Taas naiset kommentoivat ilkeästi minun elämäntilannetta. Tiedän sen olevan pelkkää kateutta mutta...
"Mikset mee töihin"
"Onko kivaa olla elätti"
"Ai sulla käy SIIVOOJA vaikka oot kotona"
"Mihin tollanen kotirouva tarvii lomaa?"
Ihan tällaista sain kuulla juhlissa lauantaina. No karavaani ja koirat....
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastasit noihin kysymyksiin?
Vastasin, että olen kotona, koska yritysjohtaja-mieheni tarvitsee myös kotijoukkoja. Jonkun on ne matkalaukutkin pakattava ja illalliset ym edustustilaisuudet suunniteltava ja emännöitävä. Puhumattakaan kahden lapsen harrastuksien pyörittämisestä. Ja lomaa tarvitsen ihan siinä kuin työssäkäyvätkin. Syksyllä menemme siskoni kanssa Seychelleille. Mutta eihän Suomessa tällaista ymmärretä.
Voi voi jäät ilman työelämän monipuoista sosiaalista elämää. Onko sinulla aikuisia kontakteja päivittäin?
Kovaa on mutta koeta kestää! Voisit mennä itsetunnon parannuskurssille niin et välittäisi niin paljon muitten mielipiteistä. Tai liikkua paremmassa seurassa.
Miten sinun käy jos teille tulee ero? Monesti se kotirouva jää todella pahaan tilanteeseen siinä kohtaa. Ei tuloja, ei työkokemusta ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi jäät ilman työelämän monipuoista sosiaalista elämää. Onko sinulla aikuisia kontakteja päivittäin?
Toisilla on ystäviä ja kavereita, harmi jos sinulla on sosiaalisena kontaktina vain työkaverit :(
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla yksinäistä?
Miksi olisi?
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun käy jos teille tulee ero? Monesti se kotirouva jää todella pahaan tilanteeseen siinä kohtaa. Ei tuloja, ei työkokemusta ei mitään.
En ole ap, mutta samanlaisessa tilanteessa. Olemme naimisissa eikä meillä ole avioehtoa. Siinä minun turvani. Hauskaa, että tämä jaksaa mietityttää, teillä taitaa olla aika pienituloiset ja köyhät miehet? 😁
Sulla ei valitettavasti ole parhaat hoksottimet ja itsetunto. Ensiksikin et kerro mistään eksoottisista tulevista lomakohteista tuollaiselle hyeenalaumalle. Lisäksi teet selväksi, ettet ole downshiftaaja tai kotirouva vaan miehesi työn eli teidän perheen yhteisen tulonlähteen toinen mahdollistaja. Jos menisit töihin, teille pitäisi palkata assari.
Kolmas juttu, ethän nosta työkkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei valitettavasti ole parhaat hoksottimet ja itsetunto. Ensiksikin et kerro mistään eksoottisista tulevista lomakohteista tuollaiselle hyeenalaumalle. Lisäksi teet selväksi, ettet ole downshiftaaja tai kotirouva vaan miehesi työn eli teidän perheen yhteisen tulonlähteen toinen mahdollistaja. Jos menisit töihin, teille pitäisi palkata assari.
Kolmas juttu, ethän nosta työkkäriä?
Neljäs juttu oleyhan turvannut eläkkeesi?
Jokaisella on oikeus elää elämäsä niin kuin haluaa ja mihin pystyy (lakia rikkomatta). Eihän tuossa lomassakaan kysymys ole tarvitsemisesta vaan ihan vain siitä, että ap:lla on siihen mahdollisuus. Eikä ole mitään järjellistä syytä, miksei hän sitä käyttäisi.
Tarinassa vain ihmetyttää ap:n kaverit. Hän haluaa kertoa, ettei ole yksinäinen. Silti hän hengaa rasittavien tyyppien kanssa ja tulee avautumaan tästä anonyymille vauvapalstalle.
Tähän loppuun olisi kuitenkin kiva tietää, mikä on feministien mielipide ap:n kaltaisista naisista. Koska ap:lla ja hänen miehellään on hurja tuloero, niin ap on täysin alisteisessa asemassa (jos katsotaan vain niitä tulotilastoja), mutta jos hän on tyytyväinen elämäänsä (tyytyväisempi kuin moni keskituloinen mies), niin onko hän etuoikeutettu vai alistettu - vai jotain tältä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus elää elämäsä niin kuin haluaa ja mihin pystyy (lakia rikkomatta). Eihän tuossa lomassakaan kysymys ole tarvitsemisesta vaan ihan vain siitä, että ap:lla on siihen mahdollisuus. Eikä ole mitään järjellistä syytä, miksei hän sitä käyttäisi.
Tarinassa vain ihmetyttää ap:n kaverit. Hän haluaa kertoa, ettei ole yksinäinen. Silti hän hengaa rasittavien tyyppien kanssa ja tulee avautumaan tästä anonyymille vauvapalstalle.
