Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on typerintä mitä aikuinen ihminen on sinulle ikinä sanonut?

Vierailija
30.07.2017 |

Minä kerroin kerran entiselle opiskelukaverilleni lähteväni käymään Pietarissa ja hän alkoi vänkäämään vastaan, ettei Pietaria ole olemassa. :D

Kommentit (399)

Vierailija
341/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*on kirjoittanut työsopimuksen ja ilmoittaa siitä virkailijalle te-toimistoon*

Virkailija:Niin nyt kun on ehditty sopia, että menisit työkokeiluun, niin eikös sinun kannattaisi mennä sinne nyt ensin, ja sitten myöhemmin kysyä josko se työtarjous olisi vielä voimassa?

*ällistyy, tarkoitushan oli juurikin työllistyminen*

Minä:Ei, kyllä mä taidan ottaa sen palkkatyön vastaan, nykyään kun on niin vaikea muutenkin työllistyä, joten hulluahan siitä olisi kieltäytyä

Virkailija:Niin, mutta ensin kokeilisit miltä työnteko tuntuu ja vähän niinkun harjoittelisit ensin, työntekoa, heräämistä ja muutenkin, ennenkun lähdet oikeisiin töihin harjoittelemaan, tietäisit vähän mitä odottaa ja että haluatko sitten ihan oikeita töitä, se on aika rankkaa

*ällistyy entistä enemmän*

Minä:mullahan on työkokemusta yli 10v samasta työstä, en mä nyt lyhyen työttömyyden aikana ole unohtanut mitä se työssäkäynti on. Ja kyllähän mä töitä ja palkkaa haluan, en mä niin hirveesti mitään työkokeilua tarvitse tässä vaiheesa

Virkailija:Noh, itsepä teet päätöksesi, mutta jos muutat mielesi, tai et töissä viihdykään, niin olet tervetullut tähän työkokeiluun sittenkin.

*edelleen ällistynyt, kuka ehdottaa työkokeilua palkkatyön sijaan*

Aika järkkyä! Mitenkähän tuo oli palkkatyönsä saanut?!

Vierailija
342/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Milloin sä oikein aiot asettua aloillesi?"

Olen 33-vuotias ja asunut samassa kaupungissa viimeiset 14 vuotta. Minulla on ollut omistusasunto 8 vuotta ja kohta tulee 10 vuotta täyteen nykyisessä työpaikassani. En harrasta juurikaan baareissa käymistä tai reissaamista ympäriinsä. En oikein ymmärrrä, miten voisin vielä enemmän "asettua aloilleni".

No etkö muka tiedä, että aloilleen asettuminen on eufemismi, joka tarkoittaa naimisiin menoa? Tuon tivaaminen on toki huonoa käytöstä mutta tyhmäksi taisit heittäytyä sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisessä harjoittelupaikassani lähes kaikki mitä kuulin kahden ensimmäisen päivän aikana.

Ensimmäisenä päivänä. "Äläpä ota niitä hyviä vaatteita. Teille on ne huonot vaatteet". Ohikulkeva sairaanhoitaja, kun tutustuin vaatevarastoon ohjaajani kanssa.

Sanoin samantien ohjaajalleni että nythän minun pitää sitten saada just ne parhaat vaatteet. :)

Toisena päivänä. Sanoin huomenta. "Mikä helvetin huomenta nyt on?"vastasi sairaanhoitaja.

Siihen vastasin kylmän viileästi, että ennen kahtatoista tervehditään huomenta. Näin minulle on opetettu.

Vittuilua ja tiuskimista. Otin yhteyttä kouluuni ja kolmantena päivänä osastonhoitaja puuttui asiaan ja pahoitteli. Sen jälkeen minua kohdeltiin hyvin.

Silti ihmetyttää edelleen, että aikuiset naiset käyttäytivät kuin vähäjärkiset kusipäät, ennen kuin osastonhoitaja heitä ohjeisti.

Jos ihminen käyttäytyy kuin vähäjärkinen kusipää, niin hän on vähäjärkinen kusipää.

Sellaisia ihmisiä kuuluu sääliä ja katsoa kuin halpaa makkaraa.

He heittelevät paskaa toisten päälle, koska ovat luusereita, eivätkä muuta osaa.

Minä kuitenkin olin oppimassa harjoittelujaksollani. En säälimässä enkä kuuntelemassa ilkeilyä. :)

Vierailija
344/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin seurusteltu muutama vuos silloisen poikaystävän kanssa kun hän sitten selkäni takana alkoi kiinnostua muistakin naisista. Tämä tuli mun tietoon muutaman sattuman kautta. Aloin udella häneltä asiasta, pyysin nähdä hänen puhelimensa ja vaadin häntä kertomaan jos hänellä on toinen nainen. Tähän neropatti vain tokaisi, että "Kyllä minullakin on oikeus yksityiselämään!" 

Vierailija
345/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 33-vuotias ja asunut samassa kaupungissa viimeiset 14 vuotta. Minulla on ollut omistusasunto 8 vuotta ja kohta tulee 10 vuotta täyteen nykyisessä työpaikassani. En harrasta juurikaan baareissa käymistä tai reissaamista ympäriinsä. En oikein ymmärrrä, miten voisin vielä enemmän "asettua aloilleni".

No etkö muka tiedä, että aloilleen asettuminen on eufemismi, joka tarkoittaa naimisiin menoa? Tuon tivaaminen on toki huonoa käytöstä mutta tyhmäksi taisit heittäytyä sinä.

Ai niin, en muistanut, että täällä pitää kaikki vääntää rautalangasta. Tottakai minä tiedän, että tuolla vihjaillaan "hienotunteisesti", että tässä iässä kaikilla pitäisi olla mies ja lapset jne. Halusin vain pottuilla tuolle idioottimaiselle ajatukselle.

Vierailija
346/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuksun sanoin : " Olen täällä Kemissä lähellä Norjan rajaa ".

Vierailija
347/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kanada on yksi Yhdysvaltojen osavaltio siinä missä Alaska ja Meksikokin"

Näin kertoi minulle vakavissaan maisterin tutkinnon suorittanut n. 40v henkilö. Alaska nyt onkin osavaltio, mutta loppu tuosta oli ihan uutta tietoa minulle.

Vierailija
348/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pääseekö Jyväskylään junalla?" kysyi helsinkiläinen tuttavani.

Vierailija
349/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan sanottua tai typerää, enemmänkin huvittavaa. Olikohan em- vai mm-kisat, kun kaksi kertaa dopingista kärynnyt ja juuri viimeisimmän kilpailukieltonsa päättänyt moukarinheittäjä kilpaili liivissä, jossa luki "I throw clean" ("heitän puhtaana" jos engelska ei joltain taivu). Jotenkin herätti epäilyksiä tuon tekstin todenmukaisuus hänen kohdallaan..

Vierailija
350/399 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kukaan petä jos ei ole mitään syytä"

Lausui äitini kun olin jättänyt hyvätuloisen ja arvostetun mieheni pettämisen takia äitini vastusteluista huolimatta. Muuten olemme aina olleet todella läheisiä joten tuo jäi kummittelemaan mieleeni vaikka asiasta on jo vuosia.

Oikeassahan hän oli. Ei syyn tosin tarvitse olla sinuss.a 

Eli kirjoittajan olisi pitänyt sitten armahtaa mies, koska syy ei ollut kirjoittajassa? Vai...millälailla tuollainen lause on tarkoitettu otettavaksi? "Ei kukaan petä jos ei ole mitään syytä". Hmmm...yhtälailla voisin lohduttaa sinua: "ei kukaan tapa siskoasi jos ei ole mitään syytä".

Vierailija
351/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko norja suomen naapurimaa?"

Eihän tuo ole tyhmä kysymys. Harvemmin sitä ihmiset puhuvat, että "minä asun Suomessa, eli Ruotsin, Norjan, Venäjän ja Karjalan tasavallan naapurimaasta". Useimmat ihmiset eivät siis kykene tuosta noin vain luettelemaan valtioiden rajanaapureita, vaan heidän on kuviteltava mielessään maailmankartta ja sieltä nimettävä ympäröivien valtioiden nimet. Norjan ja Suomen välinen raja on niin pieni verrattuna Ruotsin ja Suomen tai Venäjän ja Suomen väliseen rajaan, minkä lisäksi se on myös aivan pohjoisessa, eli alueella, jonka karttoja useimmat eivät tule kovin syvällisesti tutkineeksi. Ei mikään ihme, että joku ei osaa heti sanoa varmaksi, ovatko Suomi ja Norja rajanaapureita.

Ihan yleissivistykseen kuuluu tietää suomen naapurimaat. Meillä ainakin ne piti jo ala-asteella ulkoa opetella. Mikäli niitä ei osaa ulkomuistista sanoa (edes kuvittelemalla ensin sen maailmankartan, ja miettimällä lähimmät valtiot), niin pitää aika puupää olla.

Meidän perheessä ollaan myös ajettu autolla norjan puolelle suomesta (missä kyseinen henkilö oli mukana, joka ei tiennyt onko norja suomen naapurimaa).

Meillä taas ei pitänyt ala-asteella opetella Suomen naapurimaita ulkoa. Tietysti meille opetettiin Euroopan maantietoa, opetettiin lukemaan karttaa, kerrottiin mitä naapurimaa tarkoittaa ja tuontuollaiset. Opetettiin, että pitää osata luetella Pohjoismaat sekä kaikki mantereet ja maanosat, osoittaa Euroopan rajat kartalta, mutta koskaan ei täytynyt osata luetella minkään valtion kaikkia rajanaapureita apteekinhyllymeiningillä. Ihan fiksuja meistä kasvoi, vaikkeivät kaikki osaakaan puolessa sekunnissa sanoa, onko Suomella ja Norjalla rajaa, vai onko Ruotsi välissä koko pituudelta.

Miksi minun edes tarvitsee selittää, että eri aikoina ja eri kouluissa ei opeteta ihan kaikkia asioita tismalleen samoilla tavoilla? Eikö se nyt varsinkin ole osa yleissivistystä, että yleissivistyksen sisältö vaihtelee ajan mittaan ja että kaikilla ihmisillä, yleissivistyksen omaavillakaan, ei tule koskaan olemaan juuri samoja yleissivistyksen kriteerit täyttäviä tietoja?

Eikä kaikkien ihmisten aivot vain toimi niin, että ne välittömästi yhdistäisivät kaikki saman aihepiirin tiedot toisiinsa. Minulla itselläni tämä ominaisuus on, eli minä siis muistan Suomen ja Norjan olevan rajanaapureita siksi, koska olen kerran nähnyt valokuvan siitä vedessä seisovasta/kelluvasta alustasta, joka merkkaa Suomen, Ruotsin ja Norjan välistä rajapistettä. Kaverisi aivot eivät ehkä vain toimi näin. Hän ei ehkä tullut heti ajatelleeksi sitä, että hän oli kerran ylittänyt Suomen ja Norjan välisen rajan, koska onhan se nyt aivan eri asia olla fyysisesti autossa kuin vastata kysymykseen, johon lähtisi ensisijaisesti hakemaan vastausta kartalta. Rajan ylitys ja kartalta katsominen antavat molemmat oikean vastauksen samaan kysymykseen, mutta niitä ei välttämättä tule yhdistäneeksi toisiinsa, sillä toisistaan eroavat kokemukset (autossa istuminen ja kartan katsominen) aktivoivat aivoissa eri alueita.

Useimmat "tyhmät" asiat ovat loppujenlopuksi aivan ymmärrettäviä, kun niitä vain osaa ajatella vähän laajemmin.

Mun on vaikea ajatella, että joku ei pystyisi muistamaan mielessään kuvaa Suomesta, ja että Norja on pohjoisessa rajanaapuri, Venäjä idässä ja että Ruotsikin vielä on. TAI jos ei kertakaikkiaan omaa minkäänlaista valokuvamuistia, niin ei ole opetellut, että Suomen rajanaapurit ovat Venäjä, Ruotsi ja Norja. Kaksi niistä on ihan ilmeisiä, eli oikeastaan tarvitsee opetella vain yksi, Norja.

Vierailija
352/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne jäi Viro?

Vierailija
353/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, en muistanut, että täällä pitää kaikki vääntää rautalangasta. Tottakai minä tiedän, että tuolla vihjaillaan "hienotunteisesti", että tässä iässä kaikilla pitäisi olla mies ja lapset jne. Halusin vain pottuilla tuolle idioottimaiselle ajatukselle.

No mulle sanoi kerran naapuri että onpa säitä pidellyt. Eihän niitä voi pidellä.

Vierailija
354/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

colakasvi kirjoitti:

...että coca cola tulee cola-kasvista :D :D :D :D 

No joskus siinä on kai colaa ollukin.

Mitä ihmeen colaa?

cokaa (kokaiini) on joskus aikoinaan ollut siellä seassa, mutta ei enää nykyään. Suora lainaus wikipediasta "Juoma on saanut nimensä siinä alun perin olleista kokapensaan lehdistä ja kolapähkinästä."

No sinähän itse vastasit kysymykseen, eli kolapensaan (cola acuminata) siemenistä tulee se alkuperäisen coka colan maku. Nykyisin kun cola-juomien menekki on valtava, käytetään suurimmassa osassa cola-juomia keinotekoista cola-siementä (rakenteellisesti se ei ole pähkinä) matkivaa esanssia.

Että sitä ihmeen colaa.

Vierailija
355/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tuli mieleen  tämä. Näköjään tyhmyydellä ei ole rajaa.

Vierailija
356/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs itseään ylivertaisena viisaudessaan ja järjen juoksussaan pitävä nuorukainen valisti minua tyhmää vanhempaa seuraavissa asioissa:

- Ei se alkoholimäärä oluessa ole se mikä saa humalaisen olon, se on se neste; ihmisen vatsalaukku vetää vain murto-osan siitä määrästä mitä olutta tulee illan aikana juotua. Se loppu menee aivoihin ja turvottaa ne sellaisiksi että alkaa olla hömelö olo.

- Kana on siksi hyvää laihdutusruokaa, koska siinä ei ole yhtään rasvaa, ei yhtään rasvaa!

- Humalassa baarissa tavattu patologi oli kertonut hänelle, että hän työssään erottaa toisistaan ne ihmiset, jotka tiskaavat käsin ja ne jotka käyttävät konetta; käsin tiskaavilla on hirveät pesuainejäämät sisäelimissään! Niimpä tämä nuorukainen opasti sitten minua, että jos en halua Fairykertymiä sisäelimiini, niin minun pitää kuivauskaapista ottamani astiat huuhdella uudelleen ennen käyttöä. Sillä ei ilmeisesti ole samaa merkitystä, että astian heti pesun jälkeen huuhtelisi huolella, vaan astian pitää antaa kuivahtaa välillä ja huuhdella sitten uudestaan. 

Huvittavinta tässä on se, että tämä tyyppi oikeasti pitää itseään jotenkin erityisen viisaana ja kertoo näitä juttujaan pääasiassa vanhemmille ihmisille, joita kategorisesti pitää itseään älyllisesti alempiarvoisina.

Vierailija
357/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-pomo kysyi kahvitauolla, että olenko mykkä... Hmmm. ei se tatkoita että jos en ole suuna päänä höpöttämässä et mykkä oisin sentään. Mutta jotain kuittailua tietty ujosta ja hiljaisesta luonteestani, kun ite arvostaa nähtävästi rempseitä ja reippaita työntekijöitä.

Vierailija
358/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs itseään ylivertaisena viisaudessaan ja järjen juoksussaan pitävä nuorukainen valisti minua tyhmää vanhempaa seuraavissa asioissa:

- Ei se alkoholimäärä oluessa ole se mikä saa humalaisen olon, se on se neste; ihmisen vatsalaukku vetää vain murto-osan siitä määrästä mitä olutta tulee illan aikana juotua. Se loppu menee aivoihin ja turvottaa ne sellaisiksi että alkaa olla hömelö olo.

- Kana on siksi hyvää laihdutusruokaa, koska siinä ei ole yhtään rasvaa, ei yhtään rasvaa!

- Humalassa baarissa tavattu patologi oli kertonut hänelle, että hän työssään erottaa toisistaan ne ihmiset, jotka tiskaavat käsin ja ne jotka käyttävät konetta; käsin tiskaavilla on hirveät pesuainejäämät sisäelimissään! Niimpä tämä nuorukainen opasti sitten minua, että jos en halua Fairykertymiä sisäelimiini, niin minun pitää kuivauskaapista ottamani astiat huuhdella uudelleen ennen käyttöä. Sillä ei ilmeisesti ole samaa merkitystä, että astian heti pesun jälkeen huuhtelisi huolella, vaan astian pitää antaa kuivahtaa välillä ja huuhdella sitten uudestaan. 

Huvittavinta tässä on se, että tämä tyyppi oikeasti pitää itseään jotenkin erityisen viisaana ja kertoo näitä juttujaan pääasiassa vanhemmille ihmisille, joita kategorisesti pitää itseään älyllisesti alempiarvoisina.

Miksi kutsut päihtymystä humalaksi, koska se on pelkkä eufemismi? Humala on kasvi, jota käytetään mausteena oluen valmistuksessa ja siitä tämä "humalassa olo." Joidenkin mielestä ah-niin-hauskasti sanottu.

Sama, kuin kertoisi olevansa ihan vähän vaan kanervassa juotuaan viskiä. 

Juopunut, päihdyksissä, juovuksissa, kännissä, pliis... mutta älkää olko tekohauskasti "humalassa" tai viinilasin jälkeen "rypäleessä."

Vierailija
359/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä juo sitä energiajuomaa, se on niin keinotekoista ja elimistölle haitallista. Sillä ei pidä aterioita korvata". Noin sanoi minulle mies, joka polttaa itse pari askia tupakkaa päivässä, juo lähemmäs 10 kuppia kahvia päivässä, syö esim. sokeria, vehnäleipää ja paljon rasvaista lihaa ja juo usein viikonloppuisin ja lomilla kaljaa ja väkevämpiäkin alkoholijuomia. Minä en juo alkoholia tai kahvia, en polta tupakkaa, syön vain täysjyväviljoja, vältän sokeria enkä syö juuri lainkaan lihaa, sokeria tai makkaraa niin kuin hän tekee, vaan paljon tuoreita kasviksia, hedelmiä, marjoja, täysjyväviljaa (esim. ruisnäkkileipää, jonka vilja on 100% täysjyväruista ja kaurapuuroa), palkokasveja, soijaa, linssejä ja joskus kalaa ja kananmunia. Energiajuomia juon ehkä noin 1-3 tölkkiä viikossa sellaisina aamuina, kun olen yöllä nukkunut huonosti ja tiedän, että tarvitsen kofeiinia pysyäkseni hereillä töissä. Tuon kyseisen miehen mielestä juuri energiajuomien kofeiini on minulle erityisen haitallista, vaikka hän itse saa joka ikinen päivä enemmän kofeiinia kahvista, johon hän lisäksi lisää runsaasti sokeria. Minulla ei ole mitään sairauksia, veriarvot, verensokeri, verenpaine ynnä muut sellaiset ovat kunnossa ja väitän olevani häntä paljon terveempi, vaikka olemme saman ikäiset, 36-vuotiaat. Se minun juoma energiajuoma on melkein kaloritontakin, eli se ei ole mikään sokeripommi, kuten hän minulle väitti. Ei siinä paljon voi sokeria olla, jos siinä on 15 kaloria puolen litran tölkissä.

Vierailija
360/399 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa oli eräs pulskanpuoleinen perhe, joka haaveili laihduttamisesta. Jostain olivat oppineet, että nuudeleilla laihtuu. Niimpä saattoivat mättää vaikka mitä mässyä melkein ähkyyn saakka, mutta kun siihen päälle söivät sitten nuudelia niin se jotenkin neutralisoi sen mässyn lihottavan vaikutuksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä