Itken. Mies raivoaa mulle koska en uskalla ajaa autoa!
Äsken mies oli käymässä lääkärissä murtuneen jalan takia, sitten se soitti että sen pitää mennä vielä toiseen paikkaan lääkäriin. Ja röntgenkuvakansio olijäänyt meille kotiin. Mies siis soitti että voitko tuoda ne. Olin juuri tullut suihkusta tukka märkänä, ja puin nopeati vaatteet päälle je hyppäsin bussiin rontgenkuvakansio laukussani. Mies lähetteli koko matkan tekstareita että "missä vitussa olen" yms.
Kun saavuin tapaamispaikalle, ojensin kansion miehelle ja se rupesi ensinnäkin raivoamaan että miksi en ottanut muovipussia sille. en tajunnut siinä kiireen keskellä kotona ottaa pussia kun oli kiire vaan juosta nopeasti bussiin... ja mies jatkoi "laitanko nää sun perseeseen vai??" viitaten siihen että en tuonut pussia. räyhäsi ja jouduin toppuuttelemaan ettei herätä muiden ihmisten huomiota. ja alkoi raivota siitäkin että miksi en tullut autolla koska olisi säästynyt aikaa koska oli kiire sinne toiseen lääkäriin, en ole koskaan ajanut tolla meidän uudella autolla ja muutenkin pelottaa ja ahdistaa ajaminen.
ajatuksia, vinkkejä, mitä vaan?? auttakaa.
Kommentit (282)
Onnea valitsemasi miehen kanssa. Tee nyt vielä lapsia päälle.
Jos mies olisi olettanut ap:n ajavan, ap olisi lähtenyt jo heti alkuun kuskiksi lääkärireissulle. Toisaalta ymmärrän, että sieppaa, että ap ei ole näinä kolmena viikkona toiminut kuskina ja varmaan kuitenkin itse pääsee välillä miehen kyydillä johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mitähän jos itse olisit jalka murtuneena ja toiseen läkäriin kiire ja joku idiootti on niin itsekäs ettei viitsi lähteä autolla vaan oman mukavuutensa takia ottaa bussin. Tyyppillistä naisen käytöstä.
Sinustako olisi hieno juttu se jos se bussillakulkija joka ei ole sitä autoa ennen ajanut eikä ajotaitoihinsa luota, vielä hätäpäissään kolaroisi sen auton? Niinko?Arvaa mitä sellaisesta olisi seurannu?Tuliko hyvä mieli kun pääsit yleistämään ja vielä haukkumaan naisia?
Ymmärrän että aivosi ovat surkastuneet ja valahtaneet kalsareihisi - onneksi on olemassa miehiä joilla aivot ovat siellä missä niiden pitääkin olla. Fiksu mies joka tietää puolisonsa ajopelosta ja jolla on kiire, olisi kehottanut puolisoaan tulemaan vaikka taksilla.
100 000 km vuodessa ajava nainen
Naiset ei millään opi kumpi on oikea ja kumpi vasen,kuinka sellainen nyt mitään autoa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei millään opi kumpi on oikea ja kumpi vasen,kuinka sellainen nyt mitään autoa ajaa.
Olen niiiiiin kiitollinen teiniaikojeni kundikaverille vielä keski-ikäisenäkin. Hän oli moottoripyörä- ja autohullu ja suhtautui täysin ennakkoluulottomasti naisten ajotaitoihin. Hän opetti minut ajamaan moottoripyörällä sekä autolla sillä ajatuksella, että jokaisessa naisessa (tai ainakin minussa) asuu Emma Kimiläinen. Uskoisin, että moni nainen ajaisi paljon paremmin, jos heidän epävarmuuttaan ei vahvistettaisi vaan rohkaistaisiin estoitta. Minäkään en alussa uskaltanut edes olla prätkän kyydissä ja lopulta rakastuin moottoreihin ja vauhtiin ja lopulta kanttasin ajaessani mutkat paljon rohkeammin kuin minut kisaan haastaneet kundit.
Ymmärän ap tän autonajo jutun ihan hyvin!Olen ittekkin tosi epävarma ajaja ja ajelen vain teillä mitkä tunnen.Lisäksi huono suuntavaisto!En usko että musta tulisi hyvä kuski vaikka ottasin lisätunteja.Varmaanhan näitäkin riittää jotka pitää itteensä hyvänä kuskina ja sitten sattuu ja tapahtuu..Muuten miehesi käytös oli kyllä törkeetä!
Miksi taas menitte provoon mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama ongelma. Ekan kerran kun ajoin miehen autolla, onnistuin jo naarmuttamaan toista autoa niin, että apukuskin puoleinen ovi meni miehen autosta vaihtoon. En ole sen jälkeen sillä viitsinyt ajaa, koska olen opiskelija, ja mulla ei oo varaa maksaa, jos kolaroin.
(Mikäli olisi oma auto kyseessä, niin muutamat naarmut ei haittaisi, ja luultavasti olisi rahaa sitten maksaa jos tulisi auton kanssa ongelmia).
Naisilla ei ole avaruudellista hahmotuskykyä,eihän se ole niin tärkeää missä auton kulmat menevät.
Vierailija kirjoitti:
Mies on ilkeä, mutta onhan tuo myös naurettavaa ettei aikuinen, ajokortin omaava ihminen USKALLA ajaa autoa. Et varmaan ikinä voi esim vuokrata autoa, kun omg, sehän ei varmasti ole samanlainen kuin kotona! Opettele nyt vähän rohkeammaksi, samalla ehkä rohkaistut dumppaamaan noin törkeän äijänkin...
Miten niin naurettavaa? Mitähän sellaisia asioita on, jota SINÄ et uskalla tehdä, jotka minun mielestäni olisivat täysin naurettavia? Ongelma ap:n aloituksessa ei ole se autolla ajaminen, vaan miehen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niiiiiin kiitollinen teiniaikojeni kundikaverille vielä keski-ikäisenäkin. Hän oli moottoripyörä- ja autohullu ja suhtautui täysin ennakkoluulottomasti naisten ajotaitoihin. Hän opetti minut ajamaan moottoripyörällä sekä autolla sillä ajatuksella, että jokaisessa naisessa (tai ainakin minussa) asuu Emma Kimiläinen. Uskoisin, että moni nainen ajaisi paljon paremmin, jos heidän epävarmuuttaan ei vahvistettaisi vaan rohkaistaisiin estoitta. Minäkään en alussa uskaltanut edes olla prätkän kyydissä ja lopulta rakastuin moottoreihin ja vauhtiin ja lopulta kanttasin ajaessani mutkat paljon rohkeammin kuin minut kisaan haastaneet kundit.
En oikein ymmärrä,jos olet keski-ikäinen niin ei Emma Kimiläisestä ei muistakaan naiskuljettajista tiedetty mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama ongelma. Ekan kerran kun ajoin miehen autolla, onnistuin jo naarmuttamaan toista autoa niin, että apukuskin puoleinen ovi meni miehen autosta vaihtoon. En ole sen jälkeen sillä viitsinyt ajaa, koska olen opiskelija, ja mulla ei oo varaa maksaa, jos kolaroin.
(Mikäli olisi oma auto kyseessä, niin muutamat naarmut ei haittaisi, ja luultavasti olisi rahaa sitten maksaa jos tulisi auton kanssa ongelmia).
Naisilla ei ole avaruudellista hahmotuskykyä,eihän se ole niin tärkeää missä auton kulmat menevät.
Niin. Ihan tsägällä iso osa naisista ei koskaan mällää autoa, vaikka hahmotuskyky puuttuukin ja vastaavasti joillain miehillä käy joku epäonnen hetki, kun onnistuvat ruttaamaan autonsa, vaikka kaikki vaistot ja aistit ovat timanttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä,jos olet keski-ikäinen niin ei Emma Kimiläisestä ei muistakaan naiskuljettajista tiedetty mitään.
No ei tiedetty ei. Ymmärsitkö niin, että tarkoitin että hänestä puhuttiin nimellä. En. Mutta, että minusta olisi ollut vaikka rata-ajajaksi tai kiihdytyskisoihin tms. Ei mitään asenteita tai ennakkoluuloja siihen, että olen nainen vaan kaikkea sai ajaa ja kokeilla ja kaikkeen kannustettiin ja opetettiin taskuparkit ja mäkilähdöt ja kytkimen käyttö eikä koskaan mäkätystä mistään tai epäilyä taidoista tai oppimiskyvystä.
Jos aiot opetella ajamaan autoa uudestaan, tee se siksi että itse haluat. Ei siksi, että miehesi komentaa, rähjää eikä näköjään omaa alkeellisiakaan käytöstapoja.
