Asuntosijoittaja hetken palstalla. Kysyttävää?
Voin vastailla kysymyksiin kahvittelun lomassa. Sitten jatkan hommia :)
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä "sijoittaja" ei seuraa kassavirtaa ja mieti kannattavuutta lainkaan? Ilmeisesti sulla ei mitään sijoitusasuntoa oikeassa elämässä ole, tai sitten olet kyllä todellinen harrastaja.
Käteiselläkö nämä "asuntosi" olet ostanut, kun ei pankkiakaan kiinnostanut tulopuoli ja vakuudet?
Ennen ostoja toki olen tuoton ja yms. laskenut..
Käsiraha molempiin kohteisiin ollut 15-20%.
Käsirahat säästetty palkasta.
Käsirahat? Miksi puhut noin suuresta käsirahasta, lain mukaan se saa olla max 4% kauppahinnasta.
Lähde? Kyllä pankille on kelvannut 15% kahtena kertana..
Vierailija kirjoitti:
Asuntojesi sijainti?
Oulu
Vierailija kirjoitti:
Arveletko, että sinua kaduttaa, kun tulee vallankumous ja toisten ihmisten perustarpeilla riistämiselle tehdään loppu?
En pidä itseäni riistäjänä vaan tarjoan hyvän asunnon kunnon ihmisille hyvään hintaan. Tietenki jos paska lentää tuulettimeen, niin mennään sitten tilanteen mukaan..
Oletko vähentänyt tulonhankkimisvelan korot?
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä "sijoittaja" ei seuraa kassavirtaa ja mieti kannattavuutta lainkaan? Ilmeisesti sulla ei mitään sijoitusasuntoa oikeassa elämässä ole, tai sitten olet kyllä todellinen harrastaja.
Käteiselläkö nämä "asuntosi" olet ostanut, kun ei pankkiakaan kiinnostanut tulopuoli ja vakuudet?
Käsirahat? Miksi puhut noin suuresta käsirahasta, lain mukaan se saa olla max 4% kauppahinnasta.
Käsiraha maksetaan välittäjälle tarjouksen vakuudeksi. Pankki varmaan puhuu omarahoitusosuudesta. Se on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähentänyt tulonhankkimisvelan korot?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsiraha maksetaan välittäjälle tarjouksen vakuudeksi. Pankki varmaan puhuu omarahoitusosuudesta. Se on eri asia.
Ahaa, Olen aina puhunut käsirahasta. Eli kyseessä siis omarahoitusosuus.
Muita asuntosijoittajia paikalla?
-Ap
Kannattaako ottaa halpa työsuhdekämppä ja asua siinä, mutta ostaa sijoituskämppä samaan aikaan ja pistää vuokralainen maksamaan lyhennykset pois?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako ottaa halpa työsuhdekämppä ja asua siinä, mutta ostaa sijoituskämppä samaan aikaan ja pistää vuokralainen maksamaan lyhennykset pois?
Miksei miksei..Parempi skenaario olisi tietenkin ostaa oma & se sijoituskämppä. Tämä vaan vaatii jo paljon omaa pääomaa ja pankille vakuuksia yms.
Tilannettasi en tarkemmin tiedä, mutta itse tekisin sinuna niin, että ostaisin oman, asuisin siinä ja kulkisin siitä töissä.
-Ap
Asuntojesi sijainti?