Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!

Vierailija
04.08.2017 |

Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.

Kommentit (353)

Vierailija
301/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tefal paistinpannut kestävät paremmin kuin suomalaiset tai ikean

Totta. Kestävät paremmin kuin timanttipannut (Swiss Diamond) tai TV-shopin pannut tai kovanaamat jne. Olen ihmetellyt samaa itsekin. Mielsin sen ennen "halpamerkiksi" hinnan vuoksi, mutta ainakin ovat laadukkaita.

Vierailija
302/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Hiukan ohis mutta miten ihmeessä niin moni saa kulutettua lakanat loppuun?

No aluslakanat kuluvat: valkoiset pinttyvät vähitellen harmaankellertäviksi. Ja joskus aluslakana repeää. Mutta eihän pussilakanoista pääse millään eroon. Ja sukulaiset ostelevat niitä mielellään joululahjaksi...🙄

Tykkään käyttää tavaran loppuun, mutta pussilakana ei lopu. Meillä on 25-30 v. vanhoja pussilakanoita jotka ovat hyvässä kunnossa. Ja joihin olen lopen kyllästynyt, mutta luonto ei anna periksi heittää pois hyväkuntoista tavaraa.

Pari v sitten kun tuli maahanmuuttajainvaasio ja heille kerättiin tavaraa, vein kaksi ikean kassillista hyväkuntoista liinavaatetta (osa vielä kaupan muoveissa) vokkiin.

Miten ihmeessä täällä haikaillaan kestävämpien lakanoiden perään??

Tätä mä kanssa ihmettelen! Haaveilen siitä, että saisi ostettua uusia kivoja lakanoita, mutta kun nuo vanhat ei millään hajoa, tai niille ei tapahdu yhtään mitään! Kaupat täynnä isoja lakanaosastoja.. Miten ihmiset saa ne kulutettua? Sama pyyhkeet! Ymmärrän, jos eläintalous niin eläimet voivat rikkoa tai likaannuttaa tekstiilejä, mutta muuten... 

Ihmiset saa kulutettua ne siten, että viimevuosina ostetut lakanat kun eivät enää kestä käyttöä sillä tavoin kuin sinun muinoin ostamasi lakanat, koska laatu on huonontunut.

Ostapas nyt uudet pussilakanat ja aluslakanat. Veikkaan, että vuoden kuluttua ovat ihan roskiskamaa. Ja ne, joilla ei ole niitä vanhoja hyvälaatuisia, joutuvat taas lakanakaupoille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 15 vuotta sitten ulkomailta miesten nahkakengät, Yello Mile-merkkiset. Ovh 200 euroa, taisin saada 70 egeen liikkeen loppuunmyynnissä. Käyttänyt niitä säännöllisesti ja paljon vähän parempina arkikenkinä esim suorien housujen kanssa tms. Vasta nyt alkaisi antaa pohja myöten siinä mielessä että alkanut kulumaan toi, mutta muuten liimaukset ja ompeleet pitäneet kutinsa. Edelleen käytössä...

Ostin uudet vastavat Camelit jokin aika sitten, mutta eivät ole yhtä hyvät jalkaan ja tiedä sitten kuinka kestää. Yelloja kun ei löydy mistään, varmaan valmistus lopetettu tms (kvg?)

Vierailija
304/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Nokian N9 puhelin jatkuvassa käytössä ja se tehtiin 2011. On pudonnut lattialle ja maahan eikä naarmuakaan näyttöön. Oli tehty, ennen myyrä Elopin tuloa. En raaski hommata uutta puhelinta, kun tuo pelittää vieläkin. Onhan noita paljon paljon vanhempiakin nokialaisia käytössä monillakin.

Aivan! Mulla on vielä alkuperäinen Nokian 3310 käytössä. Uhosin etten vaihda puhelinta ennen kuin tämä menee rikki jo 10 vuotta sitten, nyt kun edelleen pelittää vuonna 2017 niin eihän tuollaista antiikkiesinettä kehtaa vaihtaa pois.

Paras kännykkä ikinä. Ja suomalainen.

Vierailija
305/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tefal paistinpannut kestävät paremmin kuin suomalaiset tai ikean

Totta. Kestävät paremmin kuin timanttipannut (Swiss Diamond) tai TV-shopin pannut tai kovanaamat jne. Olen ihmetellyt samaa itsekin. Mielsin sen ennen "halpamerkiksi" hinnan vuoksi, mutta ainakin ovat laadukkaita.

Tämä johtuu siitä että suomalaiset eivät vaan tunne merkkejä. Tefal on ranskalainen merkki, ja Ranskassa on Euroopan parasta terästeknologiaa, ei ilmeisesti tuttu edes Le Creuset, valurautapannu, josta joku joskus sanoi että se kestää kunnes aurinko polttaa maapallon hiileksi :) Mutta tavispannuista siis esim. se Tefal Hard Titanium -pannu on hyvä, siinä on hyvä hintalaatusuhde. Mutta muistakaa, että pinnoitettuja pannuja ei saa koskaan pitää kauan maksimi lämpötilalla, vaan kun pannu on lämmenyt, alenna lämpötilaa. Ja pitäkää se pohja puhtaana. Sillä lailla pannu elää kauan ja onnellisena.

Joku myös puhui läpiä päähänsä haukkumalla italialaisia "kulkupelejä". Jos autoista kyse niin hölmöltähän tuo kuulostaa kun Italiassa tehdään autoja kuten Ferrari, Lamborghini, Maserati ja Alfa Romeo. Jos puhe oli kengistä, sekin meni ihan metsään, Ferragamo, Magli, Gucci, jne.

Vierailija
306/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Hiukan ohis mutta miten ihmeessä niin moni saa kulutettua lakanat loppuun?

No aluslakanat kuluvat: valkoiset pinttyvät vähitellen harmaankellertäviksi. Ja joskus aluslakana repeää. Mutta eihän pussilakanoista pääse millään eroon. Ja sukulaiset ostelevat niitä mielellään joululahjaksi...🙄

Tykkään käyttää tavaran loppuun, mutta pussilakana ei lopu. Meillä on 25-30 v. vanhoja pussilakanoita jotka ovat hyvässä kunnossa. Ja joihin olen lopen kyllästynyt, mutta luonto ei anna periksi heittää pois hyväkuntoista tavaraa.

Pari v sitten kun tuli maahanmuuttajainvaasio ja heille kerättiin tavaraa, vein kaksi ikean kassillista hyväkuntoista liinavaatetta (osa vielä kaupan muoveissa) vokkiin.

Miten ihmeessä täällä haikaillaan kestävämpien lakanoiden perään??

Tätä mä kanssa ihmettelen! Haaveilen siitä, että saisi ostettua uusia kivoja lakanoita, mutta kun nuo vanhat ei millään hajoa, tai niille ei tapahdu yhtään mitään! Kaupat täynnä isoja lakanaosastoja.. Miten ihmiset saa ne kulutettua? Sama pyyhkeet! Ymmärrän, jos eläintalous niin eläimet voivat rikkoa tai likaannuttaa tekstiilejä, mutta muuten... 

Ihmiset saa kulutettua ne siten, että viimevuosina ostetut lakanat kun eivät enää kestä käyttöä sillä tavoin kuin sinun muinoin ostamasi lakanat, koska laatu on huonontunut.

Ostapas nyt uudet pussilakanat ja aluslakanat. Veikkaan, että vuoden kuluttua ovat ihan roskiskamaa. Ja ne, joilla ei ole niitä vanhoja hyvälaatuisia, joutuvat taas lakanakaupoille...

Joo, puuvillan hinta kun nousi niin samalla hinnalla millä ennen sai hyvät saa nyt huonompilaatuista puuvillaa. Siitä se johtuu.

Yleensä en löydä Stokkalta mitään, mutta pakko kehua heidän omia merkkejään. Itse ostin toissa vuonna Stockmannin oman Casa-merkin lakanat ja ihan hyvät ovat olleet.

Sama laatunäkyy Stokkan Global-merkissä, Globalin sateenvarjo on ollut todella hyvä. Yleensä sateenvarjoja kuluu yks per kuukausi, ei, tämä varjo ei ollut erityisen kallis, mutta laatu on hyvä, kaunis väri ja kuvio, automaattisesti avaa ja sulkee, ei ole monen vuoden jälkeen ironnut mikään ommel tai taittunut pinnat. Jois näitä ei enää saa lisää, sitten kyllä suutun :/

Vierailija
307/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retki-merkkiset reput, joita myydään HongKongissa, Kärkkäisellä yms. halpahalleissa. Maksavat 20-30 € ja käyttämällä näitä ei rikki saa. En tiedä, missä Kiinassa nämä valmistetaan, mutta kestävää tavaraa ovat. 

