Mikä on typerintä mitä aikuinen ihminen on sinulle ikinä sanonut?
Minä kerroin kerran entiselle opiskelukaverilleni lähteväni käymään Pietarissa ja hän alkoi vänkäämään vastaan, ettei Pietaria ole olemassa. :D
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Eräs lapsuusnaapurini tuli iskemään ihaillen sanoilla "sä oot laihtunu ihan helvetisti". Vain mies voi olettaa tuollaisen lauseen olevan kohteliaisuus :D En ollut mikään mörssäri ennenkään, mutta kyllä se lause jotenkin pistää vieläkin takaraivossa. Oletukseni ajattelen nyt olleeni epäkiinnostavan näköinen ja -kokoinen ennen tuota huimaa 10kg laihtumista.
Kostoksi kerroin olevani kiinnostunut hänen veljestään. Joka kyllä oikeastikin piti paikkansa.
Mulle on myös tultu kehumielessä tai iskuyrityksenä sanomaan kuinka olen laihtunut ja näytän upealta.
Ei se hyvältä tuntunut, kun ennestäänkään en suinkaan ollut ylipainoinen ja laihtuminen oli johtunut sairaudesta. Kyllä siinä mielessäni mietin, että ihanko oikeasti kannattaa korostaa kuinka aiemmin en ollut sanojan mielestä hyvännäköinen ja ihanko oikeasti et näe miten väsynyt ja huonovointinen olen.
Vierailija kirjoitti:
"Onko sosiaalidemokraatit puolue?"
Joskus viime kevättalvella oli haastateltu radiossa aikuisia ja he olivat kysyneet, keitä ovat kristillisdemokraatit ja ovatko he eduskunnassa. Hehän olivat hallituksessakin vielä vuonna 2015.
Olin tavaratalossa töissä ja vastuullani oli miesten aluspukeutuminen. Ihan iso alue hoidettavaksi. Näytin varmasti ikäistäni nuoremmalta, mutta en kuitenkaan ihan kakaralta. Vanha rouva tuli ostamaan pojalleen joululahjaksi pitkiä kalsareita. Olin jo kyselemässä kokoa ja materiaaleja kun hän sanoi, että "haluan vanhemman myyjän". Hain sitten työtoverin, joka oli toivoakseni riittävän vanha, eläkeikä oli jo ylitetty. Tuntui kelpaavan.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Äiti totesi 13+ viikon keskenmenoni jälkeen, että olipa hyvä, että meni kesken, ei tuollaisen miehen kanssa olisi lapsia kannattanut tehdäkään.
Damn, sulla on kylmä äiti...
Joku paha neuroosi hällä varmaan on, ei olla koskaan tultu toimeen. Kulissit oltava kunnossa. Iso virtahepo olohuoneessa. Kummastelee ihmisiä, jotka tarvitsevat toisten apua (saamattomuutta) tai joilla on esim masennus tai elämänhallinnan ongelmia (laiskuutta tjs). Olin 12 kun vanhemmat erosi ja jäin äidin kanssa vain koska isällä oli alkoholi-ongelma.
Mulla oli keskenmeno muutama vuosi sitten, rv 8. Paras kaveri sanoi, et ehkä oli ihan hyvä, koska lapsissa on iso vastuu eikä uskonut, et olisin ollut valmis äidiksi. Miehen kanssa oltiin puoli vuotta juteltu lapsien hankkimisesta ja oltiin innoissamme raskaudesta. En tiedä millä tavoin koki, että en olisi valmis äidiksi enkä koskaan tullut kysyneeksi. Tuon keskenmenon jälkeen ollaan 3 vuotta yritetty saada lapsi alulle eikä tunnu onnistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin kerran entiselle opiskelukaverilleni lähteväni käymään Pietarissa ja hän alkoi vänkäämään vastaan, ettei Pietaria ole olemassa. :D
Varmaan kova kommunisti (ei halunnut myöntää, että se ei enää ole Leningrad).
Ihan aikuinen sukulais nainen kyseli. "Saattekste uuden vauvan kun sul on noin iso vatsa?" Synnytyksestä oli n 6vkoa.
"Sokeri ei lihota, miten se muka vois muuttua rasvaksi?"
"Saisinko miesmyyjän paikalle, haluan keskustella jonkun kanssa, joka ymmärtää jotain tietokoneista!"
Itsemurha vai reissu? " Aijaaa. (nyrpeä huokaus) Minun pitää sitten perua matka., hmph". (Hän EI perunnut matkaansa. )
Takauma: Olin sairastunut henkisesti vakavasti. Nimenomaan tämän työlään ja henkisestikin erittäin sitovan työn takia.
Otin viinaa ja pillereitä. En oikeasti tappaakseni itseäni, vaan saadakseni työnantajan (sukulainen) lopulta tajuamaan että minulla olisi omakin elämä.
Heräsin letkuissa ja sydänmonitorissa sairaalassa. Puhelin oli täynnä viestejä ja huolestuneita puheluita. Tämä em.työnantaja, sukulainen oli myös soittanut. Koska hän on läheinen, soitin hänelle:
"Voi hyvänen aika mitä teit. Miten voit. Mutta tulethan kuitenkin kotimieheksi kun lähden reissuun.
-Ei kun minä yritin sitä itsaria just siks etten jaksa olla AINA sinun renkinäsi, ja tässä sitä paitsi on aika paljon näitä letkuja pantu nahkaan ja matkaakin olis 583 kilometriä ajaakseni".
