Ihmeellisiä vaatimuksia päiväkodissa
Lapsi aloitti juuri päiväkodissa. Hyvin on mennyt, lapsi viihtyy ja on hyvällä tuulella kun haetaan kotiin. Nyt alkoi vaan tulla outoja vaatimuksia vanhemmille. Pitäisi askarrella jotain julisteita perhekuvista, ja viedä päiväkotiin, ja kirjoitella jotain lasten parhaita puolia ja rakkaudensanoja, niin että niitä voidaan lueskella lapsille. Siis häh? En tajua. Onko päiväkodeissa yleistäkin että vanhemmille annetaan "kotiläksyjä"? Ja vielä sellaisia, että niihin joutuu laittamaan omaa aikaa? Ei kyllä kiinnosta yhtään. Lapsi on päiväkodissa, koska tarvitsee turvallisen paikan missä olla sillä välin kun vanhemmat ovat töissä. Ei tässä haluttu millekään askartelukurssille.
Kommentit (380)
Uusi vasu edellyttää vanhempien osallistumista päiväkodin toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Steinerissa?
Ei, kunnallisessa.
Vierailija kirjoitti:
Uusi vasu edellyttää vanhempien osallistumista päiväkodin toimintaan.
Eli vanhempien pitää askarrella, jos haluavat käydä töissä? Naurettavaa.
Älä osallistu mihinkään. Kieltäydy. Älä mene vanhempainiltoihin, älä tapaa ketään äläkä tee mitään, kieltäydy kategorisesti kaikesta yhteisöllisyydestä.
Onhan se typerää, mutta joissain päiväkodeissa on tuollaista. Ei kuitenkaan kaikissa.
Tuntuu vähän kiusalliselta katsella leikkihuoneen seinillä henkilökohtaisia perhekuvia.
T. keikkatöitä tekevä lastenhoitaja.
Tyhmä juttu jos noin vaaditaan. Todella tyhmä.
Hyvästi perheen yksityisyys - lapsi aloittaa päiväkodin!
Olisitpa näkemässä, miten joka taapero menee päiväunilta herättyään taulunsa luo keräämään voimaa ja rakkautta. Mä olen nähnyt. Kauheaa, ettet välitä lapsestasi. Se taulu on lapselle tosi tärkeä.
Hyvä alku vanhemmille, joita ei pätkääkään kiinnosta. Mä tekisin tuon yhdessä lapsen kanssa, ja kun sillä joskus tulisi ikävä, näkisi sen yhdessä tehdyn seinällä ja muistaisi nuo sanat ja tunnelman.
Mulla onkin vaan neljä lasta, joten mistäpä minä mitään tiedän...
Jep, näitä tulee. Oikein ihania siinä juuri sen kiireisimmän työviikon lomassa, itse flunssaisena ja univelkaisena, ihan piste iin päälle. Kokemusta on. Odotapa ihania yhteisöllisiä vanhempainiltoja, niissä vasta laitetaankin vanhemmat askartelemaan. Täällä oli joskus pitkä ketjukin aiheesta, en tiedä löytyykö haulla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä alku vanhemmille, joita ei pätkääkään kiinnosta. Mä tekisin tuon yhdessä lapsen kanssa, ja kun sillä joskus tulisi ikävä, näkisi sen yhdessä tehdyn seinällä ja muistaisi nuo sanat ja tunnelman.
Hehe, onko kiva kiillottaa omaa kruunua? Voi tehdä, jos a) päiväkoti maksaa valokuvat ja muut materiaalit, sekä b) korvaa minulta kuluneen ajan (vakiotaksani on 50 e/alkava tunti + alv). Luuletko että suostuvat?
Vierailija kirjoitti:
Olisitpa näkemässä, miten joka taapero menee päiväunilta herättyään taulunsa luo keräämään voimaa ja rakkautta. Mä olen nähnyt. Kauheaa, ettet välitä lapsestasi. Se taulu on lapselle tosi tärkeä.
Höpö höpö. Lapsi ei ole ollenkaan kiinni missään tavaroissa. Sitä paitsi haen hänet hoidosta heti välipalan jälkeen.
Miksi aina vaaditaan ÄITEJÄ tekemään tällaisia naurettavia piiperryksiä? Isiltä ei kukaan kysele tällaisia.
Ne perheen kuvat on sitä varten, että sillä lapsella olisi päiväunille mennessä ja sieltä herätessä turvallinen olo, kun rakkaat ovat lähellä edes kuvana. Ei ollut kyllä itsellä mitään ongelmia askartelujen kanssa, kun kerrottiin mitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, onko kiva kiillottaa omaa kruunua? Voi tehdä, jos a) päiväkoti maksaa valokuvat ja muut materiaalit, sekä b) korvaa minulta kuluneen ajan (vakiotaksani on 50 e/alkava tunti + alv). Luuletko että suostuvat?
Maksoiko joku sulle sen lapsen tekemisestä? Sääli, ettet saa työnnettyä sitä takaisin, vuoden mutsi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä teitä sikiää?!? Ei välitä lapsestaan?! Ei jessus. Vanhempiaan ikävöivälle voidaan laittaa ihan tavallinen valokuva vanhemmista mukaan, lapsen tarpeeseen vastaa täysin. Ihan ilman että vanhemmat askarteleepaskartelee vähinä vapaa-aikoinaan yhtään mitään. Mutta mammathan saa tästäkin kilpailun, hei se kellä on kauneimmat pitsireunat ja sydämet rakastaa lastaan eniten!
Vierailija kirjoitti:
Älä osallistu mihinkään. Kieltäydy. Älä mene vanhempainiltoihin, älä tapaa ketään äläkä tee mitään, kieltäydy kategorisesti kaikesta yhteisöllisyydestä.
Kerrankin järkevä neuvo. Tuota kannattaa noudattaa koulunkin kanssa.
Rakasta lapsiasi. Ei mulla muuta.