Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!

Vierailija
04.08.2017 |

Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.

Kommentit (353)

Vierailija
281/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisin sellaisen ikuisen valurautapannun? Meillä on kaksi Ikean valurautapannua, mutta ne eivät todellakaan ole ikuisia. Toisessa on puinen kahva, ja se on kestänyt pari vuotta konepesua mutta tuskin kestää enää ainakaan paria vuotta pitempään. Toisessa on ulkopinnoilla somaa valkeaa pinnoitetta. Edellisessä pannussa tämä pinnoite lohkeili ja alta löytyi ruostetta. Ikeasta sai kyllä samaan hintaan tilalle uuden samanlaisen. Mutta olisi kiva ostaa seuraavaksi sellainen ikuinen yksilö. 🙃

EI PUUTA EIKÄ VALURUTAA SAA PANNA TISKIKONEESEEN!!!!

Luepa koneen sekä pannun käyttöohjeet. HUOH.

Valuraudan voi kyllä pestä koneessa, se vaan täytyy aina rasvata ennen käyttöä. Puisia työvälineitä ei tietenkään suositella pestävän koneessa, mutta on tuo omani parin vuoden aikana varmaan 500 kertaa pesty. Haluaisin siksi seuraavan pannun ilman puuosia tai pinnoitteita, koska tiedän niiden olevan se heikoin lenkki.

En kyllä viitsisi pestä paistinpannua käsitiskissä, tiedä vaikka tulisi väsyneenä yhtä ilkeäksi kuin sinä. 🙃 Jos osaat neuvoa ostopaikkaa niin kerro toki.

Kaikki pannut ja kattilat kannattaa aina pestä käsin. Oli sitten valurauta tai pinnoite. Vaikka sanotaan että kestää konepesua, niin kyllä ne kemikaalit sitä pitkässä juoksussa vaurioittaa. Jos haluat pannuille maksimaalisen eliniän, pese ne käsin. Työlästä mutta totta.

Jos koneessa pestenkin kestää ainakin 15 vuotta, niin ihan sama. Mieluummin ostan pari kertaa elämässä uuden pannun, kuin pesen sen vähintään 100 kertaa vuodessa käsin.

Niin, onhan se tiskaaminen niiiin hirveän rankkaa. Miten esiäidit saattoivat mitenkään selvitä, kun piti pannutkin pestä käsin :D. Ei pahalla, mä tiskaan kaiken käsin ja minusta se on ihan kivaa hommaa, jotenkin suorastaan meditatiivista. Säästyy vettä ja pesuaineet on aika kevyttä kamaa konetiskiaineisiin verrattuna ja tietysti säästyy sähköäkin. Eikä tule joskus jätteeksi sitä koneenromua. 

Käsitiski kyllä kuluttaa vettä ja energiaa enemmän kuin konepesu. Nykykoneet ovat sellaisia. Mutta paistinpannut tulee AINA pestä käsin. Eikös valurautapannut esim. ime itseensä pesuainejäämät kuten puuastiatkin tekevät?

Jokainen toki saa kyniä vaikka itse omat broilerinsa. Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että kehityksen tulee kehittyä ja en kyllä itse viitsisi enää nykyaikana alkaa nyrkkipyykille tai käsitiskille. 

Mistähän löytäisi sen paistinpannun, joka kestäisi konepesua 15 vuotta? Mulle saisi vinkata.

En itse tunne paistinpannumaailmaa syvällisemmin, mutta meinaatteko, että myynnissä ei ole virallisesti konepesun kestäviä pannuja??? Eikö tämä nyt todella ole sitä laadun heikkoutta, myynnissä ei ole lainkaan normielämää kestäviä pannuja? Ei kai se ole asia, johon pitäisi alistua saati olla tyytyväinen - vaan pikemminkin sitä paskaa laatua.

Jos on, niin haluaisin tietää sen merkin ja mallin. Ei meillä ainakaan mikään kestä paria vuotta kauemmin, siis pinnoitetuista. Siksi olen siirtynyt IKEAN halpismalliin, koska se on hyvä aikansa ja niitä saa 3-4 kpl sen yhden sikahintaisen Hackmanin hinnalla. Mulla ainakin kalliit pinnoitepannut menee pilalle samassa ajassa missä Ikeankin vaikka esim. paistovälineinä käytän ainoastaan puisia ja muovisia välineitä, jotka ovat hellävaraisia..

