Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero 31-vuotiaana ja elämä sekaisin

joki
30.07.2017 |

Onko kukaan eronnut useamman vuoden suhteesta kolmekymppisenä? Miten selvisit, kauanko kesti toipua? Löysitkö vielä uuden suhteen? Tuntuu että haaveet tulevaisuudesta menivät murskaksi ja tuttavapiirissä kaikki ovat vakiintuneessa suhteessa, osalla lapsia.

Miten päästä eteenpäin? Missä tutustua uusiin ihmisiin? Erosta on nyt 5 kk, ei ollut yhteinen päätös. Olo on parantunut alkukuukausista, mutta edelleen tuntuu ettei tulevaisuudessa ole mitään odotettavaa. Työ menettelee, mutta ei ole elämän suola. Jotain sisältöä kaipaisi elämään, jotta jaksaa yrittää eteenpäin. Kertokaa kokemuksia!

Kommentit (201)

Vierailija
141/201 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 8 vuoden suhteesta 32 vuotiaana. Paskaa oli puoli vuotta. Sitten muutin pk seudulle, pistin työssäni uuden vaihteen silmään ja keräsin elämäni kasaan. Nyt 37, avopuolisosta tulee syksyllä aviopuoliso ja vuositulot kasvoivat noin 50te siitä mitä ne olivat ennen eroa pikkupaikkakunnalla. Paras päätös ikinä olo tuo ero minulle. Ja ex erittäin onnellinen myös uuden itselleen sopivamman naisen kanssa.

Vierailija
142/201 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin noin 35-vuotiaana,tai siis minusta otettiin ero. Hän asuu nyt uuden pimunsa kanssa onnellisena, vaihtoi mielestään parempaan ja on tehnyt tämän erittäin selväksi somessa. Siitä on nyt joitakin vuosia ja vihani vain kasvaa. Elämä pilalla ja mahdollisuudet onneen menneet jo ja masennus vaan pahenee sekä alkoholisoitunut olen jo aika pitkälle. Toivon exän pimulle onnettomuuksia ja syöpää ihan vaan jotta exä saisi kokea edes vähän samaa helvettielämää kuin minä. Miksi toiset muka ansaitsevat onnea ja toiset ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/201 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekkaita olette te eronneet! Itse olisin ikionnellinen jos joskus kokosin avioeron! Se kun tarkoittaa sitä että on päässyt naimisiin....

Kuvitelkaa sitä tuskaa kun ei ole edes yhtä yhteistä yötä kenenkään kanssa. Vaikka olette päätyneet kuinka tuskaiseen eroon, olette saaneet kokea hyviäkin hetkiä.

terveisin ikisinkku 39v.

Vierailija
144/201 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnekkaita olette te eronneet! Itse olisin ikionnellinen jos joskus kokosin avioeron! Se kun tarkoittaa sitä että on päässyt naimisiin....

Kuvitelkaa sitä tuskaa kun ei ole edes yhtä yhteistä yötä kenenkään kanssa. Vaikka olette päätyneet kuinka tuskaiseen eroon, olette saaneet kokea hyviäkin hetkiä.

terveisin ikisinkku 39v.

Niinhän sä kuvittelet. Oma romahtaminen eron jälkeen oli niin totaalinen että olisi saanut jäädä mieluummin koko liitto kokematta. Ei ne hyvätkään vuodet olleet tämän helvetiksi muuttuneen elämän arvoisia.

Vierailija
145/201 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ilmeisesti hakeutuu heti uuteen suhteeseen välttääkseen tuon romahduksen. En oikein ole varma, mitä ajatella moisesta, tuskin se uusikaan juttu kauhean vakaalla pohjalla tuntuu olevan.

Vierailija
146/201 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ilmeisesti hakeutuu heti uuteen suhteeseen välttääkseen tuon romahduksen. En oikein ole varma, mitä ajatella moisesta, tuskin se uusikaan juttu kauhean vakaalla pohjalla tuntuu olevan.

Täytyy myöntää, että tässä tuskassa on käynyt mielessä, että mitä jos vaan palaisi exän kanssa yhteen, niin pääsisi helpommalla, eikä tarvisi kärsiä näitä kaikki tunteita, jotka sahaavat ihan edestakaisin. Ja kaikki olisi sen jälkeen taas hyvin ja normaalisti. Mutta tiedän, että niin ei ole ja tämä tulee vaan kestää. Se on nyt todettu, että meidän jutusta ei tule mitään enempää, vaikka en hyvästä ystävästä haluaisi luopua. Tämä yksinäisyyskin on nyt niin uutta ja ihmeellistä, vaikka ennen parisuhdetta se oli ihan normaalia. Ainut, että nyt piirit on vielä pienemmät koska korona ja etätyöt. 

Uutta suhdetta en voisi kyllä vielä ajatellakaan. En ole siihen valmis ja hullua myös, että tuntuu että tekisin exälleni väärin, jos nyt alkaisin tapailemaan nyt uutta tyyppiä. Tiedän, että tuokin on väärä ajattelutapa. Ero kuitenkin lähti minusta ja minun tunteistani, joten minusta se olisi väärin että alkaisin heti tapailemaan jotakin utta. Ahdistaa myös ajatus, että täytyisi tutustua uuteen ihmiseen ja oppia hänen tavat, mieltymykset, kaverit ja perhe.

Vierailija
147/201 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut ja jotenkin tosi vaikea olla yksikseen itsensä kanssa. Ruoka ei maistu eikä rentoutumaan psytyy vasta pimeän tullen. Todella tyhjä olo. 

Vierailija
148/201 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut ja jotenkin tosi vaikea olla yksikseen itsensä kanssa. Ruoka ei maistu eikä rentoutumaan psytyy vasta pimeän tullen. Todella tyhjä olo. 

Sama homma täällä... ennen tykkäsin yksinolosta, mut nyt on vaikeuksia sen kanssa. Millon tähän tottuu? En haluaisi ketään paikkaamaan tätä oloa, vaan että osaisin olla onnellinen yksinkin. Koko ajan odotan että joku kävelee ovesta, eikä päivä tunnu rytmittyvän oikein kun kukaan ei tule.

Vierailija
149/201 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä... ennen tykkäsin yksinolosta, mut nyt on vaikeuksia sen kanssa. Millon tähän tottuu? En haluaisi ketään paikkaamaan tätä oloa, vaan että osaisin olla onnellinen yksinkin. Koko ajan odotan että joku kävelee ovesta, eikä päivä tunnu rytmittyvän oikein kun kukaan ei tule.

Ihan sama juttu täälläkin. Aikaisemmin olen osannut olla yksin ja tehdä asioita yksin, nyt se tuntuu todella vaikealta. Kiva kun tulee kesä, mutta samalla hyvin surullista, koska aikaisemmin olemme tehneet välillä ihan ex tempore kesäretkiä ja käyneet uudissa paikoissa. Nyt ei ole ketään kenen kanssa jakaa nämä asiat,joten tuleeko sitä yksin edes lähdettyä. Olemme käyneet myös kalassa yhdessä ja sinnekään ei ole kiva mennä yksin, eikä kukaan kavereistani kalasta.

Vierailija
150/201 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta mutta aika parantaa haavat. Vuosi tai parikin siinä menee, kun kaikki tuntuu paskalta. Sitten yksinolosta alkaa taas hiljalleen nauttia. Mitään oikotietä ei ole, se vaan tapahtuu hiljalleen kunnes jonain päivänä huomaa ettei sitä toista enää kaipaa.

Vierailija
151/201 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
152/201 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin viiden vuoden suhteesta n. 31-vuotiaana. En surrut yhtään. Henkisesti olin eroa jo tehnyt. Löysin uuden rakkaan parissa vuodessa. Mulle sopivampi. Meillä on nyt yli 10 vuotta takana, omakotitalo ja pari muksua.

Vierailija
153/201 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut juuri. Miten tuntuukin nyt siltä, että elämä valuu vain hukkaan, kun istun sohvalla telkkari päällä ja neulon. Samaa tein myös silloin, kun vielä seurustelin, eikä silloin tuntunut yhtään hukkaan heitetyltä ajalta.

Vierailija
154/201 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin viiden vuoden suhteesta n. 31-vuotiaana. En surrut yhtään. Henkisesti olin eroa jo tehnyt. Löysin uuden rakkaan parissa vuodessa. Mulle sopivampi. Meillä on nyt yli 10 vuotta takana, omakotitalo ja pari muksua.

Jos saa kysyä, niin minkä ikäisenä sait lapset? Itse olen nyt 32 ja tuntuu, että lapsihaaveet saa unohtaa vallan. Vaikkei sitä ikinä tiedä saako lapsia ollenkaan, kun en ole koskaan raskaana ollut. Mutta jotenkin nyt tiedostaa ihan liian hyvin, että biologinen kello tikittää koko ajan vain lujempaa...

Vierailija
155/201 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
156/201 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin neljän vuoden suhteesta. Olen tehnyt myös omia juttuja koko suhteen ajan kavereiden kanssa ja myös yksin. Mutta enpä tajunnut, että eron jälkeen olo tuntuisi näin tyhjältä ja yksinolo vaikealta. Miehellä on isompi perhe, on sisaruksia ja heidän lapset. En tajunnut, että kuinka paljon olen heidän elämässä ollut mukana ja kuinka paljon heidän kanssa on tullut vietettyä aikaa. Oma perhe on pienempi ja siihen kuuluu vain äitini ja siskoni. Olen heidänkin kanssa paljon tekemisissä, mutta puolison perheestä jäi kyllä iso lovi elämääni.

Itse halusin suhteen päättä ja se yhteisymmärryksessä tehtiin. Treffailu ei kiinnosta tällä hetkellä pätkääkään ja tuntuu, että tekisin väärin tälle toiselle osapuolelle, jos alkaisin heti katsomaan uutta. Samalla tuntuu ahdistavalta, että pitäisi tutustua uuteen ihmiseen ja hänen tapoihin ja mieltymyksiin. Ja näitä miettiessä aika vaan valuu eteenpäin.

Tuntuu, että tämä olo ja tunne ei lopu koskaan. Vaikka asioilla on tapana järjestyä ja vuoden päästä on varmasti jo helpompi elää, niin nyt tuntuu niin hirvittävältä. Kunhan nyt ensin selviää tästä tuskasta. En o koskaan haaveillut lapsista, tulee jos on tullakseen. Mutta nyt viimeisen vuoden aikana biologinen kello on alkanut tikittään ja huomannut, että lapsi olisi kiva. Järkyttävää, että olen 32 vuotias ilman lapsia ja miestä.

Vierailija
157/201 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
158/201 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
159/201 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-kymppisenä takana asunnon osto, avioliitto, lapsen saaminen, avioero. Koskaan ei tullut sitä päivää, että saisi vain rauhakseen nauttia siitä mitä on saavuttanut, sillä se kaikki sortui niin nopeasti. Jäljelle jäi vain tyhjyys ja koko elämä tuntuu kaukaiselta muistolta. Lapsi onneksi on, mutta sekin vain joka toinen viikko. En suunnitellut elämää tällaiseksi ja se musertaa. Enkä tiedä löydänkö enää ketään rinnalleni tai milloin siihen olisi oikeasti valmis.

Vierailija
160/201 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän