Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet soittanut hätänumeroon ja miksi?

Vierailija
31.07.2017 |

🚔🚑🚒

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistettavasti humalainen mies (Ei onneks mun mies) hyppäsi auton rattiin estely-yrityksistä huolimatta. En olis voinut ottaa omalletunnolleni sitä jos olis jonkun tappanut typeryyksissään. Vaikka välit meninkin niin teimpä ainakin oikein eikä tarvi jossitella.

Vierailija
42/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesän lopulla olin yksin himassa, kello tais olla 1 yöllä kun alkoi rapussa soimaan palohälytin. Kävin kurkkaamassa rappuun ja siellä haisi jännälle, vähän kuin palanut muovi. Ketään muuta ei hälytin tuntunut häiritsevän, joku kävi ovensa avaamassa ja sulki sen taas pian kun ei savua näkynyt. Soitin ensin miehelleni että soitanko häkeen ja kehotti soittamaan. Ryntäilin edes takas kämpän ja rappukäytävän väliä samalla kun soitin häkeen, piti käydä haistelemassa miltä haisee ja onko savua.

Vähän ennen kuin auto kaarsi pihaan kuulin kun yläkerran juoppo avasi ovensa ja hakkasi hälyttimen irti katosta ja vei ilmeisesti asuntoonsa! Kiva oli selittää palomiespojille että joo kyllä se äsken soi mutta hullu naapuri vei sen... Kävivät jututtamassa tyyppiä, oli ilmeisesti päissänsä vähän kokkaillut.. Vappuna kävi sama homma, taas paiskottiin hälytin katosta irti. En jaksanut soitella mihinkään. Muuta kuin ilmoitin isäinnoitsijä-kaverilleni että onko oikeasti siedettävä moista hullua tässä talossa, onneks sillä on vaan keittolevy eikä kaasuhella kuten meillä muilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin monta vuotta sitten, kun olin isovanhempieni mökillä.

Muut olivat hiihtämässä ja oltiin kolmistaan mummin ja papan kanssa. Pappa ilmeisesti liukastui suihkussa, kuulin vaan kolauksen ja tietysti mummin huudon. Mummi oli niin shokissa ettei edes muistanut hätänumeroa, joten minä soitin. Olin tosin varmaan itsekin shokissa, sillä en muista tilanteesta oikein mitään paitsi sen veren määrän, pappa oli siis lyönyt päänsä kynnykseen. Ja sen muistan kun mummi jälkeenpäin itkien kiitti minua siitä että osasin toimia kuten toimin. Olin siis 13-vuotias.

Vierailija
44/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai sairaskohtauksen kaatuen suorilta jaloilta betoniselle autotallin lattialle. Siinä hoitohenkilökunnan selvittäessä tilannetta ymmärsin, että kuten epäilinkin, kyseessä oli delirium-kohtaus.

Myöhemmin töissä soitin koska teini-ikäinen tyttö oli vetänyt ranteensa auki. Eikä mitään pieniä "haluan huomiota" naarmuja, vaan oikeasti rasvakudos näkyi.

Vierailija
45/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla oli parveke ilmiliekeissä. Joten soitettiin häkeen ja heräteltiin ne naapurit myös. Yksi henkilö sieltä joutui sairaalaan tarkkailuun, kun oli hengittänyt savua.

Ja itsellä alkoi televisio savuamaan ihan kunnolla. Sain sen kyllä loppumaan, kun nakkasin pelastuspeiton ja irrotin johdot seinästä, mutta varalta soitin häkeen, ja kävivät tuulettamassa asuntoa.

Lapsena soitin hätänumeroon vahingossa, kun leikin puhelimella. Säikähdin aika paljon, kun sieltä yllättäen joku vastasikin. Äiti sai sitten vakuutella, että ei ole hätätilanteesta kyse.

Vierailija
46/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sai sairaskohtauksen kaatuen suorilta jaloilta betoniselle autotallin lattialle. Siinä hoitohenkilökunnan selvittäessä tilannetta ymmärsin, että kuten epäilinkin, kyseessä oli delirium-kohtaus.

Myöhemmin töissä soitin koska teini-ikäinen tyttö oli vetänyt ranteensa auki. Eikä mitään pieniä "haluan huomiota" naarmuja, vaan oikeasti rasvakudos näkyi.

Outo kohtaus jos oli deliriumista kyse. Olen nähnyt muutaman delirium tapauksen ja siinä pitkän juoppoputken jälkeen selvänä alkaa nähdä pikkuukkoja sun muita ötököitä.

Vierailija
47/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajelin autolla (auto täynnä lapsia), kun tien viertä juoksi iäkäs nainen suu auki, kädet pystyssä ja cocispullo kädessä. Näytti siltä, et hän ei tiennyt, mitä teki, joten häkeen soitin. En tiedä, miten tapaus päättyi.

Sit kerran soitin ja ilmoitin tulipalosta, joka näkyi kotini ikkunasta. Useampi oli saman ilmoituksen tehnyt: paikalla ollut autiotalo paloi. Ihmettelivät häkessä, et mitä kautta sinne pääsee. Talo tuhoutui täysin, mutta palo ei levinnyt.

Kotiani vastapäätä olevalle bussipysäkille oli sammunut mies. Ilmoitin häkeen ja poliisi tuli korjaamaan miehen talteen.

Poikani sai allergiakohtauksen syötyään mansikan ja henkeä alkoi ahdistaa ja ääni meni. Soitin häkeen ja ambulanssi tuli hoitamaan tilanteen. Poika toipui ennalleen, mutta mansikoita ei tarvitse enää syödä.

Nää tuli äkkiseltään mieleen.

Pitääkö soittaa häkeen, jos näkee pultsarin sammuneena:O Ei tulisi mieleenkään, kun ovat itse tilansa aiheuttaneet. Mä näin muuten kerran junasta, kun joku mökki paloi aika riehakkaasti, olisiko siitä pitänyt soittaa?

Minä olen soittanut kaikkiaan kolme kertaa sammuneista. Kaksi niistä oli talvipakkasilla. Toinen vanhempi mies, toinen ihan nuori poika. Poliisit sanoivat minulle, ettei pidäkään mennä itse herättelemään, voivat olla arvaamattomia. Lumihankeenko kuolemaan olisi pitänyt heidät jättää vai mitä yritit sanoa?

Olen aika monta kertaa soittanut, kerran pyysivät jäämään kun henkilö ei ollut tajuton ja vaikutti siltä että on ottanut muukin kuin alkoholia. Pyysivät että koitan pitää hereillä ja oli sellaisessa paikassa että ambulanssi olisi voinutnenä ohi jos en oli ollut viittomassa.

Vierailija
48/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi soitin, kun meidän pihalla hiippaili yöllä joku hupputyyppi nuuskimassa paikkoja. Pölli autotallin takaa polkupyörän varaosia, en tiedä veikö muuta.

Ehti häipyä ennen poliisin paikalle tuloa. Eikä todellakaan lähdetty itse katsomaan, mitä porukkaa siellä pyörii.

Vierailija
49/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkala löysin auton alle jääneen kissan, jonka selkäranka oli poikki. Se pystyi raahautumaan vain etutassuillaan. Yritti pakoon surkeasti, kun lähestyin sitä. Päätin soittaa häkeen ja he lähettivät paikalle palomiehiä. Saivat kissaparan laatikkoon ja lähtivät viemään, lopetettavaksi valitettavasti. Oli mukava kuitenkin havaita, että nuo palomiehet kohtelivat kissaa hyvin hellästi.

Nämä on kyllä surullisia :( kumpa ihmiset tajuaisi huolehtia niistä kissoistaan kun sellaiset on otettu eikä päästäisi autoteille harhailemaan. Omistajat varmaan ajatelleet että kyllä se oma mirri on niin fiksu ettei auton alle jää mutta kuinkas kävikään. Pahinta on että eläin saattaa kärsiä pitkiäkin aikoja..

Vierailija
50/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin päin hirveä.

Vierailija
51/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hirvi toikkaroi pikatiellä hirviaitojen väärällä puolella

-Kaksikaistaiselta laskeuduimme ramppia alas (yksisuuntainen siis) ja vastaan tuli auto, jossa kuski hörppäsi reteästi kaljaa. Onneksi olin pelkääjän paikalla, koska itse en olisi ehtinyt väistää. Miehellä on nopeammat refleksit. Lapsikin kyydissä vielä...

-siskoani alkoi pyörryttää ja mitattaessa yläpaine yli 200. Oli aivoinfarkti.

-vanhainkodissa työskennellessä useammasta syystä Virveen: aina opiskelijana jännitti, että onko tämä ihan aiheellinen soitto, mutta aina oli superystävällinen ihminen vastaamassa ja kartoittamassa tilannetta ja aina tuli kyllä lanssi paikalle

-poliisille kun vuokrakämpässä rappunaapuri kilahti ja hakkasi (siis hakkasi ihan kaikin voimin, ei mitenkään kolkutellut) kaikkia ovia rappukäytävässä ja lopulta juoksi läpi lasisista alaovista. 

