halunnut lihoa.

Vierailija
18/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön varmaan sun mielestä "koko ajan," mutta mulla ehtii silti tulla nälkä äkkiä. Syön järkevää, terveellistä ruokaa säännöllisin väliajoin. Aineenvaihdunta toimii erittäin hyvin, enkä edes liho. Voin herkutellakkin silloin tällöin, eikä paino silti nouse. Liikun myös tosi paljon ja mulla on vielä fyysinen työkin. Mä itse en käsitä sitä, että syödään kerran tai kaksi päivässä. Miten pärjää koko päivän, jos syö vaan kerran???

Vierailija
19/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraskin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla erittäin hoikka, erittäin pieni ja erittän passiivinen nainen. Oma kulutukseni 163cm/54kg kokoisena on noin 1500kcal/vuorokausi ja tähän kaikki liikunnat ja hyötyliikunnat päälle. 

Minä 167 cm ja 54 kg. Liikun koiran kanssa kohtuullisen paljon, muuta liikuntaa en harrasta, paitsi se hyötyliikunta. 1500kcal (noin) menee /päivä. Ja tähän mahtuu sipsit kerran viikossa, joskus suklaata tai jäätelö.

Vierailija
20/38 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin vuosia yli sata kiloa, eikä paino lähtenyt laskuun kunnolla vaikka söin asiantuntijan koostaman ruokavalion mukaisesti. Sitten kun vähensin omatoimisesti kalorit vajaaseen tonniin per päivä- johan alkoi laskemaan! Enkä siis mitenkään vähentänyt esim. hedelmien syömistä, sokeria tulee joinakin päivinä aika reippaastikin. Silti paino laskee tasaisesti ja olo on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä