Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein rikosilmoituksen raiskauksesta, voinko saada kunnianloukksussyytteen?

Vierailija
31.07.2017 |

Eli tein rikosilmotuksen raiskauksesta mutta juurikaan todisteita ei ole eli melko varmasti toinen osapuoli todetaan syyttömäksi.
Nyt sitten aloin miettimään että voinko saada tästä kunnianloukkaussyytteen jos näyttö ei riitä siihen että raiskaus on oikeasti tapahtunut?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lävitkö tutkimuksissa heti tapahtuneen jälkeen?

Kävin, otettiin kaikki maholliset testit ja tutkimukset. Mutta poliisiki sano että nää on aina vaikeita tapauksia jos ei ole muuta kun sana sanaa vastaan.

Vierailija
22/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö ilmoituksen poliisille heti? Mitä poliisi sanoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuo tapahtui?

Vierailija
24/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun tein ilmoituksen raiskauksen, vastapuoli teki ilmoituksen kunnianloukkauksesta. Tilanne oli sellainen että heräsin tekoon ja heti soitettiin poliisit. Asunnossa oli muitakin. Tapahtui 2014.

Syyttäjä ei nostanut syytettä kunnianloukkauksesta koska minun katsottiin vahvasti uskoneet omaa kertomustani (lisäksi tekijä itse meni sanomaan poliisille että minä selkeästi uskon tulleeni raiskatuksi). En siis levittänyt omasta mielestäni valheellista tietoa Raiskauksen syyttäjä vei oikeuteen ja voitti sekä käräjillä että hovissa.

Oleellista oli siis se, että kunnianloukkaus on väärän tiedon tahallinen levittäminen. Eli jos sinä olet sitä mieltä että sinut raiskattiin eikä vastapuoli voi todistaa sinun valehtelevan tai tuovan esiin muita todisteita jotka vaikuttavat siltä että olet tekaistut syytteen, niin ei siitä mitään juttua tule, ainakaan syyttäjän taholta.

Vierailija
25/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lävitkö tutkimuksissa heti tapahtuneen jälkeen?

Kävin, otettiin kaikki maholliset testit ja tutkimukset. Mutta poliisiki sano että nää on aina vaikeita tapauksia jos ei ole muuta kun sana sanaa vastaan.

Raiskauksesta jää erilaiset jäljet, tutkimuksissa sen kyllä näkevät.

Vierailija
26/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukhtar77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä raiskaus on tapahtunut? Ja kuinka pian siitä ilmoituksen teit? Monella asialla on merkitystä.

Ihan pari päivää sitten ja samantien tein ilmotuksen. On siis näyttö että ollaan harrastettu seksiä mutta tää toinen osapuoli tietenki sanoo että molemmat halus yhtä paljon. Eli siinä menee sit neki "todisteet".

Ääh kadun vähän koko ilmoitusta kun tuntuu että siitä on vain haittaa. Kauhea stressi koko ajan.

siis raiskattiinko sut vai ei? Aikuisen luulis tietävän? älä pelleille vakavan asian kanssa. ja tottakai toinen voi tehdä rikosilmoituksen kunnialoukkauksesta, mutta eri asia eteneekö se mihinkään.

Kyllä mutta kun todisteita ei ole. Vain minä ja tää toinen osapuoli tietää mitä on tapahtunu eli tässä on vain sana sanaa vastaan.

En mä tiedä mitä ne siellä lääkärissä tutki mutta ei kai siellä selviä kun vaan että yhdyntä on tapahtunut.

Vierailija
27/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää tehdä ilmoitus jos tulee raiskatuksi! Vaikka et oikeuteen menisikään. Tilastoissa sitten nähdään miten paljon naiset joutuvat väkivaltaa tässä maassa kokemaan! Hanki itsellesi apua. Heti. Älä jää asian kanssa yksin.

Vierailija
28/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun tein ilmoituksen raiskauksen, vastapuoli teki ilmoituksen kunnianloukkauksesta. Tilanne oli sellainen että heräsin tekoon ja heti soitettiin poliisit. Asunnossa oli muitakin. Tapahtui 2014.

Syyttäjä ei nostanut syytettä kunnianloukkauksesta koska minun katsottiin vahvasti uskoneet omaa kertomustani (lisäksi tekijä itse meni sanomaan poliisille että minä selkeästi uskon tulleeni raiskatuksi). En siis levittänyt omasta mielestäni valheellista tietoa Raiskauksen syyttäjä vei oikeuteen ja voitti sekä käräjillä että hovissa.

Oleellista oli siis se, että kunnianloukkaus on väärän tiedon tahallinen levittäminen. Eli jos sinä olet sitä mieltä että sinut raiskattiin eikä vastapuoli voi todistaa sinun valehtelevan tai tuovan esiin muita todisteita jotka vaikuttavat siltä että olet tekaistut syytteen, niin ei siitä mitään juttua tule, ainakaan syyttäjän taholta.

Vierailija
29/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole valehdellut poliisille, niin ei ole vaaraa että sinut tuomittaisiin. Vaikka näyttö ei riittäisi raiskaustuomioon, niin se ei ole näyttö siitä että olisit varmasti valehdellut.

Vierailija
30/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa kyllä nähdään selvästi, onko raiskaus tapahtunut. Eli aloittaja joko trollaa vakavalla aiheella tai on kostamassa jotain kyseiselle miehelle.

Vierailija
31/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perättömän rikosilmoituksen tekeminen voi kyllä antaa aiheen kunnianloukkaustapaukseen. Ei niissä rikosilmoituksissa syyttä mainita, että valheellinen nimeäminen on laitonta.

Käytännössä varmastikin jonkinlainen vahingontekotarkoitus tulisi osoittaa toteen.

Vierailija
32/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitkö ilmoituksen poliisille heti? Mitä poliisi sanoi?

Tein heti ja heti oli kuulustelut. Eipä se poliisi siinä kai ihmeempiä sanonu, kuulusteli vain. 

Vierailija
33/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksissa kyllä nähdään selvästi, onko raiskaus tapahtunut. Eli aloittaja joko trollaa vakavalla aiheella tai on kostamassa jotain kyseiselle miehelle.

En mä tiedä näkeekö sen sitten jotenkin niistä lääkärin tekemistä tutkimuksista, mutta ainakaan mitään näkyviä vammoja mulla ei ollut. Mutta kun se poliisiki sano että nää on vaikeita tapauksia jossei ole todisteita ja se kyllä tiesi että olin käynyt juuri näissä tutkimuksissa. 

Vierailija
34/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jännämies tai mamu?

molempia oli hänessä.

AP

Vierailija
35/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jännämies tai mamu?

molempia oli hänessä.

AP

No et kyllä ole oikea AP. Ja en halua kommentoida asiaa.

AP

Vierailija
36/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan helvetti kannattaako mun nyt perua koko syyte? Vai eikö siitäki voi nostaa kunnianloukkaussyytteen.. AP

Onko tämmöstä asiaa mahollista sovitella? Haluaisin vaan eroon koko hommasta mahd nopeaa.

Ja siis selvennykseksi että vähintäänkin pakottaminen seksuaaliseen tekoon on siis oikeasti tapahtunu mutta milläpä sitä todistamaan..

Raiskaus ei ole asianomistajarikos vaan virallisen syytteen alainen. Eli jos vaikka yrittäisit perua syytteen, niin syyttäjä tekee sen sinun puolestasi. Peruminen näyttäisi vaan huonolta sinun kannaltasi. Yleensä sana-sanaa vastaankin olevat jutut päätyvät kyllä syyttäjän pöydälle.

Vierailija
37/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukhtar77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä raiskaus on tapahtunut? Ja kuinka pian siitä ilmoituksen teit? Monella asialla on merkitystä.

Ihan pari päivää sitten ja samantien tein ilmotuksen. On siis näyttö että ollaan harrastettu seksiä mutta tää toinen osapuoli tietenki sanoo että molemmat halus yhtä paljon. Eli siinä menee sit neki "todisteet".

Ääh kadun vähän koko ilmoitusta kun tuntuu että siitä on vain haittaa. Kauhea stressi koko ajan.

siis raiskattiinko sut vai ei? Aikuisen luulis tietävän? älä pelleille vakavan asian kanssa. ja tottakai toinen voi tehdä rikosilmoituksen kunnialoukkauksesta, mutta eri asia eteneekö se mihinkään.

Ei shokissa oleva ihminen välttämättä tiedä onko hänet raiskattu vai ei. Se on niin kamala asia, ettei sitä halua uskoa ja tuloksena alkaa epäilemään itseään ja sanomisiaan, vaikka olisi täysin totuudenmukaisesti kertonut mitä on tapahtunut.

Sitä minä ihmettelen miksi väkivallan uhria taas syytellään. Mikä hitto vaivaa ihmistä joka syyttää uhria? Ja teitä on monta. Voisitte miettiä omalle kohdallenne asioita ennenkuin avaatte sanaisen arkkunne.

Vierailija
38/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan helvetti kannattaako mun nyt perua koko syyte? Vai eikö siitäki voi nostaa kunnianloukkaussyytteen.. AP

Onko tämmöstä asiaa mahollista sovitella? Haluaisin vaan eroon koko hommasta mahd nopeaa.

Ja siis selvennykseksi että vähintäänkin pakottaminen seksuaaliseen tekoon on siis oikeasti tapahtunu mutta milläpä sitä todistamaan..

Raiskaus ei ole asianomistajarikos vaan virallisen syytteen alainen. Eli jos vaikka yrittäisit perua syytteen, niin syyttäjä tekee sen sinun puolestasi. Peruminen näyttäisi vaan huonolta sinun kannaltasi. Yleensä sana-sanaa vastaankin olevat jutut päätyvät kyllä syyttäjän pöydälle.

Ehkä sitten vaan rauhotun tän asian suhteen. Olisko jollain vielä tietoa että onko tätä asiaa mahdollista sovitella? Musta tuntuu että mulle paras vaihtoehto olis toi sovittelu, en koe, että saisin mitään irti siitä jos tästä tulee pitkä oikeusprosessi. Mun tavote ei oo saada mitään korvauksia ja tekijä muutenkaan tuskin saa kovaa tuomiota - jos tuomitaan ollenkaan. 

Ja aion kyllä kysyä näistä asioista poliisilta kun he seuraavan kerran soittavat. Kiitos kaikille tsemppaavista viesteistä ja kaikille jotka on auttaneet. Tuli vähän varmempi fiilis. 

AP

Vierailija
39/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukhtar77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei shokissa oleva ihminen välttämättä tiedä onko hänet raiskattu vai ei. Se on niin kamala asia, ettei sitä halua uskoa ja tuloksena alkaa epäilemään itseään ja sanomisiaan, vaikka olisi täysin totuudenmukaisesti kertonut mitä on tapahtunut.

Sitä minä ihmettelen miksi väkivallan uhria taas syytellään. Mikä hitto vaivaa ihmistä joka syyttää uhria? Ja teitä on monta. Voisitte miettiä omalle kohdallenne asioita ennenkuin avaatte sanaisen arkkunne.

Älä huoli, en mä ota tosissaan näitä jotka mua jollain tapaa syyllistävät. Vaikka vihaksi pistää itelläki tämmöset ihmiset. 

AP 

Vierailija
40/76 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Yhdyntä näkyy, mutta ei voi välttämättä sanoa onko kyseessä raiskaus vai ei.

T. Kymmeniä raiskattuja tutkinut