Vierailija
308/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bialettin mutteripannut, ne teräksiset (ei alumiiniset)

Vierailija
309/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pussilakanatkin vähitellen hajoavat, enimmäkseen yläreuna alkaa hiutua puhki. Jos lakana on muuten hyväkuntoinen ja mieluisa, niin olen leikannut kuluneen osan pois ja jatkanut sopivan värisellä kankaalla. Samalla vanhoihin pussilakanoihin saa lisää pituutta. Täkithän ovat jo pitkään olleet 210 cm pitkiä, mutta vanhat pussilakanat alkuaan 200 cm, mutta usein lisäksi jonkin verran kutistuneita. Näin pussilakanat ovat taas hyvässä iskussa. Samaa olen myös tehnyt muutamalle mieluisalle tyynyliinalle. Miehellä jos on vahva parrankasvu, niin tyynyliinan alareuna alkaa nopeasti kulua puhki, vaikka olisi miten hyvälaatuista kangasta. Taas rikkinäinen osa pois ja sopivan väristä kangasta tilalle. Aluslakanoita ei ole tarvinnut paikkailla, mutta olen toki havainnut jo aikoja sitten, että kangas on huomattavasti ohuempaa kuin vanhoissa perintölakanoissa. Harmi vaan, että ne vanhat ovat liian kapeita. Olen vienyt jo osan kierrätykseen ja yksi pussillinen odottaa taas vaatehuoneen nurkassa.

Vierailija
310/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekon lakanat

Nypittyy ihan samaalla tavalla kun Finlaysonin lakanatkin parin vuoden käytöllä. Kannattaa ostaa parempilaatuisesta puuvillasta tehdyt niin kestää paremmin. Satiinikudotut kampapuuvillaiset (Egyptinpuuvillaiset) ja pellavakankaiset kestää paremmin.

Merkkinä Marimekko OK, mutta materiaalit ei ole niin hyviä kun niiden pitäisi olla.

Valkaisematon lakanakangas, kestänyt 20 vuotta, keittopesut ja muut.  Karheaa se hiukan on, laitan aina poikkilakanan että sijauspatja pysyy paikoillaan.

Vierailija
311/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikin astiat. Ei mitään käytön jälkiä vuosien tai edes vuosikymmenten jälkeen. Iittalan Teemat menneet hirveän kuluneiksi ja naarmuisiksi samassa ajassa.

Marimekon toilettilaukut. Kestävät kauniina, olen pessyt myös koneessa.

Prisman House-merkin trikootopit. Hinta 5-10 euroa, eikä mene miksikään pesussa ja saumatkin on kestäneet. House-aluslakanat olleet myös yllättävän kestäviä ja mukavan tuntuisia! Niitäkään ei ole hinnalla pilattu.

Islantilainen villapaita. Ostin 15 vuotta sitten Reykjavikista ja edelleen täydellisessä kunnossa. Käytän varmaan lopun elämäni, jos vaan mahtuu päälle.

Myös Housen paitapusero hyvälaatuinen.  Mansetit korjasin itse, kun laskokset olivat eri paikoissa hihoissa, mutta muutoin kestävä ja siisti.

Vierailija
312/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peak Performancen collegevaatteet ovat kestäneet hyvin, eivät nukkaannu. Pinnoitetuista paistinpannuista Fiskarsin Kovanaama todettu tähän asti kestävimmäksi, meidän perheessä paistinpannua käytetään melkein joka päivä.

Vierailija
313/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone, jääkaappi, astianpesukone: Osta Bosch hintaluokassa 500-900 euroa. Älä osta niitä alle kolmensadan LG:tä, Philipsiä tai varsinkaan Samsungia jotka vielä tuodaa ilmaiseksi kotiin. Eivät moiset kestä ja kuluttavat vettä ja sähköä enemmänkuin kunnon laitteet.

Vierailija
314/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Nokian N9 puhelin jatkuvassa käytössä ja se tehtiin 2011. On pudonnut lattialle ja maahan eikä naarmuakaan näyttöön. Oli tehty, ennen myyrä Elopin tuloa. En raaski hommata uutta puhelinta, kun tuo pelittää vieläkin. Onhan noita paljon paljon vanhempiakin nokialaisia käytössä monillakin.

Aivan! Mulla on vielä alkuperäinen Nokian 3310 käytössä. Uhosin etten vaihda puhelinta ennen kuin tämä menee rikki jo 10 vuotta sitten, nyt kun edelleen pelittää vuonna 2017 niin eihän tuollaista antiikkiesinettä kehtaa vaihtaa pois.

Paras kännykkä ikinä. Ja suomalainen.

Alkuperäinen on aina alkuperäinen, oon ihan helkkarin kateellinen.

Kaverilla myös edelleen pelittää moitteetta tuo vanha kunnon klassikko nokia - se alkuperäinen.

Vierailija
315/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merrellin vaelluskengät, 10 vuoden käytön jälkeen pitävät vettä vähän huonommin kuin ennen. Levi`s 501 farkut tummansinisinä ostetut, kestävät 10-15 vuotta kovaa käyttöä. Bosch- kodinkoneet..niin ja se ratakiskon pätkä, se oli paras:).

Vierailija
316/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsoniten matkalaukku on kestänyt minulla jo 25 vuotta. Sellainen iso, muovinen kova perusmalli.

Vierailija
317/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iMac on ollut käytössä nyt 6 vuotta ja edelleen toimii kuin unelma. iPad on ollut lasten kovakouraisessa käytössä 3 vuotta eikä mitään vikaa siinäkään. iPhonea olen nyt käyttänyt vajaa vuoden ja olen tosi tyytyväinen. Applen tuotteista ollaan monta mieltä, mutta oman kokemuksen perusteella laatu on tosi hyvä.

IPhonet ja pädit ovat kyllä täälläkin kestäneet. Ekasta puhelimesta sain kyllä lasin rikki, nykyisissä pitäisi olla kestävämpi lasi.

Apple taas poistaa vanhoja tuotteita käytöstä siirtymällä IOS 11:een, jonka myötä tuki vanhemmille vimpaimille poistuu.

Mulla myös Iphone kestänyt pian kolme vuotta kovakouraisessa käytössä, olen tätä ennen rikkonut puhelimia tahdilla 1-3/vuosi. Tosin tähän on varmaan syynä Tech21. Pudottelen tätä melkein joka päivä (vahingossa tottakai) betonille, laattalattialle, portaita alas yms. eikä näyttöön ole tullut kaksilla Tech21 kuorilla säröäkään. Ilman kuoria olen kyllä saanut näytön hajotettua. Muuten toimii kuin uusi. Tietysti tätäkään mallia (iPhone 6) ei voi enää monta vuotta käyttää ennen kuin käyttöjärjestelmä lakkaa päivittymästä.

Vierailija
318/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pussilakanatkin vähitellen hajoavat, enimmäkseen yläreuna alkaa hiutua puhki. Jos lakana on muuten hyväkuntoinen ja mieluisa, niin olen leikannut kuluneen osan pois ja jatkanut sopivan värisellä kankaalla. Samalla vanhoihin pussilakanoihin saa lisää pituutta. Täkithän ovat jo pitkään olleet 210 cm pitkiä, mutta vanhat pussilakanat alkuaan 200 cm, mutta usein lisäksi jonkin verran kutistuneita. Näin pussilakanat ovat taas hyvässä iskussa. Samaa olen myös tehnyt muutamalle mieluisalle tyynyliinalle. Miehellä jos on vahva parrankasvu, niin tyynyliinan alareuna alkaa nopeasti kulua puhki, vaikka olisi miten hyvälaatuista kangasta. Taas rikkinäinen osa pois ja sopivan väristä kangasta tilalle. Aluslakanoita ei ole tarvinnut paikkailla, mutta olen toki havainnut jo aikoja sitten, että kangas on huomattavasti ohuempaa kuin vanhoissa perintölakanoissa. Harmi vaan, että ne vanhat ovat liian kapeita. Olen vienyt jo osan kierrätykseen ja yksi pussillinen odottaa taas vaatehuoneen nurkassa.

Tein joskus petauspussin tuplaleveästä lakanasta.

Vierailija
319/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vaimo. Tein löytöni lavatansseissa 1980-luvun alussa, nykyään tuntuu kun seuraa uutisia ettei kestäviä parisuhteita tahdo löytyä kun jatkuvasti erot lisääntyvät ja sinkkuja enemmän kun koskaan.

Vierailija
320/353 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki älykännykät ovat tällaisia. Kyllähän ne toki kestää pitkään mutta valmistajat lopettavat niiden ohjelmiston päivittämisen jolloin

- Tulee tietoturva ongelmia

- Uudet sovellukset eivät välttämättä toimi

- Vanhojen sovellusten tuki kyseiselle alustalle lakkaa

Sama myös älytelkkareissa. Niidenkin ohjelmistoon tulee joskus "viimeinen käyttöpäivä" hetki. On toki olemassa erillisiä netistä ladattavia Android käyttiksiä kuten Lineage os jota tuetaan pidempään kuin valmistajien omia. Näiden asennus vaan ei ole ihan simppeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan