Mustan Barbaarin äitiä ja siskoa vastaan syytteet – rangaistusta vaaditaan niskoittelusta ja virkamiehen vastustamisesta
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005310205.html
Ja aina syytetään muita omasta perseilystä.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ainakaan ennen ollut pykälää, joka vaatisi kantamaan henkilöllisyyspapereita mukana. Noh, kansalaisvapaudet menevät ja poliisivaltiokehitys etenee sellaista vauhtia, ettei meikäläinen pysy perässä.
Kun olin nuori kysyttiin minulta useasti henkkareita, meidän autokin pysäytettiin poliisin toimesta. Taaskaan ihonvärillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa vaan poliisi tekee vain työtään ja jos ryhdyt hankalaksi saat asianmukaiset syytteet.
Kukaan ei ole lakien yläpuolella.
Miksi sinulta henkkareita kysyttiin?
Niitä kysyttiin tuon tuostakin, kun oltiin ulkona ja paikalla oli enemmän porukkaa, katsoivat onko hakuja. Auto pysäytettiin koska epäilivät murtovarkaiksi, oltiin kaverin kanssa yöllä huvikseen ajelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ainakaan ennen ollut pykälää, joka vaatisi kantamaan henkilöllisyyspapereita mukana. Noh, kansalaisvapaudet menevät ja poliisivaltiokehitys etenee sellaista vauhtia, ettei meikäläinen pysy perässä.
Kun olin nuori kysyttiin minulta useasti henkkareita, meidän autokin pysäytettiin poliisin toimesta. Taaskaan ihonvärillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa vaan poliisi tekee vain työtään ja jos ryhdyt hankalaksi saat asianmukaiset syytteet.
Paitsi poliisi, tietysti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskot vissiin ihan oikeasti itsekin tuohon viimeiseen lauseeseen? No ehkä niin, mutta tulkinnat ja määrätyt rangastukset vaihtelee. Ihmetyttänyt esim lyhytkestoiset raiskaukset ja nopeat, kivuttomat lopetukset tuomiota alentavina tekijöinä korkeammissa oikeustasteissa.
Turhaan te kuitenkaan poliiseille raivoatte, eduskunta, päättäjät ja oikeuslaitos olisi oikeampi paikka jos tuomiot ei miellyttä.
Juuri muuten oli lehdessä kuinka 2 keski-ikäistä naista sai syytteen kun ei suostuneet kertomaan nimiään ja puhalluttamaan, kun poliisi pysäytti heidän veneen. Samat syytteet virkavallan vastustus ja niskoittelu, kumpikin valkoihoisia.
On epäselvää, onko alkometriin puhaltaminen pakollista. Itsekriminointisuojan takia ei ehkä ole. Kieltäytyjä tosin voidaan pidättää rattijuoppoudesta epäiltynä ja ottaa pakkokeinona verikoa, joten ainakaan selvän ei kannata kieltäytyä, mutta todennäköisesti kieltäytymisestä ei voi saada sakkoja.
Ei kieltäytymisestä sakkoa saa mutta joutuu henkilökatsastukseen jossa verikokeen lisäksi tarkastetaan henkilö tarkemminkin ja tästä ei voi kieltäytyä. Eli puhalluskokeesta kieltäytyminen on lähinnä oman ja poliisien ajan hukkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se niin että Mustiksen äiti on ollut Suomessa jotain 20 vuotta eikä vieläkään puhu kunnolla suomea?
Mä tunnen ihmisiä, jotka ovat syntyneet Suomessa ja asuneet täällä kymmeniä vuosia ja jotka silti puhuvat suomea huonosti tai ei lainkaan.
Ihan oikein! Me eletään Suomessa. Paperit pitää näyttää jo alkojuomia ostaessa, vaikka olisi hyvin säilynyt keski-ikäinen. Mukisematta esiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se niin että Mustiksen äiti on ollut Suomessa jotain 20 vuotta eikä vieläkään puhu kunnolla suomea?
Mä tunnen ihmisiä, jotka ovat syntyneet Suomessa ja asuneet täällä kymmeniä vuosia ja jotka silti puhuvat suomea huonosti tai ei lainkaan.
Valitettavasti minäkin myön. Raha kelpaa, mutta kielitaitoa ei vain opita. Itse puhun useaakin kieltä natiivin verran. Toisilla äly ja halu ei vaan riitä.
Jotkut ei vain tajua, poliiseilla on tiettyjä oikeuksia ja kun heittäydyt hankalaksi, niin kaivat vaan omaa kuoppaasi. Itse opin jo nuorena kantapään kautta, että poliisin kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä ja olla asiallinen.
Putkasta kun herää tarpeeksi usein, niin ainakin ite lopetin sen pelleilyn ja rimpuilun.
Deletebotti toimii taas tehokkaasti
Kolmas osapuoli joka ei ollut edes paikalla, osasi huudella puolesta. Alkeellista, Watson.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, oli se sen verran törkeää vetää herneet nenukkaan ihan asiallisesta kysymyksestä. Jos heidän maassaan poliisiin ei voi luottaa, niin Suomeahan se ei koske. Pois tuollaiset ylpeilijät maasta vaan. Tai rangaistus, hyvä! Näytetään niille että ei tänne tulla nenä pystyssä.
Eikö tää kyseinen mies ole täysin suomalainen? Suomessa syntynyt, Suomen kansalainen jne. Mihin ihmeessä hänet muka lähetettäisiin :D
Puolineekeri sopii paremmin Tansaniaan.
Rasisti sopii paremmin Venäjälle. Sulle voisi myöntää ylimääräistä toimeentulotukea menolippuun.
Taas tämä venäjärasisti perseilee palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Deletebotti toimii taas tehokkaasti
Joo, poliisia ei saa haukkua, tässä maassa pidetään oikeudellisuuden hyvyyden symbolina, vaikka varsinkin suurkaupungeissa on naamattomana mielivaltainen nilkki.
Just kuulin radiossa uutisista tämän. Että kyllä uutisoidaan, ja erittäin hyvä niin.
Tämä artisti ei itse ollut edes paikalla, nosti vain kauhean somekohun. Ihan hemmetin hyvä tämä oikeusjuttu.
Annetaan poliisin tehdä työtään. Hyvin pärjää elämässä, kun näyttää ne paperit, jos kysyvät.
Mun mieheltä usein myös kysyttiin papereita kadulla (Hki ) silloin nuorempana, kun paljon iltaisin liikuttiin baareissa. Saattaa olla, että esimerkiksi etsivät jotain henkilöä, johon mieheni tuntomerkit sopivat tms. Ei koskaan mitään ongelmia, eikä tulisi mieleenkään alkaa tappelemaan vastaan, jos minulta kysyttäisiin papereita. Miksi ihmeessä pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, oli se sen verran törkeää vetää herneet nenukkaan ihan asiallisesta kysymyksestä. Jos heidän maassaan poliisiin ei voi luottaa, niin Suomeahan se ei koske. Pois tuollaiset ylpeilijät maasta vaan. Tai rangaistus, hyvä! Näytetään niille että ei tänne tulla nenä pystyssä.
Tässä maassa ei puututa toisia ihmisiä autolla tappaviin sekopäihin poliisin toimesta, mutta jos joku vääränvärinen vastustaa vainoa, tehdään asiasta tutkimus.
Tutkiikohan poliisi itseään, kun antoi yliajan tapahtua?
Ei tietenkään, Suomen poliisi on erehtymätön, arvostelun yläpuolella.
Olet oikeassa, Suomessa saa liian pienet tuomiot mm. rattijuopumuksesta, raiskauksesta ja kuolemantuottamuksesta. Poliiseilla ja sosiaaliviranomaisilla on liian pienet resurssit ennaltaehkäisevään työhön. Mutta kyllä virkavallan vastustamisesta ja julkisesta valehtelusta kuuluukin saada sakkoja, saahan niitä myös esim. liikennerikkomuksista.
Eli poliisin tutkinta- ja paperityöresurssit on parempi käyttää "niskuroinnista" syytettävien ihmisten sakottamiseen, kuin muille vaarallisten yksilöiden tutkimiseen?
Kyllä poliisi taas menee siitä mistä aita matalin.
Omanarvontunnossaan ei kiinnosta siviilien turvallisuus, mutta auta armias jos poliisiksi ryhtynyt, joka tietää tekevänsä mahdollisesti vaarallista työtä, saa pieniäkin naarmuja, se on heti valtaisan tutkinnan paikka.
Juuri tuollaiset niskuroijat ovat niitä kansan syöpäläisiä. Hyvällä omallatunnolla on hyvä nukkua ja paperit näytetään. Asiat kunnossa ja laskut maksettu ajallaan. Poliisi on oikeasti ystävä tässä kansakunnassa, kun hoitaa asiansa mallikkaasti. Muualla ei ole välttämättä näin.
Vierailija kirjoitti:
Just kuulin radiossa uutisista tämän. Että kyllä uutisoidaan, ja erittäin hyvä niin.
Tämä artisti ei itse ollut edes paikalla, nosti vain kauhean somekohun. Ihan hemmetin hyvä tämä oikeusjuttu.
Annetaan poliisin tehdä työtään. Hyvin pärjää elämässä, kun näyttää ne paperit, jos kysyvät.
Mun mieheltä usein myös kysyttiin papereita kadulla (Hki ) silloin nuorempana, kun paljon iltaisin liikuttiin baareissa. Saattaa olla, että esimerkiksi etsivät jotain henkilöä, johon mieheni tuntomerkit sopivat tms. Ei koskaan mitään ongelmia, eikä tulisi mieleenkään alkaa tappelemaan vastaan, jos minulta kysyttäisiin papereita. Miksi ihmeessä pitäisi?
Eivätkö kertoneet mitään syytä? Minulta ei koskaan kysytty papereita kadulla kun nuorena kävin usein Helsingin baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti minäkin myön. Raha kelpaa, mutta kielitaitoa ei vain opita. Itse puhun useaakin kieltä natiivin verran. Toisilla äly ja halu ei vaan riitä.
Eiköhän nämä mun tuntemani tyypit ole reippaasti nettomaksajia. Yliopisto tai vähintään amk käyty ja koulutusta vastaavassa työssä jne. Opiskelut tehty ruotsiksi ja niihin liittyvä pakkosuomi suoritettu usein rimaa hipoen. Aika huonosti tilaisuuksia pitää kielitaitoa yllä, jos työpaikka, suku ja kaverit on ruotsinkielisiä. Muita kieliä kyllä osaavat, ainakin enkkua, monet myös eksoottisempia kieliä kuten kiinaa, venäjää ja mitä niitä nyt on. Mutta ei se mitään, lähetetään heidätkin Tansaniaan niin pysyy maailma peruspersulle helpommin hahmotettavana :D
Heh, multa kysyttiin viimeksi, kun ostin ruokaostosten kanssa siideriä. En tykännyt kyttyrää. Sen verran on ikää, että pelkkä kohteliaisuus. Ihmiset kassajonossakin jo nauroivat, kun kerroin ääneen samalla oikean ikäni.
Tää kaveri ja toi ruudolf ovat todella ylimielisiä ja huonokäytöksisiä. Huhuh...
Ihme että tuollaisia joittenkin pitää fanittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskot vissiin ihan oikeasti itsekin tuohon viimeiseen lauseeseen? No ehkä niin, mutta tulkinnat ja määrätyt rangastukset vaihtelee. Ihmetyttänyt esim lyhytkestoiset raiskaukset ja nopeat, kivuttomat lopetukset tuomiota alentavina tekijöinä korkeammissa oikeustasteissa.
Turhaan te kuitenkaan poliiseille raivoatte, eduskunta, päättäjät ja oikeuslaitos olisi oikeampi paikka jos tuomiot ei miellyttä.
Juuri muuten oli lehdessä kuinka 2 keski-ikäistä naista sai syytteen kun ei suostuneet kertomaan nimiään ja puhalluttamaan, kun poliisi pysäytti heidän veneen. Samat syytteet virkavallan vastustus ja niskoittelu, kumpikin valkoihoisia.
Ero taisi olla siinä, että hesari ei tehnyt 50:tä uutista naisten kohtaamasta rasismista.
Poliisit on käyneet jopa mun ovella, kun etsivät silminnäkijöitä, ikkuna mulla sopivassa paikassa. Kaksi kertaa olen ollut kuulusteluissa rikoksesta jota en ole tehnyt, useita kertoja on henkilöllisyys tarkastettu ja autokin on pysäytetty.
Ei mulla ole jäänyt mitään poliiseja vastaan, kohtelu ollut aina asiallista ja hehän tekevät vain työtään.
Seki on varmaan suomalaisten vika. Nykysin kaikki on rasismia - mitä jos ottais vähän vastuuta omista tekemisistä niin ei tarvisi uhriutua koko ajan.