Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet soittanut hätänumeroon ja miksi?

Vierailija
31.07.2017 |

🚔🚑🚒

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M43 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö soittaa häkeen, jos näkee pultsarin sammuneena:O Ei tulisi mieleenkään, kun ovat itse tilansa aiheuttaneet. Mä näin muuten kerran junasta, kun joku mökki paloi aika riehakkaasti, olisiko siitä pitänyt soittaa?

Kyllä pitää. Ei sitä voi loppupeleissä tietää, että mikä on pultsarin tuohon tilanteeseen vienyt ja onko hän aina ollut pultsari vai onko tapahtunut jotain, mikä on suistanut normaalin keskiluokkaisen elämän raiteiltaan. Joku harva pultsari voi olla niinkin onnekas, että elämä kääntyy myöhemmin vielä parempaan suuntaan. Ei varmaan moni, mutta niitä muutamaa, joille käy hyvin, pelastuminen ja hätänumerosoitto varmasti ilahduttaa sitten myöhemmin.

Tästä mieleen tapaus. Työkaveri oli mennyt ensimmäisenä töihin avaamisvuoroon, ei ollut pihalla nähnyt mitään epätavallista mutta tunti avaamisen jälkeen tuli asiallisesti kysymään oliko nähnyt ihan siinä oven lähellä pusikkossa makaavaa miestä. Tämä asiakas oli soittanut ambulanssin kun mies ei ollut reagoinut.

Ambulanssi tuli ja totesivat että mies oli kuollut. Ei sivullisille tietenkään mitään tietoa anneta olisiko ollut hengissä vielä kun työkaveri meni ohi. Ei sillä sinänsä väliä koska ei tämä häntä nähnyt.

Tämä kuollut mies oli meidän vakioasiakas, ei mikään juoppo tai narkkari, ihan tavallinen mies. Kun joku on siellä maassa ei siitä aina voi tietää mitä on tapahtunut.

Vierailija
62/65 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen soittanut lapsena, kun joku mies oli kaatunut kauppakeskuksen ulkopuolella ja lyönyt päänsä pahasti. Muut ihmiset kävelivät vain ohi, varmaan kuvitellen että on sammunut spurgu josta ei tarvitse välittää. Veren määrä maassa oli kuitenkin sellainen, ettei mielestäni olisi pitänyt erehtyä avuntarpeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kun puistoalueen nurmikko oli tulessa eikä näkynyt ketään missään vaikka hetken tilannetta tarkkailin. Pian soiton jälkeen paikalle kuitenkin pämähti joku puutarhuri, joka ilmeisesti vähän suuttui, kun olin sekaantunut asiaan. Olisi ilmeisesti pitänyt vain kävellä ohi ja jättää roihuamaan. 

Vierailija
64/65 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälle, äidille, tädille ja parille naapurin vanhukselle useaankin otteeseen. Yleensä kyse on ollut sydän- tai aivoverenkierto-ongelmista. Avun soittaminen ihmiselle, jota ei tunne, ei välttämättä ole kovin helppoa, kun ei yhtään tiedä taustoja. Voi olla satunnaista huimausta tai jokin vakavampi, nopeaa hoitoa vaativa tilanne - mutta mistä minä sen maallikkona osaan hätäpuhelussa sanoa?

Vierailija
65/65 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta sitten, kun yöllä kadulla ukko hakkasi tyttöystäväänsä. Menin väliin ja soitin poliisille.

Onneksi ei ole enempää tarvinnut soitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi