Kätilölle muutama iltakysymys, olkaa hyvä. klö
Kommentit (40)
Ehdottomasti antibioottihoito suun kautta raskausaikana ja synnytyksessä antibiootti suoneen. Kun ja jos tarttuu vauvaan, voi olla hengenvaarallinen. Siis vaadi neuvolasta jo hoito.
klö
Helppo vastaus:lepo. Voiko mitenkääm järjestää, on eri kysymys. Voit pyytää vakka osastolle lepohoitoon, jos sellainen tarve.
klö
Aiheuttaako se lapsen syntymän jälkeen lapselle/äidille toimenpiteitä?
tulevien synnytyksiä? Miten esim. ympärileikattujen äitien synnytys tapahtuu?
Heti kun todetaan, kontrollinäytteet ja tarvittaessa uudestaan.
klö
Jos lapsen painon ja istukan suhteellinen painoprosentti on yli 25, katsotaan lapselta virtsan valkuaisaineet. Voi viitata synnynnäiseen munuaistautiin.
klö
Romanien olen, useinkin. Isojen ympärileikkausten jälkeen en.
klö
miten saisin maidon tuloa vähennettyä, rinnat on koko ajan täynnä vaikka vauva syökin 2-3h välein...
Ei merkitystä, ihan luonnonoikku. Pieni pala istukkaa kalvoissa.
klö
Ehtii vielä kääntyä, mutta milloin yleensä kääntyy jos kääntyy?
Ja kertoisitko miten tapahtuu kääntäminen, jos ei käänny itse?
Kiitos :)
Syötä mieluummin toinen rinta kokonaan tyhjäksi ja vuorottele rintoja. Jos maitoa riittää reilusti yli oman tarpeen, harkitse luovuttamista sairaalaan. Sille on käyttöä ja saat kohtuukorvauksenkin.
klö
Käsittelimmekö tämän jo aikaisemmin päivällä?
Ehtii kääntyä itse, mutta jos ei, supistuksia ehkäisevässä lääkityksessä ultraäänellä varmistaen tartutaan sikiöön päästä ja pepusta ja yritetään kääntää. 50% onnistuu. Jälkeenpäin sydänääniseuranta.
klö
onko normaalia että leikkaus alue on vielä kuukauden jälkeen tunnoton ja joskus nipisteleväinen...
vyöhyketerapiasta koliikin hoidossa...
Jos vaikka synnytys käynnistyy ennen suunniteltua kolmatta sektiota? Kiitos!
Joutuuko äiti erityisseurantaan jo toisen raskauden aikana? Ja joutuuko silloin keskussairaalaan synnyttämään? Kiitos jos jaksat vielä vastailla.
(bakteeri siis emättimessä). Neuvolassa eivät ole ottaneet oikein kantaa, tarttuu kuulemma tosi harvoin....mutta on silti mahdollista. Huolestuttaa.