Vierailija
52/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kohtaus jos oli deliriumista kyse. Olen nähnyt muutaman delirium tapauksen ja siinä pitkän juoppoputken jälkeen selvänä alkaa nähdä pikkuukkoja sun muita ötököitä.

Noh, en tiedä onko delirium se oikea nimi tälle asteelle. Mutta alkoholin vieroitus-oireiden takia sai kohtauksen, joka näytti epileptiselta kohtaukselta. Kai jokin varsinaista deliriumia edeltävä tila?

Vierailija
53/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa monta kertaa. Epilepsiakohtauksen, pommiuhan, tulipalon, huumelöydön, ilkivallan, murron, luvattoman pysäköinnin, sammuneen ja ties minkä takia.

Vierailija
54/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamaankin otteeseen soittanyt häkeen, viimeisin kerta oli, kun löysin keskellä päivää puskasta makaamasta keski-ikäisen miehen, joka ei reagoinut herättely-yrityksiin. Juuri kun puhelu yhdistyi häkeen, miehen oma kännykkä alkoi soida ja mies heräsi. Kyselin mieheltä vointia, ja kaikki oli kuulemma ok, kännissä vaan kuin käki. Hätäkeskuspäivystäjän mielestä asia ei tarvinnut jatkotoimenpiteitä, jos mies itse oli omasta mielestään kunnossa eikä halunnut ambulanssia. Joten jätin miehen istumaan puskaan ja jatkoin matkaa lastenvaunujen kanssa. Lapsen kanssa liikkuessa vähän aina epäilyttää kännisiä herätellä, riskinä on päällekäynti, mutta ei ihmisiä voi jättää puskaankaan makaamaan.

Vierailija
55/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisia kertoja olen soittanut. Ajan työmatkallani moottoritietä 50 km/suunta monena päivänä viikossa ja siellä aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Olen ilmoittanut tiellä toikkaroivista hirvistä, epäillyistä rattijuopoista, pysähtynyt varmaan kymmenille onnettomuuspaikoille ja soittanut niille apua. Lisäksi olen hälyttänyt palokunnan kun naapurin autotalli paloi, soittanut poliisit kun meidän takapihalle pysäköitiin varastettu auto jossa varkaat jatkoivat illanviettoaan, kutsunut ambulanssin omalle isovanhemmalle sekä useammalle tavalla tai toisella itsensä loukanneelle.

Lisäksi olen ollut paikalla monia kertoja antamassa ensiapua ja elvyttämässä sekä ohjaamassa liikennettä jonkun toisen soittaessa hätäkeskukseen.

Vierailija
56/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävälle ambulanssin, sai niin pahan migreenin, että huusi suoraa huutoa eikä pystynyt puhumaan.

Vierailija
57/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut viidesti. Miehelläni on vakava sairaus loppuvaiheessa ja on tarvinnut hengitysapua sairaalassa.

Vierailija
58/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yötöissä ja kuulin laukauksia pihalta. Soitin häkeen ja sieltä sanoivat, että pysykää sisällä ja mahdollisuuksien mukaan lukitkaa ovet. Ovia ei saatu lukkoon, mutta mentiin  yläkertaan puhuhuoneisiin koska siellä saatiin ovi lukkoon. Tunnin kuluttua minulle soitettiin, että poliisit olivat saaneet lähistöltä aseistautuneen miehen kiinni ja että vaara oli ohi. Aamulla kun töistä kävelin kotiin näin, että yhtä julkista kulkuvälinettä ja rakennusta oli ammuttu. Ihan siinä meidän työpaikan tontilla. Oltais normaalisti pyöritty siinä aika lähellä töissä niihin aikoihin kun ampuminen tapahtui, mutta sillä kerralla oli kiireellinen keikka eri puolella pihaa onneksi.

Vierailija
59/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut lapselleni rytmihäiriön vuoksi.

Vierailija
60/65 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö soittaa häkeen, jos näkee pultsarin sammuneena:O Ei tulisi mieleenkään, kun ovat itse tilansa aiheuttaneet. Mä näin muuten kerran junasta, kun joku mökki paloi aika riehakkaasti, olisiko siitä pitänyt soittaa?

Kyllä pitää. Ei sitä voi loppupeleissä tietää, että mikä on pultsarin tuohon tilanteeseen vienyt ja onko hän aina ollut pultsari vai onko tapahtunut jotain, mikä on suistanut normaalin keskiluokkaisen elämän raiteiltaan. Joku harva pultsari voi olla niinkin onnekas, että elämä kääntyy myöhemmin vielä parempaan suuntaan. Ei varmaan moni, mutta niitä muutamaa, joille käy hyvin, pelastuminen ja hätänumerosoitto varmasti ilahduttaa sitten myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä