Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää- rintaliivikauppa tuputti TAAS vääränkokoiset liivit

Vierailija
02.08.2017 |

Liivit olleet pari päivää käytössä. Aiemman 65F tilalle 75F. Nyt kupit painavat kainaloita, rintojen alta luita ja olkaimet valuvat. Myyjä kehotti hankkimaan kumiset pidikkeet. Hankinkin ja ne ovat hautoneet ihon syville finneille / ihon rikki. Olipa taas hutiostos. :/ Mietin voiko oma kokoni olla muka kasvanut noin paljon niin ei tosiaan ole. Kun olkaimet vetää normaaliin paikkaan, kupit menevät poimulle. Kainaloihin sattuu koko ajan ja liivit hankaa. En voi kuin itkeä ja nauraa kun suositellaan menemään liivikauppaan "ammattilaisten" mitattavaksi. Huoh. Helsingistä tarttui mukaan nämä täysin epäsopivat liivit.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä liike? Itse käytän väärän kokoisia liivejä ja olen miettinyt ammattilaiselle menemistä enkä halua maksaa kalliisti hutiostoksesta.

Vierailija
2/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä myyjille on vielä aina ylimielinen asenne "et sinä osaa itse ostaa, anna minä kerron mikä sinulle sopii".

Onneksi yleensä voi jättää ostamatta ja tilata netistä saman paljon halvemmalla.

Tikkurilassa on yksi pieni liike jossa olen saanut aina hyvää tuputusvapaata palvelua. Sieltä ostan mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi. 

Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä. 

Vierailija
4/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten voi olla että mukao ikea koko on kaksinkerroin kainalossa ja koko ajan hiertää. Taidan jatkossa sanoa aina ei kiitos myyjien "avulle". Changesta niin kireitä liivejä ettei pysty hengittämään kunnolla sisään, Funky Ladystä kupit hiertää kainaloita ja todellakaan eivät istu vaan ovat liian suuret. *ituttaa koska ei olisi varaa ostaa hutiostoksia.. Mitähän tässä nyt sitten käyttäisi kun nykyisiä en pysty. :(

Vierailija
5/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka sovittanut niitä kaupassa?

Vierailija
6/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne suositellun napakat rintsikat edes terveelliset? 12 tuntia päivässä puristava vanne ympärillä?

Lähdetäänkö polttamaan roviolla rintaliivejä niinkuin 60- luvulla äitimme/isoäitimme? Vapautus kahleista?!!

Vierailija
7/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttu juttu. Myyjä tunkee väkisin valitsemaan "oikean" kokoisia liivejä, vaikka yritän sanoa kohteliaasti etten halua apua. Tässä muutama vuosi sitten myyjä sai myytyä minulle liivit, josta tissit pursusivat joka puolelta ulos. Sanoin, että taitaa olla vähä pienet nämä. Myyjä sai manipuloitua minut ostamaan ne liivit, kun olin silloin niin nuori ja ahdisti tuntamoton päsmäröivä ihminen tuijottelemassa tissejäni. Sen jälkeen opin, että sanon myyjälle tarpeeksi jämerästi, etten tarvitse apua.. Paremman tuntuiset liivit olen joka kerta osannut itse valita.

Vierailija
8/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan Changen mielestä koko on 65F ja niissä siis vaikeuksia jopa hengittää, jäivät kahdet lioivit käyttämättä sen takia. Funky Lady totesi että kaikkien liivien olkaimet valuvat vartalon muodostami johtuen. Kas ettei epäsopivista liiveistä johtuen... Liivit todella hankaavat kainaloista ja hiertämisen tuntee koko ajan. Sanoin että mielestäni pienempi kuppi oli parempi niin ei, myyjän mielestä 75F on minun kokoa. Kaipa asiakkaalle täytyy saada myytyä jotakin, sama sopiiko vai eikö. Minun on ollut hankala löytä liivejä, mutta halvempi tehdä hutiostoksia vaikka H&M:llä kuin rintaliiviliikkeessä. Seuraavat tilaan netistä. Ap

Vierailija
9/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rintaliivien osto ole mitään avaruustiedettä. Miksi ostatte väärän kokoisia? Nehän sovitetaan kaupassa.

Vierailija
10/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette sovita kaupassa? Turha se on jälkeenpäin vinkua jos vääränkokoiset ostaa.

Vierailija
11/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitin. Todellinen tuntuma kuitenkin tulee vasta, kun liivit olleet päällä useamman tunnin. Sen jälkeen näkee, pystyykö hengittämään, hiertävätkö, valuvatko olkaimet jne. Paikallaan liikkeessä seistessä vikoja ei ole helppo huomata varsinkin, kun myyjä tuputtaa väärää kokoa ja kehuu sen sopimista.

Vierailija
12/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäosilla sopivaksi -neuvot ovat perseestä. Kerralla kunnolla sopivaa, kiitos. Ehkei ollut oikeaa kokoa, ja siksi tuputettiin väärä. Kenkäkaupoissa sama homma: liian leveisiin kenkiin vaan pohjallista ja päkiätyynyä ja muuta lisäosaa... Juu ei.

Vierailija
13/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluaisi sovituskoppiin myyjän kanssa!!! Huh ajatustakin.