Tähän loppuun olisi kuitenkin kiva tietää, mikä on feministien mielipide ap:n kaltaisista naisista. Koska ap:lla ja hänen miehellään on hurja tuloero, niin ap on täysin alisteisessa asemassa (jos katsotaan vain niitä tulotilastoja), mutta jos hän on tyytyväinen elämäänsä (tyytyväisempi kuin moni keskituloinen mies), niin onko hän etuoikeutettu vai alistettu - vai jotain tältä väliltä.
Ap kuulostaa olevan jotakuinkin palkollisen asemassa. Ehkä hänellä ei ole koulutusta, jolla saisi kunnon töitä?
Itse voitin aikoinaan mk aikana lotossa. Kävin juttelemassa parinkin sijoittajaneuvojan kanssa ja sijoitin rahat lähes kokonaan asuntoihin.
Isäni oli johtaja ja äitini opettaja, he eivät huolineet rahaa, mutta maksoin yhden remontin, sekä sisustusta laitettiin uusiksi.
Maksoin veljeni asuntolainan, olivat ostaneet ison omakotitalon ja veljeni maksaa minulle takaisin velkaa , silloin 500 mk, nyt 100 e kk, 0 korolla ja lahjoitan heille sen mitä ilmaiseksi saa antaa, onko nyt 4.n v välein 4000 e, en tiedä.
Omistan lisäksi meidän kodin, 5 h ja keittiö hyvällä paikalla. Asunnossa oli alunperin erikseen yksiö, jossa itse asuin, kun olin töissä ennen kun tapasin mieheni. Ja seinän takia 4 h asunto oli vuokrattuna . Kun menimme naimisiin ja vielä itse asiassa raskaanakin asuimme yksiössä, koska oli tiedossa vuokralaiset muuttavat pois Suomesta. Sitten muutimme isommalle puolelle ja yksiö laitettiin vuokralle. Kun toinen lapsi syntyi, meille palkattiin apulainen, joka muutti yksiöön. Tämä oli sellainen hyvä työ yhdelle pitkäaikaistyöttömälle.
Kun lapset olivat kaikki koulussa, pääsi apulainen eläkkeelle , hän muutti pois ja yksiö sulautettiin asuntoon.
Ostin myös on 3 kaksiota, jotka ovat vuokrattuna. Nyt kahdessa on ollut putkiremontti ja yhtiövastike on sen verran kova, ettei niistä liikaa vuokratuloja tule, mutta asuntojen arvot ovat tietenkin nousseet.
Mieheni maksaa kaikki laskut, yhtiövastikkeen, joka tietenkin tämän kokoisessa asunnossa ei ole pieni. Sekä vakuutusmaksut, autonsa kulut jne. Lasten kk rahat.
Minä maksan ruuat ja omat kuluni.
Jäin äitiysloman jälkeen kotiin. Olin lottovoiton saatuani opiskelujeni loppuvaiheessa ja ehdottomasti halusin töihin.
Koska olen vastannut kodista, on mieheni voinut keskittyä uraansa.
Itse aina aamuisin laitan lapset kouluun, siivoan pikaisesti, käyn jumpassa, paluumatkalla kaupassa, teen ruuan ja lapset tulevatkin. Tehdään läksyjä, kuljettelen harrastuksiin.
Kerran viikossa näen jonkun lounaan merkeissä.
Meillä on avioehto, minun omaisuuteni on minun nimissä.
Ei mitään ongelmaa mihin aika menee.
Mitkä juhlat olivat kyseessä? Ihmettelen vain, että miksi juhlit ihmisten kanssa, joiden elämäntilanne ja - tapa on selvästi aivan toisenlainen kuin omasi ja joita et kuitenkaan ilmeisesti tunne juurikaan, kun he joutuvat juhlissa kyselemään tällaisia asioita.
Sulle lottovoittaja, et saa lahjoittaa verovapaasti rahaa hlälle joka on sinulle velkaa tai velkakin katsotaan verotuksellisesti lahjaksi.
Voi olla kateellisia, mutta ei se silti tarkoita etteikö sinulla joskus olisi kuluttavaa ja raskastakin se oma "työsi, jota teet kotona. Älä hae muiden ymmärrystä, ymmärrä itse itseäsi ja rakkaudellla :) Ihana mahdollisuus sulla elää. Nauti lomastasi. Olet sen ansainnut! <3
Ehkä et ymmärrä, miltä työssäkäyvältä perheenäidistä, joka ei juurikaan saa omaa aikaa ja joutuu siivoamaan ihan itse sekä hoitaa ehkä vielä nuo pyykit ja lasten harrastuksetkin siinä sivussa, elämäsi kuulostaa. On ihan normaalia tuntea pieni kateuden pisto. Sinun pitää vain hyväksyä se.
Ehkäpä voisit keksiä jotain hedelmällisempää tekemistä kuin huonojen trollien laatimisen? Kyllähän se työttömän aika varmasti pitkäksi tulee, mutta eikö siellä leipäjonossa seisoskellessa tunti jos toinenkin mukavasti vierähdä kohtalotovereiden kanssa "yhteiskuntaa" haukkuessa. (Yhteiskunta = me kaikki.)
Mitä vastasit noihin kysymyksiin?