Muovisetkin naarmuttaa. Käyttäkää pelkästään puisia. 

Sanoin jo aiemminkin, mutta mulla ne Tefalin pannut on kestäneet sen 15 vuotta konepesua. Ei menneet miksikään silloinkaan, mutta piti vaihtaa, kun muutettiin eikä ne käyneet induktiolle. Uutta pannuakin on nyt 2v pesty ahkerasti koneessa, eikä mitään vikaa. 

Vierailija
282/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon lakanat

Nypittyy ihan samaalla tavalla kun Finlaysonin lakanatkin parin vuoden käytöllä. Kannattaa ostaa parempilaatuisesta puuvillasta tehdyt niin kestää paremmin. Satiinikudotut kampapuuvillaiset (Egyptinpuuvillaiset) ja pellavakankaiset kestää paremmin.

Merkkinä Marimekko OK, mutta materiaalit ei ole niin hyviä kun niiden pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kannattaisi ostaa nahkakinttaat? Ikivanhat Kaamos-kinttaani kuluivat puhki ja ostin viime talveksi nahkakinttaat jostain marketista, mutta eivät kestäneet kuin yhden talven.

Muistaakseni Sausolla on nahkarukkasia.

284/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ohis mutta miten ihmeessä niin moni saa kulutettua lakanat loppuun?

No aluslakanat kuluvat: valkoiset pinttyvät vähitellen harmaankellertäviksi. Ja joskus aluslakana repeää. Mutta eihän pussilakanoista pääse millään eroon. Ja sukulaiset ostelevat niitä mielellään joululahjaksi...🙄

Tykkään käyttää tavaran loppuun, mutta pussilakana ei lopu. Meillä on 25-30 v. vanhoja pussilakanoita jotka ovat hyvässä kunnossa. Ja joihin olen lopen kyllästynyt, mutta luonto ei anna periksi heittää pois hyväkuntoista tavaraa.

Pari v sitten kun tuli maahanmuuttajainvaasio ja heille kerättiin tavaraa, vein kaksi ikean kassillista hyväkuntoista liinavaatetta (osa vielä kaupan muoveissa) vokkiin.

Miten ihmeessä täällä haikaillaan kestävämpien lakanoiden perään??

Vierailija
285/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolentoista metrin pätkä ratakiskoa. Lyhyemmän tenavat hukkaavat ja pitemmän taivuttavat mutkalle.

Vierailija
286/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ostoksia: seiska -tuolit, aeg kodinkoneet, vaatteet, joissa ei tekokuituja, Burberryn nahkalaukku, nike, hm puuvillaiset lastenvaatteet(kestää sen verran kun tarviikin) Peugeot 308, Gantin wc -matto, aidot helmikorut, moccamaster, ikean taulukehykset, brion lelut,

Pellavaverhot, ikean lasit, Pentikin astiat, mulberryn lily laukku,

Huonoja:iskun huonekalut,Puma, block -valaisin, Guess, Linum matto, tavalliset puuvillalakanat, Dior -huivi

Vierailija
287/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varusteleka! Erityisesti jos tykkää retkeilystä, mutta siellä on myös todella kestäviä villakerrastoja, pipoja jne. Ja hinnat on halvat ja kaikki Suomessa tehtyä.

No nyt on mielekäs ketju! Kiitos. Kirjoitan näitä nimiä muistiin. Anorakkeja etsin - mutta kestäviä. Jos nyt tärppäisi.

Myös R-Collectionin anorakit on tosi hyvän laatuisia. Ompelutyö taitaa näilläkin olla nykyään Virossa tehtyä, mutta muuten ihan suomalainen käsittääkseni.

Vierailija
288/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3895 kirjoitti:

No aluslakanat kuluvat: valkoiset pinttyvät vähitellen harmaankellertäviksi. Ja joskus aluslakana repeää. Mutta eihän pussilakanoista pääse millään eroon. Ja sukulaiset ostelevat niitä mielellään joululahjaksi...🙄

Tykkään käyttää tavaran loppuun, mutta pussilakana ei lopu. Meillä on 25-30 v. vanhoja pussilakanoita jotka ovat hyvässä kunnossa. Ja joihin olen lopen kyllästynyt, mutta luonto ei anna periksi heittää pois hyväkuntoista tavaraa.

Pari v sitten kun tuli maahanmuuttajainvaasio ja heille kerättiin tavaraa, vein kaksi ikean kassillista hyväkuntoista liinavaatetta (osa vielä kaupan muoveissa) vokkiin.

Joo, ei päälyslakanat / pussilakanat kulukaan niin paljon muuten kuin pesussa. Se kuluttaa niitä eniten. Mullakin on ollut vanhoja pussilakanoita, joitakin tosi kauan. Mutta sen minkä niistä huomaa ajan mittaa on että niistä irtoaa kuituja josta tulee huonepölyä ennemmän kuin uudemmista, eli kuluvat nekin mutta puhki niitä ei toki niin helposti saa kun ne kuluvat tasaisemmin eikä vain keskiosasta. Täkki / peite kuluu lähinnä kanssa pestessä samalla tavalla kun päälyslakanatkin.

Aluslakanat ja tyynynpääliset ne on mitkä enemmän kuluu. Tyynyt, useimat niistä, rasittuvat ja kuluvat lähinnä hikoilun ja sen vuoksi tarvittavan pesemisen vuoksi, mutta ei niin paljon kuin aluslakanat.

Kestävimmät ja myös mukavimmat aluslakanat mitä minulla on ollut ovat joskus kauan sitten äidin ostamat pellavalakanat. Parivuoteessa niitä toki ei voinut väärän leveyden vuoksi käyttää, joten ne piti viedä kesämökille, josta sitten myöhemin tuli luovuttua ja jäivät sinne. Puuvillaisista yhtä hyviä ovat olleet Hästensin valkoiset aluslakanat, joita nyt on kolmet käytössä. Ovat aika arvokkaita, mutta 2010 ostetuista vain yksi on mennyt rikki, kului puhki keskeltä. Ostin uuden kiertoon tilalle. Ne ei nypyty ja ovat todella miellyttän tuntuiset. Eivät ole välttämättä Vepsäläisellä hyllytavarana mutta tilaamalla saa. Esittelypedeissä niitä joskus on, joten niistä voi saada tuntumaa. Lakanan yhdessä kulmassa on Hästensin ruudullinen, varmistaa tai pyytää myyjältä varmistuksen että onko Hästensin. Muuten ei kannata luottaa, voivat olla mitä tahansa halpislakanoita kustannusten säästämiseksi.

Kokeilin myös välillä bambulakanaa jonka ostin Unikulmasta, se oli hyvin pehmeä ja mukava. Mutta valitettavasti nypyttyi jo vajaan vuoden käytöllä. Jätin sen varalakanaksi, en aio ostaa niitä enää lisää.

Vierailija
289/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eccon kengät, kaikki mallit mitä minulla on olleet ovat olleet todella hyvät jalassa ja kestäneet hyvin.

Sebaco purkkarit ovat todella laadukkaat. Niitä on hieman vaikea saada enää suomalaisista kaupoista, mutta Amazon UK:sta löytyy hyvin.  Koon kanssa tarkkana, mieluummin 1/2 numeroa liian iso kuin liian pienet.

Vierailija
290/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin vaatteet!

Lenkkitakki käytössä viidettä vuotta, eikä kulumisen merkkejä oikein edes näy. Myös housuja, paitoja ja mekkoja on tullut ostettua, kestää paremmin kuin h&m tms. ketjuliikkeiden vaatteet. Eivät nukkaannu ekoissa pesuissa :D 