Ap, miten te menette sinne seuraavaan paikkaan, jonne miehesi piti päästä? Taksilla, olisi päässyt Kelan hinnoilla. Ajan päivittäin, mutta ei ajotaito säily, ellei aja säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tiedetty ei. Ymmärsitkö niin, että tarkoitin että hänestä puhuttiin nimellä. En. Mutta, että minusta olisi ollut vaikka rata-ajajaksi tai kiihdytyskisoihin tms. Ei mitään asenteita tai ennakkoluuloja siihen, että olen nainen vaan kaikkea sai ajaa ja kokeilla ja kaikkeen kannustettiin ja opetettiin taskuparkit ja mäkilähdöt ja kytkimen käyttö eikä koskaan mäkätystä mistään tai epäilyä taidoista tai oppimiskyvystä.
Radalla onkin helppo ajaa,se ei ole mikään ongelma mutta liikenteessä ajaminen kysyy taitoa.
(Itse olen rata-autokuljettaja)
Vierailija kirjoitti:
Mies on ilkeä, mutta onhan tuo myös naurettavaa ettei aikuinen, ajokortin omaava ihminen USKALLA ajaa autoa. Et varmaan ikinä voi esim vuokrata autoa, kun omg, sehän ei varmasti ole samanlainen kuin kotona! Opettele nyt vähän rohkeammaksi, samalla ehkä rohkaistut dumppaamaan noin törkeän äijänkin...
Siihen ettei aja autoa vaikka on ajokortti, on usein todella hyvä syy. Minä esimerkiksi olen sellainen tapaus. Ajaminen ahdisti ihan helvetisti ja olin maailmankaikkeuden surkein kuski jopa polkupyörällä ajaessani.
Löytyisi sitten neurologista häikkää joka tekee sen että liikenne on minulle yhtä kaaosta. En hahmota ensinkään, mitä ne kaikki muut tekevät.
Eli jos ei tahdo ajaa, ei kannata. Voi olla että sillä säästetään ihmishenkiä. Miehet huutakoot vaikka kitarisansa sinisiksi sitten.
Mitä aiheeseen tulee, jos mies ihan itse unohtelee tavaroitaan ei ole vähimmässäkään määrin sinun ongelmasi niitä sille toimittaa vaikka sillä olisi molemmat koivet irtipoikki. Kiltille miehelle voisi toki viedäkin, mutta tuollaiselle mulkulle ei missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen vuokrannut autoja, niin olen huomannut, että jos ei ole jollain autolla aikaisemmin ajanut, niin sillä ei niin vaan lähdetä kiireessä liikkeelle. Ei hypätä niinkuin saluunan ikkunasta hevosen selkään Lucky Lukessa, ja lähdetä ajamaan. Jo pelkkä käynnistäminen ja valojen päällelaitto voi vaatia manuaalin selaamista. Ja sitten vielä pitää totutella sillä ajamiseen ettei kolaroi heti alkuun.
Höpönhöpön kyllä normaalilla älyllä varustettu ihminen joka on ajokortin hankkinut kykenee ajamaan autolla kun autolla.
1)itse olen hypännyt ongelmitta pakettiauton rattiin, koskaan sellaisella ennen ajamatta.
2)olen ongelmitta hinannut toista autoa, koskaan aikaisemmin sitä en ole tehnyt tai harjoitellut.
3)olen ongelmitta hypännyt eri merkkisen eri mallisen auton rattiin.
4)olen ongelmitta hypännyt rattivaihteisen auton rattiin.
5)olen ongelmitta hypännyt automaattiivaihteisen auton rattiin, siinä oli hieman naurussa piteleminen.
Joidenkin ei ilmeisesti pitäisi sitä ajokorttia hankkia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radalla onkin helppo ajaa,se ei ole mikään ongelma mutta liikenteessä ajaminen kysyy taitoa.
(Itse olen rata-autokuljettaja)
Huokaus. Pointti oli se asenne, poikaystävä tuki minua ja minusta tuli hyvä kuski, joka uskalsi heti kortin saatuaan ajaa keskustassa ja harjoitella kaikkia mahdollisia tilanteita. Hän antoi aina vinkkejä ja opasti, ei koskaan latistanut tai tuskastunut. Sillä on iso merkitys.
Mikäs idiootti se mies sitten on kun lähtee lääkäriin murtuneen jalan kanssa, eikä muista ottaa asiaankuuluvia dokumentteja mukaan?! (Mä oon luullu, et nykyään röntgenkuvatkin on koneella sähköisenä, kun kaikki muukin on. Mutta ei, jossain näköjään on vielä niin alkeellista, että hillutaan oikeiden röntgenkuvien kanssa, no, kai sillekin on joku hyvä syy.)