Ja sitten tuli tuo yllä mainittu "aijjaa, no sitten minun pitää perua se matka,,
"Sinä olet kyllä tuollainen mitään aikaansaamaton ja laiska vätys". Tämä tuli kolmannella luokalla opettajan suusta.
Olin yli 50 sivua opetusta edellä matematiikan kirjan tehtävissä, mutta joku tehtävä oli jäänyt välistä tekemättä jota tunnilla käsiteltiin. Ei tuo opettajan mielipide varmastikaan kummunnut yksin tästä tapahtumasta, mutta purkaus tuli hyvin yllättävään saumaan.
Nyt hieman yli kolmekymppisenä voin kivuttomasti todeta, että laiskuuden osalta tuo opettajan arvio kyllä osui oikeaan, mutta aikaansaamattomaksi tai vätykseksi en ole jäänyt. Harmi etten muista kyseisen opettajan nimeä, koska haluaisin vilpittömästi tietää muistaako hän sanoneensa noin ja onko tuollainen kommentti lapselle hänen mielestään hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin harjoittelupaikan kahvipöydässä olevani ainoa lapsi, kun kysyttiin perheestä. Siihen eräs katkeroitunut vanha akka huudahti: "HERRAJUMALA, AINOA LAPSI!!!!!! Sun vanhemmat on hirveän itsekkäitä ja julmia kun ovat sut yksin jättäneet! No oli se minunki lapsuus ihan kamala kun mulla oli neljä veljeä!" Kyseinen muori vihasi myös omaa perhettään, koska ei saanut kuin kaksi poikaa. Mua alkoi ihan itkettämään ja poistuin paikalta. Syy sisarettomuuteeni oli vanhempien lapsetomuudessa ja myöhemmin he hyväksyivätkin ajatuksen yhdestä lapsesta. Mulla ei olisi voinut olla parempia vanhempia. Itsekkyys ja mukavuudenhaluisuus eivät kuuluneet heidän periaatteisiin.
tästä tulikin mieleen lukioajoilta tokaisu luokkakaveriltani " siis ainot lapset on todella itsekeskeisiä ja kaiken saaneita hemmoteltuja idiootteja, mutta sä sanna olet todellakin poikkeus tässä tapauksessa!"
eli samassa lauseessa typerintä ja kauneinta! :D
Vierailija kirjoitti:
tästä tulikin mieleen lukioajoilta tokaisu luokkakaveriltani " siis ainot lapset on todella itsekeskeisiä ja kaiken saaneita hemmoteltuja idiootteja, mutta sä sanna olet todellakin poikkeus tässä tapauksessa!"
eli samassa lauseessa typerintä ja kauneinta! :D
Yleensä ne suurperheen kersat on itsekkäimpiä, myös tuo kaverisi vaikuttaa sellaiselle.
Minä taas muistan juuri että kaverit jotka olivat ainoita lapsia, antoivat minun valita herkuista ensin isomman/paremman ja taas monilapsisissa perheissä kasvaneet pitivät kynsin ja hampain kiinni jostain hikisestä jäätelösiivusta.
"Paistaako Kossilla sama aurinko kuin Suomessa?"
Jos häpeään olisi voinut kuolla olisi se tuossa ollut vaihtoehto ja eikun ko. mimmi vaihtoon.
NATO ei ole ajankohtainen.
Samainen idiootti: Yleinen asevelvollisuus on ainoa vaihtoehto.
Hyvin oli vuorosanansa maalainen opetellut.
Rakastan sinua. Varattu mies sanoi.
Vierailija kirjoitti:
"Oi, teillekö tulee vauva, onneksi olkoon!" Juu, ei ollut tulossa, kohdattiin tämän henkilön kanssa buffet-ravintolassa, kun olin mättänyt itseni täyteen. Eikä mahani muutenkaan ole pienimmästä päästä, ja notkoselkäni vielä pahentaa asiaa.
Tonnikeijun selitykset osa 18876. Mitä jos söisit kevyesti?
Valittelin parisuhteen kaipuuta sinkkuna. Kaveri sanoi ihan tosissaan että "Hanki lapsi!".
Eräs puolituttu kyläläinen tullessaan asiakkaaksi myymälään:
"Sinähän olet pieniin päin, onneksi olkoon"
"Anteeksi kuinka? En minä raskaana ole"
"Äläs nyt turhaan kiertele, näkeehän tuon selvästi. Ei sitä tarvitaan hävetä, lapsethan on ihana asia"
"En minä mitään häpeä, minä nyt vain en ole raskaana"
"Näkeehän sen että olet, älä turhaan nolostele"
"En minä mitään nolostele, minä en ole raskaana"
... Ja tätä jankkausta jatkui ja jatkui.
En vieläkään käsitä että miksi aiheesta piti jäädä jankkaamaan, normaalisti ihminen vähintään nolostuu väärinkäsityksestä ja tajuaa vaihtaa puheenaihetta. Enkä tajua sitäkään miksi tämä kyläläinen jankkasi siitä että älä häpeile tai nolostele, en minä olisi hävennyt jos olisin odottanut vauvaa. Kai nyt kuitenkin hemmetti soikoon itse tiedän parhaiten olenko raskaana vai en.
Ajatella jos olisi ollut vasta keskenmeno tai jotain vastaavaa, olisipa ollut kammottava keskustelu. Koska mulla oli lähinnä maha turvonnut huonosta syömisestä, oli keskustelu lähinnä hämmentävä.