Vierailija
291/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kuun lopussa olen ollut tasan vuoden ostoslakossa. Sen lisäksi että tilin saldo on noussut yllättävän korkealle niin olen huomannut mitkä tuotteet kestää ja mitkä eivät, ihan konkreettisesti. Hyvä laatu ei korreloidu millään tavoin hintaan vaan se laatu pitää vaan itse osata etsiä. Vuoden aikana 1/4 vaatteista ja kengistä on joutanut kaatopaikalle eli ei ole käyttökelpoista edes kierrätykseen. Kierrätykseen tai lahjoituksiin en ole laittanut vuoden aikana mitään. Yleensä sinne on mennyt 4 jätesäkillistä.  Lasten Peek ja Billabong-merkit ovat kestäneet parhaiten. Minirodinit huonoiten:/ Lapset ovat siis koko vuoden käyttäneet samoja vaateita, en ole ostanut uusia edes kenkiä. toki heillä ei alunperin ollut mitkään minimalistiset vaatekaapit. Nyt alkaa vanhemman lapsen vaatteet olla siinä rajalla että ovat pieniä joten seuraavan kuun alussa mennään vaatekauppaan. Peekit on kuin uusia edelleen. Itseasiassa osa niistä ostettu jo kaksi vuotta sitten. Nuorempi ottaa ne mielellään omiksi vaikka osa samoista vaatteista on hällä ollut jo ennestään vaikka pienemmässä koossa, ei mene pois muodista rento farkkutyyli:) Yhden Peekin college-puseron kutistin kuivausrummussa mutta se meni onneksi sitten pienemmälle. En kuitenkaan ole sen jälkeen Peekiä laittanut kuivausrumpuun. Minirodinit haalistuivat ja kangas oheni puolessa vuodessa liruksi vaikken käyttänyt niihinkään kuivausrumpua. Harmitti hieman sillä lapset tykkäsivät niistä kuoseista.

Lasten vaatteista siis Peek on mun vastaus. 

Vierailija
292/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Jos käytössä on vain yhdet tai kahdet lakanat, ne kuluvat. Meillä vain yhdet pussilakanat ja hyvälaatuiset kuluivat rikki kahdeksassa vuodessa. Aamulla pesuun ja pesun jälkeen takaisin sänkyyn.

Eihän ne kulu, jos ei käytetä.

Vierailija
293/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Kylä meillä ne pussilakanatkin ohenee ja kuluu... toiset tietty tykkää siitä kuluneen pehmeydestä. Mutta meillä aluslakanat (Fullmoonin petaripussi) on kestäneet aikaa paremmin kuin pussilakanat (Anno, Muumi, Finlayson). Mutsin 80-luvulla hankkimia aluslakanoita ei tapa mikään. Mutta ihan surutta laitan miehelle autotalliin rätiksi, kun kuosi tympii ja käyttötunteja alkaa olla.

Löysin Ada&Ina:n pellavalakanat, pitkäaikaisempaa kokemusta ei vielä ole, mutta vaikuttaa lupaavalle.

Vierailija
294/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kånken-reppu on kestävä ja siinä on takuu, moccamaster ollut mulla 8 vuotta

Uusissa Kånkeneissa kangas tuntuu huonolaatuiselta, pari vuotta (siistin aikuisen) käytössä ja näyttää tosi kulahtaneelta. Onneksi säästin vanhan, ekaluokan koulureppuni vuodelta -85, palvelee edelleen :)

No tätä mää on miettiny, että onko ne tosiaan kestäviä, kun tuntuvat niin heppoisilta. Ja kaupassaki näyttää osa jo kulahtaneilta.

Vierailija
295/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kånken-reppu on kestävä ja siinä on takuu, moccamaster ollut mulla 8 vuotta

Uusissa Kånkeneissa kangas tuntuu huonolaatuiselta, pari vuotta (siistin aikuisen) käytössä ja näyttää tosi kulahtaneelta. Onneksi säästin vanhan, ekaluokan koulureppuni vuodelta -85, palvelee edelleen :)

Sama. Alakoululaisella reppu oli jo puolen vuoden käytön jälkeen täysin kulahtanut ja rispaantunutkin. Ostettiin vielä se isompi versio, raha meni ihan hukkaan. Ei Kånkenia meille enää!

Vierailija
296/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin intersportista työntökuulan. Hyvä ja kestävä laite ollut toistaiseksi.

Vierailija
297/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamix tehosekoitin. Kallis on mutta suosittelen. Se toimii paremmin kuin muut markkinoilla olevat ja kestää!

Vierailija
298/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen peek? Mikä taho myy tätä merkkiä? Yritin googlettaakin mutta ei googlesta löytynyt mitään peekia?

Vierailija
299/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Tätä mä kanssa ihmettelen! Haaveilen siitä, että saisi ostettua uusia kivoja lakanoita, mutta kun nuo vanhat ei millään hajoa, tai niille ei tapahdu yhtään mitään! Kaupat täynnä isoja lakanaosastoja.. Miten ihmiset saa ne kulutettua? Sama pyyhkeet! Ymmärrän, jos eläintalous niin eläimet voivat rikkoa tai likaannuttaa tekstiilejä, mutta muuten... 

Vierailija
300/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liu jo farkut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä