Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko paha ihminen kun haluan vähän kalliimman sormuksen?

Vierailija
31.07.2017 |

Katselin mieheni kanssa netistä sormuksia ja selitin siinä samalla mitkä omaan silmääni näyttävät näteiltä. Hintaa näillä sormuksilla oli 800 eurosta ylöspäin. En sinänsä välitä hinnasta, vaan siitä että sormus olisi mieleinen. Valitettavasti vaan kaikki joihin ihastun ovat vähän kalliimpia. Mies päivitteli hintoja tuskastuneena ja loppujen lopuksi marssi pois vihaisen oloisena. Pitäisikö minun siis vain hyväksyä halvempi sormus siitä huolimatta että se ei ole haluamani? Emme ole mitään suurituloisia, mies töissä ja minä olen opiskelija. Toisaalta jos tavoitteena on käyttää sormusta loppu elämän, eikö siihen voisi panostaa? Miten olette itse ratkaisseet tällaiset tilanteet?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kalliimpaa sitä, vähän kalliimpaa tätä. Kauanko meinasit vielä ikiopiskella ja laittaa miehen maksamaan kaiken? Häätkin laitat miehen maksettaviksi?

Menemme maistraatissa naimisiin, jonka jälkeen suvun ja lähipiirin kanssa ravintolaan. Ei siis mitään ihan ylimitoitettua. Ap

Vierailija
22/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vääriin asioihin keskittyvä. Sen, että sitoudut juridisesti ja symbolisesti rakastamaasi ihmiseen, pitäisi olla sormusta isompi juttu. Mutta minä olenkin vanhanaikainen 🙉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui siis mainita että olemme menossa naimisiin. Ap

Ei tuo siinä tapauksessa mielestäni kovin kallis ole. Olin jo vastaamassa, että aika kova hinta kihlasormukselle. Mutta jos todella olette menossa jossain vaiheessa naimisiin niin ei paha. Naimisiinmenosormustahan käytetään kuitenkin avioeroon asti, minkä jälkeen sen voi kierrättää (myydä romukullaksi, uudelleenkaivertaa tai käyttää vaikkapa pyyhkeen ripustamiseen).

"Vihkisormus"

Vierailija
24/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin mieluisen sormuksen koska sitä on tarkoitus pitää loppuelämä. Tarjouduin myös maksamaan sen itse mutta mies ei siihen suostunut... vaikka (muodon vuoksi) valittikin ensin että onpa minulla kallis maku. Sormus maksoi noin 1700e.

Vierailija
25/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kallis sormus pitää saada, vaikka siihen ei ole varaa. Kun menimme naimisiin, sormukseni maksoi muistaakseni 160 markkaa, avioliitto on kestänyt 25 vuotta. Myöhemmin olisi ollut varaa ostaa kalliskin sormus, mutta olen kiintynyt tähän alkupäräiseen, enkä halua vaihtaa.

Eli 1,60 euroa? Kyllä oli sormukset halpoja 1900-luvulla :O

160 markkaa on 26,90€

Vierailija
26/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä sitten. Sen kun menet ja ostat. Ja maksat.

Vierailija
27/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vääriin asioihin keskittyvä. Sen, että sitoudut juridisesti ja symbolisesti rakastamaasi ihmiseen, pitäisi olla sormusta isompi juttu. Mutta minä olenkin vanhanaikainen 🙉

Miten nuo sulkee toisensa pois? Itse ainakin halusin nätin sormuksen juuri siksi että ajattelin pitää sitä joka päivä loppuelämäni ajan :)

En myöskään tiedä miten vanhanaikaisuus liittyy asiaan, eiköhän kalliita sormuksia ole liitoissa hankittu maailman sivu 😂

Vierailija
28/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin Ferrarin huomenlahjaksi.

Vierailija
29/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormus lienee symbolinen. Miksi siihen pitäisi käyttää enemmän rahaa kuin on varaa?

Jos haluaa sen symboloivan ylivarojen elämistä?

Vierailija
30/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on sanottu että sormus olisi kaikista tärkein asia? En ole kieltäytynyt menemästä naimisiin, jos en saa haluamaani sormusta. Mietin pitäisikö tyytyä halvempaan,mutta tiedän että ennen pitkää "vääränlainen" sormus häiritsisi minua. Minulla on tarkka maku,enkä valitettavasti voi asialle mitään.

Kiitos hyvistä kommenteista.Yritän varmaan vielä selvittää mahdollisuutta kasvattaa omaa panostani sormusten suhteen. Tai ehkä löydän saman tyylisen halvemmalla, kuten joku ehdotti. Jos sekään ei auta, niin sitten on varmaan ostettava sormus jonka hinta ei häiritse aviomiestäni.

Ap

Vierailija
31/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sormusten hankintaan helpotti se, että en todellakaan tunnista timanttia jostain keinokivestä. Eli kivisormuksiin oli ihan turha tuhlata. Päädyin Kalevalakorun sormukseen, jonka nykyhinta näyttää olevan noin 500 €, v. 1998 se oli edullisempi. Olimme juuri valmistuneita ja ensimmäisissä työpaikoissamme. Myöhemmin mies osti minulle Kalevalakorun Millenium sormuksen.

Vierailija
32/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat naimisiin köyhän miehen kanssa?

Vierailija
33/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottu jo, mutta miksi et maksa osaa itse? Itse tahdon 8,000 euron sormuksen enkä todellakaan oleta miehen maksavan kuin max 1/3 osaa, jos mitään.

Vierailija
34/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan vihkisormus sen 900 markkaa maksoi, kivikin siinä on. Nyt eron jälkeen tuolla laatikossa odottelee, että nuoriso kasvaa, saavat perinnöksi..en itse käytä sitä enää.

Vierailija
35/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana vaadit tonnin sormusta? Asia kunnossa.

Minäkin olen opiskelija ja kyllä minä saan työssäkäyvältä mieheltäni tällä viikolla ihan useamman tonnin sormuksen... 

Sitä on tarkoitus sitten käyttää loppuikä. 

40% ensimmäisistä liitoista päätyy eroon. Olet varmaan siinä tapauksessa palauttamassa sormuksen miehelle, koska miehen varoillahan se on myös hankittu?

Vierailija
36/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä pahaa siinä on? Itsehän se maksetaan.

Vierailija
37/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakaupasta ostettu timanttisormus on maailman huonoin sijoitus. Sen arvo liikkeestä ulos kannettuna on romukullan hinta ja minimaalinen hinta kivestä. Mutta prinsessaharhailijoille tämä ei tietenkään mene jakeluun.

Vierailija
38/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui siis mainita että olemme menossa naimisiin. Ap

Ei tuo siinä tapauksessa mielestäni kovin kallis ole. Olin jo vastaamassa, että aika kova hinta kihlasormukselle. Mutta jos todella olette menossa jossain vaiheessa naimisiin niin ei paha. Naimisiinmenosormustahan käytetään kuitenkin avioeroon asti, minkä jälkeen sen voi kierrättää (myydä romukullaksi, uudelleenkaivertaa tai käyttää vaikkapa pyyhkeen ripustamiseen).

"Vihkisormus"

Niin sekin on tietysti yksi vaihtoehto. En tullut ajatelleeksi, että ap saattaa olla uskovainen.

Vierailija
39/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa sormuksenkäyttäjät. Miksi tarvitsee sormuksen paperin allekirjoittamiseen? Otitko sellaisen vuokrasopimuksestakin?

Vierailija
40/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi ostaa sellaista sormusta mikä sopii teidän budjettiin? Ihan älytöntä. Se on sormus!!