Vierailija
14/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää edes käy noissa change ja funky lady liikkeissä. Nämä luulevat tietävänsä kokoni katsomalla vaikka mulla on ulkotakki päällä. Sitäpaitsi ne liivit ei ole edes hyvännäköisiä. Mulla on koko C 85 ja näillä on nykyään joku erilainen mitoitus ja mulle väitetään että joku ämpärinkokoinen F-kuppi olisi hyvä. Olen juuri etsinyt sellaisia liivejä, jotka eivät näkyisi avonaisen puseron alta. Puolikuppeja ei ole ollenkaan, ei myöskään kaarituettomia muuta kuin beigejä mummoliivejä. Arkikäytössä kaarituettomat on paremmat, aikaisemmin oli sellaisia missä oli napakka tuki vaikka ei ole kaaria. Pehmeitä toppimaisia liivejä ei näillä riippareilla pidetä. Pitänee ruveta tilaamaan netistä ruotsalaisia ja saksalaisia liivejä.

Vierailija
15/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette outoja, jos ostatte väärän kokoisiksi tietämiänne liivejä. Sieltä kaupasta voi kävellä ulos ostamatta mitään, jollei saa sitä, mitä haluaa.

mutta yksi tosiasia on kyllä sekin, että suurin oma suomalaisista naisista EI käytä liian isoja ympärysmittoja, vaan nimenomaan niitä selkäläskit esille puristavia liian pieniä ympärysmittoja.Tämä johtuu usein myös siitä, että liivimyyjien koulutuksessa käytetään liivikoon laskentamalleja, joissa oletetaan, että naisella on rimpula ylävartalo ja aina kun ympärysmitta lisääntyy, se kasvaa suoraan eteenpäin, kun taas tässä suomalaisessa vartalonmallista naisilla on lihaksikas ja leveä selkä ja leveyden myötä myös kuppien etäisyys toisistaan luonnollisesti kasvaa..

Vierailija
16/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat liivit olen ostanut Tokmannilta tai Prismasta. Siellä saa rauhassa katsoa oikeaa kokoa eikä tarvi kuunnella sitä lässytystä liian isosta ympäryksestä. Onhan se totta, että nuo markettien liivit ei ole huippulaatua ja löystyvät käytössä kohtuu nopeasti. Mieluummin kuitenkin ostan SOPIVAT, halvat liivit muutaman kerran vuodessa kuin lähemmäs satasen maksavat käyttökelvottomat ja puristavat liivit.

Vierailija
17/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäosilla sopivaksi -neuvot ovat perseestä. Kerralla kunnolla sopivaa, kiitos. Ehkei ollut oikeaa kokoa, ja siksi tuputettiin väärä. Kenkäkaupoissa sama homma: liian leveisiin kenkiin vaan pohjallista ja päkiätyynyä ja muuta lisäosaa... Juu ei.

Niin totta! Kas kun eivät liimaputkiloa tarjonneet että olkaimet pysyvät. Olkaimet ovat heti uusina kiristyksen ääriasennossa...

Kenkäkaupassa olen jo virheiden ja kantapään kautta oppinut, että liian iso kenkä on arkikäytössä katastrofi ja siihen ylipitkään kärkeen kompuroi jatkuvasti, kenkä heiluu, hiertää ym. Onneksi koko on iän myötä vähän kasvanut ja useimmiten 35 sopii nykyään.

Mikähän se ns. ammattilaisten rooli oikein on, heidänhän pitäisi varmistua että liivi/kenkä/ mikä lie oikeasti sopii.

Vierailija
18/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi. 

Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä. 

Käy ostamassa niihin Changelta jatkopala selkään. Sitten saattavat olla sopivat. Jatkopala maksaa jotain 3-4 euroa. Itselläni on myös Changelta 70H mutta jatkopalan kanssa.

Vierailija
19/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä osta liivejä erikoisliikeestä juuri tuosta syystä.

Jos muualla myyjä tulee neuvomaan tai kysymään tarvinko apua, vastaus on selvä "ei kiitos, pärjään kyllä".

Vierailija
20/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitin. Todellinen tuntuma kuitenkin tulee vasta, kun liivit olleet päällä useamman tunnin. Sen jälkeen näkee, pystyykö hengittämään, hiertävätkö, valuvatko olkaimet jne. Paikallaan liikkeessä seistessä vikoja ei ole helppo huomata varsinkin, kun myyjä tuputtaa väärää kokoa ja kehuu sen sopimista.

Tämä on juuri mitä moni ei tajua. Varsinkin jos ei omista isoja rintoja. Menet liikkeeseen ja sulle tuputetaan "ammattilaisen" toimesta muka sopivat liivit vaikka tuntuu ettei joku oikeen täsmää. Tähän selitys on näiltä se että et vain tiedä miltä oikein istuvat liivit tuntuu päällä kun olet tottunut väärän kokoisiin. Sitten luotat sen ammattilaisen sanaan ja kun pääset käyttämään niitä niin päivän jälkeen ympärys ja olkapäät hiertyneet verille ja kainalossa kipeät punaiset painaumat. Ja tässä 80 euroa hukkaan heitettyä rahaa. Tästä syystä itse ostan enää lumingerieltä. Saa rauhassa kokeilla kotona ja puolet hinnasta pois. Minusta liiviliikkeiden liiveillä pitäisi olla kahden viikon kokeiluaika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä