Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet soittanut hätänumeroon ja miksi?

Vierailija
31.07.2017 |

🚔🚑🚒

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin taaperoikäisen lapsen keskellä yötä talvella itkemässä mun parvekkeen alla.

Voi kamala :(. Miten asia eteni?

Keväällä äiti soitti, että isä on saanut jonkun kohtauksen. Sanoin, että soittaa ambulanssin, mutta kuulemma ei, minun olisi pitänyt tulla paikalle. Kun sanoin, etten pääse, äiti löi luurin kiinni. Soitti sitten uudestaan ja samalla tavalla kävi, ei soiteta ambulanssia. Soitin häkeen ja selitin asian. Sieltä soittivat sitten äidille ja ambulanssi kävi hakemassa isän sairaalaan. Isällä oli aivoinfarkti. Isä oli sen verran tajuissaan, että oli itse kieltänyt soittamasta 112, itsepäinen kun on.

Vierailija
22/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi soitin kun sahkojohto oli irronnut pylvaasta.

Soitin auton SOS nappulalla ja haly ei halunut keskustella mika oli hatana vaan etta mika numero tama on.

Todella pitka tivaaminen moisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit mopoautoili puistossa ja aukoivat vaan päätään kun yritin estää.

Vierailija
24/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä olin kakalla ja wc-paperi oli loppu ja piti saada lisää:D

Vierailija
25/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelin autolla (auto täynnä lapsia), kun tien viertä juoksi iäkäs nainen suu auki, kädet pystyssä ja cocispullo kädessä. Näytti siltä, et hän ei tiennyt, mitä teki, joten häkeen soitin. En tiedä, miten tapaus päättyi.

Sit kerran soitin ja ilmoitin tulipalosta, joka näkyi kotini ikkunasta. Useampi oli saman ilmoituksen tehnyt: paikalla ollut autiotalo paloi. Ihmettelivät häkessä, et mitä kautta sinne pääsee. Talo tuhoutui täysin, mutta palo ei levinnyt.

Kotiani vastapäätä olevalle bussipysäkille oli sammunut mies. Ilmoitin häkeen ja poliisi tuli korjaamaan miehen talteen.

Poikani sai allergiakohtauksen syötyään mansikan ja henkeä alkoi ahdistaa ja ääni meni. Soitin häkeen ja ambulanssi tuli hoitamaan tilanteen. Poika toipui ennalleen, mutta mansikoita ei tarvitse enää syödä.

Nää tuli äkkiseltään mieleen.

Pitääkö soittaa häkeen, jos näkee pultsarin sammuneena:O Ei tulisi mieleenkään, kun ovat itse tilansa aiheuttaneet. Mä näin muuten kerran junasta, kun joku mökki paloi aika riehakkaasti, olisiko siitä pitänyt soittaa?

Vierailija
26/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppjen ja muuten pihalle sammuneiden takia lähinnä. Pari rattijuoppoa on töissä tullut, molemmat jäi verekseltään kiinni :)

Vierailija
27/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku talvi-ilta soitin kun bussipysäkille kävellessä huomasin vanhan rouvan makaavan maassa. Odotin ambulanssia ja yritin saada jtn reaktiota rouvassa aikaan,autoin kylkiasentoon ja yritin jutella.

Toisen kerran soitin viime viikolla kun naapurin kämpässä ei lakannut palohälytin soimasta jostain syystä. Ei siellä mikään palanut,eikä naapuri itse ollu paikalla.

Vierailija
28/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden alussa. Olin bussissa johon törmäsi auto, mikä aiheutti muistaakseni vielä 2-3 muunkin auton ketjukolarin.

On kylläkin tunnustettava, ettei soitto mennyt ihan putkeen. Aluksi puhelimesta ei kuulunut mitään (uusi puhelin, jolla soitin kai ensimmäistä kertaa) ja kaiken lisäksi neuvoin poliisit kai vielä väärälle kadulle – kysyin toiselta matkustajalta onnettomuuspaikan nimeä, ja tämä antoi nimeksi tyyliin "Paistokatu" kun kyseessä oli "Puistokatu", minkä väärän tiedon välitin sitten häkeen. Onneksi yksikään osallisina olleista henkilöistä ei loukkaantunut, eli en ainakaan viivyttänyt kenenkään hoitoonpääsyä ja poliisi löysi oikeaan paikkaan ennen pitkää. 

Vierailija
29/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajelin autolla (auto täynnä lapsia), kun tien viertä juoksi iäkäs nainen suu auki, kädet pystyssä ja cocispullo kädessä. Näytti siltä, et hän ei tiennyt, mitä teki, joten häkeen soitin. En tiedä, miten tapaus päättyi.

Sit kerran soitin ja ilmoitin tulipalosta, joka näkyi kotini ikkunasta. Useampi oli saman ilmoituksen tehnyt: paikalla ollut autiotalo paloi. Ihmettelivät häkessä, et mitä kautta sinne pääsee. Talo tuhoutui täysin, mutta palo ei levinnyt.

Kotiani vastapäätä olevalle bussipysäkille oli sammunut mies. Ilmoitin häkeen ja poliisi tuli korjaamaan miehen talteen.

Poikani sai allergiakohtauksen syötyään mansikan ja henkeä alkoi ahdistaa ja ääni meni. Soitin häkeen ja ambulanssi tuli hoitamaan tilanteen. Poika toipui ennalleen, mutta mansikoita ei tarvitse enää syödä.

Pitääkö soittaa häkeen, jos näkee pultsarin sammuneena:O Ei tulisi mieleenkään, kun ovat itse tilansa aiheuttaneet. Mä näin muuten kerran junasta, kun joku mökki paloi aika riehakkaasti, olisiko siitä pitänyt soittaa?

Minä olen soittanut kaikkiaan kolme kertaa sammuneista. Kaksi niistä oli talvipakkasilla. Toinen vanhempi mies, toinen ihan nuori poika. Poliisit sanoivat minulle, ettei pidäkään mennä itse herättelemään, voivat olla arvaamattomia. Lumihankeenko kuolemaan olisi pitänyt heidät jättää vai mitä yritit sanoa?

Vierailija
30/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää. Maallikko ei voi pelkästään maassa makaavan henkilön havaitessaan tietää, onko kyseessä sammuminen vai sitten jokin vakavampi tai muuten hoitoa vaativa tila, esimerkiksi aivo- tai sydäninfarkti, diabetes, nestehukan aiheuttama tajuttomuus yms. Myös sammuminen julkisella paikalla on itsessään riskitekijä, koska henkilö on tällöin riskialttiina väkivallalle, paleltumiselle yms. Vaikka se olisi kuinka itseaiheutettua, niin toista ei silti saa jättää mahdolliseen hengenvaaraan.

Vierailija
31/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten oltiin kaverin mopoautolla ajelemassa ja luultiin, että jonkun talo palaa kun niin paksua savua tuprutti tielle. Kierreltiin kys. taloa ympäri ja soitettiin häkeen. Vanhemman naishenkilön takka se siellä savutti pahasti ja palokunta kävi paikalla auttelemassa ja tarkastamassa tilanteen.

Pari viikkoa sitten soitin häkeen, kun yläkerrassa joku äijä heitteli akkaansa ympäri seiniä. Kerkesivät molemmat osapuolet lähteä ennen kuin poliisit ehtivät paikalle. Vieläkin kuuluu outoa meteliä ja pahaa riitelyä yläpuolella olevasta asunnosta. Pelottaa millon se hullu äijä vaikka keksii heittää naisensa alas parvekkeelta (4. Kerros)

Vierailija
32/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulenkillä huomasin että viereisen leikkikentän varaston ovi oli yön aikana murrettu auki, joten soitin häkeen ja ilmoitin tästä.

Vierailija
33/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä esimerkiksi:

- Täysin aineista sekaisin oleva henkilö lähti ajamaan autolla. Puhelun aikana oli hilkulla jo jyrätä jalankulkijoita.

- Vanha mies harhaili ilman housuja keskellä autokaistoja ruuhka-aikaan

- Tuntematon mies tuijotti ikkunastamme sisään talvi-iltana. Oli sitä ennen seurannut minua kun tulin kotiin iltavuorosta, ja jäi kotimme edustalle kyttäämään.

- Eräs samassa seurueessa ollut löi kätensä tahallaan puhelinkopin lasista läpi, valtimot auki. Tämä 90-luvulla.

Vierailija
34/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla kun teinit kiipeilivät naapuritalon katolla. 7 kerroksinen talo kyseessä. en ole koskaan ennen soittanut mutta teki niin ilkeää katsoa sitä, en voinut uskoa silmiäni.

Vierailija
35/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, kun todistin läheisen ihmisen psykoosioireita ja toisen, kun (samainen) läheinen ihminen pahoinpideltiin.

N22

Vierailija
36/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin kotona muutaman päivän ikäisen vauvani kanssa kun aloin pulputa verta kesken imetyksen. Juoksin ympäri asuntoa kauhun vallassa veren pulputessa pitkin lattioita ja sain tärisevin käsin soitettua itselleni ambulanssin, puhelun aluksi sanoin vain nimeni ja osoitteeni koska ajattelin etten välttämättä ehdi puhua kauaa kun verta tuli niin paljon. Huusin vain että lähettäkää apua, vuodan ihan hirveästi verta. Häken ihminen ohjasi lattialle makuulle ja kysyi saanko avattua ulko-oven ennen sitä. Vauva huusi ja karjui sängyllä mutten päässyt enää sitä hakemaan. Avasin ulko oven ja menin vessaan makaamaan. Mies tuli kotiin hetki ennen ambulanssia, näki avonaisen ulko-oven ja verijälkiä ja kuuli vauvan lohduttoman huudon, luuli että joku hullu on murtautunut meille ja riehunut puukon kanssa. Sanoi ettei se kylmän hien ja pulssin kohoamisen määrä one koskaan ollut yhtä korkea kun siinä hetkessä. Löysi minut vessasta makaamasta ja sanoin vain että ambulanssi on jo tulossa. Mies toi lasin vettä jota en juonut koska tiesin että joudun suoraan leikkaussaliin. Näin kävikin, ambulanssi haki minut ja kiireellä ajettiin leikkaukseen, tapaukseni käsiteltiin myöhemmin hoitovirheenä synnytyssairaalan taholta ja sain siitä rahallisia korvauksia.

Vierailija
37/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviaidan sisäpuolella oli hirvi loukussa. Kun soitin,sanoivat vain hätäkeskuksesta että monta soittoa jo tullut.

Vierailija
38/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin pienen pojan kaupungin keskustasta, sanoi olevansa 3 ja äiti oli kuulema jättänyt hänet sinne (?) Sosiaalipäivystys sitten haki.

Vierailija
39/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veli lähti kamapäissään varastetulla autolla liikenteeseen. En oikeen olis halunnut soittaa, mutta ihan hänen ja muiden turvallisuuden vuoksi oli pakko. Eivät kyllä kuulema saaneet kiinni

Vierailija
40/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa uuden vuoden aattona pyykkitupaan mennessäni huomasin, että ulko-oven edessä on ihminen kyyryssä. Oli erittäin sekava, kylmissään ja ei kommunikoinut. Häkestä totesivat tylisistyneenä että "poliisit tulossa", vaikka näin että tässä saatetaan tarvita myös lanssia. No kytät tuli, menin asunnolle ja vähän ajan päästä siitä lanssi tulit pihaan pillit päällä. Kyseessä oli luultavasti alkoholimyrkytys tai joku kohtaus, kyseiseen naiseen en ole enää törmännyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi