Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko paha ihminen kun haluan vähän kalliimman sormuksen?

Vierailija
31.07.2017 |

Katselin mieheni kanssa netistä sormuksia ja selitin siinä samalla mitkä omaan silmääni näyttävät näteiltä. Hintaa näillä sormuksilla oli 800 eurosta ylöspäin. En sinänsä välitä hinnasta, vaan siitä että sormus olisi mieleinen. Valitettavasti vaan kaikki joihin ihastun ovat vähän kalliimpia. Mies päivitteli hintoja tuskastuneena ja loppujen lopuksi marssi pois vihaisen oloisena. Pitäisikö minun siis vain hyväksyä halvempi sormus siitä huolimatta että se ei ole haluamani? Emme ole mitään suurituloisia, mies töissä ja minä olen opiskelija. Toisaalta jos tavoitteena on käyttää sormusta loppu elämän, eikö siihen voisi panostaa? Miten olette itse ratkaisseet tällaiset tilanteet?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatte nyt sellaisen mihin on varaa. Voit toivoa sitten myöhemmin paremmassa rahatilanteessa vaikka hääpäivälahjaksi toista mieluisaa sormusta ja pidät niitä molempia, eri sormissa.

Kyllähän ne kalliit sormukset varmasti kauniita ovat. Mulla on 155 euron sormus kun silloin naimisiinmennessä ei ollut varaa mihinkään parempaan. Tykkään silti.

Vierailija
42/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten yhteiset rahat,mutta miehelle todellakin oli kunnia-asia että hän sai ostaa minulle varmasti mieluisan vihkisormuksen,ja selitti vielä että hän toivoo että se varmasti on mieluinen koska toivoo että se on lopunelämää sormessa. Toki oli ollut aikaa säästää ja molemmat töissäkäyviä,kohtuullista palkkaa saavia. Mutta omaan budjettiin sopivahan se on oltava,ei velaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt halvempi (ei tuskastumista) ja päivitä tosiaan myöhemmin!

Itse menin 22v:nä naimisiin ja sain sormuksen, joka sopi silloiseen elämäntilanteeseemme. Nyt saan 40v lahjaksi n. 10.000€ itsevalitun timanttisormuksen jonka hankkiminen ei tuota ongelmia.

Sillon aikanaan budjetti oli max 300€. Hyvä näin.

Vierailija
44/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stop!!!! Mies on töissä eikä ole silti varaa yli 800€ sormukseen?! Nyt olet niittaamassa paitsi omaa loppuelämän elintasoasi, myös tulevien lapsienne sosioekonomista pohjaa. Mikäli arvostat kauniita asioita (eikä vain niitä ilmaisia/halpoja), joudut jatkossakin aina tyytymään selvästi vähempään. Älä sano, ettei varotettu.

Sitä paitsi tuo miehen suuttuminen tästä tuolla tavalla ei myöskään lupaa hyvää...

N48

Vierailija
45/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultakaupasta ostettu timanttisormus on maailman huonoin sijoitus. Sen arvo liikkeestä ulos kannettuna on romukullan hinta ja minimaalinen hinta kivestä. Mutta prinsessaharhailijoille tämä ei tietenkään mene jakeluun.

Onneksi tuo parempi puolisko on pragmaattinen käytännön asioissa. Säästyy pitkä sentti, jonka voi käyttää yhteiseen laatuaikaan.

Vierailija
46/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kallis sormus pitää saada, vaikka siihen ei ole varaa. Kun menimme naimisiin, sormukseni maksoi muistaakseni 160 markkaa, avioliitto on kestänyt 25 vuotta. Myöhemmin olisi ollut varaa ostaa kalliskin sormus, mutta olen kiintynyt tähän alkupäräiseen, enkä halua vaihtaa.

Meillä melkein sama, mutta ei sormus tainnut olla tuotakaan. Mulle olis välttänyt vaikka suklaamunan sormus. Valitsin ihan itse halvimman ja joo, itse maksoin. Mies kuitenkin halusi, että on oikea sormus, vaikka minä maksoinkin. Kihlasormuksia meillä ei ole. Mutta ehkä se olis eri asia, jos tykkäisi koruista. Minä en jaksa edes sitä sormusta pitää. 10 kiloa on tullut painoa, naimisiin mennessä painoin 47 kiloa. En tiedä, menisikö enää sormeen. 

Vierailija
47/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fun fact aston kutcherilla ja Mila kuniksella on +250 miljoonan omaisuus ja Milan kihlasormus maksoi muutamia kymppejä.

Kyllähän nyt av mamma tarvii sormuksen johon ei oo edes varaa. Mitä vitun väliä sillä hinnalla edes on!? Kuha on muuten mieleinen

Vierailija
48/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin halusin hienon vihkisormuksen, siispä ostin itselleni sellaisen kuin halusin. Kannattaa katsoa myös huutonetistä sormuksia, siellä on ihan valtavasti myynnissä uudenveroisia timanttisormuksia. Miksi ostaa uusi sormus hirveällä katteella, kun sen arvo romahtaa siinä vaiheessa kun sen kantaa ulos liikkeestä?

Vierailija
49/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultakaupasta ostettu timanttisormus on maailman huonoin sijoitus. Sen arvo liikkeestä ulos kannettuna on romukullan hinta ja minimaalinen hinta kivestä. Mutta prinsessaharhailijoille tämä ei tietenkään mene jakeluun.

Sijoitus? :D

Mikä helvatan sijoitus on vihkisormus tai kihlasormus? Ehkä tärkein arvo kaikessa ei olekaan se rahallinen arvo? Voisiko olla että asioilla on myös muita merkityksiä?

Vierailija
50/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stop!!!! Mies on töissä eikä ole silti varaa yli 800€ sormukseen?! Nyt olet niittaamassa paitsi omaa loppuelämän elintasoasi, myös tulevien lapsienne sosioekonomista pohjaa. Mikäli arvostat kauniita asioita (eikä vain niitä ilmaisia/halpoja), joudut jatkossakin aina tyytymään selvästi vähempään. Älä sano, ettei varotettu.

Sitä paitsi tuo miehen suuttuminen tästä tuolla tavalla ei myöskään lupaa hyvää...

N48

Todellisen elättiloisen puhetta. Nainen voi ihan itse hankkia omaisuutensa ja haluamansa tavarat ihan omalla työllään Suomessa vuonna 2017.

Vierailija
51/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siis oletko nyt ostamassa kihla-vai vihkisormusta? Jostain syystä missasin tekstisi,jos jossain sen mainitsit.

Jos kyseessä kihla, niin usein näyttää huonolta jos molemmat kihla ja vihki ovat "näyttäviä" (yleensä korreloi hinnan kanssa) ja sen vuoksi esimerkiksi kihla voisi olla vähäeleisempi (halvempi) ja sinulla olisi vielä aikaa säästää kalliimpaan "näyttävään" vihkisormukseen.

Haluaisitko linkata sen sun valitseman 800e sormuksen? On aina kiva nähdä minkälaisia ihmiset valitsee. :)

Vierailija
52/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu itse sormuksen kustannuksiin tai osta myöhemmin sellainen jonka todella haluat.

Vierailija
53/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fun fact aston kutcherilla ja Mila kuniksella on +250 miljoonan omaisuus ja Milan kihlasormus maksoi muutamia kymppejä.

Kyllähän nyt av mamma tarvii sormuksen johon ei oo edes varaa. Mitä vitun väliä sillä hinnalla edes on!? Kuha on muuten mieleinen

No se oli niiden humble brag.

Toiset tykkää koruista, toiset ei. Tuolla perheellä on kyllä muuten timantteja, kalliita autoja jne.

Vierailija
54/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

piti vielä tarkistaa ja kyse olikin siis ihan vihkisormuksesta ja maksoi 90 dollaria

Vierailija
55/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitus? :D

Mikä helvatan sijoitus on vihkisormus tai kihlasormus? Ehkä tärkein arvo kaikessa ei olekaan se rahallinen arvo? Voisiko olla että asioilla on myös muita merkityksiä?

Kovasti sillä hinnalla tuntuu olevan palstamammoille aina merkitystä.

Kunhan mies toimii lompakkona, aina ensitreffeistä alkaen.

Naimisiin pääsee ilman sormuksiakin, kyseessä on kuitenkin juridinen sopimus, joka ei sormusta edes vaadi.

Vierailija
56/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan tavan mukaan mies maksaa vihkisormuksen ja sen pitäisi olla ainakin kuukausipalkan hintainen. Siis vanha - ehkäpä jo vanhentunut - tapa.

Vierailija
57/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme nuorina opiskelijoina 90-luvulla naimisiin. Euroissa vihkisormukseni oli reilusti alle satasen. Tuossa se on edelleen sormessa. Sen jälkeen elintasomme on noussut hurjasti, ja minulla on myös huomattavasti kalliimpiakin koruja. Mutta kyllä sitoutumisessa joku muu on olennaisempaa. Minusta toki sormuksen käyttäjän mielipide on tärkeää siinä, ettei mitään oikeasti kamalaa hankita. Mutta silti mieluummin otan sormuksen, johon miehelläni (käytännössä meillä) silloin oli oikeasti varaa, ja olen iloinen, että hän halusi sitoutua minuun jo nuorena, kuin näyttävän sormuksen, joka kertoo enemmän minusta kuin suhteestamme.

Vierailija
58/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 mk kirjoitti:

Vanhan tavan mukaan mies maksaa vihkisormuksen ja sen pitäisi olla ainakin kuukausipalkan hintainen. Siis vanha - ehkäpä jo vanhentunut - tapa.

Ei minun tietääkseni ole mikään vanha tapa. Joskus 2000-luvulla amerikkalaisfilmeistä kopsattu tapa.

Vierailija
59/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnellisesti naimisissa, mut ei vois vähempää kiinnostaa sormuksen käyttäminen.

Loppuelämän my ass...

Vierailija
60/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800 mk kirjoitti:

Ei minun tietääkseni ole mikään vanha tapa. Joskus 2000-luvulla amerikkalaisfilmeistä kopsattu tapa.

Amerikkalaistavan mukaan (eli kultaseppien promoamaan) se on kolmen kuukausipalkan hintainen. Mutta sormus oli aikoinaan naisen vakuutus miehen kuoleman tai eron varalle.